Všichni v mém okolí si myslí, že jsem se musel zbláznit, že jsem si po dlouhém výběru pořídil během pár dnů Peugeota, o kterém jsem vůbec neuvažoval, ale teprve budoucnost ukáže jaká to byla volba.
V tomto tématu můžete brzo očekávat zaručeně objektivní;) zkušenosti s tímto žabožroutem.
Zatím specifikace auta:
Peugeot 308 SW, světle modrá metalíza
motor 1.6 HDI 68Kw
Výbava:
4x airbag (no mohlo být víc, ale u skladovky není na výběr)
ABS, ASR, ESP, podpora brzdění v kritických situacích, samočinná aktivace výstražných světel
Hliníková kola 16"
Tempomat a omezovač rychlosti
Zadní parkovací asistent
Denní LED světla, mlhovky, impulsní směrová světla (nevím co to je :D )
Elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná zrcátka
Automatické světla, automatické stěrače, funkce doprovodného osvětlení (že to svítí, když jdu domů)
Elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko (že se to samozatmavuje)
Centrál s DO
Všechny okna v elektrice, zadní okna zatmavená, roletky v zadních dveřích
Akustické a atermické čelní sklo
Výškově stavitelná přední sedadla, u řidiče bederní opěrka, přední loketka
Vzadu 3 samostatná sedadla
Automatická Duální klimatizace
Kožený volant
Rádio MP3, USB, ovládání pod volantem, Bluetooth handsfree
Panoramatická střecha, stříbrné podélné nosiče
5 let záruka do 100tis.km
No je to dost věcí které se můžou pokazit :(
vitaj
tipuju, ze henten bazmek s tyma blinkrama znamena klasicky trojblik
a coze ta to tak popadlo francuza?
ale ty uš si měl ne pažouta 309 nebo sepletu to si klesnul jinak at slouží jak má :)
joo trojblik to ma, taky to mohli rict jasne :P
jj, mel jsem 309 2 roky, 2 motory, ale snad se od te doby uz polepsili. Proc zrovna Peugeot a neuveritelne historky s naprosto debilnimi prodejci az nekdy priste.
Tak to sis pěkně polepšil. Ať dobře slouží.
no pekné, tak nech slúži aspoň tak dobre ako fabija !!!
Citace: NiceOne kdy August 23, 2012, 09:56:04 PM
joo trojblik to ma, taky to mohli rict jasne :P
jj, mel jsem 309 2 roky, 2 motory, ale snad se od te doby uz polepsili. Proc zrovna Peugeot a neuveritelne historky s naprosto debilnimi prodejci az nekdy priste.
Tož piš piš, ať sa trochu poučíme.
Ale upřímně mne těší, že po zkušenostech se Škodivkama jsi pochopil, kdo je tim správným tvůrcem automobilů a přešel také k frantíkům :D :P
Gratuluju, myslím, že je to hezkej výběr. teda hezkej ne, protože se mi to auto vizuálně strašně nelíbí, ale rozhodně proti němu nic nemám (:
Par obrazku. Souhlasim, ze zad moc hezka neni, ale design jsem pri vyberu vubec neresil. A ja jezdim vevnitr :)
http://niceone.szm.com/peugeot/01.JPG
http://niceone.szm.com/peugeot/02.JPG
http://niceone.szm.com/peugeot/03.JPG
http://niceone.szm.com/peugeot/04.JPG
http://niceone.szm.com/peugeot/05.JPG
http://niceone.szm.com/peugeot/06.JPG
http://niceone.szm.com/peugeot/07.JPG
http://niceone.szm.com/peugeot/08.JPG
http://niceone.szm.com/peugeot/09.JPG
Mně se teda Paugeoti nelíběj od uvedení hnusu 206. Ty starší byly hezký. 407 ještě ujde ale žádnej zázrak, jako nadčasová 406, to už neni :-( Ale hlavně ať slouží, na vzhledu zase až tolik nezáleží. Já osobně bych dneska zvažoval Fluence nebo Megana kombíka.
A tou větou, že jezdíš uvnitř a na vnějším vzhledu že nezáleží, jsi mi někoho připomněl :D
ser na ně, máš to hezké, kdysi jsem si chtěl koupit 307SW ale bylo to na mě moc malé
hezké auto a to doslova at jezdí mě se zamlouvá akorát pro mě malé no :)
Co ta značka ? Stěhování ?
pekné, zachovalé, aj farba pekná. a čo si sa tak rozjazdil na druhý konec republiky? milenka? :)
Aby to nebylo zachovalé, když je to funglovka. Nebo jsi Nice snad přešel na ojetiny?
Byla to skladovka, prihlasena na Peugeot CR, proto prazska znacka. Jeste jsem to nestihl prehlasit na sebe. Je to stare 5 mesicu, ale najety 2km, takze nejete. Jedina nevyhoda tohoto postupu je, ze tomu jiz 5 mesicu bezi zaruka a nevztahuji se na to stejne zaruky dle zakona jako na novy vyrobek. Evropska zaruka Peugeot ovsem plati a v cene je zaruka na 100tis. km/5 let, ktera to kompenzuje.
