mujsob.cz :: cafe

Studnice moudrosti => mujsob.cz :: cafe => Téma založeno: Jerry.Gunman kdy February 16, 2015, 09:06:07 AM

Název: Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy February 16, 2015, 09:06:07 AM
Panowie,
čas prchá jako mrcha a na mojí C5 mne v nejbližších týdnech čeká serviska na 240.000 km. Za poměrně jasné považuji, že ještě do konce letošního, maximálně poloviny příštího roku s ním budu jezdit - ale dělej co dělej a pečuj o auto jak chceš, má-li na hrbu částku blížící se 300.000 najetých kilometrů, už není nové a je nutno uvažovat o náhradě.

Moje preference jsou následující:

Auto:     ojeté - na nové zatím nemám a v dohlednách pár letech ztěžka kdy mít budu  :(

Velikost:     optimálně auto střední třídy, v případě nějaké moc zajímavé a extra vhodné alternativy bych asi zkousnul i nižší nebo vyšší střední třídu, ale není to promárně moje preference

Karoserie:     vozím dost bordelu, takže potřebuji větší (500 litrů) a variabilní zavazadlový prostor. Takže kombi nebo velký liftback, dokázal bych si představit i nějaké "sportovněji vypadající" (á la Ford S-max) nebo "stylové" (Chevrolet HHR) MPV, nebo auto někde na pomezí SUV/MPV (např Fiat Freemont)

Motorizace:     nafta nebo benzín (ovšem v kombinaci s CNG); přece jen, při nájezdu okolo 4.000 km měsíčně je nutno uvažovat o levném pohonu.

Konfigurace motoru:  R4 jako nezbytné minimum, klidně boxer, V6 nebo V8

Převodovka:   rozhodně automat. Do mechanické "kvedlačky" se mi fakt nechce

Pohon:    nebráním se dvojkolce ani čtyřkolce

Výbava:   zaměřená na komfort - čili dvouzónová klimatizace, elektricky stavitelné (raději i vyhřívané) sedačky, elektricky ovladatelná okna, rádio + CD / MP3 beru jako nezbytnost, zabudovaná navigace - ač není nezbytností - by se hodila

Stáří:   auto tak do 3-4 let

Doplňkové info:   parkuju na ulici, takže něco, kde nehrozí velké nebezpečí krádeže (takže VW Gruppe asi ne) a jelikož jezdím na jednání k zákazníkům, tak Mercedes nebo BMW 5 by také asi nebyly volbou zcela optimální...


No a to je tak asi vše - co mi tedy poradíte?

Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: T-Diesel kdy February 16, 2015, 09:36:44 AM
chybi tu to nejzasadnejsi - cena?
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: War kdy February 16, 2015, 09:47:49 AM
Cena není důležitá, všechny cesty vedou do Roomstera
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy February 16, 2015, 10:02:32 AM
Citace: T-Diesel kdy February 16, 2015, 09:36:44 AM
chybi tu to nejzasadnejsi - cena?

Natürlich, to mi jaksi vypadlo :-))
Cena: tak do 350.000 CZK. Možná aj cosik více, ale ne o mnoho
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: ferinom kdy February 16, 2015, 11:05:51 AM
Korejec navrhnuty pre americanov predavany v europe. ;) Je od toho lepsia kombinacia? Ale tvoje poziadavky by mohol splnat. Len ci pri tej opicke bude aj na pripadne banany. :)

http://www.ibest.cz/detail.aspx?x=17099&y=E1136&tr=8&v=Hyundai
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy February 16, 2015, 11:37:00 AM
Citace: ferinom kdy February 16, 2015, 11:05:51 AM
Korejec navrhnuty pre americanov predavany v europe. ;) Je od toho lepsia kombinacia? Ale tvoje poziadavky by mohol splnat. Len ci pri tej opicke bude aj na pripadne banany. :)

http://www.ibest.cz/detail.aspx?x=17099&y=E1136&tr=8&v=Hyundai

No při této opičce si těma banánama nejsem zcela jistý :( Třílitrová V6, byť v naftě,  to budu tak nkde na 9 - 9,5 litrech na 100 km :(
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Lihobaron kdy February 16, 2015, 11:50:02 AM
Citace: ferinom kdy February 16, 2015, 11:05:51 AM
Korejec navrhnuty pre americanov predavany v europe. ;) Je od toho lepsia kombinacia? Ale tvoje poziadavky by mohol splnat. Len ci pri tej opicke bude aj na pripadne banany. :)

