Volvo vs. Saab - nebe a dudy

Založil saabik, January 05, 2015, 10:37:25 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 4 Hosté prohlíží toto téma.

saabik

Tak jsem nechal změřit na brzdě motor po úpravě Polestaru a výsledek je, mno, tak nějak trochu zklamáním. Co má mít tam prostě nebylo - co se týká krouťáku. Ještě více to rezonuje s loňským srovnáním, kdy origo motor bez úpravy naměřil lepší krouťák než měl být na papíře:

                                     Výkon [k]   Nm
originál motor   oficiálně               245   350
naměřeno loni před úpravou      246   360
naměřeno letos po úpravě              252   370
má mít Polestar oficiálně                253   400

Sice jsem letos měřil na zimních a byla asi jiná konstelace Saturnu s Venuší. Nicméně bylo měřeno na stejné brzdě jako loni. Obrázky z loňska a letoška přikládám.

A já se vás jako odborníků ptám: Mám to ve Volvu řešit, nebo to mám přejít? Jedu na dvouletou garančku za dva týdny. To to letí...


atnarfus

Citace: elpidio kdy August 08, 2016, 10:04:26 PM
Já po roce opět vydržel cestu do Francie na zadním sedadle Rapida a docela to ušlo.

To mě docela udivuje. Když jsem loni vybíral auto, tak jsem byl ze zadních sedaček Rapida upřímně vyděšený. To je kus sololitu potažený textilem. Tvrté a minimálně tvarované.
02 a 03 nemají až tak špatné zadní sedačky, jenom se tam sedí hrozně nízko. Při mé délce nohou mám kolena hodně vysoko a sedím prakticky jenom na špičce zadku. Abych měl stehna podepřená, musím se rozvalit trochu šikmo. Na delší cestu utrpení. Felicie ta měla zadní sedačky docela fajn. Jiná auta asi vyzkoušená nemám.

T-Diesel

ja mam nejlepsi zkusenost s S klasse :)

jersey.se

V 900000 se vzadu nesedí špatně ani mě (190cm), ale naprosto mě překvapil Swift musím říct. Tam je na kolena skoro víc místa  *974* 

FPT

Pravda je, že v 9000 jsem se vzadu moc nenaseděl, i když jsem měl dvě... (:
--O-o-O--

elpidio

Já po roce opět vydržel cestu do Francie na zadním sedadle Rapida a docela to ušlo. Loni cesta zpět na zadním mučícím nástroji v O2 byla asi to nejhorší co jsem v autech zažil. Letos zpět v Superbu 2 Laurin a to bylo slušný. Ale stejně zatím nic nevyrovnalo zadní sedačky 9000. Ta délka sedáku byla pro mou postavu (180cm) ideální. V Superbu sice leží přední sedadlo v jiným časovým pásmu, ale sedák nijak extra dlouhý není.
Ne, hádejte, mám Rujánu.

FPT

Poslední dobou trávím poměrně dost času na zadních sedadlech nejrůznějších aut a musím říct, že zdaleka nejhůř se mi sedí v octaviích všech generací. Dacia Sandero má pohodlnější zadní sedačky než OIII. Docela slušně se sedí ve dvojkovým Superbu, ale musel jsem se tam připoutat, aby mě to při prudším brždění nesmetlo pod sedačku spolujezdce. Jediný trochu použitelný sedačky měla O2 RS, ale i z těch jsem byl po sto kilometrech rád, že jsem vylezl.
--O-o-O--

jersey.se

Citace: T-Diesel kdy July 17, 2016, 02:30:08 PM
Zamindrakovanci a zaslepeni fans jedne znacky nikdy objektivniho soudu nebudu schopni. Franta evidentne k nim nepatri ;-)
Takovou sebereflexi jsem snad ani nečekal  *974*

Ladik

kua kuci, přepište ten titulek
vždycky vidím DUDY mrknu sem a žádný kozy tu nejsou  *886* *886* *886*