Citace: Romanius kdy August 26, 2012, 10:55:40 PM
pekné, zachovalé, aj farba pekná. a čo si sa tak rozjazdil na druhý konec republiky? milenka? :)
Ne, manzelka :)
Citace: NiceOne kdy August 27, 2012, 06:32:59 AM
Citace: Romanius kdy August 26, 2012, 10:55:40 PM
pekné, zachovalé, aj farba pekná. a čo si sa tak rozjazdil na druhý konec republiky? milenka? :)
Ne, manzelka :)
Vlastní nebo cizí?
známá si koupila 308CC - zatím první feedback je, že při stažené střeše zadní pásy pleskají o kožený sedačky
Citace: NiceOne kdy August 27, 2012, 06:26:35 AM
Byla to skladovka, prihlasena na Peugeot CR, proto prazska znacka. Jeste jsem to nestihl prehlasit na sebe. Je to stare 5 mesicu, ale najety 2km, takze nejete. Jedina nevyhoda tohoto postupu je, ze tomu jiz 5 mesicu bezi zaruka a nevztahuji se na to stejne zaruky dle zakona jako na novy vyrobek. Evropska zaruka Peugeot ovsem plati a v cene je zaruka na 100tis. km/5 let, ktera to kompenzuje.
Co to je za blbost ? My kupovali Sparka jako předváděčku po roce a další 2 roky měl standardně všechny záruky, který byly původně na 3 roky. Vždyť je jedno kdo auto vlastní, záruka je na auto a né na majitele. Klidně ho můžeš 10x prodat během roku a i ten poslední musí mít plný záruky.
Kdyz mu to prodali jako pouzitou vec, tak je to se zarukou trochu komplikovanejsi. Nedavno u Forda nam to take nabizeli nejak podobne zamotane.
Zlatej Daewroolet. Ale vždyť záruka je na jeden kus auta, lhostejno kolik, má majitelů. Jasně že by na moje auto neměl další kupec záruku u mně ale normálně ve značkovym servise/prodejně jo.
Oni někteří prodejci mají s dovozcem poněkud podivné vztahy. U Forda mi říkali, že musí auta nakoupit a zaregistrovat je na sebe. Když pak koupíš skladovku, nebo předváděčku, tak už jsi vlastně druhý majitel a dovozce to bere jako že jsi koupil už použitou věc. Než se zahrabávat do podobných nesmyslů, raději jsme šli jinam.
On ten jejich levný Fusion nakonec stejně až tak levný nebyl a to tu nebudu rozmazávat provedení té plechovky.
Citace: atnarfus kdy August 27, 2012, 08:25:11 PM
Oni někteří prodejci mají s dovozcem poněkud podivné vztahy. U Forda mi říkali, že musí auta nakoupit a zaregistrovat je na sebe. Když pak koupíš skladovku, nebo předváděčku, tak už jsi vlastně druhý majitel a dovozce to bere jako že jsi koupil už použitou věc. Než se zahrabávat do podobných nesmyslů, raději jsme šli jinam.
On ten jejich levný Fusion nakonec stejně až tak levný nebyl a to tu nebudu rozmazávat provedení té plechovky.
acos teda koupil nakonec misto fusiona??
coco? co to plantate o zaruce?
zaruka u jeteho nebo skladoveho ale aktivovaneho auta zacina bezat dnem aktivace - tento datum mosi byt vyznaceny v servisce. Od te doby plati minimalne 2leta zaruka dle zakona.
Samo je hromada prodejcu, co auto aktivuju jako prodane, mesic dva tri stoji na salone a aby si nedelali problemy pri predavani novemu majitelovi tak do servisky napisu den predani - ale zaruka je trebas uz tri mesice v behu. No a potom dojde takovy spokojeny pan majitel dva tydne pred koncem zaruky do servicu, ze chce spravit tamten vrzajici plastik a radio co sa mu po mesici vymazu stanice z pameti (samozrejme zadarmo v ramci platne zaruky) a prijimaci technik mu povi strycu posluchajte ale to ste mel dojit pred dvoma mesicama, vcilka zaruka uz propadla, budete me to moset zaplatit ze svojeho
a stryca z teho moze trefit slak
Já nic, já jsem byl pouze doprovod a prudil jsem prodejce aby to neměli tak snadné.
Otec koupil Roomstera. Sice je na tom také ošizené všechno na co se člověk podívá, ale proti Fusionu je to pořád jiná liga. Nevím proč, ale Fusion mi nejvíc připomínal Favorita (hlučnost, vyčuhující zbodované plechy...). Otec v té době už asi měsíc jezdil mou Felicií a podivoval se proč mu u Forda chtějí prodat horší plechovku než je čtrnáct let stará škodovky.
jo ten fusion mna strasne zklamal, je to oholene totalne na kost
Oni to tak dělají všichni, ale speciálně u Fusiona se musí dost připlatit aby to vůbec bylo použitelné. Nabídnou ti auto za 215k, ale aby to bylo trochu použitelné, tak jsi na 245k a za to už je monsterák v akci se stejnou motorizací a cca stejnou výbavou.
U Fusiona například připlácíš i za nemetalickou barvu, když nechceš modrou, ta jediná je bez příplatku.
Citace: Krtek kdy August 27, 2012, 07:54:28 PM
Co to je za blbost ? My kupovali Sparka jako předváděčku po roce a další 2 roky měl standardně všechny záruky, který byly původně na 3 roky. Vždyť je jedno kdo auto vlastní, záruka je na auto a né na majitele. Klidně ho můžeš 10x prodat během roku a i ten poslední musí mít plný záruky.
Krtku, ze zakona zadna 3-leta zaruka neni. To o cem ty mluvis je smluvni zaruka vyrobce a ta v mem pripade samozrejme plati take.
Ze zakona mas narok na 2 roky a tato zaruka se vztahuje vzdy na prvniho majitele. - viz obcansky zakonik.
Citace: atnarfus kdy August 27, 2012, 09:51:28 PM
Oni to tak dělají všichni, ale speciálně u Fusiona se musí dost připlatit aby to vůbec bylo použitelné. Nabídnou ti auto za 215k, ale aby to bylo trochu použitelné, tak jsi na 245k a za to už je monsterák v akci se stejnou motorizací a cca stejnou výbavou.