http://www.ibest.cz/detail.aspx?x=17099&y=E1136&tr=8&v=Hyundai

to je hnus..
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: FPT kdy February 16, 2015, 11:50:39 AM
Za mě je volba celkem jasná - Insignia. Třeba http://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/insignia/16159805?goFrom=list
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: ferinom kdy February 16, 2015, 12:02:15 PM
predpokladam, ze toto bude asi moc male

http://www.dovolsivolvo.cz/?showcar=4871
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Kill Frenzy kdy February 16, 2015, 12:25:32 PM
Hm, tvoje poziadavky su z mojho pohladu dost zlozito skombinovatelne...takze asi vyzera na zopar kompromisov pri finalnej volbe...

Kazdopadne, ja na tvojom mieste, urcite by som do sirsieho vyberu zahrnul

Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC

Mazda 6 Wagon 2.0 MZR-CD - aj ked s automatom je dost vzacna

Renault Latitude 2.0 dCi - aj ked to nie je kombi

Kedze produkcia VW a ostatnych Deutschen Werkstätten nie je pre teba :) ... ale taky Seat Exeo ST 2.0 TDI vyzera na celkom rozumnu volbu
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: saabik kdy February 16, 2015, 12:39:48 PM
V70 by ti slušela. Vím to, protože máme podobnou postavu, a mně sluší *886*
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy February 16, 2015, 12:56:33 PM
Citace: saabik kdy February 16, 2015, 12:39:48 PM
V70 by ti slušela. Vím to, protože máme podobnou postavu, a mně sluší *886*

JJ, benzínová V 70 s fabričnou přestavbou na CNG, ta je velmi vysoko na seznamu  ;D
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: War kdy February 16, 2015, 01:44:43 PM
úplně nechápu to zaujetí CNGéčkem, pokud nemáš v garáži plničku.
Tady je jeden postřeh od plynaře:
04.05.2014, 23:44 | radek.613
Uživatelsky provoz zhruba stejně drahý jako na LPG, kilometráž i úspora vychází podobně, o pár procent hůře než na LPG. Uživatelský pocit - jak to kdo vnímá, přeci jen vozit si pod prdelí a porůznu v podlaze "hasičáky" ve kterých je 250 bar tlaku plynu nemusí být pro každého příjemné.
Technicky v případě závad mnohem dražší komponety k opravám, zejména na vysokotlaké části a zejména u aut, které mají několik porůznu umístěných a navzájem propojených nádrží. Software stejný, systém řízení a tvorby směsi defacto stejný se sekvenčním LPG. Podobné jsou tím pádem i problémy u některých motorů - fyzické (zaklepávání ventilových sedel, detonační spalování), i řídící - rozsvěcení check-enginů kvůli nestabilitě směsi, odcházení svíček, nouzové režimy chodu, atd. Největší průšvih - nádrže - 90% ojetin sem s CNG dotažených ze zahraničí nemá v pořádku doklady či přímo fyzicky nádrže jako takové, čímž jsou zde nepřihlásitelné/neservisovatelné. Týká se i ojetin s origo CNG od výrobce, které se v bazarech objevují zpravidla tehdy, když nadchází čas velkého "servisu" - výměny nádrží, mnohdy v ceně zbytku celé ojetiny. Ještě stojí za to zmínit opravárenské specifikum - v případě nehody/servisu při které je třeba zasáhnout do VT rozvodu či uložení nádrží, už to není o měděné trubičce, která se dle potřeby naohýbá a vede jednoduše skulinami podvozku, ale je to VT ocelový rozvod s minimálními možnostmi změn tras a lokálních oprav. Mění se obvykle celek, včetně řádné tlakové zkoušky (a kdo jste z oboru, tlaková zkouška na 300 bar není sranda na znalosti ani na vybavení).
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy February 16, 2015, 02:15:38 PM
To WAR:

Pro CNG nijak extrémně zaujat nejsem, ale díyk dramaticky nižší spotřební dani v něm vidím možnost, jak měsíčně ušetřit ne zcela malé peníze.

