Auto 4x4 ....

Založil Gogo, September 13, 2012, 03:18:30 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 2 Hosté prohlíží toto téma.

Gogo

Chlopi, jaký je rozdíl mezi Sportage a Tucsonem?
Mě to přijde nemlich to samé...
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

ferinom

No pravdu mate obaja. Sem tam sa tam tie kurvitka daju naschval, prave kvoli planovanej zivotnosti.
A niekedy sa to stane vdaka tomu, ze subdodavatel je cenou dotlaceny do toho, ze sa pokusi znizit naklady vedome, pretoze inak je na hranici prezitia. Zial nie vzdy mu to vyjde a nove prevedenie je na ....

FPT

Citace: atnarfus kdy September 29, 2012, 09:18:58 PM
Dnes to není o technice, ale o nákladech. Opravdu bych v tom nehledal kalkul, že by výrobce záměrně implantoval kurvítko, pouze to se šetřením občas už přežene.

Já s tebou úplně nesouhlasím, nemyslím si sice, že by kurvítka implantovali záměrně, ale že moc dobře věděj, co to dělá a počítaj právě s tou plánovanou životností, o který se píše v článku.
--O-o-O--

brano

Ale bezne sa to deje uz roky  :WTF:

atnarfus

Jo, to je opravdu hloupé.

Gogo

Ale joo, chápu jak k tomu asi došlo, ale když už vědí co to dělá, tak v tom pokračovat je asi difnéé..
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

atnarfus

September 29, 2012, 09:18:58 PM #79 Last Edit: September 29, 2012, 09:25:37 PM by atnarfus
Jo, kdyby jsi věděl jak vývoj probíhá. Ten kdo věděl proč to tam je, odešel do důchodu, nebo ke konkurenci. Na ty co tam zůstali šlapou normovači a tak se očesává každá zdánlivě zbytečná komplikace. Válcovaný šteft stejného průměru někdo nabídnul za 20 haléřů, zatímco ten starý osazený stál 25. Každá i drobná změna se samozřejmě důkladně otestuje. Mohou ale nastat situace, které testování nepokrývá.
Před dvaceti lety tam ten osazený šroub narvali také pravděpodobně až potom, co se jim normální vyrval.

Každá věc se dnes kreslí tak, že se výrobní náklady musí dostat do plánovaných. Nakreslí se cca ideální stav, poptají se nakupované položky, nanormují se vyráběné položky a pak se začne s oškubáváním. Navíc se už dopředu musí počítat s tím, že odběratel bude za dva roky požadovat slevu o XX procent.
Dnes to není o technice, ale o nákladech. Opravdu bych v tom nehledal kalkul, že by výrobce záměrně implantoval kurvítko, pouze to se šetřením občas už přežene.

Gogo

holt geniální nápad  :-[, nebo jen přehlédnutá drobnost a ono ejhle....na něco to tam asi bylo :-)
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

Lihobaron

Kdovi, koho a proc napadlo zen sroub zmensit, ze :):) kua to musela bejt uspora jako prase..

atnarfus

September 28, 2012, 07:05:23 PM #76 Last Edit: September 28, 2012, 07:18:26 PM by atnarfus
ABS je povinne a EDS je pouze softwarová funkce. Nestálo by je to ani korunu. Soused měl Felicii s EDS a říkal že je to super.

Klasická mechanická špéra taky není nic složitého, ale většina uživatelů by to zmršila při prvním použití, nebo by si namleli hubu. Měl jsem jí loni rozebranou na traktoru. Je to jedna jediná součástka v diferenciálu navíc. Na drážkování polososy je nasunutý segment s ozubením. Klec diferáku má na jedné straně totéž ozubení. Když se šlápne na pedál, tak se přes táhlo segment dotlačí ke kleci, ozubení do sebe zacvaknou a tím se klec diferáku propojí s poloosou. Na traktoru je to udělané dostatečně odolné, že se to nezničí ani při použití na pevném podkladu. Traktor prostě se sešlápnutou špérou nezatočí, jinak se nestane nic.

