Hele, nevíte někdo, která auta mají výdechy klimatizace do kufru/3. řady sedadel? Já jsem zatím našel Sharan a některá XC90, ale dál nic. Přijde mi to divný, to se to fakt nedělá?
O jiném autě nevím, ale v případě Sharana nejsou výdechy vzadu nic platné. Klimatizace je tam dost poddimenzovaná. Dlouho trvá, než to dosáhne trochu přijatelné teploty interieru.
Aha, tak to je důležitá informace, díky.
Letos v Bosně se Roomster vychladil za chvilku, i když venku bylo 40st. Sharan se nedostal na příjemnou teplotu ani po padesáti kilometrech a to řidič záměrně udržoval motor ve vyšších otáčkách. Je to příliž velká krabice a klima je v tom asi stejná jako v ostatních autech. Z výdechů jde sice ledový vzduch, ale na ten objem v kabině by to muselo funět mnohem víc.
Zajímavé. Ono to bude taky tím, že je to prosklené jak autobus, co?
No já měl několik let jedničkovou Alhambru a na klimu jsem si stěžovat nemoh, ale pravda, jezdil jsem vždycky za volantem :)
u espejse se to dá opravdu vychladit jen pokud dám vnitřní okruh multivan co má vydechy i vzadu tak to chladí dobře
Jé, ahoj bibo (:
Ono to asi nebude nikde žádná hitparáda, co?
Tam kde se vyskytují teplotní extrémy, většinou preferují sedany. Nebude to náhoda. MPV s obrovskou plochou střechy a prosklení nikdy nebude v extrémních teplotách ideální volba.
Mně vo nějaký teplotní extrémy nejde, jde mi spíš o psy vzadu, na delších cestách jim tam bývá teplo.
Jestli to moc neřešíš. Kolega je pejskař. měl Accenta, dneska má Dokkera. Klimu měl sice ve všech autech ale zapíná jí jenom, když jede v hicech se psama po dálnici, jinak vůbec. Doteď jeho duševní pochody nechápu, prej je klima zbytečnost a nemá cenu to zapínat *871*
Psa nevlastním, nevlastnil jsem a snad nikdy vlastnit nebudu. Vlastně je tak trochu nemám rád, ale to je jedno. Jen chci napsat, že neznám jejich požadavky.
Budu ale aplikovat zkušenosti s přepravou malých dětí, která mají termoregulaci ještě trochu chabou. Než hnát klimu na plno a fučet na ně ledový suchý vzduch, používal jsem raději větší pomaloběžný větráček, který je zlehka ofukoval. I když bylo v autě třeba 30st, tak ten větráček krásně chladil. Několikrát jsem to zkoušel na sobě. Nebylo to nic extra koupeného. Vykuhcal jsem asi patnácticentimetrový ventilátor z nějaké UPSky a udělal na něj docela elegantní držák. Stačí to připlácnout přísavkou na sklo, píchnout do zapalovače a pohoda. Tiché, s minimální spotřebou a perfektně fungující.
Psiska se ale nepotí, tak nevím jestli má smysl je nějak ofukovat.
Děti vzadu jsou v pohodě, když má auto normální klimatizaci, tak nefouká ledovej vzduch. S chlazením kufru nebo třetí řady sedadel ale v podstatě nikdo nepočítá.
Tranzit pro 9 jo :)
Jen jsem zkoušel navrhnout, zda by nešlo ten vzduch v kufru trochu prohánět větrákem.
Asi šlo a nakonec to tak asi dopadne, takže díky za tip.
Tak kdyby to někoho zajímalo, tak Hyundai ix55 má výdechy na třetí řadu sedadel taky.
Sharan/Alhambra ma klimu v pohode aj vzadu, pokial mas verziu s dvoma vyparnikmi. Socialna verzia ma klimatizacny vyparnik len vpredu a len kurenie ma radiator vzadu. Preto si nechavam staru alhambru lebo vozim vzadu psov.
Jestli je to fotka u tebe doma, tak si evidentně necháváš spoustu věcí *974*
*886* Nene, to neni u mna doma. Aj ked veci si asi nechabam dost *1025*
A jak poznám nesocka verzi?
Zistis ci ma dva vyparniky klimatizacie, najjednoduchsie pozries pod kapotu a na stitku pozries mnozstvo chladiva.
Aha, ok.
Já jsem psal o poslední generaci se šoupacíma dveřma.
Tak to skontrolujem, nevsimol som si ziaden problem ani na novej .