Pořízení nové plechovky

Založil atnarfus, January 01, 2015, 09:23:53 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

atnarfus

Ja se snazim jezdit mimo ten sobotni blazinec. Letos jsem sice v sobotu jel, ale az dopoledne, kdy uz vsichni stali v kolone u Zahrebu. Nez jsme se tam dostali my, uz to bylo volne. Vecer jsme byli u Splitu, prespali jednu noc ve vnitrozemi v Sinji a druhy den jen cukli do Podgory. Celkem mi to trvalo taky asi 22 hodin, z toho ale v aute sotva 14.
Jinak jezdim v pracovnich dnech a silnice jsou poloprazdne.

saabik

Franto závidím. Kolín - Sveti Stefan 32 hodin jízdy. Průměrná spotřeba 9,2. Jedno velký parkoviště.

atnarfus

Jestli u toho svitil napis IG-L, tak je to ekologicke opatreni.
Jel se mnou svagr se Sharanem 2.0TDI 130kw. Bralo mu to cca o pul litru mene. Loni mel jeste stareho Sharana s 1.9TDI 81kw a ten mel spotrebu cca jako ja. Novy je evidentne uspornejsi.

1.2tsi sice na dalnici spotrebou nejak neohromi, ale je trochu uspornejsi nez 1.6mpi a pritom lepe jede. Na to moje popojizdeni po okrese a jednou za rok k mori, je to uplne v pohode.

brano

Alhambra 1.9TDI do Slovinska a spat, 6 kvalt, 6 ludi, rakva na streche, tempomat na 160, v Slovinsku kopce, jeden taký ze 12km 20% stupnanie,  keď nezdochla tak este nieco vydrží . No, a spotreba 8,3 . Spokojnost, uvidime ci sa to nepredrazi, na spiatočnej ceste od talianskych hraníc az po Viedeň sama 80 a 100... Neviem preco, podľa mna nejaky zelený pokus, lebo nebol dôvod, cesta prazdna a sucha.

FPT

Vectra 3.0 CDTI V6 Elba tam a zpět průměr 7,2. Kdybychom tolik nepopojížděli po ostrově, bylo to pod sedm. Spokojenost? Maximální.
--O-o-O--

ferinom

August 03, 2015, 10:26:06 PM #306 Last Edit: August 03, 2015, 10:28:21 PM by ferinom
No ked uz chvalime skodovky, tak pridam spotrebu Octavie 3 GreenLine s 1.6TDi a 6 kvalt obsadene 4 dospely + dieta a plny kufor.
Cesta do Chorvatska, takmer prazdne cesty, v noci, tempomat na 140, priemerka do chorvatska 103km/h a podla palubaku to bolo za 4.4 l/100km.
Cesta z Chorvatska, uz cez den, sem tam kolona, statie, zapnuta klima nonstop, tempomat uz nebol tak v permanencii. Priemerna rychlost 86km/h a spotreba podla palubaku 5.1 l/100km. Zataz auta +/- rovnaka okrem toho piva a dakych potravin co sa minuli :)

Apropo ta spotreba vychadza realne, kedze pocitana za dany mesiac bola 4.82 l/100km vacsinou jazdene po dialniciach.

Akurat ta kvalita. :( Po vymene lamely po 25000km, dnes klaklo panel / radio (Bolero). Po nastartovani mrtve, cierne ako noc. Poistka panelu OK, Rovnako aj poistka radia. Ale po jej zasunuti sa panel aj s radiom a zvyskom rozbehol.
A pritom sa bluetooth sa s telefonom spojilo, ale handfree nefungovalo, a ECU nehlasilo ziadnu chybu po pripojeni diagnostiky (aj ked pripojenie len cez OBD 327 bluetooth).

atnarfus

6,2-6,5 litru na sto. Dálnice to dost zvedá. Jel jsem na tempomat 130 podle navigace. Průměrná rychlost byla fous přes osmdesát.
Když se ale člověk trochu snaží a jsou prázdné silnice, tak se to dá i o dva litry snížit. Viz přiložený obrázek. To jsem jel posledních 80km z noclehu do letoviska, kde jsme pak trávili dovolenou. Na to že to bylo v hornaté dalmácii s naloženým autem je to slušný.