Lihobaron

Citace: atnarfus kdy September 28, 2012, 06:26:44 PM
Proc nejaky typ uzaverky vyrobci aut seriove nemontuji, to opravdu netusim.

;D ;D ;D ;D

atnarfus

Aby to tak bylo, musi se potlacit funkce diferencialu. Proc nejaky typ uzaverky vyrobci aut seriove nemontuji, to opravdu netusim.

Krtek

Mně vůbec připadá jako nesmysl že se u auta otáčí nezatížený kolo. Podle mně by mělo to co je víc v záběru páč tam je síla potřeba.

ferinom

Vacsina tych SUV ma jedinu vyhodu, ze ked parkujes pri chodniku, tak neodtrhnes predny naraznik ako napriklad na O1 alebo P407. Inak sa obavam ze pohon 4x4 sa na niektorych tych "mestkych SUV" ani raz neaktivuje, kedze jazdia len po meste s pipkami za volantom.

atnarfus

Ja vim ze ne. Jenom rejpu.

Ladik

většina těchto autíček myslím nemá uzávěrku
nejsou to terenní auta jak píšeš

atnarfus

Ale kam se hrabe na tu nadheru co sedela za volantem. Kdyby neignorovala ty bile strafy co jsou na zemi, tak se se sloupem nepotkala.
Me nejvic zarazi, ze dnesni "terenni" auto zustane viset na tak banalni prekazce. Dle meho nazoru musi s pouzitim uzaverky v pohode vycouvat.

Nebo snad dnes terenni auta nemaji uzaverku?

brano

Co o to, ale ten stojan na lampu je pekne kokotsky...  :WTF:

atnarfus


ferinom

Citace: Ladik kdy September 27, 2012, 02:04:53 PM
Nie ;-)

lebo on býva na horách ;-)

A ja som si myslel ze najlepsie terenne auto je sluzobna Octavka. A ono to potom plati aj na sukromne Octavky podla vyberu.  ;)

Ladik

Citace: ferinom kdy September 27, 2012, 01:14:07 PM
to mi je jasne Ladiku

ale ked su vo vybere auta ako Octa 4x4, tak si myslim ze je to....  skratka viac na beznu zasnezenu cestu ako lesnikovi do lesa do horarne. alebo nie?

Nie ;-)

lebo on býva na horách ;-)

ferinom

to mi je jasne Ladiku

ale ked su vo vybere auta ako Octa 4x4, tak si myslim ze je to....  skratka viac na beznu zasnezenu cestu ako lesnikovi do lesa do horarne. alebo nie?

Ladik

Citace: ferinom kdy September 27, 2012, 06:41:50 AM
Citace: Ladik kdy September 26, 2012, 11:23:01 PM
koupí si hračku pro baby do města a pak bude plakat až pojede z chaloupky nebo někam, kdyby se v diskošce svezl nehledal by nějakýho Tuscona nebo sportage
no jako vždy, komu není rady......

Prehovoril spokojny byvaly majitel (ci este stale? ;))  korejskeho off-raod-u KIA Sorento. :) Kurna odkedy ma tu diskosku zabudol na com vyrastal .  ::)

porovnávat tuscona se Sorentem je blbost Ferko

ferinom

Citace: Ladik kdy September 26, 2012, 11:23:01 PM
koupí si hračku pro baby do města a pak bude plakat až pojede z chaloupky nebo někam, kdyby se v diskošce svezl nehledal by nějakýho Tuscona nebo sportage
no jako vždy, komu není rady......

Prehovoril spokojny byvaly majitel (ci este stale? ;))  korejskeho off-raod-u KIA Sorento. :) Kurna odkedy ma tu diskosku zabudol na com vyrastal .  ::)

Ladik

koupí si hračku pro baby do města a pak bude plakat až pojede z chaloupky nebo někam, kdyby se v diskošce svezl nehledal by nějakýho Tuscona nebo sportage
no jako vždy, komu není rady......

