Pořízení nové plechovky

Založil atnarfus, January 01, 2015, 09:23:53 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 3 Hosté prohlíží toto téma.

atnarfus

Podle rozměrů vyčmuchaných na netu bude mít Yeti cca stejný kufr jako Roomster. Rozdíl je ale v tom, že Roomster má pod podlahou kufru prolis na rezervu a Yety ne. Ten tam má nápravnici víceprvkové nápravy.
Roomster má kufr 1000x800x650 šxdxv

Podle spritmonitor.de ale opravdu Yety jezdí za cca 7 litrů, jako uvádějí v testech novináři.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/1154-Yeti.html?fueltype=2&power_s=70&power_e=80

elpidio

Jezdím s tím třetím rokem a příští týden bude další funglovka. Zadní sedačky nejsou moc pro dospělý. Výhoda je, že se dají jednotlivě posouvat a naklápět, čím zvětšíš kufr. I s rezervou je větší jak v Roomsteru, ale oba jsou to ty typy kufrů co nemám moc rád, kde litry dělá výška zavazadlového prostoru.
Ne, hádejte, mám Rujánu.

atnarfus

Bez rezervniho kola je to asi jako Roomster, ale jezdit bez rezervy neni moc moudre.

elpidio

U Yetiho budeš zklamán z kufru, jinak ok.
Ne, hádejte, mám Rujánu.

atnarfus


Krtek


atnarfus

Za tyden jsem se nehnul z mista. Pouze jsem do tabulky prihodil Yetiho, protoze se da za 350 poridit skladovka. Musim ale okouknout kufr a obavam se spotreby 1.2TSI. Nekde jsem mel link na nemecky server na, kde si lidi eviduji spotrebu, nemuzu to najit, poradte prosim.

atnarfus

Staré auto prodám sám. O Felicie je pořád zájem a věřím že když je to nezrezlé a má to zde nevídanou výbavu, tak za to musím alespoň 25 tisíc dostat.

ferinom

Citace: atnarfus kdy January 04, 2015, 08:32:38 PM
Leon ST by byl samozřejmě lepší, ale ten už je přes limit. Základ 370k, pár prkotin k tomu a je to na 400.

No ak daco zjednas a ak vyuzijes akciu ze tam nechas staru plechovku tak do ceny vojdes. Vraj za staru plechovku je tam este nejake dalsie cenove zvyhodnenie. Teda ak si je nechces nechat.

atnarfus

Leon ST by byl samozřejmě lepší, ale ten už je přes limit. Základ 370k, pár prkotin k tomu a je to na 400.

ferinom

No ak sa chystas zjednavat siel by som ako prve skusit Seat Leon ST (kombik). Zda sa mi to daleko lepsia volba ako Rapid. Osobne. Teda ak je ten limit 350k.

atnarfus

Citace: saabik kdy January 04, 2015, 02:31:46 PM
Až se rozhodneš co nakonec koupíš, napíšu ti do soukromých zpráv pár poznatků z vyjednávání o ceně. To bude další fáze při koupi novýho auta *886*.

Ne že by na plechovce za 300k nebyl prostor ke smlouvání. Neočekávám ale, že ukecám víc než 15 000.

atnarfus

Například Škofin má také financování bez navýšení. Dají ti k tomu super pojištění a všeobecné obchodní podmínky taky vůbec nejsou jednostranné. Vyloženě miluji různé ty smluvní pokuty...

saabik

Ještě k tomu C3 Picasso. Když jsem obcházel autosalony Citroenu kvůli nabídkám na C5, tak nabízeli financování bez navýšení. Což alespoň vizuálně vypadalo velmi zajímavě. Tenkrát to vycházelo, že kdybych to chtěl teoreticky zafinancovat, zaplatím za 5 let to samé, co bych zaplatil hned na dřevo. Tím, že jsem ale nechtěl financování, jsem se o to dál přestal zajímat. Nevím jak to mají teď, ale mohlo by to hrát při rozhodování malé plus ;).

saabik

Až se rozhodneš co nakonec koupíš, napíšu ti do soukromých zpráv pár poznatků z vyjednávání o ceně. To bude další fáze při koupi novýho auta *886*.

