Pořízení nové plechovky

Založil atnarfus, January 01, 2015, 09:23:53 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Ladik

Citace: FPT kdy January 19, 2015, 02:49:40 PM
A pořád by mě zajímalo, jak s tím souvisí, kolik toho kdo najezdí.

já v tom nevidím a nehledám souvislost ale jen další dotaz ;-)

a chápu, že někoho to baví, třeba jako Krtka si psát do výdajů kdejaký voňavý stromeček do auta
mě by takový život nebavil ani hrabání se v tom, to radši ,,promrdám,, ten volný čas jiným způsobem :-))
přijde čas kupovat auto, kupuji srdcem, kurde nikdy jsem neměřil kufr a jiný parametry :-) když člověk chce vleze do auta mnohem více než si myslí :-))
např. nedávno si někdo přijel se 406 v combi pro velké stolní pákové nůžky těžké jak svině dlouhé snad přes metr a půl, vysoké  snad 80cm a více a já mu řekl ani náhodou
a vlezly se :-) prostě musely se vlézt když jel skoro 150km sem :-))


FPT

A pořád by mě zajímalo, jak s tím souvisí, kolik toho kdo najezdí.
--O-o-O--

FPT

U mě to bylo tím, že jsem si ujasnil priority.
--O-o-O--

brano

Super, každého baví nieco ine. Len nechápem potom načo strácate cas výberom keď kúpite nieco uplne ine. Ale jasne, je to vás cas, mna po tom houno

Kill Frenzy

Citace: FPT kdy January 19, 2015, 07:43:10 AM
já teda auto vybíral tři měsíce, nakonec jsem koupil něco úplně jinýho, než jsem chtěl, a radost z něj mám. za rok najezdím asi 40k. jak to s tím souvisí?

;) ja som vyberal 4 roky, tiez som kupil nieco uplne ine a radost mam tiez  :lulka:

FPT

já teda auto vybíral tři měsíce, nakonec jsem koupil něco úplně jinýho, než jsem chtěl, a radost z něj mám. za rok najezdím asi 40k. jak to s tím souvisí?
--O-o-O--

atnarfus

January 18, 2015, 11:01:06 PM #95 Last Edit: January 18, 2015, 11:06:06 PM by atnarfus
Bez starosti a s kopou casu? V rachote jsem od rana do vecera, kdyz se chci na nejake auto podivat, tak musim v sobotu.

Nevim kolik najezdim, neporizuji si zadne zaznamy. Na obou autech to bude max 10k km.

Z auta budu mit radost. Vyberove rizeni jsem zahajil koncem roku. Na dovolenou chci mit nove, tak ho musim v dohledne dobe objednat.

Asi to bude ten Monsterak.

brano

Franto, závidím, clovek bez starosti a s kopou času... Z tohto by ma ale rozhodne jeblo. A súhlas s ladikom a myslim, ze čokoľvek kúpiš tak aj tak nebudeš spokojný. Ono dva roky vyberať auto, úprimne? Uz by som sa naňho ani netesil. Koľko najazdis rocne?

ferinom

Sorry, nevsimol som si z su to ceny bez DPH, s tou sa ti tam fakt vojde len jeden kus s motorom 1,4

http://www.autodukla.cz/skladove-vozy/civic-1-4-ivtec-comfort-2014/

atnarfus

Citace: ferinom kdy January 18, 2015, 03:16:13 PM
Tak to potom ponukat  future skladove auta typu

http://www.autodukla.cz/skladove-vozy/civic-1-8-ivtec-sport-2014/

http://www.autodukla.cz/skladove-vozy/civic-1-8-ivtec-sport-20141/

pre info, civic ma vraj 477 litrovy kufor. :)

Civic je pěkný. Je jiný než ostatní, ale nejsou to samoúčelné okrasy jako na Hyundaiích. Cena je ale dost přes limit.

atnarfus

January 18, 2015, 06:01:52 PM #91 Last Edit: January 18, 2015, 06:05:37 PM by atnarfus
Je zatímavé, že Yetiho dokážou slevit o 30k bez velkého cukání. Na Roomsteru je fuška z nich vypáčit pět tisíc. Většina prodejců sleví cca to samé, někteří nesleví nic.