FPT

Jojo, je to vidět, jak se mi zvedá volnoběh, když je horko.
--O-o-O--

brano

A kolko teda bola ta spotreba a ako rýchlo si isiel?

atnarfus

U manuální klimatizace by jsi měl výkon regulovat rychlostí větráku. Když už to ale moc chladí i na jedničku, tak nezbývá nic jiného, než do toho fous přitopit.

Automatické klimatizace regulují teplotu přesně tak jako my to děláme ručně. Nejdřív otáčky a pak případně přitopí.

atnarfus

Funguje ti to jak píšu. Do výparníku je zapíchnutý snímač teploty a řídící jednotka ovládá kompresor tak, aby teplota výparníku byla v rozmezí 2-5st bez ohledu na otáčky motoru/kompresoru a bez ohledu na množství tepla, které na výparníku přechází ze vzduchu do chladiva. Na starších autech spíná spojku, na novějších mění zdvih pístů kompresoru. Expanzní ventil udržuje konstantní rozdíl tlaku mezi vysokotlakou a nízkotlakou částí systému, mění se tedy množství chladiva proudícího ventilem a tím se mění chladící výkon a samozřejmě i příkon systému.

Podle toho jak máš nastavený ventilátor a jak je teplý nasávaný vzduch se liší potřebný chladící výkon. Hodně teplého vzduchu předá do žebrování výparníku víc tepla, než málo chladného.

Kdyby byl kompresor sepnutý trvale, za běžných podmínek by teplota výparníku klesla hluboko pod nulu. Teplota výparníku ale nesmí klesnout pod nulu. Kdyby se tak stalo, začne na něm namrzat vzdušná vlhkost jako v ledničce a přestane být pro vzduch průchozí.


Krtek

to áš překombinovaný. Mě buďto sepne (zapnu klimu) a jede naplno nebo ho tlačítkem vypnu a neběží. Takže většinou cykluju jak dement páč mě nenapadne hnout kolečkem teploty kapku doprava.

atnarfus

I když máš kompresor s pevným objemem, stejně si ho řídící jednotka zapíná a vypíná podle potřeby. Na Felicii to bylo docela znát, když se spojka sepnula/rozepnula.
Když je venku chladno a stačí mít větrák třeba na jedničku, tak to kompresor zapíná a vypíná podle teplotního snímače na výparníku a běží třeba jen polovinu času. Když je pak horko a máš větrák na trojku, kompresor je sepnutý pořád.
U Roomstera je se kompresor točí pořád a mění se zdvih pístů a tím stlačované množství chladiva. Bez zapnuté klimatizace bere na volnoběh 0.6 litru na hodinu. Se zapnutou klimou a větrákem na dvojku už to bere 1.2 a s větrákem na čtyřku 1.5 litru na hodinu.

Krtek

aha. Jí jí bu'dto zapnu nebo vypnu růčo a je to. A jezdim se zaplou skoro furt páč buďto chladim nebo odmlžuju.

atnarfus

Vetsi zatizeni motoru kompresorem klimatizace. Roomster ma kompresor s promennym objemem. Cim vetsi teplota, tim pumpuje vic chladiva. Ono je to podobne i na starych kompresorech, kde se to reguluje spinanim spojky.
Ridici jednotka udrzuje teplotu vyparniku v nejakem rozmezi. Kdyz je chladno, nemusi kompresor dodat tolik chladiva. Rozdil je krasne videt na okamzite spotrebe na volnobeh.

Krtek

jak se vysoká teplota projeví na spotřebě ? Dřív je zahřátej motor a míň žere ?

atnarfus

Už zase doma. Přijeli jsme předevčírem večer. Cesta tam i zpět super. S novým autem jsem si to užíval. Teploty se trochu projevily na spotřebě. Cestou bylo až 38.
Počasí nádherné, voda nejteplejší co jsme tam kdy zažili.

jb

V rece v Rece jeste je :)
tece to z kopcu a lesem, dole uz je to horsi....
Vcera jsem se tam rozplacl v sest po praci...

Ale vody je tak o 30cm az 50cm mene nez na jare... podle kamenu na brezich...

