Alternativní paliva...

Založil Gogo, December 17, 2012, 01:42:32 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Gogo

já dnesještě nejedl člověče... makám jako barevný. Ale dorazím to  a jdu se nacpat-dnes to bude asi kuře na paprice a těstoviny. 8)
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

jb

helel gogosu, taky se ti tak nechce po obede jak me ? to zeli a knedlik je svina...

jb

no tak kdyz, vetsinou starsi dva lidi maji barak, jak pro 2x 4clennou rodinu.... a divi se, ze jenom uklizi...
20oken, 150-200m2 podlaha apod..

tak to je samozrejme zhovadilost...

ja mam svych 55m2 uklizenych komplet za sobotni dopo... a to se jeste pere apod.. taky nechcu travit cas cyparnama, ale napr umyvani auta venku pred garazi, dkyz je krasne v sobotu dopoledne.. to si beru jako relax.. reset po celem tydnu...

Gogo

No a znám i případy, kdy lisé uklízí, vylepšují a to sednutí si není kdy.....žádný extrém není dobrý!
Já to psal jako určitý směr-nic se nemá přehánět..
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

jb

italove sou v klidu, radi chodi na navstevy, lezi na plazi, maji siestu a pak se muzeme divit, proc zrovna ty jizni narody jako spanele, italove, portugalci, recko naraz beci a zivi je nemci... kteri krom tech navstev stihnou i jine veci :)
Ja taky nelestim auto kazdy den, ale hnus na kolech teda nechcu... to aj doma asi i uklizis a ne ze si radsi sednes a povidas s manzelkou :) podle me ide stihnou celkem vklidu oboji.. a nebo lze i uklizet jako sehrane DUO :)


T-Diesel

Citace: Gogo kdy January 20, 2013, 07:47:53 PM
POZOR srovnávat Italy a Chorvaty je stejné jako nás a Ukrajince!!!

a?
v cem je - krom jine zivotni urovne u vetsiny obyvatelstva - to zasadne jine?
jasne rozdily urcite nejake su
ja sem to ale napsal asi blbe, myslel sem to tak, ze mam negativni zkusenosti s obuma narodama, takze - vim ze bych nemel - ale hazu to do jedneho pytla

Gogo

jj po světě jsem pojezdil a polétal dost, a tohle bylo asi to nejdůležitější, co jsem se snažil naučit-.....prostě se mě osobně tyto priority líbí více.
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

Lihobaron

Citace: Gogo kdy January 20, 2013, 06:18:32 PM
No oni Italové, mají holt jiné priority a jiný přístup.... mě se jejich mentalita zase dost líbí!! Především skutečnost, že 100x raději půjdou na návštěvu rodiny, známých, přátel..než by myli a leštili plechovou kraksnu, která má stejně životnost 5-10let.  A při provozu který tam je, je rozčilování nad nějakým škrábancem nebo ťukancem zbytečné, pokud nejde o zdraví, tak se jen usmějí a mávnou rukou. U nás ti škrábnou u Kauflandu 10let starou felicii a lidi jsou schopní se porvat a používají slovník jako v 6té cenové...

jj, takhle na tom sou anglani a vubec rozumem vyspely narody podle me OK

Gogo

POZOR srovnávat Italy a Chorvaty je stejné jako nás a Ukrajince!!!
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

Krtek

Auto jsem z jihu žádný neměl. Ale mam takovou kapku úchylnou kamarádku. A ta mi vždycky potvrdí že čim víc na jih tim jsou lid černější a větší magoři.

T-Diesel

nevim, kazdemu imponuje neco jineho, me ty jizanske narody vubec nesedija - at uz talosi nebo hrvati, mam s nima zatim vesmes negativni zkusenosti.

Gogo

No oni Italové, mají holt jiné priority a jiný přístup.... mě se jejich mentalita zase dost líbí!! Především skutečnost, že 100x raději půjdou na návštěvu rodiny, známých, přátel..než by myli a leštili plechovou kraksnu, která má stejně životnost 5-10let.  A při provozu který tam je, je rozčilování nad nějakým škrábancem nebo ťukancem zbytečné, pokud nejde o zdraví, tak se jen usmějí a mávnou rukou. U nás ti škrábnou u Kauflandu 10let starou felicii a lidi jsou schopní se porvat a používají slovník jako v 6té cenové...
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

jb

tady souhlasim s fidem..  ale i s elpidiem, i kdyz jenom castecne :)  Italove jsou fakt magori, co se k autum, ale i motorkam chovaji jak prasata.. o nejake peci nelez hovorit. A s tou soli to je sporne.. napr na pisecnem pobrezi ty auta a skutry vypadaly jak kdyz auto nechas na podzim pod stromem...
no ja bych auto z italie nechtel, mam z italie skutr a misto nemrzky tam byla rezava voda apod.. nene v italii jsem byl parkrat a zeme krasna, ale povahou me ten narod nesedi