T-Diesel

ja myslim ze nabidka na rumstra za dve kila a za rok doplatek s pojistku 6 tisic je zajimava.
A s tyma marzema  - dneska vitezem pri kupovani auta je klient, ne prodejce. Samozrejme krom stastnych vyjimek.

ferinom


atnarfus

I30 jsem uz okouknul. Je to osklive zvenku i zevnitr. Spousta samoucelnych linii a detailu. Zkratka preplacane.

ferinom

January 18, 2015, 02:20:27 PM #87 Last Edit: January 18, 2015, 02:22:20 PM by ferinom
Neskusi franto napriklad este pozriet napriklad toto. Je tam silnejsia 1.6 (voci tej 1.4 co si skusal v Cee'de) a aj vybava tiez celkom ujde

http://www.hyundai.cz/vozy-bez-cekani/skladove/i30-kombi-2012?t=1&d=1482

a tiez podporis domacu ekonomiku :)

atnarfus

Citace: Ladik kdy January 18, 2015, 02:03:08 AM
Tyyyyy jo kuci, jsem rad ze nemam takovyhle starosti, kupoval jsem vzdy auta srdcem stylem libi nelibi a ve vetsine se ani nesvezl pred koupi :) s pripadnymi nedostatky se vzdy dalo zit nebo se s nimi poprat

Auto za 300k je směs kompromisů. Můžeš mít malé auto s motorem a výbavou, nebo velké bez motoru a výbavy.

petrklm

Tohle mi připomíná, jak jsem v 79. roce kupoval auto. Nabídku Mototechny jsem rozepsal na arch čtverečkovanýho papíru, sehnal jsem všechny možný technický údaje (dokonce i střední pístovou rychlost...), takže jsem musel nakonec ještě jeden arch přilepit. Konečnej výběr proběhl tak, že jsem všechno zakryl a nechal jen velikost kufru (čekali jsme třetího raubíře) a vyhrál Wartburg Tourist :), tedy to, co jsem od počátku zavrhoval.
Překvapivý ovšem bylo, že nabízených aut se sešlo kolem dvaceti, ovšem rozlišoval jsem třeba Fiata 1300 a 1500, kombíky a sedany...
Stejně se mi dařilo kupovat naprostý protiklady: Š100 (čtyřtakt, motor vzadu, zadní náhon), W353 (dvoutakt, motor vpředu, přední náhon), Ford Sierra (čtyřtakt, motor vpředu, zadní náhon)... a tak dál :). Akorát po tý Fordce jsem se zařekl, že motor pod dva litry mi do domu nesmí a přes tu spoustu let to dodržuju. Downsizing mi nic neříká, objem ničím nenahradíš. Nejpříjemnější motor byl v mým bejvalým Lincolnu (pětilitr), dnešní 4,6 je sice výkonnější, úspornější, ale chybí mi u něj ta brumlavá pohoda pětilitrovýho Windsoru.
To jsem se zas jednou rozkecal...
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

Ladik

Tyyyyy jo kuci, jsem rad ze nemam takovyhle starosti, kupoval jsem vzdy auta srdcem stylem libi nelibi a ve vetsine se ani nesvezl pred koupi :) s pripadnymi nedostatky se vzdy dalo zit nebo se s nimi poprat

atnarfus

To: ferinom
Otáčky 1.4 jsem zkoušel téměř v celém rozsahu a nic extra se nedělo. Na pohodovou jízdu OK, předjíždět se s tím ale nedá. Neměl jsem příležitost to vzít do táhlého kopce, ale asi by to moc veselé nebylo.

To: Kill
1.2TSI s Rapidem docela cvičí a hlavně je to akusticky dost rozdíl proti 1.4 16V. Roomster mne láká i svou zastaralostí techniky. Pro nás garážníky čím zastaralejší, tím lepší.

