Alternativní paliva...

Založil Gogo, December 17, 2012, 01:42:32 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

FPT

já to neřeším kvůli finanční úspoře, to fakt ne.

a pro fida nějakou kompenzaci určitě vymyslím (:
--O-o-O--

fido

Citace: FPT kdy January 08, 2013, 07:26:09 PM
Bezva (: a cena cca?
No, ten spotrebak kolem by sis musel zaridit sam. Samotnou upravu softu nedelam rad, je to jen muj
konicek, jinak mam sve prace a starosti dost, ale pro pratele a zname se obcas necham ukecat.
Preferuji bezhotovostni ekonomiku, naposledy Saabika to stalo 4 plzne v hospode. A kdyz se nekdy
naskytne prilezitost mi to oplatit jinou sluzbou, tim lepe.

Lihobaron

dobra rada a je zdarma.. kvuli financni uspore lih neres.. jestli chces setrit, vyhlas druhou zbirku na provoz forumu a dej si raci do auta plyn :)

FPT

--O-o-O--

fido

Citace: FPT kdy January 08, 2013, 03:01:39 PM
ok, takže za předpokladu, že tam TCS není, co by obnášela přestavba?
Nejdriv zkontrolovat zapalovaci kazetu, jestli je to novejsi typ. Staci
vyndat ty 4 srouby, vyndat ji a podivat se na stitek - mela by to byt
TK 3.6, nebo 3.7). Pokud je starsi, tak vymenit za novou (ona stejne brzo
odejde ;) ) Pak asi hodina prace - sundat dekl pod steracema, vyndat jednotku,
odnest domu, precist, presypat par udaju do biopower software, flashnout,
zamontovat. Vymenit svicky za BCPR7ES-11. Projet a zkontrolovat, jestli je
vsechno OK, zajet k pumpe, natankovat E85, znova projet, zkontrolovat.
Pak po nejakych 500 km si nechat vymenit palivovy filtr. Kdybys mel auto a
zajem, muzeme se pak domluvit.


FPT

ok, takže za předpokladu, že tam TCS není, co by obnášela přestavba?
--O-o-O--

fido

Citace: FPT kdy January 08, 2013, 02:07:12 PM
mě to zajímalo kvůli E85, tohle vím (:
ale stejně dík (:
Pak te bude zajimat jen to TCS, protoze to zrovna s Biopower softwarem kompatibilni neni.
Jedina moznost je software bez TCS, coz funguje, TCS je samozrejme vypnuty (coz neni zadna ztrata), ale
blby je, ze ti sviti kontrolka na palubce, coz je neprijemny kvuli STK. Vzhledem k tomu, ze STK zacina
byt cilem korporativisteho fasismu v podobe spolecnosti Dekra, tak se ocekava rozsireni buzerace i na
overovani funkcnosti ABS,TCS, ESP, overovani originalniho software apod. Software se da jeste
zamaskovat, ale nefunkcni TCS ne.


FPT

mě to zajímalo kvůli E85, tohle vím (:
ale stejně dík (:
--O-o-O--

fido

January 08, 2013, 01:58:18 PM #36 Last Edit: January 08, 2013, 02:00:02 PM by fido
Citace: FPT kdy January 08, 2013, 11:47:30 AM
fido, mám tu v oku 9-5 automat 2.3LPT, 99 rok. co ty na to?

Ten je docela v pohode, jen bych se zameril na ten automat, jak radi vsechny stupne, jestli neklouze, jestli necuka, jestli olej nesmrdi.
A pak je u rocniku 99 kriticky TCS, protoze to byl prelomovy rok, davali tam nejaky desny shit, ktery navic neni kompatibilni s novejsima
verzema software. Lepsi je tedy verze bez TCS. Jinak je to dobry auto, ta prevodovka pri slusnem zachazeni a vymenach oleje
vydrzi hodne, znam lidi, co maji vyladene auto s kroutakem 500Nm a porad to drzi ;) Taky znam 9-5 v dieselu, co s touhle prevodovkou
najela 3/4 mil kilometru. A tohle auto jako takovy ma moje zena, po me, dneska ma najeto skoro 250tis a zadny problem. Navic tam ma
postupne zvednuty vykon ze 170 koni na 260 ;)

FPT

fido, mám tu v oku 9-5 automat 2.3LPT, 99 rok. co ty na to?
--O-o-O--

Ladik

možná by bylo jednodudušší najít původního majitele a zeptat se ho kdo do toho vrtal a co s tím dělal
takoví ti zvedači výkonů s tajemnými krabičkami...

fido

Citace: Lihobaron kdy January 07, 2013, 10:34:04 PM
fido: tady je vytah dilu a praci co sem delal jak sem to posilal poslednimu servisakoj, mel to zhruba mesic, kluk co tomu fakt rozumel, vsechno jen diag a osciloskop orig. dilensky prirucky ale taky to pak vzdal..


