mujsob.cz :: cafe

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Příspěvky - saabik

Stran: [1] 2 3 ... 9
1
mujsob.cz :: cafe / Re:Volvo vs. Saab - nebe a dudy
« kdy: Leden 17, 2020, 05:30:03 odpoledne »
Bylo prodáno den po zveřejnění inzerátu.

2
mujsob.cz :: cafe / Re:Volvo vs. Saab - nebe a dudy
« kdy: Leden 08, 2020, 05:46:31 odpoledne »
Tak si volvo hledá nového majitele. Snad mu bude sloužit stejně skvěle jako sloužilo mně. Ale život jde dál...

3
mujsob.cz :: cafe / Re:Nová auta do rodiny
« kdy: Květen 13, 2019, 02:58:30 odpoledne »
Budeš provozovat půjčovnu?  *886*
Ten obytňák vypadá zajímavě!

4
mujsob.cz :: cafe / Re:Politika a ekonomika
« kdy: Leden 05, 2019, 09:05:33 odpoledne »

5
mujsob.cz :: cafe / Re:Politika a ekonomika
« kdy: Červenec 16, 2018, 05:25:03 odpoledne »
Ještě bych zmínil období, ve kterém tu bylo obohacování Švédy hlavně na Moravě. Takže kus Vikinga má v sobě možná víc Moravanů než si myslíme. Třeba i Ládík.  ;D SWE

6
mujsob.cz :: cafe / Re:Politika a ekonomika
« kdy: Červenec 12, 2018, 11:28:30 dopoledne »
To je důsledek dnešní doby. Všichni se mají dobře, tak se vymýšlí kraviny a kdekdo se hádá a řeší marginalie. Politici nevědí jakými tématy zaujmout...

7
mujsob.cz :: cafe / Re:Politika a ekonomika
« kdy: Červenec 07, 2018, 10:32:13 dopoledne »
Monarchie jedině v případě, že monarchou bude sám Jerry  *886*

8
mujsob.cz :: cafe / Re:Politika a ekonomika
« kdy: Červen 29, 2018, 04:45:03 odpoledne »
Rozčilovat se není zdravé. Ono to všechno nějak dopadne. Hlavně myslet pozitivně :lulka: .

10
mujsob.cz :: cafe / Re:Sraz?
« kdy: Květen 24, 2018, 09:29:27 odpoledne »
Vidět Ládíka po 15 letech jak je už šedivej, to zní zajímavě  *886* .

11
mujsob.cz :: cafe / Re:Volvo vs. Saab - nebe a dudy
« kdy: Březen 31, 2018, 02:48:50 odpoledne »
70000/365 je zhruba 192 km. Pokud by jezdil jen ve všední dny, bylo by to 70000/260, což je nějakých 270 km.
Předpokládám, že průměrně to bude průměr těch dvou čísel, to jest nějakých 230 km denně  *886*.

12
mujsob.cz :: cafe / Re:Pracovní auto cca. na rok
« kdy: Březen 29, 2018, 09:19:17 odpoledne »
To my teda moc bohatý nejsme. Máme jen jednu televizi, už nějaký ten pátek, a vyměňovat ji hned tak nebudeme *886*.
Všichni naši nájemníci mají větší a lepší televizi než máme my doma.

Na 3 lidi 4 televize, to máte i na záchodě? ;)

13
mujsob.cz :: cafe / Re:dobří ovce...
« kdy: Březen 28, 2018, 11:20:07 odpoledne »
Ano.
V recenzích je často příklad volantu. Volant z Insignie v nové 9-5. Mno, novináři nevěděli, že volant je z 9-5 v nové Insignii. Proč? Protože nejdřív pustil GM ven Insignii, a pak následně až 9-5.

14
mujsob.cz :: cafe / Re:dobří ovce...
« kdy: Březen 28, 2018, 08:07:47 odpoledne »
Bylo by taky dobré zmínit, že kvůli nové Insignii nechali téměř hotovou 9-5 nějaký ten pátek čekat na premiéru, a dovolili si "vypůjčit" různé věci z vyvíjené 9-5 právě do Insignie. Takže ve výsledku jsou věci spíše naopak - převlečená 9-5.

