Volvo vs. Saab - nebe a dudy

Založil saabik, January 05, 2015, 10:37:25 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 4 Hosté prohlíží toto téma.

Jerry.Gunman

Citace: jb kdy January 07, 2015, 02:20:29 PM
... jedine co mi vadi u volva, jsou ti cinani... sice asi do niceho moc nekecaj a jinak bych volvo poslo jak saaab /strasne, ze evropu skupujou cinani/, ale stejne :( ...


Volvo = Číňani
Saab = v prdely
Rover = Číňani, ale v prdeli také
Jaguar = Indové (!!!!!!!!!!)

Kuwa, svět se v kravskou (_!_) obrací   *917*
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

saabik

Vše jde vypnout(dokonce i citysafety), akorát něco se musí vypínat po každém nastartování.

jb

tak s prasenim oznaceni zaclo asi BMW... nevim, proc je moda, delat v necem zavedenem a fungujicim bordel..

jedine co mi vadi u volva, jsou ti cinani... sice asi do niceho moc nekecaj a jinak bych volvo poslo jak saaab /strasne, ze evropu skupujou cinani/, ale stejne :(

ale by me zajimalo, jestli jdou vypnout vsecky ty pipatka, co upozornujou na vselijaka smrtici nebezpeci..  moderne assisteny..

me se volva moc libi, ale nemam rad vsecky ty ukecane pipatka

petrklm

To je fakt, 170tis. je brutální rozdíl. Ale tak vysoká spotřeba se mi nezdá, ono asi každá, která vyjde podle EU testů je nějak pochybná...
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

saabik

Citace: T-Diesel kdy January 06, 2015, 09:16:08 PM
tipuju ze cena a provozni naklady  ;)

Bingo. Dát za šestivál o 170.000 korun víc, mít spotřebu o zhruba 4 litry/100km vyšší, a přitom mít prakticky totožnou pružnost motoru, to se mi zdálo trochu zbytečný. Mít na to prachy, taky bych asi neváhal ;).

T-Diesel

tipuju ze cena a provozni naklady  ;)

petrklm

saabik: No s tou T6 by se mi to moc líbilo, vzhledem k mojí slabosti pro kombíky a víceválcový motory... co tě přesvědčilo na čtyřvál?
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

saabik

Oni mají teď to značení trochu divný.
D4 je označení pro starší dieselový pětiválec 181k, ale taky zároveň pro nový čtyřválcový dieselový motor (s dvěma turby), shodou okolností 181k.
T5 byl dřív benzínový pětiválec, nově tam cpou čtyřválec.

Nový čtyřválec D4 a T5 jsou prakticky identické motory, pouze s dílčími úpravami. Ale základna je naprosto shodná. Tahle nová platforma je, spolu s chystaným tříválcem, základem pro další život automobilky.

elpidio

Ne, hádejte, mám Rujánu.

FPT

Podle mě má AWD využití i v Polabí teda.
--O-o-O--

saabik

Čtyřválec, náhon na předek. Do Polabské nížiny nemám pro AWD moc využití. A navíc, s tímto novým motorem se čtyřkolka zatím nedělá, jen se starším dieselem a šestiválcem T6.

FPT

--O-o-O--

elpidio

Pěkně napsané a ne že bych se nesvezl :)
Ten motor je teda pětiválec ? Náhon na předek nebo na všechny ?
Ne, hádejte, mám Rujánu.

Jerry.Gunman

S Aisinem (sice jen šestistupňovým) mám za posledních +- 270.000 km výborné zkušenosti.
A start-stop je vskutku peachovina na kvadrát - jak se zdá, v automobilismu bohužel nikoli poslední :(
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

saabik

Převodovka je Aisin. Start stop mi přijde jako nejlepší ekologická nominace na vepřovou hlavu:).

T-Diesel

jo, ten start stop system je v kazdem novem aute a nic s tym  neudelas, deaktivovat to "zatim" nejde :(
ta prevodovka je od ZF? Nebo maju nejaku svoju?

saabik

January 05, 2015, 10:37:25 PM #1 Last Edit: January 05, 2015, 10:42:53 PM by saabik
Abych to tu trochu rozproudil, tak sem hodím prvotní poznatky z nového kočáru, a také srovnání s úžasným autem, 9-5 aerem (dlouho na něj budu vzpomínat, skvělý auto).

V70 T5, asi jako zatím jediný v ČR mám ve V70 nový dvoulitr turbomotor, co montujou od modelového ročníku 2015. Prý na něm závisí budoucnost značky, jelikož téměř totožný motor je i v dýzlu a prakticky to cpou do všech modelů včetně nové XC90.
Parametry motoru:
Maximální výkon  180 kW (245k)
Otáčky při max. výkonu 5500 ot./min
Točivý moment 350 Nm
Otáčky při max. toč. momentu 1500 - 4800 ot./min
Papírovou kombinovanou spotřebu nesmyslnou 6,4 l/100km
Zrychlení 0-100 údajně 6,7 sec., ale dovolím si výrazně pochybovat. Po zajetí nicméně ověřím 8).

Za těch 18 dní co ho mám, jsem najel 2000km, teď mě čeká preventivní výměna oleje. Současně si nechám prověřit TPMS, protože to po mně chce dohustit pneu, ikdyž jsou v pořádku.

