mujsob.cz :: cafe

Studnice moudrosti => mujsob.cz :: cafe => Téma založeno: Krtek kdy September 07, 2021, 07:55:44 AM

Název: Krtkovo Swišť
Přispěvatel: Krtek kdy September 07, 2021, 07:55:44 AM
Pro oživení se tu pochlubim našim ovym povozem. Za chvíli ho přihlašuju, tak dojmy budou později.
Je to standardní Swift 12. Premiu hybrid. Prostřední výbava, příplatky u toho snad ani objednat nejdou a ani bych nic navíc nepotřeboval. Cena byla standardní ceníková (Suzuki neni arab na trhu) akorát mi dali zadarmo barvu (je to perleť či co) když to byla skladovka. Rozmýšleli jsme mezi bílou a červenou a skladem byla bílá.
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: FPT kdy September 07, 2021, 01:53:38 PM
Gratuluju! Těším se, až napíšeš, jak se s tím jezdí.
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: Krtek kdy September 07, 2021, 07:05:02 PM
Hele, nejdou mi sem dávat fotky, vždycky vyskočí hláška:

Není možno přistoupit k adresáři s přílohami!

Je závada na mém nebo tvém přijímači ?
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: FPT kdy September 08, 2021, 07:12:22 AM
To bude asi u mě, kouknu na to.
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: Krtek kdy September 12, 2021, 10:36:58 AM
Asi nic, co ? Pořád ta samá hláška. Tak asi až něco sepíšu, jebnu to sem bez fotek.
Název: Re: Krtkovo Swišť
Přispěvatel: FPT kdy September 16, 2021, 03:34:14 PM
Dobře, tak jsem to zaktualizoval a celý se to nějak rozhodilo, ale to doladím. Co ty fotky, už to jde?
Název: Re: Krtkovo Swišť
Přispěvatel: FPT kdy September 16, 2021, 03:34:49 PM
Hm, nejde a dokonce to ani nic nenahlásí.
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: FPT kdy September 16, 2021, 04:27:34 PM
A co teď?You cannot see attachments on this board.
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: FPT kdy September 16, 2021, 04:27:48 PM
Pecka (:
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: Krtek kdy September 16, 2021, 06:09:48 PM
Jo asi to klapne. Ale odhlásilo mě to a po přihlášení nevidim svuj nastavený skin :-( Navíc je to celý nějak čechglicky.
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: FPT kdy September 17, 2021, 11:20:52 AM
Jj, ten upgrade dojebal ty skiny a jazyky.
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: Krtek kdy November 09, 2021, 06:11:29 PM
Když už to tu funguje, tak než něco sepíšu, nadhodim pár dalších fotek k pokochání. Předběžně - z toho aua jsem nadšenej, kdykoliv do něj sednu a dovedl bych si ho představit místo Vitary
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: FPT kdy November 11, 2021, 01:33:17 PM
To je docela hezký, takový... roztomilý...
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: Krtek kdy November 11, 2021, 06:30:38 PM
Jo zezačátku mi byl tak nějak šumák, když si ho manželka vybrala, hlavně že se líbil jí. A postupně se mi ta jeho baculatost líbí víc a víc. Zezadu je tak hezky rozcapenej.
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: Krtek kdy November 23, 2021, 08:35:12 PM
Abych teda něco konečně sepsal... jdu na to, koukam že do webu to rovnou nedám, bude toho asi víc.
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: Krtek kdy November 23, 2021, 09:32:09 PM
Porovnávat můžu akorát tak s Vitarou nebo Sparkem. Obojí, bych řekl, auta jízdně nic moc. První, co mě napadlo ve Swiftovi, že tohle auto je asi vlajková loď Suzuki. Vitara je velká, levná pixla. Tohle je malý drahý auto a je to na něm znát. Tim pocitem bych ho přirovnal klidně k Fabii neb tak něčemu.