Tak to je slusny seznam! By snad bylo jednodussi koupit jiny auto a ty novy dily do nej prehazet  *886*
Kazdopadne jsi asi pokryl vse, co me napadlo. Snad jedine, jestli ten motor jeste nema snimac polohy vackoveho hridele
(u BMW je), a pak odvetrani palivove nadrze zpet do sani - t.j. dalsi hadicky, zpetne ventily a minimalne jeden
elektromagneticky ventil. Co je to vlastne za motor? Pochopil jsem akorat, ze jde o VW a podle spotreby, ze jde
asi o benzin? Kouknul bych se, jake mapy predstihu ma, a jake parametry jsou pro X/Y osy, treba z toho
vyplynou nejake dalsi indicie. (teda, jestli se k jeho ridici jednotce nejake verejne dostupne definice map vyskytuji)


Lihobaron

fido: tady je vytah dilu a praci co sem delal jak sem to posilal poslednimu servisakoj, mel to zhruba mesic, kluk co tomu fakt rozumel, vsechno jen diag a osciloskop orig. dilensky prirucky ale taky to pak vzdal..

Svíčky zkoušeny 2 sady, NGK BKR6EKUB dle ETKY
Nová sada zapalovacích kabelů BOSCH
vstriky: JET servis HK-Letiště, proměřeno, 4%rozdíl, vyčištěny, 1% OK
Rozvody nové SKF, včetně pumpy, měřeno orig. přípravkem VW (ne ale nastaveni vačka-unašeč, jak jsme se spolu bavili)
pal. filtr - nový
tlak paliva proměřen, dnes už si nevzpomínám a nemám nikde poznamenáno kolik to bylo, ale bylo to OK
tlaky motoru: měřený za tepla, cca 12bar, 6válec 11,5 (p.Zítko prováděl i tlakovaní válců)
Lambda 2x nová před katem - bosch, za katalizátorem původní
škrtící klapka: pročištění, byla jako nová, i uvnitř krokovej motorek ani prach z uhlíků, vymazání adapt. hodnot a základní nastavení spoustakrát
teď je na autě namontovaná jiná, beze změny
poloha klapky a pedálu plynu jsem proměřoval na hodnotách ve vagu, žádný anomálie, přeskaky, vynechávání
čidlo teploty chl. kapaliny: měřené hodnoty vagem od studenýho startu po zahřátí, žádný anomálie
čidlo teploty nasávanýho vzduchu: nový
váha vzduchu: nová, origo Hitachi
podtlakový hadičky: nové, dýlky nastříhaný a zapojený podle Etky
zjištěna netesnost v sacím kolenu před škr. klapkou: vyměněný těsnění
nové těsnění pod nalévacím víkem oleje
nový vnitřek proměnlivého sání
celé sání prověřeno proti přisávání falešného vzduchu brzdovým čističem
nové "husí krky" pro odvětrávání klikové skříně a hlav válců
kontrola nastavení řetízků mezi vačkami, 16zubů mezi značkami
na straně před řidičem vyměněn nastavovač časování sací vačky - nový orig. díl
zkoušen zapalovací modul z jiného funkčního auta
vyměněna řídící jednotka motoru z jiného auta, stejné katalogové číslo
Nová autobaterie
Névé čidlo polohy klikové hřídele - Bosch

Emise vpořádku, spíš lepší, spotřeba dobrá, nezvýšená, při opravdu úsporné jízdě HK-Praha po staré cestě (cca 80km/hod) 7,6l/100km

Gogo

fido, ani to neřeš, mu to cuká co to má a cukat to bude navždy! To je konstanta!
On to auto už komplet předělal, původní jsou jen koberečky u řidiče, takže jestli to nedělají ty, tak už nic :-)
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

fido

January 07, 2013, 10:13:40 PM #30 Last Edit: January 07, 2013, 10:18:49 PM by fido
Citace: Lihobaron kdy January 07, 2013, 09:54:40 PM
fido: mel bych dotaz, jestli upravujes mapy, moh bys me mozna kopnout spravnym smerem.. proc mi kolisa predstih na motoru cca 5-20° na volnobeh a v nizkejch votackach a diky tomu motor bezi neklidnej a nema takovej vykon??