Kill Frenzy

Z toho zoznamu by som siel do Roomstra. Mam ho uz 7 rokov a za ten cas ro auto jazdi absolutne bez poruchy. Pre mna, zenu, dceru a psa uplne postacujuce (akurat motor 1.4 16V je dost slaby). Ak by pribudlo este 1 dieta, ja by som siel do Dacie Dokker 1.2 tce

ferinom

January 17, 2015, 09:44:18 PM #81 Last Edit: January 17, 2015, 09:53:50 PM by ferinom
Ten motor v kia si tocil v akych otackach? Ono motory s variabilnym casovanim ventilov zacinaju tahat cca od 3700-4000otacok a vrchol dosahuju skoro vcervenom poli. A je jedno ci je to kia, toyota alebo suzuki. Toto ludia co na tom nejazdia/nejazdili si na to musia zvyknut a nemozu sa toho bat roztocit ten motor ked je treba.

Este ma napadlo jedno slusne auto. Mitsubishi Lancer Sportback co je liftback. Akurat asi ten kufor ti mozno nebude vyhovovat. 

atnarfus

Aby jste měli představu co na autech hodnotím, tak jde jsou parametry které obsahuje tabulka:

cena auta
motor (jede/nejede)
spotřeba
hlučnost
podvozek
vnější rozměry (menší je lepší)
vnitřní rozměry (větší je lepší)
výhled
kufr (velikost)
variabilita kufru (sklápění sedaček)
el. zásuvka v kufru
přeprava na střeše
přihrádky v interieru
sedačky (provedení)
interier (provedení)
ovládání oken (dojezdy)
tempomat

typ posilovače (hydraulika +, elektrický -)
cena pneumatik
způsob měření tlaku

Nejlepší součet má Yeti a Roomster. Škoda že Yeti vypadl jak jsem psal výše. Má proti Roomsteru mínus jenom za nepřitomnost tempomatu a drahým pneu.

atnarfus

Pojištění je přímo od škofinu. Normálně za to chtějí tak o pětistovku víc. Táta má monsteráka pojištěného u Uniqua a platí při dvouprocentní spoluúčasti necelých šest tisíc a to včetně povinného. Má tam ale nějakou slevu na věk.

Podle konfigurátoru musíš brát Roomster Trumf Ambition s balíčkem Ambition+. Pak to vyjde na cca 308k. Je tam sleva pár tisícovek.

Na levných autech se jim moc slevovat nechce.
Seat Toledo - metalíza zadara
Škoda Rapid - sleva 10 tisíc
Monsterák - většinou nechtěji slevit nic
Yeti - sleva 30 tisíc, škoda že to má tak mizerný kufr, jinak bych neváhal

saabik

To je zajímavá cena. Z konfigurátoru za to chtějí cca 350tis. To pojištění je od koho? To je nějak málo, ne?

atnarfus

Aby to byla důkladná Siasovina, dnes jsem doslat zajímavou nabídku na Monsteráka.

1.2 TSI 63kW, výbava Ambition, bílá barva, manuální klima, maxidot, tempomat, parkovací senzory, vyhřívané přední sedačky, loketní opěrka, litá 15" kola, sunset, projektorová světla. To za 200k na dřevo a za rok doplatit 99k. Pojištění 6700Kč včetně povinného ručení.

Musím se tak do týdne vymáčknout.

atnarfus

January 17, 2015, 08:00:38 PM #76 Last Edit: January 17, 2015, 08:20:00 PM by atnarfus
Vyřazuji Yetiho. Dnes okouknuto a změřeno. I když mi ho nabídli za docela použitelnou cenu, kufr je opravdu malý. I v provedení bez rezervy je menší než u Roomstera. Délka kufru je pouhých 75 cm (Roomster 83). I když bych tam hodil jenom nějakou dojezdovku, tak se tam na dovolenou prostě nenaložíme.

Okouknul jsem Toledo. Exterier zajímavý. Interier vypadá díky absenci koženého volantu a absenci imitace hliníku na palubce ještě levněji než v Rapidu. Navíc ta šílená 16" kola s exotickým rozměrem pneumatik. Dostal jsem dobrou nabídku na předváděčku, ale do předváděčky se mi fakt moc nechce.

