O autech

Založil Ladik, October 02, 2012, 06:34:13 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 10 Hosté prohlíží toto téma.

saabik

Vybral jsem dobře, jezdí to skvěle.
Teď akorát, jestli ho nevyrobila noční sobotní směna přistěhovalců.
První záchvěv vzpoury přišel nějak brzo. Hlásí to chybu v hlídání tlaku v pneumatikách. Snad to skončí jen u těch ventilků  :lulka:.

FPT

--O-o-O--

elpidio

Ne, hádejte, mám Rujánu.

FPT

Ne, potřeboval jsem něco s větším obsahem (:
--O-o-O--

Lihobaron

nezere, nebo se tak klepe??

FPT

Já si snad koupil diesel bo co...
--O-o-O--

petrklm

Nějak málo, ne? Žádný moje auto nemá pod 200tis.  :)
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

Lihobaron

tak mame neska kulatiny  :lulka:


Jerry.Gunman

Njn, já nějak zapomněl vstupní heslo - a huž ani nevím, ze kterého e-mailu jsem se registroval :-))
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Lihobaron

Citace: War kdy November 27, 2014, 02:16:37 PM
NiceOne ji píše, já ji píšu, Krtek ji píše za 2 auta
ja ji taky pisu  :lulka:
http://www.spritmonitor.de/en/user/JardaBradle.html

Krtek

ty byterky už podceňuješ Jerry. Na auto.cz se probíraly záruky na hybridní Toyoty a je možný mít záruku snad 11 let a něco přes 200 tis km. Nová prej stojí 44 444 Kč což neni tragédie a v čr snad ještě nikomu neodešla. Tohle bych viděl do budoucna celkem optimisticky.

War

Vycházím z toho, že provoz elektromobilu z hlediska pohonných hmot je zadarmo, což je zřejmě budoucí sen taxikářů od liftago :-)
Jinak Jerry, musím tě pokárat. Přestal si psát na spritmonitoru spotřebu. NiceOne ji píše, já ji píšu, Krtek ji píše za 2 auta a ty nic. A takhle by to dál nešlo!
Saab 2.0i LPG

Jerry.Gunman

November 27, 2014, 07:55:56 AM #1374 Last Edit: November 27, 2014, 07:58:52 AM by Jerry.Gunman
Citace: War kdy November 26, 2014, 02:33:01 PM
žádný olej, žádná spojka, 450 koní hned, mně by se to líbilo. A nemusím mít obrovský display na kterém ťukám vyhřívání sedaček pro každého zvlášť, nemusím mít ani 450 koní. Dojezd kolem 300 km mám už teď s LPG

To asi jo, ale pořád se bavíme o několika zásadních handicapech:

(1) cena nového či ojetého auta - elektromobily stojí cca 2x tolik, co běžné automobily téže kategorie

(2) životnost baterie - zatímco nádrž v autě má životnost prakticky neomezenou, životnost baterie (a její schopnost uložit a neztrácet energii nutnou pro pohon vozu) je i u nejlepších elektromobilů v řádu nějakých 100 - 150.000 kilometrů??

(3) doba nabíjení - cca 73 litrovou nádrž u své naftové C5 naplním za max. 10 minut, a to do toho počítám i návštěvu hajzlíku a frontu u pokladny na čerpačce. Čili za +- 10 minut mám zajištěnou mobilitu na dalších +- 1.000 km. U benzíňáku je to 10 minut na (dejme tomu) 600-700 km. U elektromobilu? Při použití rychlonabíječky za +- 40 minut do baterií natlačím cca 80% jejich kapacity, tedy dojezd nějakých 300 km. Ovšem rychlonabíječky zkracují životnost baterií, takže budu raději používat nabíječky klasické, kde mám ca 400, možná 450 km za 8 hodin (380 V / 16 A) nebo 24 hodin (230 V / 16 A)

(4) chybějící infrastruktura - tedy zatím  :) Elektromobily jsou na tom dnes podobně, jako bývaly benzínové automobily před 120 lety -  prostě není moc kde natankovat. První motoristé kupovali benzín u drogistů - a pumpy vznikaly poměrně pomalu. Elektronabíječky zaplať Bůh vznikají - ale jejich síť je stále poměrně VELMI řídká a uživatele nutí velmi bedlivě plánovat trasu od jedné nabíječky ke druhé.
Navíc si dokážu velmi živě představit, co by to udělalo s místní elektrickou sítí, kdyby si na naší ulici dva lidé koupili elektromobil - a večer, po příjezdu z práce ho připojili do zásuvky :)