U Fusiona například připlácíš i za nemetalickou barvu, když nechceš modrou, ta jediná je bez příplatku.
prave kolega ma jednoho je to chudobka ale pracant jako prase.. ty ses preci jen punta tak me zajimalo, co za auto je lepcejsi.. ja mam este fiestu, ta co z ni vychazi fusion a taky si stezovat nejak nemuzu.. ale ja sem skromnej :)
Já jsem taky skromný, když pořád jezdím ocucaným favoritem, ale když se s cenou dostali na úroveň monsteráka, tak si táta raději koupil monsteráka.
Citace: NiceOne kdy August 28, 2012, 06:40:33 AM
Citace: Krtek kdy August 27, 2012, 07:54:28 PM
Co to je za blbost ? My kupovali Sparka jako předváděčku po roce a další 2 roky měl standardně všechny záruky, který byly původně na 3 roky. Vždyť je jedno kdo auto vlastní, záruka je na auto a né na majitele. Klidně ho můžeš 10x prodat během roku a i ten poslední musí mít plný záruky.
Krtku, ze zakona zadna 3-leta zaruka neni. To o cem ty mluvis je smluvni zaruka vyrobce a ta v mem pripade samozrejme plati take.
Ze zakona mas narok na 2 roky a tato zaruka se vztahuje vzdy na prvniho majitele. - viz obcansky zakonik.
Vim že neni povinná 3letá ale dneska je to tak nějak standard. Měl jsme asi napsat normální 3letá. A proč by se měla jakákoliv záruka u novýho zboží vztahovat jenom na 1. majitele ? Copak autosalon nebo kdokoliv se má co starat o to kdo je majitel ? Přijdeš, vysolíš prachy na stůl, odjedeš. U chleba taky nikoho nezajímá kdo si ho kupuje.
my opravdu žijeme v různých světech (:
záruka je vztah mezi prodávajícím a kupujícím, pokud ty od někoho koupíš použité zboží, pak nemáš vůbec žádnej vztah s původním prodejcem (http://www.epravo.cz/top/clanky/muze-prodavajici-rozsirit-zaruku-za-jakost-zbozi-i-na-osoby-jine-nez-je-kupujici-36533.html).
pokud ti záruku v servisu uznaj (což se běžně děje), musíš na to pohlížet jako na laskavost, nárok na to nemáš.
Záruku drží automobilka, prodejce je jenom zprostředkovatel. To by byl další člověk v řetězci. když koupíš kávovar a dáš ho ségře k svátku, musíš jí s reklamacema chodit ty ? Nemusíš, prodejce ani neví komu ho rpodal. Stačí mít účtenku, jako s autem.
no, a takhle přesně to není.
Už jsme to tu několikrát řešili. Prodávající ručí kupujícímu za vady výrobku. Prodávající je ten, kdo je jako prodávající napsaný na kupní smlouvě. Kupující je ten, kdo je jako kupující napsaný na kupní smlouvě. Žádné jiné subjekty s tím nemají nic společného.
Troufám si tvrdit že na kupní smlouvě na auto je vždy jako prodávající autosalon. Těžko by jsi tam hledal výrobce.
V případě drobného zboží se většinou uzavírá kupní smlouva ústně. Nikdo tak logicky při následné reklamaci neřeší kdo byl kupujícím.
Ano, přesně tak. Navíc pokud máš definovaný záruční servisy, tak to neřeší v podstatě nikdo.
To ale nic nemění na faktu, že je to tak, jak píše Franta.
Právně asi jo. Ale kdo má na auto jakou smlouvu ? Nebo jinak, kdo má smlouvu prodejce -> kupující ? Je to smlouva o autě a zákazník tam ani nemusí bejt uvedenej. Vlastně stačí účtenka s razítkem (nebo asi i bez něj) z pokladny.
mě ten krtek baví, já jinýho takovýho exota neznám :)
Zajímavý... v každym dalšim tématu nikdo nechce kvůli paranoie kupovat nic na kartu, nedej bože skoro nechtěji mít ani účet v bance. A najednou záruka se vztahuje na kupce a né na produkt.... To by mohli prodávat balíčky záruky třeba v obchoďákách ne ? Nakoupit kupóny, tam vyplnit že pro FPT bude záruka 60 měsců a bude jedno, co jim tom v nejbližších 5 letech donese k reklamaci.
no však. v tomto případě se běžná praxe od zákonné normy dost odlišuje, to je pravda. ale nic to nemění na tom, že pokud se na tom někdo začne točit, bude mít většinou pravdu.
a že bys měl na koupi auta jenom účtenku z pokladny, se mi nějak věřit nechce, to se na mě nezlob...
Otec ma doma nove auto par tydnu, tak mam papirovani jeste cerstve v hlave. Byla to naprosta klasika.
nabidka-objednavka-smlouva-faktura-protokol o prejimce
Na vsech dokladech kompletni udaje obou stran.
ale sou pripady, kdy na auto dostanes fakt enom fuckturu, zadne smlouvy objednavky nic.
Ale na fakture stejne bude napsany odberatel, jinak by te pri takove sume financak asi nepochvalil.
Proč ? Máš nějakej příjem za prodej auta ne ? Je snad jedno od koho. Kdybys měl v pokladně jenom příjem bez výdeje zboží, tam bych chápal že se bude finančák rozčilovat.
no jasne, faktura na zakaznika, jak jinak
leda by to byla dacia za stopade a nekdo by to vykesoval v hotovosti, ale to je extrem :)
Porad maji strach aby jsi je neojebaval a radi si zkontroluji ze odberatel si zauctoval stejnou sumu jako ty. Primo se mi stalo, ze proverovali jestli ja jsem zauctoval fakturu na pocitace, ktere nakoupila jedna rozpoctova organizace. V dosahu moci zdejsiho financaku se doporucuje nad 20k mit odberatele na danovem dokladu.