Za jízdy se to prakticky nekroutí, drncá míň než Vitara a nenaklání se. Podvozek i motor jsou podstatně tišší než ve Vitaře. Zatim máme najeto 2 tisíce, odpich tak nějak dostatečný. Jediný motor 1.2 mild hybrid stačí, na závodění to ale neni. Benzínová část žere teď v zimě víc - až 5,2l to byla spotřeba na třetí nádrž, první dvě byly pod pět. Měřim samosebně čerpánim do plna na stejnym stojanu. Ale manželka s tim jezdí hlavně do práce (15 km jedna cesta) případně vozí holku do a ze školy (3-5 km jedna cesta). V tomhle režimu žral Spark 6-7, spíš k těm sedmi.
Gumy jsem pořídil celoroční Pirellky. Nechtěl jsem absolvovat pakárnu s TPMS senzorama co mám ve Vitaře :-( Prostě teď nebudu Swifta 5-10 let přezouvat.
Tim se pomalu dostávám k elektronice a asistentům. Těch to má požehnaně, hlídání jízdy v pruzích, čte to dopravní značky, hlídá manželku, jestli nechrápe (má tu tendenci po noční :-( ), automaticky to přepíná světla (i dálkový a potkávací), adaptivní tempomat, nějaký to nouzový brždění, Měl jsem strach že při nefunkčnim TPMS systému by to manželce akorát řvalo a vyplo třeba něco z těch ostatních asistentů. Co mě vyloženě nadchlo je adaptivní tempomat - člověk se chytne za jiný auto a jede jak na provaze. Samo to i při brždění kdyžtak vypne tempomat. A funguje i když se řadí, což Vitara ne. Ta mi při sešlápnutí spojky tempomat vypne. Na takoý Zdice nebo Jince úplně ideální.
Rádio je stejný jako mám ve Vitaře ale repráky zní líp, protože menší auto a líp odhlučněný. Navíc má digitální rádio, což je u nás docela zbytečnost, krom těch divných stanic na tom normální rádia nevysílaj. Škoda, je to další položka v menu navíc. Stejně tak mě vytáčí (i ve Vitaře) že nejde u rádia vybrat, jaký vstupy používat. Stačilo by mi FM1, USB, SD, BT a hotovo. Jenže natvrdo je tam vecpaný ještě FM2, FM3, DAB, AM. AM jsem použil naposledy snad jako pionýr a víc než 6 paměťí pro dádio je akorát bordel.
Co je pro mě horší, že Suzuki změnilo na volantu pořadí tlačítek pro ovládání hlasem nebo telefonu. Tam, kde ve Vitaře hovor zvedám, tam ho ve Swiftu odmítám :-( Dost nepochopitelný u jedný značky. Jinak na volantu tlačítka ještě ovládat jdou, zažil jsem horší, konečně je tam i ovládání palubního PC. Ve Vitaře to je pořád klackem na tachometru (!). Ten je tady taky, takže je jeho ovládání zbytečně zdublovaný. Volant je tvarově fajn, dole placatější, je obšitý kůží a má celkem výrazný tvarování.
Jediný, co mi chybí z výbavy Vitary, je digitální klima, otravuje mě furt kroutit teplokolečkem a kolečkem ventilátoru. A asi zadní okna v elektrice. Né, že bych byl honorace ale Swift trpí vadou, že zadní švihadla se samovolně stahujou dolu ! Je potřeba tak 1x za 14 dní obě zadní okna dovřít kličkou tak o 0,5 cm. Vyhřívaný sedačky maji jenom jednu úroveň, nám to tak stačí.