15
mujsob.cz :: cafe / Re:Jaký mobil ?
« kdy: Březen 22, 2018, 05:36:52 odpoledne »
Pneu kupuju v momentě, když jsou sjetý a je potřeba koupit nový. Na servis jezdím když mi to auto nahlásí, a když se doma něco rozbije, tak to nechám spravit nebo koupím nové.  Bez excelu a bez evidence. A manželku nekontroluju co kdy kupuje a za kolik. A žádný problém nemám. Divný *886*

16
mujsob.cz :: cafe / Re:Jaký mobil ?
« kdy: Březen 22, 2018, 10:29:58 dopoledne »
Všechno si psát, to by mě jeblo. Mě štve i to, že musím každé 3 měsíce do sklepa, abych poslal mailem stav vodoměru.  *886*

17
mujsob.cz :: cafe / Re:Tady se bude hybridovat...
« kdy: Březen 09, 2018, 10:13:19 dopoledne »
Máme za sebou několik opravdu studených týdnů. Při průměrné rychlosti na nádrž 25-30 km/h se reálná spotřeba drží stále pod 6 litrů.


Jedno negativum při dešti. Pokud je mokré auto a otevřu zadní dveře, voda ze střechy stéká na sedadlo. To se mi u žádného předchozího auta nestalo.


Nebudu mít nic proti, pokud bude nástupce našeho Volva taky hybridní. Přestože bude jeho dominantou dálnice a mimoměsto.

18
mujsob.cz :: cafe / Re:Nástupce za Citrónka
« kdy: Březen 08, 2018, 09:26:32 odpoledne »
Po tomhle pažoutovi jsem tenkrát taky koukal. Ale voni žabožrouti nemaj žádnej normální benzín.

Ať dělá radost a nezlobí. Prostě jako ten malej špunt ;)


19
mujsob.cz :: cafe / Re:Nástupce za Citrónka
« kdy: Březen 08, 2018, 07:43:25 odpoledne »
A za sebe tipuji V70. Jak jinak  *886* .

20
mujsob.cz :: cafe / Re:Nástupce za Citrónka
« kdy: Březen 08, 2018, 06:38:48 odpoledne »
Nedělej Zagorku a vyklop co kupuješ :)

21
mujsob.cz :: cafe / Re:Nástupce za Citrónka
« kdy: Březen 08, 2018, 12:35:53 odpoledne »
120 kW má pětkovej a trojkovej bramborák nebo pažout 508.

22
mujsob.cz :: cafe / Re:Nástupce za Citrónka
« kdy: Březen 08, 2018, 10:55:06 dopoledne »
S tou hmotností jsi trochu mimo, ne? Nepleteš si to s celkovou hmotností? Tohle má xc90, takže trochu moc na to prdítko motor 120kW...


23
mujsob.cz :: cafe / Re:Nástupce za Citrónka
« kdy: Březen 08, 2018, 06:03:04 dopoledne »
Tak se trochu rozepiš:)

24
mujsob.cz :: cafe / Re:Air bank
« kdy: Březen 04, 2018, 10:48:40 odpoledne »
Poslední měsíce jsem jednu hypo otáčel a jednu novou zařizoval, fix 5 let. Úrokem jsem se dostal na 1,66 %, a druhou hypotéku na pronájem na 1,89 %. Škoda, žes to neřešil co nejdřív. Když jsi mohl rok předem, proč až teď? To tak dlouho trvalo vyjednávání? Máš to na 5 let?

25
mujsob.cz :: cafe / Re:Nástupce za Citrónka
« kdy: Leden 09, 2018, 10:02:02 odpoledne »
Co si myslíte o Fiatu Freemont?
To je asi jediné auto, kde bych "zkousnul" mechanickou převodovku - protože automat ve spojení s dízl motorem je tam VELICE náročný na palivo :(

Jedná se o převlečený Dodge Journey a vyrábějí to mexičtí přátelé. Žádný americký vůz převlečený do kostýmu pro Evropu na starém kontinentu nezabodoval. Fiat Freemont není výjimkou. Uvnitř to vypadá příšerně. Ale zase bude za dobrou cenu.