FPT

--O-o-O--

FPT

to je pravda. a i zvenku bejvaj vomlácený na neuvěřitelnejch místech (:
--O-o-O--

fido

ad vase auta z Italie - mate nekdo kozeny sedacky a totalne zrasovany levy bok sedacky u ridice? Videl jsem nekolik
saabu z IT (vcetne meho kabria) a vsechny byly ojebany stejnym zpusobem. Nejaka italska specialita, asi. Taky maji
vzdycky desne okopany interier na neobvyklych mistech (mam pocit, ze v tech autech porad sukaj). Proste nevim,
jak jiny auta, ale saaba z IT hned poznam :)

fido

Citace: LPT kdy January 20, 2013, 09:51:50 AM
Krtku,  je vidět, že nejsi saabista. Mezi nima se toho povídá... Já třeba zase nemůžu vystát tu partičku z Trolljets, protože to, co mi provedli s Příšerou I., se mezi slušnejma lidma taky nedělá.

Na TrotlJets se asi shodneme. Tam jsem byl 2x, podruhe mi vratili auto po 3 tydnech oprav brzd ve stavu, ze jsem
pri zkusebni jizde nebyl schopen trefit ani odbocku do jejich servisu, protoze jsem projel jeste nasledujici
krizovatku, nez auto zastavilo. Dan se me se zcela kamennym vyrazem ptal, jestli to auto takhle brzdilo i
pred tim, nebo je to spatne. Ale take maji kolem sebe particku vernych, co na ne nedaji dopustit.
Asi stockholmsky syndrom.

Elpidio: jo, s Trollem jsem mel stesti, protoze pote, co svycar vymenil motor i prevodovku uz nestihl pred
prodejem moc najezdit. Takze motor a prevodovka ma ted najeto 100tis, z toho vetsinu se spravnym olejem
a intervaly. Bezproblemove auto.

Jerry.Gunman

Citace: Lihobaron kdy January 20, 2013, 09:02:54 AM
ja mel z italie stilo a taky velka spokojenost.. jezdi bezproblemu dodnes ve vedlejsi vesnici OK

Citrónek také připllul z Itálie :D
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

FPT

Krtku,  je vidět, že nejsi saabista. Mezi nima se toho povídá... Já třeba zase nemůžu vystát tu partičku z Trolljets, protože to, co mi provedli s Příšerou I., se mezi slušnejma lidma taky nedělá. Já znám Haldu spoustu let, minimálně Martina (toho, co ti dělal plyn) považuju za kamaráda a jezdím k němu se všema autama, co mám.

A dost, nechci tady tenhle flame, já mám na to jinej názor a jiný zkušenosti.

Odesláno z mého ThinkPad Tablet pomocí Tapatalk 2
--O-o-O--

Ladik

Ja byl v Itálii hodnekrat a taky spokojenost :-)

Lihobaron

ja mel z italie stilo a taky velka spokojenost.. jezdi bezproblemu dodnes ve vedlejsi vesnici OK

elpidio

Tak to já jsem ho u něj koupil zhruba jak Power v období, kdy předkupní servis dělal TrollJets. Asi je to kus od kusu. Mně se zase auta z Itálie líbí vzhledem k absenci soli na tamních cestách. Na první STK si mechanik zavolal ostatní a nevěřícně koukali jak u tak starýho auty není nikde rez, což už na další STK, po dvou zimách na soli, pochopitelně nebylo. K autu serviska a dokonce i účty ze servisů a staral se o to poctivě chlapec. Možná to bylo tím, že to bylo kousek od hranic se Slovinskem a on taky neměl zrovna italský jméno. Naproti tomu mě vždy děsily auta ze Švýcarska s intervalem výměny oleje klidně 30 tis. z Adusumu. Ale tam jsi měl zase štěstí ty, ne ?
Ne, hádejte, mám Rujánu.