Vycházím z faktů, že:
(1) CNG čerpačku mám v těsném záprdelí - ca 4, možná 5 km od baráku (???)
(2) kamarád, co má z titulu šéfa dopravy v práci na starosti pár stovek osobáků, s vlastním CNG jezdí už ca 3/4 roku a tváří se VELMI spokojeně
(3) u dovezeného CNG se bavím pouze o "originální fabričné vestavbě" (nikoli přestavbě), s tlakovými nádobami vmontovanými pod kufr, se všemi garancemi, upravenými součástkami motoru (tvrzená ventilová sedla atd)
(4) pokud bych si už nechal auto přestavovat (čemuž bych se rád vyhnul), pak by to muselo být nikoli u garážovců atd...
(5) s naftou jsem spokojen (pži zatím ujetých 122.000 km mám dlouhodobý průměr 6,48 l/100 km) a o CNG přemejšlím pouze za účelem snížení nákladů
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: FPT kdy February 16, 2015, 02:33:44 PM
Mně na CNG vadil ten malej dojezd. U LPG je přece jenom mnohem větší výběr čerpaček.
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: jb kdy February 16, 2015, 04:48:55 PM
s CNG muzem pod zem parkovat...
CNG startuje na CNG kdyz je teply..
CNG jak pises muzes plnit doma i kdyz je to tak pres noc.. zadna rcyhlost to neni...
Dojezd je problem pokud potrebujes dojezd nad 400km ... me napr by stacilo tankovat jednou tydne... a plnicek tu je celkem dost bo tu karosy na CNG jezdily v dobe kdy o tom zeleni ani neslyseli a je tu prece jen prumyslova oblast takze trubek vsude :)

CNG je pro nekoho kdo nechce naftu a nepotrebuje dojezd 1000km, takze pro me :)

no neco podobneho tady resila naproti kolegyne ale oni skoncili u pro tebe neprijatelne volby :) i kdyz prvne taky skoda nikdy....nakonec teda padla volba na superb kombi 125kw s dvojspojkou... i kdyz k te zrovna lasku nechovam, i kdyz dokud funguje, krasne to radi...
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: jb kdy February 16, 2015, 04:50:03 PM
jo a C5 uz znova nechces ?
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Krtek kdy February 16, 2015, 04:54:26 PM
Já bych taky spíš byl pro LPG než CNG. I když máš tu čerpačku za barákem ale plánuj podle toho cesty a návraty... už s LPG mam občas depky kudy ject.
A nějak nevchápu co je špatnýho na BMW a MB na cesty k zákazníkum ? Na to snad tyhle auta jsou, ne ? Kdesi jsem čet "názor" že by se dotyčnej ani nebavil s někym, kdo by přijel blbou A4kou, minimum pro jednání s CEO je prej A6 BMS
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy February 16, 2015, 05:11:21 PM
Citace: jb kdy February 16, 2015, 04:50:03 PM
jo a C5 uz znova nechces ?

Druhému kolu v C5 se vůbec nebráním...
Před časem jsem měl možnost si projet C5 s 2,2 HDI 150 kW/4.000 RPM, 440 Nm/1.900 RPM  a nutno připustit, že když na to šlápneš, tak to má tah jako lokomotiva.

Bude-li možnost, někdy bych rád průbnul i tu C5 3.0 HDI (V6 177 kw/3.800 RMN, 450 Nm/1.600 RPM). Tento motor se dodává i do Jaguáru, kde ho strkají pod kapotu modelu XF - a to už by pak bylo OUPLNĚ jiné poježdění
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy February 16, 2015, 05:20:00 PM
Citace: Krtek kdy February 16, 2015, 04:54:26 PM
Já bych taky spíš byl pro LPG než CNG. I když máš tu čerpačku za barákem ale plánuj podle toho cesty a návraty... už s LPG mam občas depky kudy ject.
A nějak nevchápu co je špatnýho na BMW a MB na cesty k zákazníkum ? Na to snad tyhle auta jsou, ne ? Kdesi jsem čet "názor" že by se dotyčnej ani nebavil s někym, kdo by přijel blbou A4kou, minimum pro jednání s CEO je prej A6 BMS

CNG:
krátký dojezd a menší kufr, to jsou dvě věci, co mne od CNG trochu odrazují. Jinak čerpačky si zadáš do navigace - a zbytek neřešíš