26
mujsob.cz :: cafe / Re:Nástupce za Citrónka
« kdy: Leden 09, 2018, 09:56:19 odpoledne »
Kamarád mi vyprávěl, jak jeho manželka se sestrou a rodiči jeli v 90. letech ve čtyřech na 14 dní do Chorvatska Škodou Favorit. A taky to šlo.
Na druhou stranu, když si dnes můžeš vybrat, proč nezvolit pohodlí ;)

27
mujsob.cz :: cafe / Re:Nástupce za Citrónka
« kdy: Leden 07, 2018, 02:53:20 odpoledne »
Derivát kombíku v podobě SUV nemá o moc větší (skladnější) kufr. Tím si moc nepomůžete.

28
mujsob.cz :: cafe / Re:Nástupce za Citrónka
« kdy: Leden 07, 2018, 08:02:05 dopoledne »
Říká se, že nejlepší na kufr je Superb. Tak to můžeš vyzkoušet :). Ale mysli na to, že kočárek budete mít max dva roky. Pak budete mít jen nějaké golfky. A auto byste asi měli i déle. Kvůli kočárku bych úplně tak auto nevybíral. Nějaký nedostatek místa může vyřešit třeba rakev na střeše.

PS: Teda docela mazec. My s kočárkem nikdy ve Volvu problém neměli. To se pokaždé stěhujete, ne? *886*

29
mujsob.cz :: cafe / Re:PF 2018 + stěhování
« kdy: Leden 04, 2018, 11:03:23 odpoledne »
Vypadá jako nějaká hérečka Irenka  *886*

30
mujsob.cz :: cafe / Re:Holky s i bez (aut)
« kdy: Prosinec 22, 2017, 07:53:19 odpoledne »
Tipuju, že to je foceno ve Švédsku  :lulka:

31
mujsob.cz :: cafe / Re:Tady se bude hybridovat...
« kdy: Prosinec 19, 2017, 08:27:30 odpoledne »
Fíha, to jako vážně? Já nemám teda představu kolik žerou po městě jiné atmosféry, ale volvo s turbem mělo v tomto režimu spotřebu nějakých 16-17 litrů.

Nové zjištění u hybridu: Na opravdu krátký couračky po městě v tomto počasí ani nezapínáme topení (protože se auto stejně nemá šanci ohřát), a zapínáme jen vyhřívání sedačky. No a co se nestalo? Když není potřeba topit, auto přepíná na elektřinu i v této zimě s nezahřátým motorem.
Zatím to vypadá, že přes zimu se budeme horko těžko dostávat pod 6 litrů, což ale stejně hodnotím jako dobrý výsledek.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/872313.html

32
mujsob.cz :: cafe / Re:Nástupce za Citrónka
« kdy: Prosinec 13, 2017, 01:50:14 odpoledne »
Ideálně další C5. Za ty peníze 3 roky stará.

33
mujsob.cz :: cafe / Re:Výročí pro dnešní den
« kdy: Prosinec 09, 2017, 05:28:54 odpoledne »
Ať je zdravej a dělá vám jen radost!

34
mujsob.cz :: cafe / Re:Tady se bude hybridovat...
« kdy: Prosinec 03, 2017, 10:24:05 odpoledne »
Co hybrid a zima?
Na ježdění kolem komína se z toho stává téměř obyčejné benzínové přibližovadlo. Dokud se motor neohřeje, elektřina nemá šanci. Takže jedině vypadnout z města, nebo po tom městě chvíli jezdit. Výhodu mají pražští hybriďáci...
Spotřeba na poslední tankování proto roste k šesti litrům, což objektivně nemá s tabulkovou spotřebou nic společného, na druhou stranu stále přijatelná, srovnatelná s dieselem. Pro představu, celkem pravidelně je najetá průměrná rychlost na nádrž lehce přes 25 km/h.