Lihobaron

a je zvlastni, ze pritom vsem fabie vypada uplne jinak nez superb..

elpidio

Zatím co nevýhoda Roomstera je, že vypadá jako Roomster...
Ne, hádejte, mám Rujánu.

Lihobaron

Citace: atnarfus kdy January 03, 2015, 04:54:30 PM
Při silnici měli postaveného Rapida v modré metle co bývá lakovaná Octavia RS. Vypadalo to dost dobře.

to je vyhoda rapida, vypada jako voktafka a nevyhoda voktafky, ze vypada jako rapid :)

atnarfus

Dnes jsem jel přes Jindřichův Hradec. Při silnici měli postaveného Rapida v modré metle co bývá lakovaná Octavia RS. Vypadalo to dost dobře. Když jsem to očumoval, hned se mne chopil prodejce a vrazil mi klíče do ruky, ať se svezu. Byla to 63kW verze TSI. Jede do dostatečně a i s bubnama to velice slušně brzdí. Podvozek tvrdší, ale ne nepohodlný. Schválně jsem to prohnal i po dlažbě a děravé silnici. Sice cítíte, že to není hladká silnice, ale neobtěžuje to. Řízení škodovácká klasika. Nevím jestli to má pořád ještě hydraulický posilovač, ale fungovalo to tak jak jsem zvyklý.
Naprosto mě ale dostaly sportovní sedačky. Jak kdyby to ušili přímo na mě. Jestli vyhraje Rapid, tak o nich za šestitisícový příplatek budu sakra přemýšlet.

jb

No me spis zarazi co chces za auta s vyskou 190cm..roomstera ok ale te je velky hlavne vzadu .. Ja mam o pet cm mene na vysku a napr do fiesty i se sedakem uplne dole skrtam hlavou v siltovce..  Za me osobni dodavka ale tam se za prostor plati jinymi vecmi napr jizdni vlastnosti, plasty tvrde apod.  A co se tyce topeni... V zime feli pickup s malou kabinou prekona asi fakt jenom lokomotiva.. V minus 10 nejde jet s topenim na max a vetrakem na min ani v mikine..

A pokud nelze koupit skladovka rumstr s 1.4 16v ..pak asi ten rapid ...kteremu strasne pomuze spravne zvolena barva a kola

saabik


T-Diesel

Citace: atnarfus kdy January 02, 2015, 10:19:52 PM
Být to něco ze showroomu, to by šlo. Koupit olítanou plečku co půjčili na víkend každému kdo šel okolo, to raději ne. Oni ty předváděčky stejně ale moc levněji neprodávaji.
Když už do toho ty prachy vrazím, tak ať je to funglovka. Ojetých aut už jsem pár měl, tak zkusím jednou nové.

mas recht OK

atnarfus

Být to něco ze showroomu, to by šlo. Koupit olítanou plečku co půjčili na víkend každému kdo šel okolo, to raději ne. Oni ty předváděčky stejně ale moc levněji neprodávaji.
Když už do toho ty prachy vrazím, tak ať je to funglovka. Ojetých aut už jsem pár měl, tak zkusím jednou nové.

ferinom

Citace: atnarfus kdy January 02, 2015, 10:10:36 PM
Do předváděčky se mi moc nechce. Vím jak se s tím zachází.

Rapid a Toledo při stejné výbavě vycházejí cca stejně. Toledo má lepší výbavu, proto je zdánlivě drahé. Naživo jsem ho ještě neviděl, ale láká mne už jenom proto, že není tak okoukané.

No pravdou je ze pri predvadzacke by bolo najlepsie mat znameho v showroome, nech ju "strazi".
Ja ked som kupoval Cee'd, tak som bral predvadzacku co stala len v salone.

atnarfus

Do předváděčky se mi moc nechce. Vím jak se s tím zachází.

Rapid a Toledo při stejné výbavě vycházejí cca stejně. Toledo má lepší výbavu, proto je zdánlivě drahé. Naživo jsem ho ještě neviděl, ale láká mne už jenom proto, že není tak okoukané.