BMW, Audi, MB - já ovšem nejezdím na jednání k CEO, partnerem pro mne je většinou výrobní ředitel, šéf výzkumu nebo vrchní nákupčí. A když navíc auto parkuješ na ulici pod okny - nehodlám platit 60.000 Kč ročně na pojištění...
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: saabik kdy February 16, 2015, 05:43:48 PM
Dá se sehnat i levnější pojištění. Já třeba platím necelých 20 litrů a mám all risk. Ovšem servis by u těch prémií byl asi nákladnější než u citróna...
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Krtek kdy February 16, 2015, 05:55:10 PM
no tak u nás má šéf nákupu XC90ku, šéfová logistiky taky. A to se jim neřiká řiditelové. Je fakt že zbytek "manažerů" si jezdí VW grupou
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: FPT kdy February 16, 2015, 06:31:13 PM
A proč ne tu Insignii?
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy February 16, 2015, 07:12:37 PM
Citace: FPT kdy February 16, 2015, 06:31:13 PM
A proč ne tu Insignii?

Já Ti ani nevím, o Insignii jsem zatím nikdá seriózně neuvažoval. Párkrát jsem v ní byl svezen a přišla mi uvnitř tak nějak stísněnější, nežli C5. Stručně řečeno, žádné silnější emoce ve mně nevzbuzuje - ani pozitivní, ani negativní, prostě tak nějak nuda-nuda šeď-šeď

Když už "neprémiové" kombi střední třídy a navíc německé, tak bych asi volil spíše to Mondeo - nebo S-Maxe 

Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Lihobaron kdy February 16, 2015, 07:39:54 PM
nejak mi unika proc ne znova C5??
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: FPT kdy February 16, 2015, 08:08:39 PM
S-MAX má malej kufr. Původně jsem ho chtěl, ale s Vectrou se to nedá srovnat.
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy February 16, 2015, 08:29:43 PM
Citace: FPT kdy February 16, 2015, 08:08:39 PM
S-MAX má malej kufr. Původně jsem ho chtěl, ale s Vectrou se to nedá srovnat.

Ford S-Max s objemem zavazadlového prostoru při pětimístné konfiguraci) 775 litrů má malej kufr?
http://www.auto.cz/test-ford-s-max-2-0-tdci-spotreba-vs-sport-55190

Tomu se mi snad ani nechce věřit...?
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: elpidio kdy February 16, 2015, 08:46:27 PM
V S-maxu jsme vezli gril velikosti klavíru normálně na stojáka.
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: atnarfus kdy February 16, 2015, 08:57:32 PM
Co takové Mondeo MK4? Velké jak MPV a přitom to jako MPV nevypadá. Výběr motorů a výbavy víc než dostatečný.
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: FPT kdy February 16, 2015, 11:39:24 PM
S-Max má prostor vysokej, to jo. Kočár tam dáš bez skládání. Ale na plochu to není nic moc, hodně mě to překvapilo. Ty litry jsou nezajímavý, podle litrů má oktávka kufr větší než vectra, ale v reálu to nějak nefunguje. Jestli ti jde o kufr, tak Mondeo, pokud ti nevadí, že je nízko roleta. Insignia má kufr velkej skoro jako Vectra C, ale když sklopíš sedačky, chybí jí skoro třista litrů, ale pravda je, že do VeCe dáš rakev i s věncema. Btw do S-Maxu je velkej problém LPG, musí se dělat karosářská úprava, ne, že by to nešlo, ale většina plynařů se na to moc netváří.
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: T-Diesel kdy February 17, 2015, 11:32:05 AM
i40.
akorat nevim co cena.

inac si myslim, ze superblb combi s DSG by pro teba bylo to prave orechove, komfortni a prostorne auto, cenove by sas tam tez dostal.
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy February 17, 2015, 12:57:38 PM
Citace: T-Diesel kdy February 17, 2015, 11:32:05 AM
i40.
akorat nevim co cena.

inac si myslim, ze superblb combi s DSG by pro teba bylo to prave orechove, komfortni a prostorne auto, cenove by sas tam tez dostal.