T-Diesel

to je hezka a celkem strucna charakteristika rozdilu mezi beznym autem a premiovkou. Sice volvu do uplne premie este neco chybi, ale ne moc.
Proste ten priplatek musi byt nekde videt a je to videt na detailech. A kdyz tych detailu je tam navic tisic, tak to ve vysledku udela velky efekt.
Ovsem chce to nezaujateho a rozumneho uzivatele, zamindrakovanci a zaslepeni fans jedne znacky nikdy objektivniho soudu nebudu schopni. Franta evidentne k nim nepatri ;-)
Citace: atnarfus kdy June 30, 2016, 09:56:56 PM
Řeknu Vám pánové, jako že O3 není špatné auto, tak Volvo je jiná liga. Hlavně odhlučnění motoru i podvozku, v tom má škodovka sakra co vylepšovat. V Octavii se od 160ti sotva dá vést rozhovor, ve Volvu úplně v klidu. Octavia proti Volvu i dost drncá. Kupodivu i věc jako klimatizace funguje ve Volvu lépe. Nehučí tolik a v automatickém režimu nefouká na posádku, přitom chladí rychle a dobře. Očekával jsem, že auto za dvojnásobnou cenu bude lepší, ale docela mne překvapilo že o dost lepší.

saabik

July 01, 2016, 07:08:19 AM #91 Last Edit: July 01, 2016, 07:11:36 AM by saabik
Navigaci je nutné řešit tlačítky. Volba je pak rychlejší. Po měsíci jsem kolečko přestal používat. To se jim fakt nepovedlo:). Jsem rád, že se ti jelo dobře. Hezky se to čte:). Navíc volvo je o dost starší model. Benzín je ještě tišší. Možná tomu pomáhají i ta laminovaná skla.

atnarfus

Minulý týden jsem měl možnost dva dny za sebou střídat Octavii 3 2.0TDI a Volvo V70 (nějaká nafta). S O3 jsem dojel po dálnici A6 skoro až do Francie. Tam už na mne čekal jeden z našich manažerů, který měl Volvo z půjčovny. Po Německu jsme jezdili Volvem a Octavií jsem se pak zase vracel domu. Řeknu Vám pánové, jako že O3 není špatné auto, tak Volvo je jiná liga. Hlavně odhlučnění motoru i podvozku, v tom má škodovka sakra co vylepšovat. V Octavii se od 160ti sotva dá vést rozhovor, ve Volvu úplně v klidu. Octavia proti Volvu i dost drncá. Kupodivu i věc jako klimatizace funguje ve Volvu lépe. Nehučí tolik a v automatickém režimu nefouká na posádku, přitom chladí rychle a dobře. Očekával jsem, že auto za dvojnásobnou cenu bude lepší, ale docela mne překvapilo že o dost lepší. Při svém vzrůstu jsem ocenil i prostor, ale to je dané rozdílem minimálně půl třídy.
Abych jenom nechválil. Ovládání multimedií a navigace, to se masochizmus. Nakroutit točítkem adresu se rovná kurzu sebeovládání.

A jenom když by Vás to zajímalo, mám teď projetou stejnou dost dlouhou šteku s O2 2.0 TDI PD a s 03 2.0 TDI CR. Spotřeba obou 6 litrů na sto při průměrné rychlosti foust přes stovku. Není pravda, že by CR verze byla žravější. Při jízdě jsou i obě verze zhruba stejně hlučné a nezdá se mi ani znatelný rozdíl v dalších vlastnostech. Na volnoběh se dá poznat co to je zač, ale při jízdě bych to nepoznal.

Jerry.Gunman

Citace: saabik kdy June 06, 2016, 09:52:40 PM
O prodlouženém víkendu jsme absolvovali s Volvem výlet mj. na Kehlsteinhaus a Grossglocknerstrasse. Najeto 1200 km, 4 dospělý, plný kufr věcí a spotřeba 7,9l/100km, včetně krpálu pod Grossglockner. K čemu smradlavej diesel :lulka:.