Jestli to kolisa o 15°, tak to je hodne a urcite to nevznika normalne interpolaci sousednich hodnot z ignition mapy, protoze kolem volnobehu je rozdil max kolem 5°.  Zrejme si o to rika jednotka z jineho duvodu, coz muze byt tim, ze motor klepe, takze stridave bere z normalni ignition mapy a stridave
z knock-ignition mapy, nebo muze byt problem s cidlem teploty, ze si chvili mysli, ze uz je zahraty a chvili si mysli, ze je jeste studeny
a bere z warmup-ignition mapy, anebo to muze byt problem s elektricky ovladanou klapkou, ze snimac polohy vynechava a jednotka v mape
poskakuje vic, nez by chtela, anebo posledni moznost, ze je spatny cidlo polohy kliky a proste mu ta informace v jake poloze je TDC kolisa.
Kazda jednotka je trochu jina, takze tohle je takovy hruby odhad, co muze byt pricinou. Asi by pomohlo pripichnout jeste nejakou univerzalni
diagnostiku a podivat se na dalsi parametry. Treba tu teplotu, polohu klapky, nebo lambdu a kratkodobou adaptaci - podle toho by se dalo odhalit
prisavani vzduchu. Staci nejaka cinska sragora za litr, zakladni PID to precte z kazdeho auta.
Edit: Jo a jeste me napadla jedna vec - vaha vzduchu. Zkus na ni za behu motoru poklepat nasadou sroubovaku. Jestli zacne volnobeh houpat, tak
to ma za sebou.

Lihobaron

fido: mel bych dotaz, jestli upravujes mapy, moh bys me mozna kopnout spravnym smerem.. proc mi kolisa predstih na motoru cca 5-20° na volnobeh a v nizkejch votackach a diky tomu motor bezi neklidnej a nema takovej vykon??

fido

Citace: FPT kdy January 07, 2013, 11:17:50 AM
apc ventil to mělo, bohužel už je na pravdě boží. teda motor z toho jezdí pořád (:
ale teď řeším novej krám, tak se ptám (:
Pak asi nejlip 9-3/9-5 s Trionicem 7. 9-3 s Trionicem 8 s prvnimi rocniky jsou dost problem, musi se tam menit plno hardwaru coz se v podstate
nevyplati. Pak GM (tam je treba hledat pro ktery existuje flexFuel varianta softwaru) a zbytek jen jedno, nebo druhe palivo. Ono se to da teda
dodelat do kazde jednotky (viz jak jsem psal, ze to mam rozdelane pro Trionic 5), ale je to strasne moc prace a to i kdyz je k tomu puvodnimu
softu spousta informaci, coz u saaba je. U ostatnich znacek jsem nenasel zadnou tak cinorodou komunitu, ktera by mela software takhle skvele
rozebrany a popsany (navic vse zdarma). Treba na BMW forech jsou strasny gumy, ktery vetsinou jen vykrikujou, ze menit cokoliv, co sjelo z
linky v Mnichove je svatokradez :)

FPT

apc ventil to mělo, bohužel už je na pravdě boží. teda motor z toho jezdí pořád (:
ale teď řeším novej krám, tak se ptám (:
--O-o-O--

fido

Citace: FPT kdy January 07, 2013, 09:50:08 AM
Ahoj fido, dík za příspěvek (:
Co všechno na to umíš přestavět? (:
Ahoj, jak jsem psal - temer vse, co se da jednoduse precist/preflashovat. Saaby temer vsechny co maji trionic, na BMW uz jsem docela zarizeny, ale kazdy novy
typ zabere nejaky cas, nez dohledam mapy (na bratrovo BMW mi to zabralo cely vikend), kazdopadne je zaklad, ze to umi nacist/flashnout treba Galleto 1260
adapter, idealne, pokud jsou pro to uz existujici XDF definice pro TunerPro. Pripadne jakykoliv novejsi GM, ktery je podporovany ve VCM Suite:
http://www.hptuners.com/products/vcmsuite_vehicles.php
ale tam to stoji nemaly penize, protoze se musi kazdy novy VIN licencovat.
Jestli si dobre vzpominam, tak jsi pred par lety koupil 9000 2.0 LPT s automatem, ze? Tam bych teda zacal hlavne pridanim APC ventilu a flashnutim
FPT software ;)

Krtek

No těší mně že alespoň nějkdo zná ten motor :-) Než měnit soft spíš potřebuju aktuálně vyměnit rozvody :-) Teď s LPG už myslim nemá cenu nad E85 uvažovat a laborovat.
Podle spritmonitoru tady na to někdo jezdí s CTSkem asi i bez úprav. Ale koukam že to tam leje občas a v malých dávkách. To je možná dobrý na pročištění palivový soustavy.