No, v tomto bodě bych se se Supem i dokázal smířit - ať už v kombíku nebo ve verzi sedano/liftback... Otázkou je, zda za dané prachy nebude jenom nějaká super-vylítaná hajtra

Oba víme, že ojetá Škodovka s TDI motorem, toť lákavá bazarová nálepka, pod níž se často ukrývá auto, jehož by se soudný a plné historie vozu znalý řidič nedotknul ani  třímetrovým hrablem na sníh  ;)
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: jb kdy February 17, 2015, 01:43:10 PM
tak s tim se musi kapku pocitat, ze dobre kusy jsou hned pryc a nejsou na spodni hranici tabulkove ceny...
ten superb, o kterem jsem mluvil, se hledal taky dost dlouho a lace to taky nebyla...

holt jako francouz to stat nikda nebude...

a ten mondas nevim... automat s 2,0tdci mel shodou okolnosti predtim supem a ta dsg je jinde...

no asi skoncis u novejsi C5 :) hydractive je navykovy ne ? :)



Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy February 17, 2015, 01:53:22 PM
Citace: jb kdy February 17, 2015, 01:43:10 PM
no asi skoncis u novejsi C5 :) hydractive je navykovy ne ? :)

No to si kurwa piš :D :P
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: T-Diesel kdy February 17, 2015, 05:40:16 PM
to mas jak se vseckym co je dobre nedobite a je za normalni peniz - je to rychlo pryc.
V takovych pripadoch je potreba chytnut prasule zavolat a jet, 14 dni rozmyslat a furt jo nebo ne... to si mozes dovolit kdybys kupoval vec co nikdo nechce, trebas saba :)
ale da sa aj ten superblb sehnat, kor kdyz na to mas rock a pul ;)
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: atnarfus kdy February 17, 2015, 06:57:49 PM
Ale zrovna nafta s DSG mi moc k srdci nepřirostla. V Passatu to ten motor někdy drží zbytečně vysoko v otáčkách, a dost zbytečně často to řadí. S 2.0 se v manuálu dá valit pořád na šestku, maximálně ve vsi podřadit na pětku. DSG do vesnice podřazuje o dva kvalty.
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Kill Frenzy kdy February 17, 2015, 08:00:35 PM
Ked C5, preco nie C6?  ::)
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: saabik kdy February 17, 2015, 08:01:07 PM
Citace: T-Diesel kdy February 17, 2015, 05:40:16 PM
to mas jak se vseckym co je dobre nedobite a je za normalni peniz - je to rychlo pryc.
V takovych pripadoch je potreba chytnut prasule zavolat a jet, 14 dni rozmyslat a furt jo nebo ne... to si mozes dovolit kdybys kupoval vec co nikdo nechce, trebas saba :)

O sáby je stále zájem. V úterý jsem na něj dal tehdy inzerát a v neděli jsme si plácli :lulka:
O té novější C5 by měl Jerry také uvažovat, souhlas. Ikdyž bude novější jen podle roku výroby. Jinak to bude to samé auto jako má teď.
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Lihobaron kdy February 17, 2015, 08:39:04 PM
Citace: atnarfus kdy February 17, 2015, 06:57:49 PM
Ale zrovna nafta s DSG mi moc k srdci nepřirostla. V Passatu to ten motor někdy drží zbytečně vysoko v otáčkách, a dost zbytečně často to řadí. S 2.0 se v manuálu dá valit pořád na šestku, maximálně ve vsi podřadit na pětku. DSG do vesnice podřazuje o dva kvalty.

a nebylo to trebas jen nezahratou prevodofkou?? takhle se chovaj klasicky hydro pred zahratim.. DSG ale neznam.. nebo stylem predchozi jizdy, kdy se sni jezdilo nakladacka pak chvili trva nez se prizpusobi pri klidny jizde pro klidnou jizdu??
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: atnarfus kdy February 17, 2015, 09:10:53 PM
DSG je robotizovaná klasická mechanická převodovka. Má to i normální třecí spojky (dvě). Dá se tam samozřejmě volit režim a podle toho to motor točí a mění se trochu i frekvence řazení. I na komfort to ale řadí víc, než bych kvedlal manuálem. Při každém výjezdu z vesnice to podřadí a hned to zase řadí nahoru. Přitom by to motor pohodlně vzal bez podřazení.
Tam kde s Felicií 1.6 za třicet kilometrů nesáhnu na kvedlačku, tam DSG přeřadí padesátkrát. Stačí pošimrat plyn a hned to podřazuje na šestku, i když by to na sedmičku taky jelo.