Leon ST nedokáže prodejce nabídnout za cenu v limitu. Navíc mne zklamal ve dvou bodech. Sice má na střeše cosi jako hagusy, ale ve skutečnosti je to jako u korejců jenom ozdoba a příčníky se na to nedají umístit kamkoli. Je nutné je montovat na přesně stanovené místo. Druhá věc, která mne štve ještě víc, je neuvěřitelné umístění výdechů topení. Oba výdechy jsou přímo za věncem volantu v místě, kde se obv. volant drží. Prostě to fouká rovnou na ruce a to bych asi dlouho nevydržel. Ať žijí dotykové displaye v místě, kde mají normálně být mřížky topení.

Rapid se mi pořád docela líbil, ale dnes jsem měl asi půl hodiny na prolézání, kdy na mne neměl prodejce čas. Poseděl jsem ve všem co tam měli asi třikrát dokola a ani se mi nechtělo věřit jak jsou sedačky v Rapidu mizerné. Když jsem to nestřídal, tak se mi zdálo že to není kdo ví co, ale ono je to fakt špatný. Sportovní sedačky tam neměli, tak jsem to nemohl porovnat. Základní jsou bída.

Svezl jsem se i v Ceedu SW 1.4. Podvozek super, odhlučnění super, řazení super, řízení hrozný, brzdy super, motor nic moc.
Řízení - elektrický posilovač s proměnným účinkem v nejhorším provedení co jsem zatím zažil. Ať jsem tam nastavil co nastavil, od nějakých 60km/h to skokově ztuhlo, že to bylo až protivné. Stále je tam i znatelné zpoždění, než to začne posilovat.
Motor - pošimrám plyn a jsem překvapen jak to reaguje a jak to vyrazilo, šlapu dál a ono nic. Počáteční překvapení je vystřídáno překvapením ještě větším ale opačným. Plynový pedál je funkční prvních 5mm, dál už na to auto nereaguje. Ono to ale taky tak jede jako jiné auto při použití prvních pěti milimetrů. Nejede, nejede a nejede. Pružné zrychlení z 80 na 120 na jakýkoli kvalt měřitelné kalendářem.
Jel jsem až za šera a dost mne obtěžovalo pouťové podsvícení přístrojovky. I když se to dá zregulovat, červený display palubního počítače o průměru 5cm mne pořád obtěžoval.

atnarfus

Rapid a Toledo jsou jedno auto vyráběné na stejné lince v MB. Mimo předku, zadku a drobných odchylek ve výbavě jsou to stejná auta.

T-Diesel

he, sice to neni k tematu ale vidim ze sa navratilci opet vracaju :)
este romanius by sa mohl odpucit a vratit sa a sme tu CZ vs SK skoro jedna ku jedne :)
genderova vyrovnanost to sice neni ale multi kulti skoro jo, to by mela EU radost  *974*

Kill Frenzy

s Rapidom zatial skusenost nemam, ale cestoval som so Seatom Toledo, predpokladam, ze je to dost podobne auto.

Z toho Toleda som bol dost zaskoceny, cele je to hrozne bakelitove, citil som sa trochu ako vo Felicii.


jb

tak jsem  byl ve skodovce pro tesneni dveri - ja tam chodim jenom pro dily na cele auto nemam :) a cumel jsem na rapid.. v metalize a obyc kolech gut.. ale ten cerno bily,, cerna strecha kola.. vzhld viz nize je uplne jine auto.. fakt pekne, dokonce tak,  ze jsem se tam motal s metrovou krabici chvili :)

http://www.autorevue.cz/skoda-rapid-spaceback-zacina-na-269900-kc-vcetne-ctyrlete-zaruky



ferinom

January 13, 2015, 09:01:57 AM #71 Last Edit: January 13, 2015, 09:04:08 AM by ferinom
Citace: atnarfus kdy January 12, 2015, 09:28:49 PM
Do Megana si určitě dojedu sednout, ale hlavně mi musí prodejce rozklíčovat ten jejich zoufalý systém slev. Vůbec netuším za kolik by se to auto dalo koupit.