35
mujsob.cz :: cafe / Re:Tady se bude hybridovat...
« kdy: Listopad 13, 2017, 07:58:22 odpoledne »
Já bych to spíš definoval tak, že čím hustší provoz a více popojíždění, tím víc se projeví výhoda hybridu. Ale pokud bych měl definovat v jakém režimu dosáhnu úplně nejnižší spotřeby, pak by to bylo kontinuální jízdou městské rychlosti.
Pokud bychom jezdili delší trasy (>10km), pak dosáhneme té čtyřky asi taky.

36
mujsob.cz :: cafe / Re:Tady se bude hybridovat...
« kdy: Listopad 12, 2017, 10:32:25 odpoledne »
Po první tisícovce kilometrů můžu doplnit, že:
-projektorové halogeny jsou dobré leda tak do města. Mimo město při dešti je téměř jedno jestli jedu se světly nebo bez >:(
-úzká sedačka vzadu dělá dceři problémy při zapínání pásu, když je dětská sedačka připnuta do isofixu. Zlatý volvo.
-asistent jízdy v pruzích jsem nedávno vypnul, jen mě neustálým pípáním obtěžuje. Čtení dopravních značek to samé. Sice to montujou jako základ do všech výbav, ale použitelný je jen předkolizní systém (automatické brždění).
-pomalý infotainment je pouze v tom yarisu. Kámoš si koupil aurise, a tam je to už jiná liga.
-když se opřu kolenem pořádně o výplň předních dveří, skřípe to. Na něčem se holt šetřit muselo.
-repráky jsou jen vepředu. Mně to sice nevadí, ale dcera si nemůže Sabatony tolik vychutnat.
-absence mirrorlink a nemožnost jej dodělat.
-nemá trippling. Byl jsem na to zvyklý, manželce to vadí ještě víc.

+zrychlení z nuly na křižovatce je na velikost toho prcka velmi dobré. Elektromotor společně s motorem dokáže do cca 60km/h zrychlovat hodně dobře.
+spotřeba zatím 5,1 při průměrné rychlosti 27 km/h. Takže zatím plní to, k čemu má sloužit. Samozřejmě, že spotřeba uvedená výrobcem ve městě 3,6 je úplně mimo. Toho lze dosáhnout jedině tak v noci za ideálních podmínek při dlouhých tratích bez provozu. Maloobjemový diesel by neměl nižší spotřebu, takže spokojenost. Ve městě mám při stejném použití minimálně o 10 litrů na 100 nižší spotřebu než u volva.
+rozměry. Převeze i 4 dospělé na kratší trasy bez omezení pohodlí (konečně odzkoušeno). Ale na dovolenou bych v tomhle nejel. Prostě ideální druhé auto do rodiny nebo pro singles.
+ovladatelnost, jízdní vlastnosti a výbava. Spousta fičur, které byly dříve ve větších autech, a které zpříjemňují používání auta - keyless, bezklíčové startování, sklápěcí zrcátka, parkovací kamera, zatmavovací zpětné zrcátko, automat, senzor šera, dešťový senzor, automatická dálková světla atd.

A co ten hybridní systém?
Japončíci to mají vymakaný. Prvních pár set metrů to se studeným motorem trvá, než se trochu zahřeje a začne přepínat na elektřinu. Takže na extrémně krátkých trasách nemůže projevit svoje výhody. Pak ale zapíná, kdykoliv může. K maximálnímu využití hybridního systému je potřeba (pokud člověk chce, není to nutné) trochu přizpůsobit styl jízdy:
-naučit se brzdit tak, aby se jen rekuperovalo a nepoužívaly se destičky. Téměř je nepoužíváme, a věřím tomu, že klidně vydrží přes 200 tis. km.
-udržovat výkon motoru pokud možno do poloviny ukazatele ECO, aby se maximalizoval provoz na elektřinu. Znamená to jezdit plynule a bez stylu brzda-plyn.
-myslet na to, že hlavně při pojíždění na parkovištích auto není vůbec slyšet a chodci neuhýbají, případně jsou schopni vstoupit do jízdní dráhy.
V mnoha recenzích je znát, že s tím novináři moc zkušeností nemají. Například si všichni lámou hlavu, proč se jim nepodařilo baterii téměř vybít, a naopak proč ji nikdy jízdou nenabili celou. Že prý jim vždycky jedna čárka chybí do plné. A důvod je poměrně jednoduchý. Kvůli životnosti baterie se systém nenechá dobít na maximum, ani úplně vybít. Nehledě na to, že kdyby se baterie úplně vybila (což doufám nezažiju), systém nenastartuje a budete odtaženi. Oživení je pak prý komplikované. To se ale může stát, když údajně necháte auto stát více než 4 měsíce v kuse.
Zapínání a vypínání motoru není poznat. Lze to postřehnout jen v momentě, kdy člověk podle kontrolky EV vidí, že motor zapnul nebo vypnul a soustředí se na to.