Chce to vyzkoušet na vlastní kůži. Kdo jezdil s klasickým automatem, mohl by být s DSG trochu nesvůj. Mě například na DSG chybí takové to pomalé popojíždění auta po uvolnění brzdového pedálu. Auto s DSG stojí na místě, rozjede se až na povel plynového pedálu. Ve velkoměstě je to malinko méně pohodlné, než klasika s hydroměničem, kde stačí při courání v koloně jen šlapat na brzdu.
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: petrklm kdy February 18, 2015, 08:37:19 AM
Podle mne to DSG má zbytečně moc kvaltů, stačilo by pět a už by to furt nepodřazovalo. Ale je to dnešní trend, co naděláme. Nevím, kde jsem četl test US auta s devítistupňovým automatem a byla to prej naprostá katastrofa, furt to řadilo a nejelo... ovšem doba si tu blbost žádá :)
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Lihobaron kdy February 18, 2015, 09:00:43 AM
taky se me jezily chlupy kdyz sem to povidani cet.. holt ale, cim vic pruhu, tiim vic adidas..
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: FPT kdy February 18, 2015, 09:07:17 AM
To já nevím, ale upgrade ze čtyř kvaltů na pět byl docela pokrok (:
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: petrklm kdy February 18, 2015, 09:25:51 AM
Citace: FPT kdy February 18, 2015, 09:07:17 AM
To já nevím, ale upgrade ze čtyř kvaltů na pět byl docela pokrok (:
No a tím by se dalo končit, ne? :)
Chápu, že nafťák má menší rozsah použitelnejch otáček a tudíž se mu víc kvaltů celkem hodí, ale současnej stav je (podle mne) jen tím, že si některý automobilky "honí trika", jak jsou dokonalý. Taky nablblý euronormy tomu nahrávaj, to je fakt.
Jen tady Jerrymu prasíme rubriku  *1001*
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Lihobaron kdy February 18, 2015, 09:33:02 AM
Citace: FPT kdy February 18, 2015, 09:07:17 AM
To já nevím, ale upgrade ze čtyř kvaltů na pět byl docela pokrok (:

vidis, ja mam zastaralou 4kvaltovou s uzamykanim jen na 4tym a uplne me to vyhovuje.. uz ve 40ti tam da 4ku, koriguje prokluzem, nad 70sad uzamkne a pohoda.. je teda pravda, ze jezdim pianko, pro zavodnika by to asi nebylo..
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy February 18, 2015, 10:01:34 AM
Citace: Kill Frenzy kdy February 17, 2015, 08:00:35 PM
Ked C5, preco nie C6?  ::)

Protože
(1) sedan
(2) výroba skončila v roce 2012
(3) provozní nálady :D
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy February 18, 2015, 10:06:22 AM
Citace: petrklm kdy February 18, 2015, 09:25:51 AM
No a tím by se dalo končit, ne? :)
Chápu, že nafťák má menší rozsah použitelnejch otáček a tudíž se mu víc kvaltů celkem hodí, ale současnej stav je (podle mne) jen tím, že si některý automobilky "honí trika", jak jsou dokonalý. Taky nablblý euronormy tomu nahrávaj, to je fakt.
Jen tady Jerrymu prasíme rubriku  *1001*

Mňo, já tam mám Aisina se šesti rychlostmi a přijde mi to docela OK. Nevím, ony ty 8 a 9°převodovky možná ještě trochu snižují spotřebu? Ale co jsem četl recenze, tak to prý fakt zběsile řadí hore dole - místo toho, aby to jelo ...
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: T-Diesel kdy February 18, 2015, 10:11:30 AM
Citace: atnarfus kdy February 17, 2015, 09:10:53 PM
DSG je robotizovaná klasická mechanická převodovka. Má to i normální třecí spojky (dvě). Dá se tam samozřejmě volit režim a podle toho to motor točí a mění se trochu i frekvence řazení. I na komfort to ale řadí víc, než bych kvedlal manuálem. Při každém výjezdu z vesnice to podřadí a hned to zase řadí nahoru. Přitom by to motor pohodlně vzal bez podřazení.
Tam kde s Felicií 1.6 za třicet kilometrů nesáhnu na kvedlačku, tam DSG přeřadí padesátkrát. Stačí pošimrat plyn a hned to podřazuje na šestku, i když by to na sedmičku taky jelo.

Chce to vyzkoušet na vlastní kůži. Kdo jezdil s klasickým automatem, mohl by být s DSG trochu nesvůj. Mě například na DSG chybí takové to pomalé popojíždění auta po uvolnění brzdového pedálu. Auto s DSG stojí na místě, rozjede se až na povel plynového pedálu. Ve velkoměstě je to malinko méně pohodlné, než klasika s hydroměničem, kde stačí při courání v koloně jen šlapat na brzdu.