Podle zakona o DPH je to dokonce jenom 10 000. Od 10k musis vystavit danovy doklad a ten ma jasne stanovene nalezitosti.
Spotřeba po druhém tankování 4.63. Docela dobrý, na to že to není zajeté. Ale bylo to na nejdražší nejprémiovější naftu od Shellu. Teď jsem dal u Globusu plnou Ultradieslu, tak uvidíme.
To je pěkný. Otec má s TSI po tisicí kilometech 6.5l/100.
Na cestě Pelhřimov - Budějice a zpět mu to bere pod šest, jak ale zapřáhne vozík, tak to leze k devítce.
Citace: NiceOne kdy August 31, 2012, 07:12:02 AM
Spotřeba po druhém tankování 4.63. Docela dobrý, na to že to není zajeté. Ale bylo to na nejdražší nejprémiovější naftu od Shellu. Teď jsem dal u Globusu plnou Ultradieslu, tak uvidíme.
Jo, to je slušné.
Pamatuju si, že když jsem měl na měsíc zapůjčenou "krátkou" 307 s 1,6 HDI /66 kW motorem, tak jsem po "dálkové" cestě (+- 650 km, ujeto stylem jedu, poslouchám http://cs.wikipedia.org/wiki/Toulky_%C4%8Deskou_minulost%C3%AD a kochám se) nějak nevěřil svým očím, protože mi to zožralo necelé 4 litry / 100 km.
Jestli s ním nebudeš prasit, tak se můžeš v dlouhodobém průměru dostat někam na 4,4, možná i 4,2 l /100 km, což už je velmi slušné :)
Dnes vyrazim do Domazlic, tam a zpet 800km vesmes po dalnici, tak si ten prumer asi trosku zhorsim. Pri 130 to na 5tku toci 2900 otacek, coz uz je docela hodne. Vubec zprevodovani neni uplne idealni. Zejmena pri mestskych 50 je blbe, ze 3ka uz toci moc, a 4ka jeste netahne a motor trpi. ...ale treba se to po zajeti zlepsi a i 4ka to zvladne.
Stejným problémem trpí i Fabia 1.4TDI a Caddy 1.9TDI. Na trojku to zbytečně řve a na čtyřku to duní pod otáčkama. Měli by s tou padesátkou trochu počítat.
Citace: NiceOne kdy August 31, 2012, 10:18:24 AM
Dnes vyrazim do Domazlic, tam a zpet 800km vesmes po dalnici, tak si ten prumer asi trosku zhorsim. Pri 130 to na 5tku toci 2900 otacek, coz uz je docela hodne. Vubec zprevodovani neni uplne idealni. Zejmena pri mestskych 50 je blbe, ze 3ka uz toci moc, a 4ka jeste netahne a motor trpi. ...ale treba se to po zajeti zlepsi a i 4ka to zvladne.
na (5) při 130 to točí 2.900 RPM? Sorry za blbej dotaz, ale ono to nemá šestku?
I když... kombík nižší střední třídy, s pohotovostní hmotností okolo 1,5 tuny, s relativně maloobjemovým dízlem a (dnes) vcelku nižším výkonem(68 kW), tak by to bylo asi pochopitelné.
Ono je fakt, že 308 s 1.6/80 kW a šestiqualtem točí při 130 na (6) okolo 2.600, tak to máš píchni jako řízni :(
můj šestiválec třílitr dvěapůltuny čisté váhy teď průměrná 10,3 i s podfoukanýma gumama jak jsem zjistil
Nemá to 6tku, ta se dává až k 82kW motoru. Pri 130 tacho to toci 2800, pri 130 real 2900. Cesta do Domazlic nakonec prumer 5.0 l, ale 130 jsem celou dobu nejel, protoze pekne lilo :(
Citace: NiceOne kdy August 31, 2012, 08:26:30 PM
Nemá to 6tku, ta se dává až k 82kW motoru. Pri 130 tacho to toci 2800, pri 130 real 2900. Cesta do Domazlic nakonec prumer 5.0 l, ale 130 jsem celou dobu nejel, protoze pekne lilo :(
Hmmm, takže auto optimalizované pro okresky a přejezdovou rychlost okolo 110 km/hod. I když (co si pamatuju) tak Ty se zase až tak moc často, dlouho a aleko po dálnicích nepohybuješ, takže by To to mohlo celkom vyhovovat
Tak cesta z Domazlic byla lepsi nez tam, takze kde to slo 135 na tempomat. Prumerna rychlost 110 spotreba dle PP 5.7.
Zajimave je, ze PP ukazoval spotrebu tam 5.1, ale dle takovani to vyslo na 4.8. To se mi jeste nestalo, aby PP ukazoval vic nez je realita, ale treba jen neumim tankovat :)
Míň ukazuje snad jenom u škodovek :D
PP ukazuje někdy míň než skutečnou spotřebu? To mě dost překvapuje teda, vždyť to nemá logiku...
Co mam zkušenosti tak ve služebních Koktách a Paviánech vždycky.
Ukazuje nějaká čísla s přesností odpovídající informativnímu měřidlu a nikdo nemáme nástroje pro ověření. Nevím jestli má smysl honit nějaké desetiny.
Citace: FPT kdy September 04, 2012, 12:25:16 PM
PP ukazuje někdy míň než skutečnou spotřebu? To mě dost překvapuje teda, vždyť to nemá logiku...