FPT

Ahoj fido, dík za příspěvek (:
Co všechno na to umíš přestavět? (:
--O-o-O--

fido

Koukam, ze jsi poridil CTS s GM V6 Alloytec motorem, ten bych umel upravit - poridil jsem pred casem HP tuners software :-) ale jak jsem psal vyse - auto, ktery pro to nema rovnou udelany flex-fuel software (coz ma GM AFAIK az pro V8), tak musi jezdit jen na jedno, ci druhe palivo (nebo udelat kompromis a zbytek nechat na adaptaci jednotky, coz ne kazda snese) a navic ta uspora je mensi, nez na plyn (zase investice je mensi)

Krtek

Vítej navrátilče a díky za postřehy. Já uvažoval prubnout to do Kadlíka ale nakonec jsem šel do plynu. Asi bych fakt neušetřil a možná by byly bez úprav problémy v zimě.

fido

January 07, 2013, 08:41:49 AM #21 Last Edit: January 07, 2013, 08:44:05 AM by fido
Tak neco k provozu na E85. Mam to ve 3 autech, SAABech. Dve jsou upraveny pomoci oficialniho Biopower softu, takze si to umi pomer nastavit samo. Jedno z nich mam navic hodne poladeny, velky vstriky, turbo, downpipe, race katalyzator... Treti je jeste s Trionicem 5, ktery se da upravit jen na jedno, nebo druhe palivo. Nicmene uz nejakou dobu vyvijim "biopower" software i pro tenhle typ. Jeste jsem upravoval bratrovo BMW 330, ktery jezdi jen na E85.

Co je potreba
- Upravit mapy pro studeny start. Ethanol mizerne zplynuje, takze je potreba ho pri startu pridavat podstatne vice. Je to vune jako v lihovaru :)
- upravit palivove mapy, nebo parametr vstriku. Pri maximalni zatezi to chce az 40% paliva navic, takze se vam muze stat, ze uz nebudou stacit vstriky.
- upravit mapu predstihu. E85 ma oktanove cislo cca 107 a obrovskou odolnost proti klepani. Muze se tedy zapalovat podstatne drive, coz ma za nasledek podstatne zvyseni efektivity a tedy i vykonu.

Takhle se da upravit jakekoliv auto, u ktereho se da rozumne precist/flashnout jednotka a jsou k tomu zname nejake parametry (ne kazda komunita je tak aktivni, aby si dohledavala lokace/rozmery/vlastnosti map v jednotce ;) ). U bratrova BMW jsem se dopracoval na takovou presnost, ze se dlouhodoba adaptace paliva nehnula o vic, nez 2%.

Jak to jezdi
Jako prase. Narust kroutaku znacny, motor prede jako kocicka, na volnobeh mate pocit, ze to chciplo. Vespod to tahne jako turbodiesel, nahore to pokracuje jako benzinak, takze jizda s takovym autem je velice prijemna, az navykova.

Vyplati se to?
Pro cloveka, co chce setrit - ne. Pro cloveka, ktery se rad "sveze" a obvykle tankuje 98 oktanovy benzin, ano. Pokud jedete lehka noha a vyuzivate narustu kroutaku v nizkych otackach, tak spotreba vyleze "jen" o cca 25%, coz pri cene E85 25-26kc jeste ujde. Pokud ale stejne tankujete benzin u pochybnych pump, jen abyste usetrili, tak se dostanete na stejnou usporu taky. Ja to mam v aute s vykonem pres 300 koni a fakt, ze motor neklepe ani pri maximalni zatezi a teplota vyfukovych plynu je asi o 100'C niz, nez s benzinem, je pro me jasne plus. Bratr u BMW dlouhodobe meril spotrebu a ve finale pry usetri asi 5-10%, pricemz si uziva, ze auto jezdi jako prase.
A jeste jeden dobry duvod, pokud mate odpor ke zkorumpovanemu Systemu - pro vyrobu E85 se uzivaji ve velkem dotace. Ty dotace jste zaplatili vy, ze svych dani a to i v pripade, ze E85 nepouzivate. Pri nakupu E85 se uz spotrebni dan neplati, takze statu nic dalsiho nevracite (v pripade benzinu ano) Lze tedy rict, ze prispivate na dobrou vec hned 2x - snizujete financovani zlocinneho spolceni  :D