Romanius

Citace: Gogo kdy September 26, 2012, 03:17:37 PM
kktiny na to vás užije, ale aby jste se vymáčknuli.... >:(

ják kktiny??? ved dal ladík jasný tip na 4x4   8)

atnarfus

V korejcich se vubec neorientuji. Podle fotky mi to pripadalo jako ten pelech o kterem jsem psal.

ferinom

@franto

ten link co si dal odkazuje na Sportage I. generacie.

O druhej sa pise nasledovne:
Pohon 4×4 je ovládaný elektronicky. Za normálnych okolností sú poháňané iba predné kolesá, až pri strate adhézie dôjde k pripojeniu zadnej nápravy, ktorá môže prenášať až 50% celkovej hnacej sily. Celý systém pracuje bez medzinápravového diferenciálu, ktorý tu supluje elektromagnetická viaclamelová spojka umiestnená spolu s rozvodovkou v zadnej náprave. Jedná sa o prepracovaný a spoľahlivý systém vyvinutý americkou firmou Borg Warner. Lamely spojky sú umiestnené v olejovom kúpeli, ktorý nie je potreba za normálnych okolností vymieňať. Systém sa dá aj uzavrieť na pevný pomer 50:50 tlačidlom Dif Lock, ktorý sa nad 40 km/hod sám deaktivuje a prejde do automatického režimu.

Ale ako je to spolahlive netusim.

atnarfus

September 26, 2012, 08:28:51 PM #57 Last Edit: September 26, 2012, 08:33:49 PM by atnarfus
Co to má za pohon nemám šajna. Evidentně to je nějaký paskvil. Vybavuji si, že to nemá mezinápravový diferenciál. Použitelné je to tedy pouze na sněhu, v blátě... Jak se to zapne na trvdém podkladu, tak se to rozláme.
Kolegy brácha to prodával z důvodu opakované poruchy právě pohonu všech kol. Několikrát mu tam prasknul kroužek volnoběžky. Podrobnosti bohužel nevím.
http://www.kiaclub.cz/forum-tema/odpojovani-4x4-3307

Krtek

Citace: Gogo kdy September 26, 2012, 03:17:37 PM
kktiny na to vás užije, ale aby jste se vymáčknuli.... >:(
Jak je vlastně u Sportage řešen pohon 4x4-znáte to někdo??
Podle mně motorem a nejčastějš naftovym :D

Gogo

kktiny na to vás užije, ale aby jste se vymáčknuli.... >:(
Jak je vlastně u Sportage řešen pohon 4x4-znáte to někdo??
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

Romanius

Hmmm, pockam na rr sport, toto je moc velke. Sport je o 10 cm menci :-)

Ladik

stojí to jen dvojku, to dáš a když tam dáš bufík tak můžeš prodat chaloupku a budeš si libovat :-)

Gogo

jj Lihoune a necuká.... :o :D
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

Lihobaron

V8 5,0l Supercharged 0-100 5.4s průměrna spotřeba 13.8l/100km tomu rikam auto..

Jerry.Gunman

Citace: Gogo kdy September 25, 2012, 02:27:17 PM
Ladíku....woe si děláš srandu cooo  >:( :'(

No co co co - autíčko je to hezké, nebo ne? :D :P
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Gogo

Ladíku....woe si děláš srandu cooo  >:( :'(
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

Ladik

a co tohle?
http://auto.idnes.cz/range-rover-4-c9k-/ak_aktual.aspx?c=A120924_143826_ak_aktual_fdv

Hej Romko, vyser sa na barák, toto kup ;-) už to je aj gulatéééééé :-))

T-Diesel

nejspis na to auto, prsa babam zvladne uz ocumovat aj sam, je to sikovny kluk :)

FPT

jo, zajedu tam. ale musíš mi napsat, na co se mám dívat.
--O-o-O--

Gogo

September 23, 2012, 09:21:30 PM #45 Last Edit: September 23, 2012, 09:28:06 PM by Gogo
Ty jsi zlatíčko :-)
Samo že v úterý booohatě stačí.
Ty se na to mrkneš osobně?? On ten Faltys tam má více 4x4 za zajímavé ceny i Mitsu outlander..
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

FPT

Já se ti zeptám, v úterý, jestli to stačí.
--O-o-O--