Krtek

Toledo je u nás bohužel cenově postavený tak aby se záměrně neprodávalo. Protože je o třídu hezčí než Rapid. Jo a ještě mi na Rapidovi vadily (jako na ostatních aktuálních škůdkách) číslice na přístrojovce hlavou dolu. To fakt vymyslela hlava pomazaná   :BMS:

atnarfus

Citace: elpidio kdy January 02, 2015, 09:13:39 PM
Co vlastně pořídil NiceOne jako náhradu Fábie ? Nějakýho Peugeota třista něco kombi a taky byl spokojen.

Přesně tak. Na žabožrouty se taky dojedu podívat, ale nemůžu se poskládat ani do 407. Frantíci jsou obecně postavy drobnější a v jejich autech většinou nemám kam dát kolena, proto musím sedět hodně vzadu a pak zase nemohu dosáhnout na volant a tak musím hodně napřímit opěradlo a pak se opírám hlavou o strop...

ferinom

Napadlo ma este jedno auto, ktore je naozaj jednoduche a neviem ci sa tam ma vobec co pokazit. :) Akurat to treba pozriet ci stoji za to.

http://www.suzuki.cz/auto/s-cross/cenik.pdf


atnarfus


ferinom

Neviem, ale mne sa ten Rapid/Toledo za tie prachy zdaju byt strasne drahe. Hlavne pri tej viditelnej uspore nakladov, ktora tam bije do oci skoro vsade. :(

elpidio

Co vlastně pořídil NiceOne jako náhradu Fábie ? Nějakýho Peugeota třista něco kombi a taky byl spokojen.
Ne, hádejte, mám Rujánu.

Krtek

Mě na Rapidovi nejvíc vadilo polstrování dveří. Je mi šumák že je tvrdýale ten tvar... Já jezdim často s levym předloktim položenym podél na hraně okna. A tam má Rapid vyloženě zub trčící nahoru. Asi nějaký protituzerský opatření.

atnarfus

Díky za další nápady na co se podívat. Začal jsem tím co je dostupné zde ve městě (šáde, Ford, korejci). Až to prolezu tady, vyrazím do Jihlavy kde omrknu to ostatní.

Vyhřívání sedaček nepotřebuju. Mám vyhřívanou garáž a do vymrzlého auta lezu tak třikrát za zimu. Jsem samozřejmě ale ovlivněný brutálním výkonem topení ve Felicii.
Okna na kličku vzadu přežiju. Přežil bych je asi i vepředu. Na Felicii je to jediná poruchová věc  ;)

atnarfus

Podrobněji k Rapidu - jediné to škodovce která aktuálně připadá v úvahu.

Rapid se mi obecně líbí zvenku i zevnitř. I když je na tom dost vidět jak se šetřilo, jako nástupce Felicie si to umím představit. Palubní deska vypadá elegantně, i když je to jenom jednoduchá skořápka z tvrdého plastu. Ve výbavě Ambidion to má chromované rámečky výdechů, lištu napříč palubky v imitaci čehosi. Dveřní výplně jsou celoplast, ale ani to mi asi zásadně nevadí. Alespoň to nebudu muset tepovat ve vaně jako ty chlupaté z Felicie. Docela se mi líbí šedá varianta, ale ještě jsem se neptal jestli je pro Ambition normálně dostupná.
Sedačky nejsou nic moc. Tvarování chabé, rozměry sedáku také asi nejmenší široko daleko. Mě osobně délka sedáku moc netrápí, protože mám tak dlouhé nohy, že mi sedák v žádném autě stehna nepodepře. Opěradlo je naštěstí vysoké dost. Na šířku nemám problém, protože jsem docela tenký. Oceňuji, že mne nikde nic nepřekáží a netlačí. Palubka je v oblasti pravého kolena dobře tvarovaná. V Roomsteru a Fabii se kolenem opírám akorát o roh panelu rádia. Dobře se do toho leze, nikde se o nic nemlátím.
Rapid boduje hlavně délkou interieru. Šoupnu si sedačku tak, že mi koleno projde pod sloupkem řízení a přitom když si sednu za sebe, tak mám pořád ještě pár cm místa. Na šířku je to slabší, ale stále v limitu použitelnosti. Proti Roomsteru je to širší a i ve srovnání s O2 mi to nepřipadá nějak stísněné.
Kufr je dostatečný (píšu o verzi liftback). Sice má vysokou nakládací hranu, ale zase výška kufru je nadprůměrná. Blbě je vyřešené skládání sedaček. Jde jenom svalit opěradla a zůstane tam velký schod. Proti variabilitě zadních sedaček v Roomsteru je to slabé, ale zase základní kufr je zásadně větší. Proti současným kombíkům mne těší tvrdý dekl kufru. Roletka je věc dle mého názoru nepraktická. Šetřili ale až tak, že v kufru nejsou žádné upevňovací elementy a není tam dokonce ani zásuvka. Stejně tak šetřili i na přihrádkách v interieru. Mimo té před spolujezdcem tam není nic.
Technicky auto odpovídá mému požadavku jednoduchosti. Přední náprava z Pola, zadní z jedničkové Octavie, elektrika z Fabie/Roomstera... Zkrátka samá ověřená řešení :)
Motorizace je jednoznačná. 1.2TSI 77kW. Chtěji za něj 20 000 proti slabší verzi, ale má to navíc šestikvalt a kotouče vzadu.
Ve střední výbavě Ambition to má všechno co očekávám, plus pár prkotin navíc. Maxidot, sunset, loketní opěrka, kožený multifunkční volant a kožená řadička potěší. Bral bych i tempomat a parkovací senzory, ale to už bych přelezl limit. Nepotěší ale holé kolejnice pod sedačkama a chybějící dojezdy el. oken.