Rizika
Pokud to nalejete do nadrze bez uprav, tak budete mit problemy se studenymi starty, motor pobezi na chudou smes, takze pravdepodobne casem propalite pisty, nebo ventily. Rozpusti se vam sracky v nadrzi a palivovem potrubi a ucpou vam vstriky. Tomu se predchazi tim, ze se po par stovkach kilometru vymeni palivovy filtr. Pripadne po case znova. Pokud vase palivova pumpa stoji za prd, tak se asi brzo zadre, protoze je E85 hodne "suchy", zpusobuje koroze a trochu  vede proud. KAzdopadne, v nasem starsim SAABu odolava pumpa uz asi 20 tis km, ve druhem jsem kupoval vykonnejsi pumpu kvuli vykonu a ta uz je na E85 garantovana (doporucuje se napr. Deatschwerks). V bratrove BMW odesla pumpa asi po 2 tis km ( proste nemecka kvalita :-) ).

protoze si vzpominam, jak se na tomto foru resila hlavne spotreba a dodrzovani rychlostnich limitu, tak mam obavy, ze to asi nikoho nenalaka :)

Lihobaron

jo a jinak sem zapomel ALE DOCELA HEZKY TO VONI :)

Lihobaron

Citace: ferinom kdy December 18, 2012, 09:30:37 AM
Pocuj, neskusis to do tvojho "cukatka"? Mozno sa stane zazrak a po par nadrziach to pojde hladko. ;)

prave ze ja na to v lete jezdil ze zkusebnich duvodu ohledne bohaty/chudy smesi, pak sem konecne dospel k vysledku ze muj problem je v kolisajicim predstihu a nema s boahtosti smesi nic spolecnyho :(

ferinom

Citace: Lihobaron kdy December 17, 2012, 06:05:29 PM
pocitej 20-30% spotreba nahoru.. nechtel sem tomu verit, ale je to fakt tak.. ja sem trasy do prace a zpatky co se dostavam v klidu pod deset, kolikrat pod 9/100km nedostal s lihem pod trinact.. uspory si spocitej sam :) jediny plus ze ti to procisti nadrz a palivovy vedeni.. bordel z nadrze zustava ve filtru, takze pro jistotu vymenit rika se po cca 1tis km.. miiirny zvyseni vykaonu ve vyssich votackach.. smes se vochudi, jednotka podle lambdy vobohacuje do urcityho pomeru smes, nektery auto zvladne samo vo sobe vic, nektery min, pak uz zacne hazet chyby chuda smes horni hranice mez dosazena.. muzes koupit jakousi predrazenou "krabicku" ktera zajisti prodlouzenim doby vstriku obohaceni smesi a pak pri startovani studenyho cekas pri zapnutym klicku vic jak 5vterin tak to prepne do nejakyho studenyho startu a naladuje vic paliva, jinak to za studena(cca +5° a min) nenastartujes.. ke spravny prestavbe je potreba zvetsit predstih bo lih hori pomalejc a to tyhle "prestavby" uz neresej.. za me NEBRAT, raci plyn..

Pocuj, neskusis to do tvojho "cukatka"? Mozno sa stane zazrak a po par nadrziach to pojde hladko. ;)

Romanius

aha, takže je to riadna kokotina, takže EU to bude za chvilu riadne podporovať. nakoniec to úúplne nahradí normálny benzín