(5) Ekologie -  zelení khmérové (zatím) podporují elektromobily, protože auto s klasickým spalovacím motorem je prostě fuj. Fajn, představme si, že by se byť i jenom pouhá 1/10 aut nahradila elektromobily. Kde že se vyrobí ta krásná čistá elektřina, která hezoulinky doteče do elektrické zásuvečky a ňufánkově nabije náš úžasný ekologický elektromobil? Z atomové elektrárny ne, ta je FUJ. Z uhelné elektrárny taky ne, ta je taky fuj. Do plynové elektrárny dodává plyn ten hnusný Putin - a ten je přece také FUJ. Tak kde tu elektřinu vezmeme? Asi si budeme vzájemně třít své ebonitové tyče svými liščími ohony.
Navíc - moderní baterie, která má mít rychlou schopnost nabíjení a relativně obstojnou kapacitu, vyžaduje poměrně hodně "vzácných" a "nebezpečných" kovů, které asi nebudou příliš ekologické

(6) cena za projetý kilometr - budu-li počítat pouze naftu, 1 projetý kilometr mne stojí cca 2,40 Kč. Když k tomu připočítám všechny další náklady spojené s provozem auta, rozpočtu kupní cenu atd, dostávám se někam k 5,5 korunám na kilometr. Kolik bude činit cena 1 km jízdy elektromobilem, jestliže do kalkulace započtu i jeho kupní cenu a všechny ostatní náklady?
Navíc - cca 60% z ceny PHM dneska tvoří daně, daně z daní a daně ze zdaněných daňově danitelných daní. Pokud se elektromobily rozšíří skutečně masivně, jak dlouho bude tradičně nenažranému státu trvat, nežli  na "automobilovou elektřinu" uvalí nějaké zdanění?


Vše výše uvedené ale nic nemění na tom, že Tesla je fakt hezké auto - a mít takový životní standard, abych měl "zbytečné" 3-4 miliony CZK, nejspíš bych o ní uvažoval jako o autíčku pro radost :D

Ještě doplněk:
web věnovaný TESLE
http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

elpidio

Zas nabití na nějakých 80 % slibujou za přestávku na kafe, ne ?
Ne, hádejte, mám Rujánu.

bibo

to máš ale dojedeš k pumpě natlačíš za 1 minutku a jedeš dál kdešto toto neš se nacpe do plna to bude pár hodin

War

žádný olej, žádná spojka, 450 koní hned, mně by se to líbilo. A nemusím mít obrovský display na kterém ťukám vyhřívání sedaček pro každého zvlášť, nemusím mít ani 450 koní. Dojezd kolem 300 km mám už teď s LPG
Saab 2.0i LPG

petrklm

Něco k Tesle (http://www.autickar.cz/clanek/tesla-model-s-jak-se-zije-s-elektrony/):
Ústředním tématem debat o elektromobilech, Teslu nevyjímaje, je dojezd. V kombinaci s dobou nabíjení je totiž jediným. ale o to zásadnějším, nedostatkem ve srovnání s konvenčním autem. Model S je v tomto ohledu jediným elektromobilem, který má alespoň nějakou šanci stát se jediným autem v rodině, protože při střídmé jízdě po okreskách a dodržování předpisů nabízí dojezd až 450 km.

Přirozeně se dojezd značně zkracuje s využitím dynamického potenciálu, přecijen využívání 320 kW výkonu motoru se musí někde projevit. Při jízdě dálničních 135 km/h (a to znamená opravdových 135, tachometr v Tesle nepřeměřuje ani jediný km/h) dojezd klesne někam ke 300 km, při 160ti se bude pohybovat okolo 250 km. V extrémních případech dojezd dále prudce klesá, konkrétně za 25 minut na Masarykově okruhu v Brně ubylo přibližně 50% kapacity baterií a to nutno ještě podotknout, že po prvním ostrém kole začala Tesla omezovat maximální výkon motoru postupně až na polovinu. Nicméně zbytek auta včetně brzd ustál tento ,,test" bez jakýchkoli problémů.

Na dojezd má také vliv zapnutí topení nebo klimatizace, obojí může dojezd snížit cca 20% při maximálním využití. V praxi dojezd zcela stačí pro 98% cest, alespoň v případě využití v naší rodině. Problém může nastat, když si člověk naplánuje cestu tak, že to akorát vyjde, ale po návratu domů zjistí, že musí narychlo neplánovaně ještě někam zajet. V ten okamžik nezbývá než se smířit s prostojem při nabíjení.

Vypadá to dobře, jezdí to prej fantesticky. Ale nic pro mne, benzín je benzín...  :)
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

War

Svezli mě elektrickou Teslou se 450 koňmi opravdu odspodu. Dojezd prý kolem 400 km. Maximálka 210 km/h. Tankování bude prý zadarmo. Koupil si to někdo z vedení Liftago.