U Škůdek snad vždycky :D
jo jako vo desetiny? aha, tak to jo.
znamy ma forda cmax motor 1,6 a tam je rozdil znatelny, udaj z pc je vylozene informativni.
Napr u sluzebniho Caddy se zmerit spotreba podle dotankovani prakticky neda. Stojim u stojanu dve minuty a po pul litru docmrndavam, protoze to pění az ven z nadrze. Az po hrdlo se mi to natankovat nikdy nepodarilo. Presnost mereni dotankovanim plne je diky tomu o tridu horsi, nez co ukazuje pocitac.
maj naftovy motory taky odvetravani palivovy nadrze??
Myslím že jo, protože jsem četl jak se na nějakým fóru přetahovali kdo víc narve do nádrže když tam mačká nějakej odvětrávací čudlík.
Nějaké odvětrání musí mít každá nádrž, jinak by z ní palivo nešlo odčerpat. Můj problém je ale v tom, že ta svinská nafta tak pění, že už když je třičtvrtě nádrže to leze ven hrdlem a vypíná pistoli. Vyloženě plnou jako u benzínového auta se mi nikdy nepodařilo natankovat.
to bys mosel tam pustat na pul plynu aby to nezaclo penit
ale nekera nafta je fakt peniva az hruza, tam nepomoze nic
Než jsem zjistil co a jak, tak jsem tam vrazil pistoli, zajistil jí zmáčknutou, počkal až vycvakne, zmáčknul jí ještě jednou a když znovu vycvakla myslel si že mám plnou. Po nastartování jsem čučel že mám třičtvrtě nádrže. Teď tam stojím několik minut a docmrndávám. Naštěstí je to firemní pumpa, tak za mnou nestojí kolona naštvaných zákazníků.
Měřit podle toho spotřebu ale fakt nejde, protože pokaždé natankuju "plnou" podle trpělivosti jinak.
Citace: atnarfus kdy September 04, 2012, 08:51:33 PM
Nějaké odvětrání musí mít každá nádrž, jinak by z ní palivo nešlo odčerpat.
aha.. ale ja nemel namysli dirku se zpetnou gumickou ve vicku :)
Nic takového taky v současných autech není. Odvětrání je šílený systém kolem té bandasky s aktivním uhlím v motorovém prostoru.
no prave.. proto sem se na to ptal.. v souvisosti s tvym preplnovanim nadrze :) jinak system vodvetravani nadrze mam zmaklej "diky" pasatoj do posledniho ventilu :)
Citace: Lihobaron kdy September 04, 2012, 10:01:36 PM
no prave.. proto sem se na to ptal.. v souvisosti s tvym preplnovanim nadrze :) jinak system vodvetravani nadrze mam zmaklej "diky" pasatoj do posledniho ventilu :)
no načo je dobré také cukanie, budeš vodborník lepčí neš ty šicki vodborníci servisáci :)
Citace: atnarfus kdy September 04, 2012, 04:18:11 PM
Napr u sluzebniho Caddy se zmerit spotreba podle dotankovani prakticky neda. Stojim u stojanu dve minuty a po pul litru docmrndavam, protoze to pění az ven z nadrze. Az po hrdlo se mi to natankovat nikdy nepodarilo. Presnost mereni dotankovanim plne je diky tomu o tridu horsi, nez co ukazuje pocitac.
Franto natankovat plnou do Caddy snad ani nejde, jel jsem do Německa, tak jsem dal plnou u pumpy stylem jak píšeš ( třeba u naftový octy podržíš pistolí odvzdušňovací kolík a jde to, ten tady není ), přijel jsem do dílny a na rovině vzal kolega trychtýř a ještě tam nalil tak 10 litrů nafty, takže rafika se z plné hnula až někde u Norinberka :)
Mě to na první delší cestě docela vytrestalo.
Natankoval jsem plnou a vyrazil do Törökszentmiklós (Maďarsko). Říkám si: žere to maximálně čtyři litry jako každé TDI, nádrž to má skoro 70 litrů, jedna cesta 560km, dojedu tam i zpět a ještě s velkou rezervou.
Ouha, natankoval jsem tak 50, žralo to sem litrů a už za Budapeští jsem tankoval na svou soukromou kartu.
Já jel jednou do Sémsemálémposrál a než sem tama dojél sem zjistíl, že huš tám dávnó sém :)
Ty vole, víš jak dlouho mi trvalo, než jsem si to zapamatoval a třikrát déle mi trvalo, než jsem se to naučil psát. O jménech a příjmeních lidí nemá cenu ani mluvit. Stále mám problém poznat co je příjmení a co je jméno, abych je oslovoval správně.
no dyk joo, právě je to božíí :)
já ho taky furt čtu Avatar Fus, už je mi to jasné, je to maďar
Kámoš kdysi na jednání oslovoval celou dobu řiditele nějaký spřátelený Kolbenky pane Pulec. Ten se tvářil celou dobu jako <> ale nic mu neřek. A celej ten ancámbl kolem to taky vždycky taktně přešel mlčenim. Až na odchdou se kámoš dozvěděl že řiditel se jmenuje úplně jinak a že pulec mu řikaji nasraní zaměstnanci páč je to úplnej kretén :D
ja sem znal nejakyho pana zabu, nebyl to vas otec :) hh
Citace: Lihobaron kdy September 06, 2012, 07:52:05 AM
ja sem znal nejakyho pana zabu, nebyl to vas otec :) hh
tata žabák, mama ropucha, segra rosnička ...
Hehehehe, pan pulec. To je dobryyyyy :-D
Nedelejte mi tu z toho OT.
Radej mi poradte co obout na zimu. Na leto mam 16" 205/55.