Krtek

Abych řek pravdu, moc jsem si ho předem neprověřoval. Stačilo mi pár zmíněk tady na fóru že ho sobisti znaj a jezději k němu. To že mi Kadlíka přestavoval skoro 14 dní beru jako daň že jsem byl první :-) Já nikam moc nespěcham. A vzhledem k počtu aut snad budu mít vždycky čim jezdit.

fido

Citace: elpidio kdy January 20, 2013, 12:14:53 AM
...Ale jsou i lide, kteri meli kliku a nemuzou si ho vynachvalit.

Třeba já.

Jo, ja mu to neupiram. Nakonec, blahe pameti Powerslide/Sobathor apod. ma auto od nej a dodnes jezdi, dokonce
hrde s jeho reklamou na SPZ ramecku. Ja si teda osobne myslim, ze haldovo mene stastne obdobi
pochazi hlavne ze spojeni s Plichtou, kdy ho nechal dovezene kousky "servisovat", ale to uz je na jinou debatu.
Kazdopadne, po zkusenosti s kabriem uz bych auto z Italie nechtel, i kdyby ho privezl sam Per Eklund, protoze
italove se IMO k autum chovaji jako prasata, coz si casto vybere svou dan.


elpidio

...Ale jsou i lide, kteri meli kliku a nemuzou si ho vynachvalit.

Třeba já.
Ne, hádejte, mám Rujánu.

fido

Citace: Krtek kdy January 20, 2013, 12:09:43 AM
Manželka má pravdu že jsem dobrodruh...

Tak treba ma na plynovy potrubi stastnejsi ruku... :-) Navic je dobry, ze LPG smrdi jak
prdy, takze pripadnou zavadu odhalis driv, nez kadlik vylitne do luftu  *974*

Krtek

Manželka má pravdu že jsem dobrodruh...

fido

Citace: Krtek kdy January 20, 2013, 12:02:18 AM
Citace: fido kdy January 19, 2013, 11:57:41 PM
Citace: Krtek kdy January 19, 2013, 11:45:43 PM

?!?!?!?!

zaujalo te co? Aha, IT, takze od Haldy. No, nakonec, proc ne, jsou lide, kteri s nim maji dobre zkusenosti.

Zaujalo mně spíš tohle :-(

Citovat

Aha, IT, takze od Haldy. No, nakonec, proc ne, jsou lide, kteri s nim maji dobre zkusenosti.


Aha, no, on Halda hodne vozil saaby, predevsim z italie a je puvodcem mnoha vypecenych kousku,
za ktere by ho jejich majitele asi nejradeji umlatili zadrenou klikovou hrideli (mimojine se to
tyka i jednoho meho znameho, ktery to auto zadrel dokonce 2x, za celkovych najetych asi 400km
cimz zrejme vytvoril rekord). Ale jsou i lide, kteri meli kliku a nemuzou si ho vynachvalit.
Ja jsem kupoval pred par lety kabrio, ktere do CR dotahl take on a bylo to tak pul napul -
nakonec jsem z nej udelal slusny auto, ale v prvni chvili melo namale, ze ho hodim ze skaly.
Zkratka, ja Haldu moc nemusim.

Krtek

Citace: fido kdy January 19, 2013, 11:57:41 PM
Citace: Krtek kdy January 19, 2013, 11:45:43 PM

?!?!?!?!

zaujalo te co? Aha, IT, takze od Haldy. No, nakonec, proc ne, jsou lide, kteri s nim maji dobre zkusenosti.

Zaujalo mně spíš tohle :-(

Citovat

Aha, IT, takze od Haldy. No, nakonec, proc ne, jsou lide, kteri s nim maji dobre zkusenosti.


fido

Citace: Krtek kdy January 19, 2013, 11:45:43 PM

?!?!?!?!

zaujalo te co? Ten vykon? SAAB ma stejny motor od seriovych 170 do 260 koni,
pripadne v uprave "dvorniho upravce" Hirsch az 315 koni. Pro zvednuti
vykonu ze 170 na 230 staci software a vetsi vyfuk (ten uz tam sel davno, protoze
stary shnil) a na 260koni uz bylo potreba vetsi turbo, ktere jsem pouzil jete z meho
Trolla, kam jsem porizoval jeste vetsi.
  To nepisu jako vychvalovani saabu, spis vtipny side-efekt zoufaleho financovani
vyvoje, kdy automobilka nema pro celou modelovou radu vic, nez jeden typ motoru :)
(dokonce i 2-litr je stejny, jen ma jinou klikovku a ojnice pro nizsi zdvih)

Krtek

Citace: fido kdy January 19, 2013, 11:32:07 PM
Citace: LPT kdy January 19, 2013, 11:10:17 PM
V pohodě, to zas tak strašně moc nespěchá (:
2000, 196k, 2.3 LPT, původem z IT.

