Quíííz pro chytrý hlavy

Založil Lihobaron, October 22, 2012, 01:18:23 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Romanius

Citace: elpidio kdy February 05, 2013, 03:35:10 PM
Měl jsem si na to založit nový téma. Mohl jsem tvé nemístné poznámky hned smazat :)

co co kdo jak to kde co?  8)

elpidio

Citace: Romanius kdy February 05, 2013, 01:33:06 PM
to je jasný aaal pačíno :D

Měl jsem si na to založit nový téma. Mohl jsem tvé nemístné poznámky hned smazat :)
Ne, hádejte, mám Rujánu.

Ladik

ladik nema kudrnate vlasy woe, Ladik ma pouze vlnitee

T-Diesel


Ladik


Romanius


elpidio

Ne, hádejte, mám Rujánu.

Ladik

Citace: atnarfus kdy February 04, 2013, 08:43:20 PM
Já se nejvíc seknul s Novým Jičínem. Klikal jsem kdesi u Řáholce a ono je to na západní Ukrajině.

ti dám ukrajinu woe, se asi budu muset podívat o čem to furt píčete

atnarfus

Já se nejvíc seknul s Novým Jičínem. Klikal jsem kdesi u Řáholce a ono je to na západní Ukrajině.

T-Diesel

kurna, utekly me semily a vysocina me delala trochu problem
ale super kviz

prumer 32,09
celkem 2310

atnarfus

Ta severní Morava ta mi dává.
2472   34

Vena

Není většího nebezpečí než domněnka, že něco skutečně existuje jen proto, že si přejeme, aby tomu tak bylo.

fido


elpidio

Název tématu se hodí :)

Já celková 2295, průměrná odchylka 31,88 km.

Test
Ne, hádejte, mám Rujánu.

Lihobaron

cisla klepani mam dva, kdyz je odpojim, stav stejnej.. cidlo kliky mam novy, stav stejnej.. prave me predstih lita jako blazen, 10-20° neni problem a lita nahoru dolu ruzne, tak 2x do 1sec.. este me napada RJ automatu upravuje pri razeni tocivej moment predstihem, ale rozebral sem pod spolujezdcem koberec a vsechno je jak novy, nejaka vlhkost nebo oxidace konektoru ani nahodou :(

atnarfus

V ustáleném režimu snad pouze snímač polohy klikové hřídele a snímač klepání (knock sensor). Teorie je taková, že se řídící jednotka snaží držet předstih těsně před hranicí klepání (detonační hoření). Regulace je skoková. O kousek zvětší předstih, neklepe, tak zase zvětší, klepe, tak trochu ubere, za chvíli zase zkusí zvětšit. Regulace má ale omezený rozsah pouze na smysluplné hodnoty.
Reálně do toho ale určitě vstupuje všechno ostatní co na motoru najdeš. V přechodových režimech to jede podle předprogramovaných hodnot.

PS: Snímač klepání může dělat problémy, když v motoru něco rachtá. Např. na Feliciích 1.3MPI ho dokáže zblbnout vytahaný rozvodový řetěz. Zkus snímač odpojit a uvidíš. Samozřejmě ti to ale zapíše chybu.

Lihobaron

ikdyz vodpojim hallovy cidla na vackach, tak motor bezi stejne a hlavne predstih furt silene kolisa.. co vsechno muze mit vliv na predstih??

Romanius


Ladik

Prosím admina zněnit nick Lihobaronovi na Cukatyk

Lihobaron

takze pasat mel vacky voproti sobe hnuty -3 a druha +5 stupnu, vyprosil sem si v patek u servisaku aby oproti srovnani rozvodu pripravkem to srovnali podle diagnostiky a ted je rozdil vo cca 1° a je to prej este horsi, cukani na volnobeh znatelnejsi a predstih na volnobeh furt kolisa 10-30° KURVA CIM TO MUZE BEJT!!! je to fakt k posrani  :'(

FPT

Nevykrucuje, ale já v práglu už nejsem, teda aspoň ne moc (:
Ale můžeme se tam vlastně sejít, ono je to jedno (:
--O-o-O--

bibo

no a je to tady uš se vykrucuje :)