Lihobaron

pocitej 20-30% spotreba nahoru.. nechtel sem tomu verit, ale je to fakt tak.. ja sem trasy do prace a zpatky co se dostavam v klidu pod deset, kolikrat pod 9/100km nedostal s lihem pod trinact.. uspory si spocitej sam :) jediny plus ze ti to procisti nadrz a palivovy vedeni.. bordel z nadrze zustava ve filtru, takze pro jistotu vymenit rika se po cca 1tis km.. miiirny zvyseni vykaonu ve vyssich votackach.. smes se vochudi, jednotka podle lambdy vobohacuje do urcityho pomeru smes, nektery auto zvladne samo vo sobe vic, nektery min, pak uz zacne hazet chyby chuda smes horni hranice mez dosazena.. muzes koupit jakousi predrazenou "krabicku" ktera zajisti prodlouzenim doby vstriku obohaceni smesi a pak pri startovani studenyho cekas pri zapnutym klicku vic jak 5vterin tak to prepne do nejakyho studenyho startu a naladuje vic paliva, jinak to za studena(cca +5° a min) nenastartujes.. ke spravny prestavbe je potreba zvetsit predstih bo lih hori pomalejc a to tyhle "prestavby" uz neresej.. za me NEBRAT, raci plyn..

elpidio

Ale zase má nižší výhřevnost.

článek na saabinfu

Na fóru je tam toho opravdu hodně. Má to v 9-5 i saabík. Co si to tak vybavuju, tak dost lidí popisovalo citelný nárust spotřeby při jízdách po městě a v mrazech. Spíš to využijí ti, kdo jezdí dlouhý štreky na dálnicích.
Ne, hádejte, mám Rujánu.

Krtek

ale víc to váže vodu. tak asi proto.

Gogo

Právě ty studené starty jsem četl, ale nějak mě to hlava nebere, léh je přece hořlavější než benzín. Respektive má nižší bod vzplanutí...alespoň jsem v tom tak nějak žil...
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

Krtek

Muj dvorní mechoš na Daewroolety mi řikal že starý feldy s monovstřikem na to jezděj nejlíp a bez úprav. MPIčka prej už to tak dobře nežerou ale problémy jsou snad jenom se studenýma startama v zimě. jinak prej bez úprav taky OK. Ale má zkušenost asi tak rok, o moc dýl ne. Nic se mu na tom nepodělalo tak to asi funguje. Přesný čísla spotřeby jsem z něj ale netahal.
Koukam že i jeden majitel CTSka to u nás do něj leje bez úprav ale málo (cca 1/4 vůči benálu) a v Daewoo klubu na to jezděj bez úprav Leganzy.

Ladik

já bych to tam nerval, já su konzervativní
lidi vymýšlej pikoviny bo se nuděj a Gogo asi hodně, dopoledne plyn, odpoledne 85, večer koks, zítra brikety :)

Gogo

no já o tom ani neuvažoval, spíš mě zajímá, jak to jede, jak se to chová při startu, jak to smrdí a tááák :-) jsem to na živo nikdá neviděl no..
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

Jerry.Gunman

Jsem o tom (před Citrónkem) taky uvažoval a bylo mi řečeno, že
(1) je to na benzíňáky
(2) chce to drobnou úpravu motoru (vraj okolo 10.000 CZK)
(3) s E 85 to o cosik (tak do 10%) více žere a potřebuje to o cosik náročnější údržbu

Takže sečteno a podtrženo, pokud máš či vysloveně chceš benzíňáka (a nechceš si zapchat kufr LPG tankem), tak proč ne, ale když kupuješ "nové" auto, tak se to nevyplatí
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

petrklm

Bych se na to vykváknul.... benzín za 33,50 :). Neřeknu, kdybych koupil novej flexfuel, připravenej od výrobce na obě paliva, ale přestavovat?
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

Gogo

Je fakt, že úspora to bůhví jaká nebude, ale zase žádné schvalování, zápis to TP....jen se picne jakýsik bazmek a jede se. Ono pro každý motor to nebude, jako LPG, všechno chce svoje.
Ale až to budeš mít, napiš, jak to jezdí, smrdí, kolik to žere atd.
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

ferinom

No ja som cital, ze je toho viac. Problemom je tesnenie palivovej sustavy, treba ventilove vole kontrolovat castejsie, olej tiez castejsie menit a vraj na dialnici moze dostavat katalyzator na frak. Teda ak to chce pouzit clovek do beznej kary.
Neviem co je na tom pravdy, takze hadat do krvi sa nebudem.  ;)

elpidio

Ne, hádejte, mám Rujánu.

FPT

no, to je jasný, je potřeba ošálit ŘJ, aby prodloužila dobu vstřiku. zvedne se spotřeba paliva, litr je zase levnější... no, nevychází to nic moc, ale aspoň něco.
--O-o-O--

ferinom

No jo, len myslim ze niektory vyrobcovia to vyslovene neodporucaju.