Aha, IT, takze od Haldy. No, nakonec, proc ne, jsou lide, kteri s nim maji dobre zkusenosti. Jen
jestli ti do toho muzu kecat, Halda byl znamy olejovy experimentator a to se u 9-5 opravdu
nevyplati. Exemplarnich pripadu, ktere to dokazuji, je tolik, ze mi pripada zbytecne to dal
rozvadet.
btw jestli jsi to necetl, pred casem jsem napsal delsi vypraveni o dlouhodobem provozu
9-5 tady:
http://www.saabinfo.net/index.php?option=com_content&task=view&id=1188&Itemid=16

dneska ma to auto najeto asi 243tisic a vykon jsem postupne zvedal ze 170 na 230 a pak
na 260koni, z toho je asi 20tis km na E85 Porad jezdi bez problemu.

?!?!?!?!

FPT

Ne, není to od Haldy.

Odesláno z mého ThinkPad Tablet pomocí Tapatalk 2
--O-o-O--

fido

Citace: LPT kdy January 19, 2013, 11:10:17 PM
V pohodě, to zas tak strašně moc nespěchá (:
2000, 196k, 2.3 LPT, původem z IT.

Aha, IT, takze od Haldy. No, nakonec, proc ne, jsou lide, kteri s nim maji dobre zkusenosti. Jen
jestli ti do toho muzu kecat, Halda byl znamy olejovy experimentator a to se u 9-5 opravdu
nevyplati. Exemplarnich pripadu, ktere to dokazuji, je tolik, ze mi pripada zbytecne to dal
rozvadet.
btw jestli jsi to necetl, pred casem jsem napsal delsi vypraveni o dlouhodobem provozu
9-5 tady:
http://www.saabinfo.net/index.php?option=com_content&task=view&id=1188&Itemid=16

dneska ma to auto najeto asi 243tisic a vykon jsem postupne zvedal ze 170 na 230 a pak
na 260koni, z toho je asi 20tis km na E85 Porad jezdi bez problemu.

Ladik

No, ani se nepochválí, hajzlík, prej auto je doma ;-)

FPT

V pohodě, to zas tak strašně moc nespěchá (:
2000, 196k, 2.3 LPT, původem z IT.
--O-o-O--

fido

Citace: LPT kdy January 19, 2013, 10:21:54 PM
tak auto je doma, zítra kouknu na tu SDI.
Ja jsem sice uz v zaverecne fazi boje s praseci chripkou, ale zitra to jeste nedam ani nahodou.
V prubehu pristiho tydne to ale pujde, aspon ho mezitim projedes a uvidis, jestli je jinak
bezproblemovy. Co k tomu mas vlastne za parametry, jestli to neni tajne? Rok, najezd, motor, puvod?

FPT

tak auto je doma, zítra kouknu na tu SDI.
--O-o-O--

T-Diesel

January 16, 2013, 03:34:46 PM #49 Last Edit: January 16, 2013, 03:40:08 PM by T-Diesel
tak uz nic :)

FPT

v pohodě, já to v neděli pravděpodobně přivezu, takže někdy pak se domluvíme (:
--O-o-O--

fido

Citace: FPT kdy January 15, 2013, 10:34:59 PM
fido: tak TCS tam zřejmě není, jestli všechno půjde dobře, auto bude v neděli doma, tak až se budeš nudit, zvu tě na plzeň (:

Fajn, tak ted uz jen overit, jaka je tam verze SDI. Pokud TK3.6, nebo TK3.7, tak je to OK, pokud TK3.5, tak
se musi vymenit. Ted nevim, za kolik presne se prodava, ale pocitam do 7 litru by ji v RS Motorsport mit mohli.
V nedeli asi doma budu ale nevim, v jakem stavu, zrovna lezim s horeckou >38 :( Kdyz to prejde, muzeme
se domluvit. Pivo si ale vyberu az nekdy pozdeji, mam ted zdravotne technologickou prestavku a nepiju - vubec :)


FPT

fido: tak TCS tam zřejmě není, jestli všechno půjde dobře, auto bude v neděli doma, tak až se budeš nudit, zvu tě na plzeň (:
--O-o-O--