Ještě jsem s tím nejel a to bude rozhodující, zda Rapid zůstane ve výběru. Papírově i podle testů je to s tím 77kW motorem velice živé, trochu se obávám podvozku. Roomster má ale prakticky stejný a nemám žádný problém.

plusy:
délka interieru
velikost kufru
asi to docela pojede
jednoduchá technika
rozumný rozměr pneu, disky dostupné za normální peníze
softwarové ojebání nesmyslu zvaného kontrola tlaku pneumatik
aftermarket tažné za cca 2000Kč.

mínusy:
šetřilo se kde se až tak nemuselo (stahování oken, kryty sedaček)
mizerný výhled dozadu
není to kombík
debilní způsob montáže střešního nosiče
je už to trochu delší, než by bylo při postrkování ve městě nutné

neznámé:
nevím jak moc to bude reznout

Podle fotek se mi víc líbí dvojče Rapidu. Na Seat Toledo se určitě dojedu podívat.

Příště o i30/Ceed

ferinom

Citace: T-Diesel kdy January 02, 2015, 08:32:00 PM
hm kurna asi su uz zmlsany ale ja bych od auta za bezmala 400 tis fakt chtel uz aj vyhrivane sedacky a zadni elektricke okna, ty svihadla vzadu bych akceptoval u holasa za 200 :(

Ja mam sluzobnu O3 v slusnej vybave.  Ale napriek bluetooth handsfree, tempomatu, dotykovemu radiu atd si skodovka tie svihadla vzadu neodpustila. Aj ked pravda vyhrievanie sedadiel tam nie je. A cennikova cena je cez 20litrov v eurach.

T-Diesel

hm kurna asi su uz zmlsany ale ja bych od auta za bezmala 400 tis fakt chtel uz aj vyhrivane sedacky a zadni elektricke okna, ty svihadla vzadu bych akceptoval u holasa za 200 :(

ferinom


ferinom

Ak sa bavime o jednoduchom aute, tak by som  do vyberu urcite zaradil aj
Toyotu Auris Tuoring TS a do ceny by cca vosiel aj s motorom 1.6 a vykonom 97kW. Tomu motoru o objeme 1.33 by som sa vyhol.
http://www.toyota.cz/new-cars/auris-touring-sports/auris-TS_promo.json

ale musis ist do nizsej vybevy ako ta akcna. Ale aj ta ma vsetko potrebne.

Alebo tam mas este korejcov. Nic moc, ale jazdit sa na tom da. Akurat neviem ako vyriesili spojku, ale prva generacia s tym mala problem.

atnarfus

Do ojetiny za takovou sumu se nevrhnu. Nafta už vůbec ne.

T-Diesel

ja budu met za tyden k mani O2 ale liftback, TDI, 80 tkm, CZ, 1 maj
auto s kompletni historii, dvoje kola, bez havarky a bez poskozeni, majitel pedant, ale chce za to 230
je to cena mirne vyssi ale je to zas zdrave auto bez nejakych maskovanych vad.

atnarfus