Doporučuju každému, je to super výlet, to se musí zažít.

JJJJJ, GrosGlocknerHoheAlpenStrasse je nádherná, plnej souhlas, byli jsme tam v září 2013 (???) a stálo to za to  OK  OK  OK  OK  OK
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

FPT

Tvl, to bych sám strašně rád věděl.
--O-o-O--

jersey.se


FPT

No, to my jsme s Vectrou absolvovali v sobotu ráno cestu do Varšavy, asi 700 km.
--O-o-O--

jersey.se

Hezký, já to měl předchozí víkend s Aerem za 9,5, najeto asi 800. Sice jsme neviděli ledovec, ale myslím že jsme jeli rychleji  *943*

saabik

O prodlouženém víkendu jsme absolvovali s Volvem výlet mj. na Kehlsteinhaus a Grossglocknerstrasse. Najeto 1200 km, 4 dospělý, plný kufr věcí a spotřeba 7,9l/100km, včetně krpálu pod Grossglockner. K čemu smradlavej diesel :lulka:.

Doporučuju každému, je to super výlet, to se musí zažít.

Jerry.Gunman

Citace: saabik kdy June 01, 2016, 07:19:22 PM
Na takové to popojíždění využívám služební OIII. Ta dostává za uši. Během 3 měsíců už mi svítí na počítadle 11 tis. km.
Není nad služební auto :lulka:

Njn, Citrónek je takovej... husita, tedy pod obojí.
Služební i soukromej :)
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

saabik

Citace: Jerry.Gunman kdy May 25, 2016, 12:13:39 PM
Boha jeho 25.000 km - to já najedu ani ne za půl roku  :)

Na takové to popojíždění využívám služební OIII. Ta dostává za uši. Během 3 měsíců už mi svítí na počítadle 11 tis. km.
Není nad služební auto :lulka:

jersey.se

Tywe to i Fukušima má už se mnou za čtvrt roku skoro 10tis.  ;D  Gixxero asi tři a Saab jen za víkend 800...

atnarfus

To bych nedělal na nic jiného než na benál. Za rok a fous mám nacukáno osm tisíc km. Za měsíc to skoro o tři tisíce poskočí (dovolená) a pak zase jen stovky km za měsíc.

Jerry.Gunman

Citace: saabik kdy May 24, 2016, 05:54:18 PM
Mít to Aero kola, tak to vypadá jako moje bývalé aero. Ti saabisti jsou ale nerváci :-D. Svoje volvo si asi nechám pěkně dlouho. Takže budeš mít elpidio asi smůlu. Ale pokud vydržíš,   bude to stát za to. Nešetřím na něm a po roce a půl mám 25 tis. km. Skoro jako po důchodci ;-)

Boha jeho 25.000 km - to já najedu ani ne za půl roku  :)
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

saabik

Mít to Aero kola, tak to vypadá jako moje bývalé aero. Ti saabisti jsou ale nerváci :-D. Svoje volvo si asi nechám pěkně dlouho. Takže budeš mít elpidio asi smůlu. Ale pokud vydržíš,   bude to stát za to. Nešetřím na něm a po roce a půl mám 25 tis. km. Skoro jako po důchodci ;-)

jersey.se

Hehe, to je dobrý, možná jsem to udělal já v záchvatu rozdvojené osobnosti  *974*


elpidio

Až to budeš někdy prodávat tak za stopade, tak mi pošli sz. Beru to  OK
Ne, hádejte, mám Rujánu.

saabik

Nechal jsem poladit od Polestaru.  Krouťák z 350 na 400 Nm je znát, konečně to jede svižně a na sportovní režim i hbitě. Rychlá odezva na plyn. Škoda té vysoké ceny. Dám ještě na brzdu a porovnám s tovární verzí. Tak přecijen dokáže volvo jet rychle a hbitě :)

jersey.se

Jo, já se budu asi taky muset podívat po nástupci. A bude to asi taky Volovo. Nebo Mini.

saabik

Nechal jsem vyměnit olej po 2500 km. Někdo to dělá. Tak jsem autu dopřál:). Tu bezpečnost snad doufám nikdy nepoznám, Ikdyž jsem k ní měl nedávno zatím nejblíže.