Lihobaron

Citace: FPT kdy January 08, 2013, 09:04:42 PM
já to neřeším kvůli finanční úspoře, to fakt ne.

a pro fida nějakou kompenzaci určitě vymyslím (:

tak to pak jo  OK me slo voto abysis to vod toho nesliboval  ;)

FPT

já to neřeším kvůli finanční úspoře, to fakt ne.

a pro fida nějakou kompenzaci určitě vymyslím (:
--O-o-O--

fido

Citace: FPT kdy January 08, 2013, 07:26:09 PM
Bezva (: a cena cca?
No, ten spotrebak kolem by sis musel zaridit sam. Samotnou upravu softu nedelam rad, je to jen muj
konicek, jinak mam sve prace a starosti dost, ale pro pratele a zname se obcas necham ukecat.
Preferuji bezhotovostni ekonomiku, naposledy Saabika to stalo 4 plzne v hospode. A kdyz se nekdy
naskytne prilezitost mi to oplatit jinou sluzbou, tim lepe.

Lihobaron

dobra rada a je zdarma.. kvuli financni uspore lih neres.. jestli chces setrit, vyhlas druhou zbirku na provoz forumu a dej si raci do auta plyn :)

FPT

--O-o-O--

fido

Citace: FPT kdy January 08, 2013, 03:01:39 PM
ok, takže za předpokladu, že tam TCS není, co by obnášela přestavba?
Nejdriv zkontrolovat zapalovaci kazetu, jestli je to novejsi typ. Staci
vyndat ty 4 srouby, vyndat ji a podivat se na stitek - mela by to byt
TK 3.6, nebo 3.7). Pokud je starsi, tak vymenit za novou (ona stejne brzo
odejde ;) ) Pak asi hodina prace - sundat dekl pod steracema, vyndat jednotku,
odnest domu, precist, presypat par udaju do biopower software, flashnout,
zamontovat. Vymenit svicky za BCPR7ES-11. Projet a zkontrolovat, jestli je
vsechno OK, zajet k pumpe, natankovat E85, znova projet, zkontrolovat.
Pak po nejakych 500 km si nechat vymenit palivovy filtr. Kdybys mel auto a
zajem, muzeme se pak domluvit.


FPT

ok, takže za předpokladu, že tam TCS není, co by obnášela přestavba?
--O-o-O--

fido

Citace: FPT kdy January 08, 2013, 02:07:12 PM
mě to zajímalo kvůli E85, tohle vím (:
ale stejně dík (:
Pak te bude zajimat jen to TCS, protoze to zrovna s Biopower softwarem kompatibilni neni.
Jedina moznost je software bez TCS, coz funguje, TCS je samozrejme vypnuty (coz neni zadna ztrata), ale
blby je, ze ti sviti kontrolka na palubce, coz je neprijemny kvuli STK. Vzhledem k tomu, ze STK zacina
byt cilem korporativisteho fasismu v podobe spolecnosti Dekra, tak se ocekava rozsireni buzerace i na
overovani funkcnosti ABS,TCS, ESP, overovani originalniho software apod. Software se da jeste
zamaskovat, ale nefunkcni TCS ne.


FPT

mě to zajímalo kvůli E85, tohle vím (:
ale stejně dík (:
--O-o-O--

fido

January 08, 2013, 01:58:18 PM #36 Last Edit: January 08, 2013, 02:00:02 PM by fido
Citace: FPT kdy January 08, 2013, 11:47:30 AM
fido, mám tu v oku 9-5 automat 2.3LPT, 99 rok. co ty na to?

Ten je docela v pohode, jen bych se zameril na ten automat, jak radi vsechny stupne, jestli neklouze, jestli necuka, jestli olej nesmrdi.
A pak je u rocniku 99 kriticky TCS, protoze to byl prelomovy rok, davali tam nejaky desny shit, ktery navic neni kompatibilni s novejsima
verzema software. Lepsi je tedy verze bez TCS. Jinak je to dobry auto, ta prevodovka pri slusnem zachazeni a vymenach oleje
vydrzi hodne, znam lidi, co maji vyladene auto s kroutakem 500Nm a porad to drzi ;) Taky znam 9-5 v dieselu, co s touhle prevodovkou
najela 3/4 mil kilometru. A tohle auto jako takovy ma moje zena, po me, dneska ma najeto skoro 250tis a zadny problem. Navic tam ma
postupne zvednuty vykon ze 170 koni na 260 ;)

FPT

fido, mám tu v oku 9-5 automat 2.3LPT, 99 rok. co ty na to?
--O-o-O--

Ladik

možná by bylo jednodudušší najít původního majitele a zeptat se ho kdo do toho vrtal a co s tím dělal
takoví ti zvedači výkonů s tajemnými krabičkami...

fido

Citace: Lihobaron kdy January 07, 2013, 10:34:04 PM
fido: tady je vytah dilu a praci co sem delal jak sem to posilal poslednimu servisakoj, mel to zhruba mesic, kluk co tomu fakt rozumel, vsechno jen diag a osciloskop orig. dilensky prirucky ale taky to pak vzdal..