Auto nemá žádný  alternátor,  dvouhmotu,  startér  motoru,  klínové  řemeny,  turbodmychadlo  nebo  filtr  pevných  částic, destičky s kotouči vydrží podstatně déle, záruka na baterii je 10 let a zatím s tím neměl téměř nikdo problém. Tak by ten servis měl být méně nákladný než u klasického konvenčního auta. Ale to se případně potvrdí až časem. Každopádně předpoklady pro to jsou :lulka:


Před koupí auta jsem k tomu byl trochu skeptický. Když jsem s tím začal jezdit, zvyknul jsem si. Dokonce velmi rád. Pokud člověk pochopí smysl tohoto auta a nebude na něj mít nereálné požadavky, bude spokojen. Ty kvalitativní prohřešky v interiéru autu rád odpustím.

V rámci B segmentu auto s automatem, atmosférou a do čtyř metrů? Tójótá!  *886*

37
mujsob.cz :: cafe / Re:O autech
« kdy: Listopad 11, 2017, 11:03:44 dopoledne »
To mi připomíná, že kámoš nedávno koupil funglovku nové BMW5 kombi. No a zjistil, že mu do auta zatéká voda při dešti zadními levými dveřmi. A pátými dveřmi mu tam fouká. Reklamuje to, ale prodejce se zatím k ničemu nemá. Že prý takhle teče snad do každé nové pětkové v kombíku.
Do tohohle třeba aspoň nezatéká...

38
mujsob.cz :: cafe / Re:Vitoušek
« kdy: Listopad 01, 2017, 09:23:06 dopoledne »
Holt nejlepší český kombík *886* . Dnešní auta, až na pár výjimek, nejsou špatná.

39
mujsob.cz :: cafe / Re:vtipy, vtipné obrázky, videa... no však to znáte...
« kdy: Říjen 27, 2017, 08:17:38 odpoledne »
To je zase v parlamentu materiál *886*
https://www.youtube.com/watch?v=iIvKwkc065U

40
mujsob.cz :: cafe / Re:Vitoušek
« kdy: Říjen 25, 2017, 10:12:41 odpoledne »
Vítej v klubu. Koupil jsem originál zimní komplet na pinďu. Prodejce říkal, že mi nahráli i kódy druhý sady. No a po přezutí v servisu mi svítí kontrolka pneu. V návodu na použití je čudlík pod volantem pro kalibraci, ale já ho tam nemám *886*.  Já těm japonským inženýrům nějak nerozumím. Na mě jsou moc chytrý.

41
mujsob.cz :: cafe / Re:Tady se bude hybridovat...
« kdy: Říjen 02, 2017, 09:23:50 odpoledne »
To víš, každej nemůže mít tu nejlepší barvu ;).