DSG ma malicko inaci charakteristiku ale to neni zavada, tak to proste je. DSG podla meho motor trochu podtaca, na manualu jezdim v o chlup vyssich otackach.
DSG po uvolneni plynu sa normalne rozjede jak klasicky automat, neni v tem rozdil. Leda kdyz je velka kosa a auto stoji pres noc, tak rano to DSG opravdu potrebuje pomoct plynem, aby sa lamely rozlepily.
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: atnarfus kdy February 18, 2015, 05:46:14 PM
Já to myslel tak, že když stojíš na brzdě, následně sundáš nohu z brzdového pedálu, tak se auto nezačne bez povelu plynovým pedálem samo rozjíždět, jako to dělá automat s hydroměničem.
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: saabik kdy February 18, 2015, 06:42:25 PM
Na druhou stranu to může být výhoda v tom, že má ta převodovka nižší ztráty, tím pádem nižší spotřebu. Nebo se mýlím?
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: atnarfus kdy February 18, 2015, 07:30:30 PM
Je to tak. Nežere to víc jak s manuálem, spíš ještě méně.
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Kill Frenzy kdy February 18, 2015, 09:34:53 PM
Citace: atnarfus kdy February 18, 2015, 05:46:14 PM
Já to myslel tak, že když stojíš na brzdě, následně sundáš nohu z brzdového pedálu, tak se auto nezačne bez povelu plynovým pedálem samo rozjíždět, jako to dělá automat s hydroměničem.
Ked sundas nohu z brzdy, zaradi 1 a pomaly ide, podobne ako klasika. Akurat pri kazdom stati to radi N a zas 1...
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: T-Diesel kdy February 19, 2015, 11:32:09 AM
Citace: atnarfus kdy February 18, 2015, 05:46:14 PM
Já to myslel tak, že když stojíš na brzdě, následně sundáš nohu z brzdového pedálu, tak se auto nezačne bez povelu plynovým pedálem samo rozjíždět, jako to dělá automat s hydroměničem.

samozrejme ze takto funguje i dsg.
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: jb kdy February 20, 2015, 02:40:45 PM
jj to me taky zajimalo u DSG .. a taky se to plizi..

a taky me zajimalo, jak se pri zapadnuti rozhoupe auto... u manualu vyslapnes spojku kdyz chces couvat resp do opacneho smeru
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy February 24, 2015, 09:52:36 AM
Docela mne zaujal C4 kaktus - tak si ho v sobotu zajedu do Prehé vyzkoušet, když mají tu propagační akci...
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Kill Frenzy kdy February 24, 2015, 10:31:29 AM
Tento Citron by som ja strasne chcel  :lulka:

(http://www.partaj.cz/imgs/frantici/citroen/citroen_mehari_9.jpg)
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy February 24, 2015, 01:09:16 PM
Citace: Kill Frenzy kdy February 24, 2015, 10:31:29 AM
Tento Citron by som ja strasne chcel  :lulka:

(http://www.partaj.cz/imgs/frantici/citroen/citroen_mehari_9.jpg)

Méhari, alias "prekabátěná" Kachna C2
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Kill Frenzy kdy February 24, 2015, 01:10:24 PM
Jou, robila sa aj verzia 4x4
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: FPT kdy February 24, 2015, 07:23:22 PM
Tak to chci taky.
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: jb kdy February 25, 2015, 08:42:29 AM
akorat to asi nema DSG a HDI :)

a nevim jestli to splni EURO 6  ;D


Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: black_sheep kdy June 23, 2015, 12:24:29 AM
mě překvapilo, že to mehari je celý z plastu *1026* jsem si to osahal na letošních Legendách a nevěřil jsem :)

jinak - jdi do Volva bo S-Maxe!
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: petrklm kdy June 23, 2015, 08:29:49 AM
Kdysi vyšel v době Ženevskýho autosalonu Svět motorů s titulní fotkou, na který byly tehdejší novinky - Méhari a Lada Niva na společný fotce. Niva, oblačená do plastů, který jsem už pak nikdy v sérii neviděl, stála o polovinu míň, než to holátko Méhari. A tak se prodávaly auta z východu na západě :)
Název: Re:Nástupce za C5
Přispěvatel: Jerry.Gunman kdy June 23, 2015, 03:45:45 PM
Njn, "bratrům" bylo vcelku jedno, za kolik co budou podávat - hlavně, když byly alespoň nějaké devizy :(