FPT

Citace: Lihobaron kdy October 23, 2012, 08:26:21 PM
amerika, australije, japoncko, cina to je vsechno jasny, ale predtim nejdrif mirim do praglu k ladvi na jedno pifko :)

Do práglu už ne... (:
--O-o-O--

Romanius

Citace: Ladik kdy October 23, 2012, 09:14:34 PM
Romanko, ještě na skocko si zabudol, tam by mohol mat aj zahraničnu pobočku na statku, takzvanu cukálničku

tam bude mít cukaturu von, co? bude se cukat na pani farmárce :)

Ladik

Romanko, ještě na skocko si zabudol, tam by mohol mat aj zahraničnu pobočku na statku, takzvanu cukálničku

Jerry.Gunman

Citace: Romanius kdy October 23, 2012, 06:18:09 PM
náhodou, ked to zidan vopraví, bude to špecialista vodborník na cukání vw. bude celosvetovo jazdiť ako špecialista a riešiť podobné prípady, samozrejme levou zadní. potom ho tu neuvidíme už nikdá, bo bude 5 mesiacov v emérike, 3 mesiace v austrálii, 4 mesiace japonsko a čína a dalších 5 mesiacov bude jazdiť po europe. kua ved to už je viac ako 12 mesiacov!!! no aspon vidíte aký to bude vodborník na roztrhání :)

Ouplně ho vidím, jak dává první intervium, jak je přijímán papežem, následně i émerickým prezidentem a nakonec mu starosta Volksburgu uděluje čestné občanství :D :P
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Lihobaron

Citace: bibo kdy October 23, 2012, 06:34:09 PM
ač sem hajzlik já mu fandim a přeju :)

tyvole a jak mu fandim ja :)

Lihobaron

Citace: Romanius kdy October 23, 2012, 06:18:09 PM
náhodou, ked to zidan vopraví, bude to špecialista vodborník na cukání vw. bude celosvetovo jazdiť ako špecialista a riešiť podobné prípady, samozrejme levou zadní. potom ho tu neuvidíme už nikdá, bo bude 5 mesiacov v emérike, 3 mesiace v austrálii, 4 mesiace japonsko a čína a dalších 5 mesiacov bude jazdiť po europe. kua ved to už je viac ako 12 mesiacov!!! no aspon vidíte aký to bude vodborník na roztrhání :)

amerika, australije, japoncko, cina to je vsechno jasny, ale predtim nejdrif mirim do praglu k ladvi na jedno pifko :)

bibo

ač sem hajzlik já mu fandim a přeju :)

Romanius

náhodou, ked to zidan vopraví, bude to špecialista vodborník na cukání vw. bude celosvetovo jazdiť ako špecialista a riešiť podobné prípady, samozrejme levou zadní. potom ho tu neuvidíme už nikdá, bo bude 5 mesiacov v emérike, 3 mesiace v austrálii, 4 mesiace japonsko a čína a dalších 5 mesiacov bude jazdiť po europe. kua ved to už je viac ako 12 mesiacov!!! no aspon vidíte aký to bude vodborník na roztrhání :)

bibo

náhodou na tsi uš máme přes 70 tis a jezdí po par upravách

Lihobaron

zlaty TSI.. to aspon 20tis vydrzi :)

ferinom

Citace: Lihobaron kdy October 23, 2012, 02:12:51 PM
Tak se budou delat rozvody.. potreti.. podruhy pucuju pripravek ve VW :)

Ty sa o to staras ako o 1.2TSi. :) Teda na ten tvoj najazd, nie celkovy.

Lihobaron

Tak se budou delat rozvody.. potreti.. podruhy pucuju pripravek ve VW :)

Lihobaron

Ale joo, snad ho tam nejak dotlacime :)

FPT

No ty budeš muset přivézt důkaz (:
--O-o-O--

Lihobaron

A ja rikam, ze s bibosem prijedeme :)

FPT

Já vám říkám, že jestli na to zidan nakonec přijde, pozvu vás všechny na pivo (:
--O-o-O--

Lihobaron

no, kanalek asi ne bo nastavovace prej nastavujou jak vino a hlavne voba nastejno, jeden mam novej..ale spis me napada takova pikovina, sou vytahany retizky, tim sou posunuty vacky a nez se delaly rozvody a prevodofka to bylo hnuty na rozvodovym remenu nahodou(nebo umyslne) proti tomu posunuti a tim se to vyrovnalo s tim, ze problem se prenes na vacky vejfukovy, kde to nerozhodi predstih a tim padem auto bezi hladce..