Palubní PC se mi MOC líbí. Barevně je parádní. Akorát má teda pár obrazovek zbytečně navíc. Tlačítkem se přepínaji pořád jednim směrem, takže se listování funkcemi protahuje. Některý blbiny nejdou totiž vypnout. Třeba dost děsný analogový hodiny. Vůbec jsem netušil, co je ten paskvil a trvalo než mi to docvaklo. Hezky efektivně působí obrazovka s kroutícim mmentem a výkonem. Ale to bych dal spíš do Sport verze, nám je to k ničemu. Obdobně pavučina, ukazující náklon auta. Tradičně bídná je na PC spotřeba. Dobrá je obrazovka s dlouhodobou spotřebou, kde se zobrazuje i dojezd. Ale obrazovka s minulými spotřebami a aktuální je děs. Zobrazuje se jenom sloupcový graf v rozsahu 0 - 30L/100. Ve Vitaře to mám podobně ale jenom v ČB. Stejně tak to ukazuje i průměrnou rychlost, tenhle způsob zobrazení z toho dělá zbytečnost.Tady se číslo průměrné rychlosti ani nedá nikde vyčíst, jenom odhadnout. Kdyby alespoň stupnice byla třeba 0 - 20, bylo by to čitelnější. Takhle je 80% ploch grafu prázdných. Moc se mi taky líbí obrazovka s monitoringem hybridního systému. Ukazuje to chod motoru a toky energie, jestli se dpouje motor elektrikou, nebo jestli se nabíjí baterka při brždění motorem.
A jsme u hybridu. Nevim, jaký vliv to má na spotřebu, snad pozitivní, vypnout a vyzkoušet to nejde. Elektromotor pomáhá kdykoliv je potřeba zrychlit. Myslel jsem, že jenom přirozjezdu nebo ve měste ale ono ne. Klidně v 90ce se připojí elektromotor a jede se. Je fakt, že je to sladěný tak, že to prostě nejde poznat ! Ta malá 1.2ka táhne tak nějak podle očekávání, vytočí se a táhne víc. Prostě žádný kopanec se nekoná. Elektromotor funguje při start-stopu k nastartování motoru. Můžu říct že oproti jiným autum nebe-dudy. Myslel jsem, že mi start-stop nefunguje protože jeho kntrolka je mrňavá a přehlížel jsem jí. A no funguje akorát to neni fakt poznat. Ve Vitaře mě to zpočátku štvalo ale po 14 dnech jsem to přestal vypínat a mám klid, holt se rozjíždim o 0,2s pomalejš. Tady by to vypínání byla úplná blbost. PC ukazuje i dobu strávenou s chcíplym motorem a kolik to ušetřilo benzínu. No jestli nekecá a po 3 nádržích jsem ušetřil 850 ml tak fajn, přínos dobrej. Ještě jeden asisten může být k užitku a to asistent rozjezdu do kopce. Funguje asi stejně divně jak ve Vitaře. Spolehlivě akorát, když se chcípne motor a pak je rozjezd. Když člověk ale zastaví a nedojde ke chcípnutí motoru, je to loterie. Takže na to radši nespoléhat.
Jako v manuálu je spousta různých podmínek za kterých asistenti fungujou a kdy ne. V součtu, pokud to vydrží všechno fungovat jak má, jedině dobře za ten technologický posun. Akorát je potřeba při škrábání oken myslet i na místo před zrcátkem, kde jsou kamery a čidla či co. Až se něco z toho podělá, tak nazdar hodiny.
Světla svítí parádně asi jsou LED i pokávačky a dálkový. Vyzkoumal jsem, že při přepínání se jenom naklání nějaká clona na čočce. A fakt paráda ten automat na světla. Schválně jsem to jednou pruboval a bystře sledoval co to bude dělat v noci cestou do práce a domu. Nikdo mě neprobliknul tak asi OK. Ve městě to dává automaticky potkávačky, v tunechel taky přes den a pak to zase zhasne na denní. Je fajn, že potkávačky to dává třeba v pravý poledne v lese, když je šero. Pro dementy jak dělaný ! Tohle mít auta před 20 lety, tak nemusíme povinně zavádět denní svícení. Akorát asi mlhovky to automaticky nepoužívá.
Velikostně je to auto uvnitř asi jako Fabka (3. gen a starší s aktuální jsem nidky nejel), kufr asi taky tak. Nám vyhovuje, je to od oka 2x vetší, než měl Spark. Samozřejmě nemáme rezervu ale lepící sadu :-( a v kufru neni snad ani podlážka ale jenom hadr. Kolem prostoru je všechno hezky dostupný, asi jako u Vitary.