42
mujsob.cz :: cafe / Re:Tady se bude hybridovat...
« kdy: Říjen 01, 2017, 08:19:50 odpoledne »
Máme za sebou první stovky kilometrů. Jak to tedy vypadá a jezdí?
+Moc se mi líbí kombinace platinové a černé. Je to samozřejmě subjektivní, ale jsem rád za zvolenou barvu. Dřívější favorit modrá je pro mě moc výrazná.
+Auto je zhruba o metr kratší než Volvo. V rámci své třídy druhé nejkratší po swiftovi. Dobře se s ním parkuje a manévruje. Přitom zavazadlový prostor je stále smysluplně velký (cca 290l) a na nákup úplně v pohodě stačil. Dokonce společně se sběrem papíru pro dceru do školy *886*.
+Auto je poměrně dost vysoké, takže se mi do něj velmi dobře nastupuje (s přibývajícími léty důležitá fičura), a zároveň mám nad hlavou řidiče více místa než ve volvu.
+Přestože je auto poměrně vysoké, jeho těžiště tomu naštěstí neodpovídá. Baterie pod zadní sedačkou jej posouvají níže. Takže auto se moc nenaklání a obstojně manévruje.
+Do města je bezvadné bezklíčové zamykání a startování, včetně automatického sklápění vnějších zrcátek.
+Bezestupňová převodovka eCVT v běžném provozu už moc neobtěžuje hlukem. Pokud nesešlápnu plynový pedál až na zem, tak o ní nevím. Někteří by si na ni ale asi museli zvykat.
+S odhlučněním auta si pánové z Toyoty v letošním modelu opravdu vyhráli. Postřehnout moment, kdy se zapíná motor, je hodně obtížné. I odhlučnění podvozku je na velmi dobré úrovni a může se vyrovnat leckterému modelu o třídu výše.


-Místo vzadu je spíše pro menší děti, auto bych nenazval jako rodinné. Vozit čtyři dospělé lze leda tak v nouzi nejvyšší. Nebo jen na krátkou vzdálenost.
-Odpružení by mohlo být ještě o kousek komfortnější (ikdyž to není tragédie), ale možná je to daň za tu výšku auta.
-Loketní opěrka je taková parodie na opěrku. Nazval bych ji spíše pahýlem pro hubené. Možná je to zemí původu. Čekal bych, že za ta léta dají zákazníci dost zpětné vazby na tuhle hrůzu.
-Motor sám o sobě by zřejmě dnes vůbec nestačil držet krok s konkurencí. Tím, že je spojen s elektromotorem, je asi jediný důvod, proč ten motor ještě někam montují. Naštěstí tahle symbióza dává smysl. V příštím Yarisu, tipuju, však už asi nebude...

A teď k tomu hybridu a spotřebě:
Hned na začátek, stává se ze mě pomalu fanda hybridů. Jízda hybridem má svoje kouzlo. Když se rozjíždíte čistě na elektriku - to ticho...
 Cesta Praha - Kolín za 4,6l/100km, městský provoz ještě o trochu méně. Slibný začátek. Po prvních 300 km je průměrná spotřeba dle počítače 4,5 litrů/100 km s převládáním okresek 80/20.
Japončíci to už dělají nějaký ten pátek, a i když jsem žádného hybrida dříve neřídil, jako uživatel jsem mile překvapen jak smysluplně se elektromotor zapíná a využívá svůj potenciál. Funguje do rychlosti cca 70 km/h, častokrát s ním přejedu celé vesnice, případně velkou část Kolína, když je akumulátor dobitý.
 A to je částečně i ta nedokonalost, kterou v sobě tenhle pinďa skrývá - akumulátor se vybije poměrně rychle - ujede zhruba jen 2 km. Navíc jakmile začnu trochu razantněji zrychlovat, přidává se benzínový motor, protože elektromotor to neutáhne. Ale pokud dám nohu z plynu, přepne se do režimu EV (jízda na elektřinu), ve které zůstává co nejdéle to jde, včetně stání na semaforech. Naštěstí se rychle rekuperuje. například bržděním. Za tu krátkou dobu mám pocit, že jsem destičky snad ani ještě nepoužil. Rekuperuje také jízdou na benzín nebo setrvačností.
 Ideální "elektromód"? Plynulá jízda 30-50km/h nebo pomalé rozjezdy a stání (zácpy a kolony).

Dává hybrid finančně smysl? Zatím nevím. Ale mám benzinový atmosférický čtyřválec v malém autě, s automatickou převodovkou (kolik takových dnes lze koupit?!), pravděpodobně s velmi malou spotřebou. Stojí o 30 tis. více než čistě benzínový automat. Neřeším smysluplnost a ekologii výroby, protože tomu nerozumím. A kdybych chtěl opravdu hlavně šetřit peníze, pak tu existují stejně malá auta za méně než polovinu toho mého.
 

Stran: [1] 2 3 ... 9