Dneska mi možná klekla baterka v Soptíkovi. Teď jí mam ve vaně a nabíjim tak se uvidí ráno. Každopádně už může mít svuj čas když vydržela 8 let bez nabíjení. Prvně jsem jí nabíjel před rokem když ani neťukla po 14 dnech neježdění a byly mrazy. Pak jsem jí nabil a rok vydržela. Teď zase Soptík 14 dní nejezdil a dneska je prázdná. Origoška je Delcor 55Ah 610cca. Jak ale koukam všude na parametry baterek tak 610A startovací proud nedávaj snad ani 72Ah baterky :-( Dá se někde sehnat baterka s těmahle parametrama ? Jinak jsem objevil max 55Ah a kolem 480-510A proudem. nevadila by tahle kapku slabší ?
Tome máš ještě zdroj na nějaký ty levnější Varty ?
Nejdřív si sežeň tabulku s převodem startovacích proudů podle jednotlivých norem/výrobců. Každý si to píše po svém.
600A nemá ani 120Ah baterka co mám v traktoru.
600A startovací proud?? Woe krtku, to tam dej 3 baterky, jestli je seženeš a ani to nestartuj, jen jezdi na startér, budeš mít hybrida :-)))
každý solidní prodejce přesně ví co tam máš mít a poradí ti
Prostě to co tam jde namontovat a co má kontakty tam kde je to má mít.
Před týdnem jsem kupoval baterku manželce do Felicie. Popadnul jsem nějakou Elite za 990Kč. Stejně to vydrží 4-5 let a pak se uvidí.
Baterka má životnost cca 4000 startů a to manželka při courání po městě za čtyři roky vypotřebuje.
Koukam jinde neni problém:
http://www.ebay.com.au/itm/12V-610CCA-55ah-11plate-calcium-car-BATTERY-2yrs-wrty-/180730966855
Tady je to v parametrech lacettiho:
http://chevytis.spaghetticoder.org/doc/cs/Nubira-Lacetti/sm-j/7j2_0b0.html
Jak píšu, záleží podle které normy se to měřilo, případně na štítek napsalo. Ve finále zjistíš že všechny baterky mají startovací proudy cca stejné, jenom to každý měří jinak.
cituji:
Nejčastěji se používají evropské (EN), německé (DIN) a americké (SAE) normy. Požadavky na měření dle jednotlivých norem se různí. Proto např. u 55Ah baterie je startovací proud podle DIN 280A, podle EN 460A a podle SAE až 500A.
A tohle je podle tebe jaká norma ?
Netuším, ale bude to nějaká, co se výrobci hodila, aby tam mohl napsat takovou šokující sumu. 600A? To by ti starter převrátil auto.
nemám
No hele v tom popisu auta:
610 CCA, proud (A) při startování studeného motoru)
Alternátor 85A
Startér 1,2 kW
Asi holt Korejci nešetřili no.
600A x 9V = 5,4kW tím by jsi nahodil jadernou ponorku
Na normální benzínový motor stačí normálních 320A podle DINu. Nic jiného na normální baterce stejně nenajdeš.
Vyzkoušej tento konfigurátor. (http://www.varta-automotive.cz/index.php?id=255&L=3) Schválně co ti vyhodí.
Slušný :D
http://www.varta-automotive.cz/index.php?id=515&artikelNr=5634000613162&application=PKW&modellinetype=17962
Napéti (V): 12
Kapacita baterie (Ah): 63
Test za studena dle EN (A): 610
Délka (mm): 242
Sirka (mm): 175
Vyska (mm): 190
Felicie 1.6 má starter myslím 1kW (1.9Dehet má 1,7kW). Altík má 90A a baterka je v tom 44Ah.
Nikdy nebyl problém i když se s autem jezdí dvoukilometrové jízdy po městě. Jednou za pár let to baterka zabalí a tak se musí dát nová. Ta minulá tam byla od koupě auta a už tehdy nevypadala zrovna zánovně. Auto máme pět let.
Varta dělá dobré baterky. Mám jí osm let v traktoru a pořád ještě točí dobře. Na to že s tím jedu tak pětkrát za rok a dobíjí to jako když nedobíjí, tak si myslím že dobrý.