Na zimu bych dal zrejme 15" 195/65. Je to o dost levnejsi, asi proto ze je to nejbeznejsi rozmer na Octaviu a bude to i pohodlnejsi. Ale nevim jestli koupit plechove disky nebo hlinikove. :-\
kup plecháče a k tomuhle rozměru sem klesnul taky nejlevnější guma
Plecháče, jasně.
Na zimu mám taky 195/65 R15. Perfektní gumy seženeš za 1300-1500 Kč. Co ale nechápu je to automatické dávání hnusných plecháčů k zimním gumám. Pořídil jsem druhou sadu jetých elektronů a přezouvám komplety. Nemyslím si, že by se elektron nějak víc ničil. Naopak plecháče po soli dost zreznou, což u elektronů neznám. Bral bych plechy pouze pokud by ta cena byla o hodně nižší. Je fakt, že při koupi kompletu na pneunetu je dick za litr. Objednával jsem tam komplety otcovi na 206 a přivezli hotový, vyvážený kola.
Já měl taky elektrony (:
Když koupíš origoš plecháče a k tomu origoš kryty kol, tak jsi na ceně hliníkového kola. Když obojí z druhovýroby, tak něco ušetříš.
Osobně zimní gumy dojíždím přes léto a proto bych si koupil i na zimáky litá kola, abych celé léto nestrašil na plecháčích.
I když by bylo lité kolo za pár zim nějaké okousané, tak to necháš opískovat a nakomaxitovat. Příbuzný to dělá za pár korun, když by jsi potřeboval.
Tak kola uz jsou doma, muze napadnout snih :) Dneska jsem se musel vracet domu pro skrabku, nejak nam prituhlo :(
taky sem dneska škrábal docela šok tak brzo
Haha až ted... já už mám první škrábání 14 dní za sebou, dnes samo také škrabka :-)
Ty jses vzdycky o krok napred ;)
ja uz sem tez skrabkal.
pristi tyden chcu jet na motoru na weylett, tak snad to nebude na ledu.
jen to tu roztrubujte, nějakej blb se toho chytí a zavede nám povinný zimáky už od půlky srpna :-(
To je pozdě krtku, celoročně a bude :-)))
Sakra, mám v autě 6 litrů burčáku, tak mi snad do zítra nezmrzne.
Citace: elpidio kdy September 21, 2012, 10:14:55 PM
Sakra, mám v autě 6 litrů burčáku, tak mi snad do zítra nezmrzne.
čo tam zmrzne, ale aby z toho nebol rampáš ...
Citace: Krtek kdy September 21, 2012, 12:36:35 PM
jen to tu roztrubujte, nějakej blb se toho chytí a zavede nám povinný zimáky už od půlky srpna :-(
Neplaš,
každej správnej polucajt přece ví, že na podzim jsou povinně předepsány pneumatiky podzimní :D
hehe ještě lepčí budou baboletní gumy :-)))
Hraješ si na Robira? (:
Kruta zima je za dverma, tak uz mam prezuto. Kola na 1. pokus nepasovala, nevlezly se tam zadni trmeny, kdo by rekl ze budou vetsi nez predni, tak jsem musel zpet do pneuservisu, at s tim neco provedou.
já to řikám furt flexa vyřeší vše :)
proc sa tomu vubec rika flexa?
od slova flexibilni? :)
Citace: bibo kdy October 16, 2012, 08:24:26 AM
já to řikám furt flexa vyřeší vše :)
Ale prd, dali tam nizsi zavazi :)
mám dojem že to je psané na každém kotouči a asi pro to jinak asi rozbrušovačka zní líp ale je to delší
Mám obavu, že to nemá žádnou logiku. Jak často se věc slengově nazývá podle prvního výrobce, nebo podle názvu prvního zařízení na trhu? Viz například mafl, lux...
xerox...
žiletky
a jak vznikla píča??
Citace: FPT kdy October 16, 2012, 01:07:08 PM
žiletky
Kolt, džíp či (pro pamětníky) gazík...
z anglického peach, tedy broskev.
broskvicka-dobryy.. a jako tak sladoucka nebo stavnata nebo proc kua?? :)
Vizuálně, ne?
Jo, vizualne taky
chlupatá
20tis. km najeto. Prvni servisni prohlidka za nama. Cena 4900,- :o Jsou to jine ceny oproti Skodovce, tam bych za to dal tak 2500,-, ale to se dalo tak nejak predpokladat.
Jinak povest francouzskych aut se zatim nepotvrdila. Zavada zadna. Spotreba 5.0 a predpokladam, ze pres leto se pod 5 dostane :)
Tož to tedy blahopřeji k dobré koupi dobrého auta
20 tisíc za osm měsíců? to by se mi taky líbilo...
No spis za 7 mesicu, ted uz tam mam skoro 21 :)
A to nemas 407. Svagr byl o vikendu prezout a nechal jim tam 1700. By mne fakt zajimalo za co. Pry ze to ma nejake jine strezeni kol, tak museli predelat vyvazovacku..
Citace: NiceOne kdy April 22, 2013, 11:18:22 AM
20tis. km najeto. Prvni servisni prohlidka za nama. Cena 4900,- :o Jsou to jine ceny oproti Skodovce, tam bych za to dal tak 2500,-, ale to se dalo tak nejak predpokladat.
Jinak povest francouzskych aut se zatim nepotvrdila. Zavada zadna. Spotreba 5.0 a predpokladam, ze pres leto se pod 5 dostane :)
Možná na Paviána. Srovnávej s koktou ať jsi ve stejný relaci.