bibo

nakonec zjistíš že to je šroub co drží převodovku kterej patří jinam a je tak dlouhej že ucpal kanálek na olej :)

Lihobaron

aha, no auto je v PU u servisaku, zatím se rekognoskuje, ale je jasny, ze sou rozhozeny saci vacky voproti sobe -3 +5 coz je mezi sebou 8° a to je mimo povolíno toleránco takže to pak RJ zblbne tak ze lita predstih 8-20°jako prdlej.. teď už jen zjistit, čímpak to asitak muze bejt ale me osobne nejvic sedej vytahany retizky.. jen mi je divny, proc treba pri 15min. stani v prudkym najezdu k dilne na volnobeh to pak jelo asi 2-3km jako vymeneny.. to by zas vodpovidalo treba na napinak, nebo neco hnanyho volejem, ale podle rozsahu regulace regulujou voba navybornou.. no halt je to zapeklita situacka..

Gogo

Proto jsem se ptal na zuby toho kola co žene vačku, jestli je omačkané, tak by to byl další mm. a ono se to nasčítá...  rozumíme si? řetěz 2,5mm kolo 1-1,5mm a ejhle už je to třeba mimo toleranci..
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

Lihobaron

Citace: Gogo kdy October 22, 2012, 11:08:23 PM
Zidane, těch 2,5mm je málo, přepočítej to.... bych to viděl na natažení tak o 4-5mm.

no jestlize ma to zubaty kolo na vacce obvod 22cm, je podle me 220/360x1,5 a vyjde cca 1mm ale jen na dylce 20cm retezu, jestli je retez dlouhej 50 tak mi vychazi 2,5mm..

Lihobaron

Citace: atnarfus kdy October 22, 2012, 09:28:06 PM
Jo ono to má proměnné časování, tak to je hotovo. Tak to bez origoš dokumentace nemá smysl teoretizovat. Tam musí být popsáno nastavení rozvodů a přípustné tolerance.

neni vo cem teoretizovat, nastaveni je na znacky, pocet clanku mezu znackama 16, tolerance do 4°.. jenze to je slozitejsi, muze to delat treba jen slabsi tlak voleje, nenatlakuje se napinak jak by mel a je to vpici.. jinak mame k dispozici spousta prirucek a ohledne tohodle tam je uplne kulovy..

Lihobaron

rozvody sou delany v atu a pak me je jinej servisak delal znova podle origo pripravku, byl sem u toho kdyz mi ukazoval, jak to nesedi, ale bylo to vo strasne malo.. jediyn zuby sou na vackach a tam jejich tvar netusim, na co se mam soustredit??


Gogo

Zidane, těch 2,5mm je málo, přepočítej to.... bych to viděl na natažení tak o 4-5mm.
Ale to by neměl být až takový problém, spíš to tipuju, že na tom dělal rozvody někdo komu se nepodařilo to nasadit úplně přesně, páč u proměnného časování je minimální odchylka průser... ono se to nasčítá.. Hele a co tvar zubů, je OK-vypadají jako nové, nebo mají sražené hrany ? případně vymletou jednu stranu??
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

Romanius

no je fakt, že keby nick Lihobaron videl nejaký policajt, asi by ťa šiel rovno zabásnuť.
a tie rozvody s tými volami mohli sposobiť všetky tieto problémy? to sa mi nezdá, ved motorov s týmto nájazdom je hafo ...

Ladik

mě napadá jen jedna věc, prostě to kurwa už hoď do šrotu woe, dyť tolik jsi se za ty roky nevěnoval ani vlastnímu synovi určitě, co tomu křááápu ;-)

mmchodem v dnešní době a situaci mít NICK Lihobaron je zhovadilost, kurwa dej si toho Zidana  :)

atnarfus

Jo ono to má proměnné časování, tak to je hotovo. Tak to bez origoš dokumentace nemá smysl teoretizovat. Tam musí být popsáno nastavení rozvodů a přípustné tolerance.