No obavam sa, ze ked sadnes do Megana, budes sklamany. Ja ked som vyberal auto, tak som zistil, ze ten Megane je vnutri nejak maly. Ale zase ceny mali vtedy az dumpingove. A pozeram ze aj teraz uz na skladovky aj u vas tie ceny su podobne.

http://www.renault-local.cz/stock-cars/zima2015/?order_by=final_price&order_dir=asc

atnarfus

Ještě si to pamatuji, když vybíral auto otec. Frantíci jsou na "slevy" specialisti. Navíc prodejce v Humpolci to je nářez. Když jsem se ho ptal na typ zadní nápravy na kombíkovém Cliu, vzal to jako osobní útok a odseknul že takové věci by si musel někde přečíst.

saabik

To bude něco podobnýho jako Citroen. Teprve návštěvou prodejce jsem obdržel finální cenu. Ty jejich slevy měly podmínky, který mi oznámil až prodejce.

atnarfus

Do Megana si určitě dojedu sednout, ale hlavně mi musí prodejce rozklíčovat ten jejich zoufalý systém slev. Vůbec netuším za kolik by se to auto dalo koupit.


atnarfus

Kategorii hatchback ve výběru vůbec nemám. Hledám mezi combi, liftback, MPV, SUV. MPV a SUV bych měl dát do uvozovek, protože to co se tu řadí do těchto kategorií, je většinou jenom nakopnuté miniauto, nebo hatchback.

saabik

A co Pulsar?

Rozměry Rapid Spaceback vs. Nissan Pulsar [mm]:
délka:  4304 x 4387
šířka: 1706 x 2017
rozvor kol: 2602 x 2700
objem zavazadlového prostoru: 415 x 385 (u rapida je to bez rezervy, s rezervou mají litrů stejně)

http://www.auto.cz/nissan-pulsar-vs-10-nejvetsich-konkurentu-prostor-kufr-a-ceny-83092   OK

atnarfus

Také dávám přednost velké ploše kufru. Dnes výrobci uvádějí objem kufru i včetně dutiny pro rezervu. Když pak člověk otevře pětisetlitrový kufr u ix20, tak nechápe kde to vzali. Délka podlahy jako u Favorita a měřit to až ke stropu je fakt šaškárna.

Zkrátka se nestydím, v autosalonu vytáhnu metr a hned je jasno.
Felicie má délku kufru 105cm. Šířku 80-100cm.
Favorit, krátká Fel., Fabia mají délku 70cm.
Většina kompaktů (Golf...), mají kufr dlouhý 80cm.
Roomster je na tom jako kompakty, jen má kufr trochu vyšší. Díky tomu jsem do něj narovnal to samé jako do Felicie, tak asi s objemem nekecaji. Do Felicie se to ale nakládá znatelně pohodlněji.
Yetiho jsem pořád ještě nezměřil.
i30 má kufr sice dostatečných 100cm, ale zase neobvykle mělký. Jenom cca 40cm. Za to může dvojitá podlaha, která ale údajně nejde vyndat. To bylo první co z Felicie letělo ven a dodnes leží v regále ve sklepě.
Největší kufr v cenové kategorii kolem 300k má Rapid/Toledo a to i přesto že je nejdelší i uvnitř, není to tedy na úkor posádky jako to bylo u Felicie a O1.

Rozhodovat se podle kufru a podélného prostoru, je Rapid jasný vítěz.

jb

jo to me kdysi prekvapilo ten kufr rumstra.. kdyz ho kdysi dotahl kamos jako supr novinku pro rodinu.. tehdy pres 400t kc s 1,4 16v (cyparen milion vc sklenene strechy)
ale ten kufr ? mel jsem tehdy na kocar passata B5 , ktery taky podle litru nic moc ale aspon to je skladny kufr... ten rumstr ma neco divne uzke na vysku.. copak davas nakup na sebe, neby az ke stropu ?

ja jsem ted vzdy vydeseny kdyz si otevru po doblu kufr fiesty.. ale to je zas extrem to uznavam..

atnarfus


elpidio

Budu muset taky víc věřit věcem vyčmuchaný na netu než tomu co vidím při používání obojího...
Ne, hádejte, mám Rujánu.

Krtek

Já vidim průměr skoro 7,5. To je furt stejný jako moje 12letá 1.6ka. Vot téchnika.