Saab 2.0i LPG

Jerry.Gunman

Citace: atnarfus kdy November 19, 2014, 09:20:19 PM
Na první pohled jsou fest sjeté. Zase někdo dělá ze spoluobčanů na facebooku blbce.

Helehelehelehele :D
Pokud bydotyčný hošan byl skutečnou osobou, tak bych se těm kotoučům snad ani nedivil - člen VW clubu je schopen mnohého :D :P :D :P
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

atnarfus

Na první pohled jsou fest sjeté. Zase někdo dělá ze spoluobčanů na facebooku blbce.

Jerry.Gunman

Citace: jb kdy November 18, 2014, 04:11:37 PM
zimmermany ty jsou gut :)

ale tak blby snad nikdo neni...

Nooooo.....
Když jsem ještě bydlel v Milovicích, jedna děvčica z baráku odvedle si stěžovala, že jí pískají brzdy. Tak jí jakýsik dobrák poradil, aby si kotouče nastříkaal silikonovým olejem - a ona to fakt chtěla udělat  :)
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

jb

zimmermany ty jsou gut :)

ale tak blby snad nikdo neni...

bibo

dobře nanesenej keramickej povrch :)

Lihobaron

no tak hlavne ze dobre vypadaj, zejo :)

petrklm

Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

Jerry.Gunman

.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

FPT

--O-o-O--

saabik

Rychle (až moc) šel prodej saaba. Na volvo si ještě pár týdnů počkám :(.

elpidio

Citace: saabik kdy November 09, 2014, 06:33:56 PM
Budu si muset změnit nick.
Snad se o to aero bude novej majitel dobře starat.

To šlo celkem rychle, Volvíku.
Ne, hádejte, mám Rujánu.

saabik

Budu si muset změnit nick.
Snad se o to aero bude novej majitel dobře starat.

bibo

jo jo ten to bude reklamovat neboj  tohle se fakt nedělá chudák zloděj   

petrklm

Tak zajímavý je, jak maj ti kluci japonský dobře vymyšlený autorádia - v Alhambře bylo nějaký JVC (podle předchozího majitele za 5tis. Kč), který najednou přestalo hrát. Tak koukám, a ono se nejspíš samo vydalo do opravny, protože z přístrojovky trčí jenom pár drátů a konektorů. Jen nevím, jak najde cestu zpátky, nejspíš zůstane někde v zastavárně :-).
Jo, některý lidi jsou svině, ale šikovný - na otevření dveří spolujezdce stačil širší šroubovák, elektrickej zámek se pak sám postaral o otevření celýho auta.
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

Jerry.Gunman

Citace: saabik kdy October 31, 2014, 07:46:30 PM
Vzhledem k dosažené slevě na ceně auta by mi bylo trapně chtít gumy zdarma:).

Tož si nestěžuj, woe :D
Nebohého prodejce oholíš až na kost (co to je , marže 250.000 Kč na autě  :lulka: )  a ještě držkuješ, že Ti nedal zimáky zdarma... :D :P
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

saabik

Vzhledem k dosažené slevě na ceně auta by mi bylo trapně chtít gumy zdarma:).

Lihobaron

bo asi zatlacil a dostal "zadarmo" uz neco jinyho, ne??

Krtek

A proč na ně netlačit ať daji celou druhou sadu zimních kol zadarmo ? Když to může dělat každou zimu Škodovka nebo Dracia...

saabik

Souhlas. To byl taky důvod, proč jsem si nekoupil jimi nabízený set zimních kol. Za ty peníze by mě zajímalo, kolik jich prodaj. Se zkusím zeptat:).

Krtek

Čemu třeba nerozumim jsou ty brutální příplatky za "lepší" ALU disky u novýho auta. Disk stojí o pětikilo víc než plecháč ale v ceníku je sada za 10-20 tisíc. Za to má normální prodejna celý hliníkáče i s gumama.

saabik

Omlouvám se, kryt je součástí výbavy. Doověřoval jsem si to. Mea culpa

T-Diesel

Citace: saabik kdy October 30, 2014, 10:40:28 PM
2) musím si dokoupit kryt zavazadlového prostoru za podle mě nehorázné peníze. To je u kombíku snad naprostá nutnost, mít ten kryt. Stejná zhovadilost jako poplatek za bezpečnostní klíč k internetbankingu.

fakt to je ta rulovaci roleta? Nemysliju tim neco jineho? Pac sa me to zda dost divne ze by to tam nebylo :-/

T-Diesel

s tyma gumama to je ale normal
kazde auto co objednam tak doleze na letnakach, nemame moznost volby.
Letni su standard, zimaky origo prislusenstvi.

Jerry.Gunman

No, dokupování deklu na kufr, to mi fakt připomíná Fábii Juniora :D
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...