Co je špatnýho na 600A startovacím proudu ? http://www.honoris.cz/dulezite-pojmy
Mně to taky nepřijde nic extra. když běžný baterky daj 420-510A tak holt prvovýroba pro korejce je kapku lepší no.
Není na nich nic špatného. Problém je v tom, že jeden výrobce tam napíše 320, druhý 450 a třetí 600. Ono je to ale v reálu to samé, protože to každý píše podle jiné normy.
Koukam tahle by snad měla stačit tak bych pro ní kdyžtak sjel
http://www.battery-import.cz/varta-blue-dynamic/autobaterie-varta-blue-dynamic-60ah--12v--d48
Skladem je a když to do zítra neuchodí na nabíječce, je asi vybráno. 1 645 kč myslim neni moc. Utočit by to asi měla a snad takový mrazy nebudou a Soptík stejně startuje na první cinknutí klíčkem.
Ty jsi teda eso Krtku :-)
Auto na přestavbu LPG svěříš někomu, kdo o tom jen četl, ale baterku řešíš....
Kdyby jsi zítra na první pumpě zastavil a vzal jednu, tak jsi měl po problému :-)
Benzinovy motor utoci kazda baterka.
No řešim. Je to hodina co vim že asi klekla tak se předběžně ptam. Hlavně páč na jinou baterku s proudem 610A jsem nikde nenarazil. Teda při 55Ah
A komédie bude až klekne v Kadlíkovi :D
Já prvního Saaba taky koupil s 44Ah baterkou z feldy a jezdil....
...do zimy.
Korejci a mivaji na baterce obracene poly. Supermarkety a spol je nemaji.
ja musil na jare do pasaba koupit neco kolem 80ah >:( ale zas prezije auto bych si dovolil tipnout :)
Myslíš do Audiny ?
no, tak nejak.. anebo nez poleti ze skaly, tak ji vyndam..
Dotaz znel jde vzit baterkja byxh doporucil vzit sroubovak a najit Frantovo auto
franta ma slabou chce to jit po pasatech..
Jaj, Krtku... zas si pobavil :) Pozeram ze ludia maju rozne problemy. Ako pise franta, 1.6 benzin utoci cokolvek tam das. Ja som dnes kupoval do scenica pretoze to zabalila asi tiez, teda v benzine by este sluzila asi len tu klesne napatie pri starte a elektronika povie ze ne, vypise chybu a dostartoval som. stacilo pripojit kabel aj z nenastartovaneho auta a chytilo. Tiez po tyzdni stania. Kupil som bosch co tam pasoval rozmerom a polohov kontaktov, aky ma startovaci prud ani netusim. pravdu povediac neriesil som to nikdy pri nijakom aute. Startovacia baterie danej kapacity ti vzdy posluzi tak ako ma, problem je jedine keby si kupil aku trakcny alebo urceny pre solarne systemy, lode, karavany a pod...
Baterka nabitá a dneska 3x Soptíka nastartovala bez ztráty kytičky. takže pro novou bych s nim i dojel.... Kdyby neodešly brzdy :-( ???
Jak jako neodešly?
Prostě přirezly po 3 nedělní odstávce asi všechny 4 destičky ke kotoučum. U zadních se mi to už stalo kdysi. Zadek jsem tentokrát ještě urval ale předek kvílí jako kráva a občas kouří. Možná se urvala i destička ale vidět to neni (měl jsem sundaný kolo co víc kvílí). Brzdič je na tvrdo na kotouči, neni mezi tim prakticky mezera. Najel jsem asi 5 km, brzdil jsem prudce i plynule aby se to ošoupalo ale je to plat prtný. Počítam že kotouče budou nový a destičky taky. Brzdiče když se nerozhejbou tak taky. Asi už to má nárok, kotouče jsou originál od novoty (160 tis km) a destičky byly měněný v 60 tis km.
Brzdiče snad ne. Stačí písty a gumičky, všechno očistit a musí to zase makat jako nové.