Prvotní subjektivní negativa:
-Má to stopstart systém, kterej můžu vypnout jedině čudlikem, ale při každým nastartování musím tuhle fičuru znovu vypínat. Permanentní vypnutí neníííííííííííííííí *1001*.
-Nemá to dvojitou sluneční clonu, v Saabu byla.
-Pravé koleno řidiče je neustále konfrontováno s ostrou hranou středového sloupku. Který severský jelito tohle vymyslelo? Sice si na to postupně zvykám a ani po cestě 300 km jsem neměl trvalé následky, ale pruda to je.
-Menu systému na hlavní obrazovce je několikastupňový. Připojit telefon, nebo něco v menu najít zabere poměrně dost času. Jiná auta to mají vyřešeno daleko lépe.
-Navigaci nejde prakticky použít, systém zadávání ulice nebo čehokoliv dalšího trvá déle než proměna larvy v motýla.
-Jelikož má kombík prakticky kolmý převis pátých dveří, zadní okno je permanentně  :BMS:. Když jsem se prodejce ptal, proč mám na ovladači i možnost stálého stírání zadního okna, odpověděl jsem si sám po ujetí těch několika km.
-Kdybych mohl vrátit čas, přidal bych do výbavy přední senzory. Na rozdíl od jakéhokoliv Saabu, kde jsem s tím neměl problém, nedokážu odhadnout, jak daleko jsem čumákem od čehokoliv.
-CD medium. Subjektivní opruz je, že když chci přeskočit na další písničku, trvá to dobrý dvě vteřiny, takže mezitím zmačknu čudlík znovu, v domnění, že jsem to asi nezmáčknul. Na to si asi nezvyknu.

První subjektivní pozitiva:
+Motor a převodovka. Na rozdíl od profesionálních recenzentů si nemyslím, že se jedná o neadekvátní motorizaci těchto ingotů, jejich jediná slabina je v papírově nesmyslný nízký spotřebě a totální syrovosti projevu motoru, ve spojení s naladěním s převodovkou. A také v nulové odezvě ve volantu. volant mi nedává žádný signál o tom, co se děje. Proč. Nechce mě při řízení ničím rušit :). Prostě tohle auto je antisportovní, je stavěný na rozvážnou a klidnou jízdu, nebo jako lék pro cholerický řidiče, kterým to auto předepsal doktor jako léčbu. Přesnej opak aera. Ale když chci, předjížděcí manévr je otázka chvilky. To auto táhne. Hodně a dlouho.
Převodovka s 8 stupni dává při 90ce nějakých 1500 otáček a při 130  zhruba 1900 otáček. Poměrně slušný OK.
+Podvozek. To je nááádhera. Fakt jsem z něj nadšenej. Sice nemůžu projíždět zatáčky bokem, ale v tomto autu mám pocit, že český silnice na tom přecijen nejsou tak špatně. Dokonce i D1 se s tím dá jet v pravém pruhu. Což je myslím dost jasnej argument. Nerovnosti žehlí s grácií, maximálně je slyšet tlumené zadunění. Nechci se dotknout zastánců citroenovníků, ale hydractive III má v komfortu jízdy velkýho konkurenta. Jerry, fakt. Uvidíš sám:). Opět úplný opak oproti Saabu.
+ Natáčecí bixenony. Asi největší pozitivní překvapení. Nikdy jsem nejel s xenony, možná to je jen moje nezkušenost, ale nevěřil jsem, jak může auto v noci svítit. Jízda v noci dostává úplně jinej rozměr. V tomhle Saab nemá s halogeny šanci. To natáčení je jen taková třešnička.
+Sedačky. Sice malý boční vedení, ale sedáky dostatečně podepírají stehna a zároveň jsou vééélmi pohodlný. Možná tomu pomáhá i elektrická bederní opěrka, která v Saabu nebyla. Tady to je se Saabem nerozhodně. Což je spíš vzhledem ke stáří Saabu bod pro něj. Otázka ale je, jestli vůbec existují lepší sesle v běžných spotřebkách :lulka:.
+Zavazadlový prostor. Na litry (575l při nesklopených sedačkách) sice nic mimořádnýho, výhodou je ale hranatá praktičnost, jsou to litry, který se dají skutečně využít. Navíc sedačky jdou sklopit do úplný roviny, takže manželské radovánky nebo stařecký spánek se dají v autě jakkoliv kombinovat. Litrů by mohlo být více, ale auto má trojité dno, což na druhou stranu má za výhodu rovnou nakládací hranu s podlahou.

Celkově (zatím) jsem spokojen, občas nadšen a nákupu nelituju. První kilometry mi vysvětlily, proč je tohle auto nejprodávanějším typem ze všech aut ve Švédsku SWE. Jestli má někdo na mysli rodinná auta v pravým slova smyslu, pak to jsou přesně takováto.

PS: Co mě zaujalo po otevření dveří na první pohled? Masivnost. Z toho je vidět kus železa, co vás obklopuje. Je to cítit i při řízení.
A závěrečné porovnání se Saabem? Jsou to naprosto, ale naprosto odlišná auta, která mají jedno společné - bezpečnost.