Ladik

Citace: jb kdy July 22, 2015, 03:10:25 PM
nebubla tam to more ?

ja bych tam v tech vedrech umrel :)  a pro me voda 28st neni... se potim jak plavu :)

to radsi studenou reku v lesich...

kecko, v rekach zadna voda neni natoz studena :-)

jb

nebubla tam to more ?

ja bych tam v tech vedrech umrel :)  a pro me voda 28st neni... se potim jak plavu :)

to radsi studenou reku v lesich...

atnarfus

Dojel, ale z more vyleza jenom na noc a nema cas psat :)

jb

ono to trojmezi umoznuje i pesky celkem rychle prejit caru :)

ovsem ma to i svoje negativa.. napr polske tabory kdyz projdou vesnici :).. horsi uz snad nejsou ani sarancata... to vykoupilo obchod na etapy asi za pul hodiny :)


ale k tematu.. dojel ten Franta ? :)

Ladik

Citace: jb kdy July 20, 2015, 09:02:17 AM
vsak ano, jak opustis republiku, uz je dobre :) ale ja ji muzu opustit rychle pouze na vychod :)

Nejaka uchylka z doby minule? :)

FPT

Jde o to, co znamená rychle, žejo...
--O-o-O--

jb

Citace: FPT kdy July 17, 2015, 11:20:40 AM
Náhodou, jak se dostaneš odtud, je to pohoda.

vsak ano, jak opustis republiku, uz je dobre :) ale ja ji muzu opustit rychle pouze na vychod :)

Krtek

Já jsem taky zaznamenal pokrok. Manželka mi povolila jako příští auto potenciálně pořídit Dustera. Už netrvá striktně na Lodgyně.

FPT

Náhodou, jak se dostaneš odtud, je to pohoda.
--O-o-O--

jb

postavi na kola a jede dal :)

kurde me to vubec nelaka cestovat nekam, bych byl nasrany, nez bych dojel k hranicim :) rozjebane vsecko... vcetne koleji pro vlaky..



Lihobaron

tak cestou hlavne bacha na pani s fabii abys nemusil pak vytahovat obrovskej dotykovej telefon a volat vodtahofku  *753* :lulka:

atnarfus

Dnes jsem monsteráka naleštil, zítra naláduju kufr paštikama a v sobotu během dne směr Jadran. Má být 35st cestou a v Dalmácii 40. Jsem zvědavý jak to dá.

petrklm

Citace: brano kdy May 15, 2015, 10:57:47 PM
A alhambru?
No... to ani nevim, musel jsem se kouknout do chytrý knížky. Tak 2,6/2,4 (vpředu/vzadu), pohoda.
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

Krtek

Já mam mít obě auta 2,1 a přefukuju k 2,5. Podle mě kolem těch 1,8-2,2 je normální tlak v kolech. Ty hodoty si nějak matně vybavuju od Š105 přes feldu. CTSko mělo taky 2,1

brano


petrklm

No to jsou mi tedy tlaky... na Lincolnu foukám na 2,2. Nedrncá vám to náhodou?
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

brano


elpidio

Ne, hádejte, mám Rujánu.

FPT

Přesně, kola na 3.2 a 3.7, rezerva na 4.5, proč by to měl být problém?
--O-o-O--

brano

Co by to jeblo? Veď na aute mam normálne vpredu 3.5 a vzadu 3.8

Jerry.Gunman

Citace: War kdy May 05, 2015, 11:29:29 AM
já jsem si zase hezky plnil všechny kola včetně dojezdovky na 2,5 baru a říkal jsem si s dobrým pocitem, že ta dojezdovka, jak je malá, tak asi potřebuje vyšší tlak, až mi někdo řekl (po nasazení na autě), že dojezdovka se plní na 4 bary...

a pak to za krásného vlahého letního odpoledne v kufru jebne...  ;D
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

War

já jsem si zase hezky plnil všechny kola včetně dojezdovky na 2,5 baru a říkal jsem si s dobrým pocitem, že ta dojezdovka, jak je malá, tak asi potřebuje vyšší tlak, až mi někdo řekl (po nasazení na autě), že dojezdovka se plní na 4 bary...
Saab 2.0i LPG

FPT

To je samozřejmě alternativa, ale stejně půjdou ty šrouby pryč.
--O-o-O--

ferinom

Citace: FPT kdy May 03, 2015, 05:48:29 PM
V servisu s tím problém není, problém je, když si to potřebuješ vyměnit sám na cestě. Doma na to klíč mám taky.

Zavolas zltych anjelov, alebo ADAC a trocha pohorsis rebricek spolahlivosti znacky na ktorej sa vozis. ;)