Od prodejce jsem dostal zadarmo gumový koberce a metalízu (u bílý barvy blbost no..). Fajn bonus protože ze Suzuki vůbe něco vyrazit je zázrak. Při tom Swift měl v základu nějaký fajnový hadrový koberce, na bou variantách jsou úchytyk podlaze a loga Swifta, prostě promyšlenost, žádná univerzální čína.
Boční lišty se nabízí akorát v katalogu ale objednat nejdou :-( Ale neorigo pásnou perfektně a vyšly mě na 1100 Kč někde od nás z druhý půlky republiky. Ještě jsem pořídili gumovou vanu do kufru s logem Swifta, aby se ten hadr zpevnil.
Když vezmu, že cena Swifta narostla za 3 roky skoro o 70 tisíc, tak toho nelituju, ve výbaě je toho dost užitečnýho navíc.
K vytknutí bych měl pár drobností jako první zmínim míň úložných prosotr v kabině. Když to porovnam se Škodovkama, je to bída. Vzadu ve dveřích megadíry na chlast ale podlouhlá kapsa žádná. Přihrádka před spolujezdcem se manuálem a serviskou prakticky celá zaplní. Taky mi v obou Suzukách chybí místo na uložení brýlí. Pokud bych pořídil loketní operku, nastane pakárna s ruční brzdou a přišel bych o zadní odkládací prostor na středovym tunelu (jako to mám u Vitary).
A co mě vlastně dost vytáčí, je natočení stupnic tachometru a otáčkoměru. Jednak maji zbytečně velký rozsah a pak nulu maji kolmo dole. Maximum je někde na "3 hodinách". Chápu, že díky tomu se tam vešel normální palivoměr a teploměr, ale celý se to dalo pootočit. Kvůli tomuhle nesmyslu vlastně ručička tachometru využívá tak 1/4 kruhu, po městě ani to ne. Jinak budíky jsou krásně barevný a zvenku orámovaný červenym světlem. Mezi nimi i svítí decentí červený proužek, fakt moc hezký. Jo a Japonci maji rozum oproti Škodovce a číslice maji samozřejmě všude hlavou nahoru. Trochu nelogicky je taky rádio v CZ a palubní počítač češtinu nenabízí.
To by bylo takhle na fofr asi všechno, jsem rád, že jsem se k tom dokopal. Klidně se ptejte co vás koho zajímá, případně můžu doplnit fotodokumentaci.
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: FPT kdy November 26, 2021, 10:23:31 AM
Hezký, díky za to. Pošli ještě nějaký fotky zevnitř. Ta palubovka by mě podle toho popisu asi štvala, vypadá to, že z Jaguara přece jenom nepřesedlám... (:
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: Krtek kdy November 26, 2021, 06:39:42 PM
Na tý fotce přístrojvky je vidět rozsah a naočení tacháče a otáčkměru. koukni, kde je 90 km/h. Jinak ale fakt paráda - teploměr a palivoměr standardně, jak má být. Ještě jsem zapmněl, že rádio je nepatrně nakloněný k řidiči, jako to mívaly BMW. Zezačátku jsem si totiž řikal, co je na tom rádiu jinak než ve Vitaře. Je to drobnost ale milá. Nafotim, jak přístrojovka hezky svítí.
Jo a zapomněl jsem zmínit (ne)točivost motoru. Je to jak Vitara, asi tomu přizpůsobili i ten otáčkoměr. Nad 3 tisíce to vypadá jako když motor trpí. Snaha je držet se někde těsně pod 2 tisíce. Já ho trápim na 2,5k. Rádce na řazení neni naštěstí nijak moc agresivní, manželka ani neví, že jí to radí řadit vyšší stupně.
Název: Re:Krtkovo Swišť
Přispěvatel: FPT kdy November 28, 2021, 11:15:10 AM
Jo vidíš to, to je fakt divný, když se pohybuješ jenom v jedné třetině tachometru. Já teď teda koukám, že ho mám vlastně podobně, taky mám 140 přímo nahoře, ale já ho mám do 280 a v té druhé polovině se pohybuju docela běžně (: Jinak natočení středovýho panelu k řidiči mají právě Saaby, to se mi vždycky líbilo.