Na Octavii to bude velice podobne. Hodinova sazba je stejna. Predepsane ukony taky. Jediny rozdil by byl v tom, ze TDI ma vic oleje nez HTP a udrzba klimatizace taky neco stoji.
tak jenom uhlikovy filtr do klimy v originale pocitam litr...
no jsem docela zvedavy na tu tvoji 308 ..tady kolega ma 307 s 1,6 HDI a uz ho to nadseni z male spotreby preslo...
jako ja nic proti TDI nemam, kdyby to delali jak pred 15lety tzn. nafurt a neresili chujoviny... ale hlavni problem je, ze ja s tim neumim jezdit :)
sice moje prvni zkusenosti byly s ventem apod ale to byly jeste litinove hlavy a vykon 55kw z 1.9TD ... ale ten motor jezdi jeste dneska po 20letech
Asi máte u vás Najsi jiný servisy na škodovky. Svýho času, když jsem se byl v PB občas kouknout tak tam byla hodinová sazba na Paviána kolem 300 kč a na koktu 400-500 a SuperBlba snad 7 stovek.
krtku esi trva servisni prohlidka 2,5 hodiny a je rozdil i kdyby 150 kc oproti vyssimu modelu tak tam bude rozdil max petikilo co sa prace tyka.
spis je otazka, jak ma francuz nastavene spotrebaky jak ceny, tak aj vymeny jednotlivych veci. Ono staci kdyz si servis uctuje olej v plnych cenach nebo nejake friendly ceny, tam to naskakuje dost.
no ja kdyz si u pezota minule pujcoval predvadeci dodavku na odvoz cehosi.. tak zrovna tam majitelovi jakesi ropacke krabice nutili podepsat, ze souhlasi s tim, ze pri povolovani vstriku /chtel sice vymenit tesneni pod hlavou, ale toto bylo pro provedeni vymeny nutny krok/ se muze nejaky popr vsecky zalomit a cena servisu muze naskocit o 60tkc .. a ze ho informovali a ze za to nenesou odpovednost kdyby se to stalo.. jako ze se to deje :)
rikam supr dojdes na vymenu tesneni co stoji 500kcs :) a ejhle oprava za 80t :)
já teda nevím, ale tohle mi nepřijde normální.
Tak u HDI je to klasický problém. Vstřiky jsou údajně tenké a vydolovat je ven to je asi akce. Na videu na youtube mi tenké nepřipadají, ale zarezlé jsou tam fest. Kolegy brácha dělá v pažoutím servisu a prý říká, že ty motory mají pouze dva problémy. Tyhle zkurvené vstřiky a pak podivně vyřešený mazací kanál k turbu. Když se nedodrží specifikace oleje, tak jde turbo do háje.
do oktavky musíte koupit více voňavých stromečků :-) náklady tedy větší :-)
Do oktavky stoji vsetko 5 korun a je to hned... som zistil. Vcera som menil filtre a olej vo forde c-max a potom v octavii tdi. nie su v tom VW a Skode az taky kokoti ako sa vsade tvrdi, pristup a komfort servisu neporovnatelny.
5 korun ? tos servisoval u nas ? :)
No, tak 5 eurokorun :)
euro je mrtvy.. at zije marka :)
Tak muj vuz ma prvni sram. Pani si v zatacce nadjela jak kdyby mela autobus a nepocitala s tim, ze by mohl jet v protismeru nekdo jiny :(
Pěkný. Na druhou stranu lepší než totálka o sloup u podobného vozu, že...
Predbezna cena opravy 15-20000,- 4 dny v servisu.
To budou ty plechy měnit ? Co náhrádní auto ?
Nebude se menit nic, je potreba vyrovnat a nalakovat blatnik, nalakovat naraznik, listu narazniku a kolo. Pry budou lakovat cele dily, aby to nebylo videt.
Nahradni vozidlo dostanu, ale stejne zaplatim 3.70/km za amortizaci. U nekterych pojistoven, kdyz si vezmu mensi auto nez me, tak pry amortizaci neplatim, u Axy je to pry jedno, stejne to zaplatim :(
Jo a prej aby mohli nalakovat blatnik az nahoru, tak budou muset vyndat zadni bocni okno :(
Na tohle je dobrá http://express-lakovna.cz/ ale na pojišťovnu to asi člověk moc neovlivní. Co takový ty nehodový služby co jsou všude první a slibujou zapůjčení náhradního auta zdarma z pojistky viníka. Ve mně teda důvěru nevzbuzujou, ale nijak jsem se nepídil po tom co jsou zač.
to ide z tvoji pojistky nebo z pojistky vinika? ta amortizace je divna
co vim ja tak vetsina normalnich pojistoven plati cele zapujceni, samo je tam nejaky limit, vetsinu 1.000,- na den, to je tak na jedneho fabiatika s polomotorem.
Jde to z pojistky vinika. Info o amortizaci mam jak ze servisu, tak z pojistovny.
Technik od pojistovny mi ovsem poradil obratit se na pujcovnu Allrisk, u ktere bych pry nic platit nemel. Tam mi potvrdili, ze to tak je, tak si auto vezmu od nich a uvidime.
amortizace... bych mohl ukazat na tatove fieste, jak vypada zhodnoceni tehda dvourocniho auta (dnes 9let) opravou po nezavinene havarce... vsecko v autorizaku a dneska se loupe a rezne sloupek... opravit to znamena taky vyhodit okno bla bla bla...
jo bourane auto strasne stoupa na cene, kdyz ma dva nove plechy a kilo laku navic...
pojistovny a financni poradce ke me radsi nepoustet...
on ale mysli amortizaci z puceneho auta, ze mu budu uctovat najete kilometry
to bych si zavolal na svoju pojistovnu esi s tym neumi neco udelat ja bych to neplatil
mozna ze mas soucasti svoji pojistky aj nejake doplnkove sluzby nebo poradce na telefonu a ani o tem nevis :)
Moje pojistovna to uctuje taky. Jsou to vsechno stejni smejdi. Kazdopadne borec z pujcovny tvrdil, ze jsou smluvni pujcovnou Axi a ze u nich nic platit nebudu. (samozrejme ze ve smlouve o pujceni maji, ze pokud pojistovna neco odmitne proplatit, tak jim to uhradim) Takze stejne nevim na cem jsem a uvidime.
jo no, to je vyhoda tych ultralevnych pojistoven
a jo ... u pujceneho auta jeste amortizace...
nicmene fabia celou dobu prezila a pak si kupis pezota... ony ty francouzske automobilky nejak pritahujou katastrofy ci co :) raz cisterna, raz sloup..