Krtek

Jakej olej a proč jsi měnil (a platil?) když první serviska tě teprve čeká ?
Jak se dá zhodnotit takhle samo-domo bezpečnost, když jsi s tim ještě (doufam) neboural ?
Jinak je fajn, že si tě auto zpracovalo k obrazu svému :-)

saabik

December 17, 2015, 09:06:40 PM #70 Last Edit: December 17, 2015, 09:09:10 PM by saabik
Dnes je tomu rok, co jsem si ho přivezl. A po roce provozu a najetých 20.500km můžu rekapitulovat následující:
a) Už mi nevadí navigace. Naučil jsem se ji správně ovládat. Dokonce po letním výletě do Černý Hory je lepší než v novém Passatu.
b) Už mi nevadí stopstart systém. Zvyknul jsem si a dokonce jsem zjistil, že je tišší a rychlejší než u jiných nových aut.
c) Zvyknul jsem si na středový panel a netlačí do nohy jako ze začátku.
d) Spotřeba je dle spritmonitor  (8,76 l/100km) v prvním nejlepším decilu všech benzínových volv bez ohledu na výkon a převodovku. To hodnotím jako velmi dobrej údaj, jelikož auto rozhodně nepoužíváme jen na dálky.
e) Pohodlný, tichý, velký, bezpečný a nenápadný auto, který splňuje to, co jsem od něj čekal. Dokonce ani béžový interiér neutrpěl. Ikdyž máme malý zlobidlo...
f) Do auta (mimo vysokou pořizovací cenu) jsem za ten rok nacpal daleko víc peněz než do saaba. Pojištění, příslušenství, výměna oleje a to mě čeká příští týden ještě servis po prvním roce.
g) Se započítáním amortizace mě letos vyšel kilometr jízdy na 13 Kč. Docela slušný *886*.
h) na podzim jsem byl na brzdě. Technické parametry nekecaj. Změřeno 246 koní (origo má mít 245) a krouťák 360Nm (origo má mít 350).
i) Polestar na můj motor mají pouze ve Švédsku a Polsku. Takže zatím smolík.
Nelituju a těším se na další společnej rok...

atnarfus

50Nm a 8 koní? Mají nějakou speciální fyziku. Nebo je to někde v nízkých otáčkách?

Jerry.Gunman

Tož to bych si to za ty prachy nechal udělat minimálně 2x, dokud je to tak levné :D :P
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

petrklm

Taky mám pocit, že nejspíš "načipujou" ten měřák :)
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

Krtek

8 koní při týhle hodnotě je tak chyba měření ne ?

saabik

July 28, 2015, 05:32:09 PM #65 Last Edit: July 28, 2015, 05:38:59 PM by saabik
Absolvována svolávačka na software lambda sondy.

Mají také k dispozici chip od Polestaru. Za 27 tisíc zvýšení výkonu o 8 koní (na 253) a krouťáku o 50 Nm (na 400). Nejsou z levného kraje. Kam se hrabou hamižný banky  *785*

Ladik


saabik

Vlastnit Diskošku, jezdím o víkendech jako stěhovák:). (abych ji uživil *974*)

Lihobaron

ses zamerenej timhle smerem, jo??  blabla

Ladik


jb

hmm tak 2m na delku leda tehdy do passata.. to sem prevezl slozenou skrin...ted sice auto ma 3kubiky vzadu, ale delku zadni casti pouze 1,6 m :)

a saabiku na takove hnusne krabice bych radsi pripojil vozik :)
rvat to do volvika...  ;)