Lihobaron

rozvody sou klasika.. rozvodovym remenem sou pohaneny jen vejfukovy vacky.. mezi vejfukovou a saci je retizek, kterym se pohani saci vacka.. ten retizek je napinanej volejem tlakovanym napinakem, kterej ale pozici(nahoru - dolu) meni vzajemny nastaveni vejfukovy a saci vacky, az o 20°.. u ty rady valcu jak sem menil ja napinak, je tlakem oleje pohanena-nastavovana vrchni strana a spodni jen pres pruzinu tlací a napina retizek a kopiruje pozici ty vrchni pulky.. v pripade, ze je dana poloha vrchni pulcasti napinaku se pri prodlouzeni retezu pohne saci vacka dozadu, tj. otvira se pozdejc nez by mela pri nenatazenym retizku.. v pripade druhy rady valcu, pokud je ovladana cast taky ta vrchni, dochazi ale pri prodlouzeni retizku k tomu, ze saci se votvira drif nez by mela pri nenatazenym.. je to frpdeli, proste nevim uz jak dal..

takhle to vypada..
http://www.youtube.com/watch?v=-f9NsO_GsVQ

atnarfus

Absolutně netuším jakou to má konstrukci rozvodů, tak neporadím. Pochybuji ale, že se tam přetahují dva napínáky. Vzájemná poloha kol by pak byla dost nejistě definovaná. Řetězový převod má jednu stranu napnutou samu o sobě z principu (na té straně, kde je řetěz namáhán tahem) a na druhé straně nenapnutý řetěz plandá.
Jestli je i na přirozeně naptuné části řetězu nějaká kladka, tak je to pouze vodící kladka, nebo nějaký tlumič kmitů. Vačkový hřídel kmity generuje a je potřeba se s tím nějak vypořádat.

Lihobaron

no natahnul.. je to jen teorie a ta mi moc nesedi, protoze jestli sou napinaky zrcadlove, tak by natazeni retizku v obou radach valcu nemelo bejt protichudny, tj. jedna se zpozduje a jedna predbiha ale vobe by se mely predbihat.. za predpokladu ze maj oba ovladanou stranu vrchni a spodni jen vypruzuje dylku retizku by se jedna predbihala a druha zpozdovala.. ale konstrukci obou napinaku neznam, jeden sem sice na jare menil ale starej sem vyhodil do srotu..

atnarfus

Snadno. Udivuje mne, že se vytáhnul pouze tak málo.

Lihobaron

este bych se zeptal, rozvodovej retizek mezi vackama, je cca 50cm dlouhej, vo kolik se muze provozem na cca 270tis km natahnout?? podle teorie, ze se vacky rozchazej vo 3° tj, 1.5°kazda na jinou stranu by vychazelo, jestli dobre pocitam, ze na to ma vliv natazeni retizku vo cca 1mm na 20cm dylky, tj. tak 2.5mm na cely dylce?? je to vubec mozny??

Lihobaron

jj, kuci dik, nejak mi to nedochazelo ale jak to franta napsal je to jednoznacny.. ikdyz pak zas udaje z diagnostiky ukazujou dlouhodobej prumer u jedny rady -2° a u druhy +5° tak mi to nejak nesedi kua.. ale zaplat buh sem nasel kluka co tomu hovi a ma zajem vo problem.. bohuzel k tomu motoru nejsou vubec zadny udaje a hodnoty a to ani v orig. dilenskejch priruckach :(

Gogo

Jak píše Franta, máš to rozjetý o 3° což je málo na vážný problém, ale dost na problémy se spotřebou a optimálním chodem motoru.
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

atnarfus

Nevím zda úplně přesně chápu tvůj dotaz, ale mezi klikou a vačkou je převodový poměr 2:1. Otočí-li se klika o 6°, vačka se otočí o 3°. Je-li tedy rozdíl měřený na klice, na vačkách je to polovina naměřené hodnoty.

Lihobaron

Treboval bych poradit.. Na vobrazku je oscilogram z pasika kde se rozchazej saci vacky o jeden zoubek na klice.. klika ma 60zoubku, tzn. 360°/60 = 6° jeden zoubek, tudiz se me saci vacky rozchazej vo 6°.. plati to ale i v pripade, ze se vacky tocej dvakrat pomalejc nez klika??