Tak auto je v servisu. Mam pujceny Ford Focus kombi benzin. Borec se dusoval, ze zadne najete km platit nebudu, ze jsou smluvni pujcovna a Axa jim nic takoveho neuctuje, tak jsem zvedav. Radej s tim ovsem pocitam.
Po prvni jizde s Focusem se uz tesim zpatky do Peugeota. Focus je prtavej, ma mala sedadla a pusobi dost lacine. S benzinem se oproti dieslu vsak jede krasne, ale to je tak vsechno.
Opravdu je mozne, ze ten Focus ma zrychleni 0-100 za 15s? Vzdyt to ma o 11kW vic nez Peugeot. :o
Na zrychleni 0-100km/h ma daleko vetsi vliv prubeh krouticiho moment a hmotnost. Maximalni vykon poznáš hlavne na maximalce a zrychleni z vyssich rychlosti.
Nicmene nejslabsi Focus s 1.4 ma 0-100 za 11,9sec, takze nevim, kde jsi vzal 15
No vzal jsem to na www.ford.cz, maji to jak v ceniku, tak na webu http://www.ford.cz/Cars/Focus/Performanceandefficiency
Kombi
Motor Emise Kombinovaná spotřeba paliva* (l/100 km) Max rychlost (km/h)* Zrychlení 0-100 km/h
1.6 Duratec Ti-VCT (105 k)
139 6,0 187 15,0
no jo ale zase máš kombinovanou 6.0 :D
to je vazne k nevire... Predchozi generace byla se slabsima motorama rychlejsi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus_(third_generation)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus_(second_generation,_Europe)
ale hlavne ze to ma nižší emise *827*
Citace: fido kdy May 27, 2013, 03:51:01 PM
to je vazne k nevire... Predchozi generace byla se slabsima motorama rychlejsi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus_(third_generation)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus_(second_generation,_Europe)
ale hlavne ze to ma nižší emise *827*
Spotřeba je přece každýmu u zadele, ne? Důkležité je, aby to mělo "nízké emise" a zakřížkovaný příslušný chlíveček ve správném eurounijním shit-formuláři
Dnesni cesta do prace. 5.7, coz docela jde. Ale fakt to nejede, na coz bych si i zvyknul, jen me to prekvapilo. Horsi je ze je to male, prtavy kufr a zadne misto na zadnich sedadlech.
Tak uz to mam opravene. 24200,- Kc za opravu 5800,- za nahradni auto (to jsem neplatil (zatim)). Docela palka a pritom takova blbost. Ted se budu handrkovat s pojistovnou.
Jelikoz o tom vim, ze to bylo opravovane, tak to poznam. Laik by to nepoznal, pouceny laik ano.
Hlavne ze uz mam auto zpet, ten Focus byl vazne tragedie. Dobrovolne bych si to nekoupil.
2 Nice:
Kdo by před pár lety řekl, že z Tebe bude takový příznivce Pažoutíků :D
Ja nejsem priznivcem pazoutu, ja jsem odpurcem fordu :D Priznivcem pazoutu budu az s tim najedu 200tis. km bez poruchy :)
Fakt nevim co by s tim Focusem museli udelat abych ho vzal na milost. By me zajimalo jak to jede s tim jejich turbem, to by melo aspon dobry motor, ale stejne je to auto male, na to jak je z venku velke.
a to byl taky naftovej motor??
Nene, 1.6 benzin 77kW atmosfera
non takovej motor toho moc neukaze ani v dobry kondici natoz nejaky vylagrovany mrtce z pujcovny ;)
Ta vylagrovana mrdka byla 6 mesicu stara a mela najeto 3500 km. Treba to jeste nebylo zajete :)
Já měl před lety (2001-2003) Fikusa 1.6/75 kW, sedan první generace - a byl jsem s ním velmi spokojen, jezdilo se mi v něm více, než uspokojivě
kdyz to nema akceleracni pumpicku, tak jak by to asi mohlo jet ? :) kdyz motor chce palivo, ma ho dostat...
tyto chudaci nedokrmeni novodobi, to je ostuda...
Benzin, Euro-5, bez turba? *980*
Minulý pátek jsem poslal AXe fakturu za opravu a dnes mám peníze na účtu. Docela mě překvapili.
Teď ještě nevím jak to dopadne s tím náhradním vozidlem, jestli budou něco krátit za ty najeté kilometry. To si vyřizuje autopůjčovna.
Každopádně jsem si zašel do své pojišťovny připojistit náhradní vozidlo i k havarijnímu pojišťení. Nikdy nevíte, kdy se může hodit.
Já to řeším tak, že mám plechovky dvě. Když by jedna nejela, tak vytáhnu tu druhou. Moje auto založené v garáži představuje cca 3000Kč ročně. Samozřejmě s ním i jezdím, byl by to nesmysl mít druhé auto jenom jako zálohu.
2500Kč = povinné ručení a půlka technické kontroly, sem tam ojel a nějaká drobnost je tak za pětikilo ročně