Minule u zadních zarezly brzdiče a musely se komplet vyměnit. Tak předpokládam to samý. U Nubiry je to prej celkem běžný.
Řekl bych, že je to nutný tak nejvejš podle servisu. Já se s tím nikdy nesetkal, vždycky to po vyčištění a výměně gumiček fungovalo. Nevím, proč zrovna Nubira to měla mít jinak.
Vzadu je ruční brzda a jestli se jim to podařilo udělat nějak extra blbě, tak je možné všechno. I když korejci mívají vzadu na ruční brzdu malé bubny.
Běžně je brzdič jenom kus železa, na kterém se opotřebovávají pouze díry pro vodící čepy.
brachoj na nubire prorezly zadni kotouce skrz :) ale mel ten model pred tim..
Citace: Lihobaron kdy January 03, 2013, 06:57:40 PM
brachoj na nubire prorezly zadni kotouce skrz :) ale mel ten model pred tim..
ty mas aj bratra?? no to sou mi novinky *1033*
jo, tretim rokem v australiji.. sbalil sebe aj rodinu, vobjednal letenky a ahoooooj :) se chystam, ale chce to kdyz uz tak delsi dobu a to si ted nemuzu v praci dovolit..
Jardo neser woe Ty nemáš bráchu...
jakto :) mam i segru.. ta je mladci, bracha je starsi ;)
kdyby semi chtelo mam dole v kuchyni fotku kde sme vsicky jako maly a ja drzim v ruce auticko jako nejvetci poklad na svete :)
kdyby sa ti chtelo... to su take ty vymluvy
stejne jako kdyby sa ti chtelo soulozit tak si zasoulozis, zejo
enomze sa ti uz tristvrte roku nechce *810*
to nejsou vejmluvy, ja na proste seru.. kdo neveri, at tam bezi.. je to v ramecku za sklem, musel bych to vyndat, pak fotit nebo skenovat, ted sem na stolnim, musel bych zapnout booka abych to z mobilu dostal, booze to by bylo cinosti *753*
A stejně na to ve finále nikdo není zvědavej.
ano ano, jak pravi klasik - to mate sterk, ciment, vapno, okapy, tasky... :)
Citace: atnarfus kdy January 03, 2013, 09:03:40 PM
A stejně na to ve finále nikdo není zvědavej.
presne OK
Kdybych se nestyděl, řek bych že miluju svýho mechanika :-)
Minulou neděli jsem mu předával Nubiru a o víkendu pro ní jedu. jedna deska se úplně rozpadla a kotouče už zo měly taky skoro za sebou. Tak rozhýbání, vyčištění a promazání zadních brzd, výměna obou předních kotoučů za 1600, obě destičky za 400 a práce 900 kč. V rámci toho ještě přenastavil spojku (zabírala nějak moc nahoře i když je tam rok nová), přetěsnil víko ventilů páč od doby vývrtu nový díry na svíčku to rosilo. Zkontroloval termostat a dal na nějakej regenerátor baterku (jo furt nemam novou :-) ). Suma sumárum za 2,9 tis co chtít víc.
Už se těšim až se mi vrhne na Kadlíka.
v buducom živote by som chcel byť krtkov mechoš :)
Na daewoo sa nastavuje spojka?
No neměla by se. Ale při porovnání se zbytkem autoparku zabírala už od novoty nějak dost vysoko. Tak jí nějak došteloval.
podložil samostav klacíkem :)
anebo vetvickou ;D
až na "krtkovo rysku"
Citace: Gogo kdy January 20, 2013, 08:09:20 PM
až na "krtkovo rysku"
krtek má rysku bohužel příliš nízko, někde v půlce stehna a nahoru to nejde ani boha, musí se z toho vylízat *1025*
Dneska baterka konečně objednaná. Páč jsem idiot a lempl tak mně ráno v 6 budí maželka od fabriky že potřebuje nastartovat. Je i možný že něco nechala svítit ale pochybuju. Spíš baterku překvapilo -6 a je po ní. Sice cestou manželce 2x během 8km chcíplo auto a baterka to pak už nahodila ale už jí nevěřim.
Komu?
noo? krtku? :)