Tak to je slusny seznam! By snad bylo jednodussi koupit jiny auto a ty novy dily do nej prehazet  *886*
Kazdopadne jsi asi pokryl vse, co me napadlo. Snad jedine, jestli ten motor jeste nema snimac polohy vackoveho hridele
(u BMW je), a pak odvetrani palivove nadrze zpet do sani - t.j. dalsi hadicky, zpetne ventily a minimalne jeden
elektromagneticky ventil. Co je to vlastne za motor? Pochopil jsem akorat, ze jde o VW a podle spotreby, ze jde
asi o benzin? Kouknul bych se, jake mapy predstihu ma, a jake parametry jsou pro X/Y osy, treba z toho
vyplynou nejake dalsi indicie. (teda, jestli se k jeho ridici jednotce nejake verejne dostupne definice map vyskytuji)


Lihobaron

fido: tady je vytah dilu a praci co sem delal jak sem to posilal poslednimu servisakoj, mel to zhruba mesic, kluk co tomu fakt rozumel, vsechno jen diag a osciloskop orig. dilensky prirucky ale taky to pak vzdal..

Svíčky zkoušeny 2 sady, NGK BKR6EKUB dle ETKY
Nová sada zapalovacích kabelů BOSCH
vstriky: JET servis HK-Letiště, proměřeno, 4%rozdíl, vyčištěny, 1% OK
Rozvody nové SKF, včetně pumpy, měřeno orig. přípravkem VW (ne ale nastaveni vačka-unašeč, jak jsme se spolu bavili)
pal. filtr - nový
tlak paliva proměřen, dnes už si nevzpomínám a nemám nikde poznamenáno kolik to bylo, ale bylo to OK
tlaky motoru: měřený za tepla, cca 12bar, 6válec 11,5 (p.Zítko prováděl i tlakovaní válců)
Lambda 2x nová před katem - bosch, za katalizátorem původní
škrtící klapka: pročištění, byla jako nová, i uvnitř krokovej motorek ani prach z uhlíků, vymazání adapt. hodnot a základní nastavení spoustakrát
teď je na autě namontovaná jiná, beze změny
poloha klapky a pedálu plynu jsem proměřoval na hodnotách ve vagu, žádný anomálie, přeskaky, vynechávání
čidlo teploty chl. kapaliny: měřené hodnoty vagem od studenýho startu po zahřátí, žádný anomálie
čidlo teploty nasávanýho vzduchu: nový
váha vzduchu: nová, origo Hitachi
podtlakový hadičky: nové, dýlky nastříhaný a zapojený podle Etky
zjištěna netesnost v sacím kolenu před škr. klapkou: vyměněný těsnění
nové těsnění pod nalévacím víkem oleje
nový vnitřek proměnlivého sání
celé sání prověřeno proti přisávání falešného vzduchu brzdovým čističem
nové "husí krky" pro odvětrávání klikové skříně a hlav válců
kontrola nastavení řetízků mezi vačkami, 16zubů mezi značkami
na straně před řidičem vyměněn nastavovač časování sací vačky - nový orig. díl
zkoušen zapalovací modul z jiného funkčního auta
vyměněna řídící jednotka motoru z jiného auta, stejné katalogové číslo
Nová autobaterie
Névé čidlo polohy klikové hřídele - Bosch

Emise vpořádku, spíš lepší, spotřeba dobrá, nezvýšená, při opravdu úsporné jízdě HK-Praha po staré cestě (cca 80km/hod) 7,6l/100km

Gogo

fido, ani to neřeš, mu to cuká co to má a cukat to bude navždy! To je konstanta!
On to auto už komplet předělal, původní jsou jen koberečky u řidiče, takže jestli to nedělají ty, tak už nic :-)
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

fido

January 07, 2013, 10:13:40 PM #30 Last Edit: January 07, 2013, 10:18:49 PM by fido
Citace: Lihobaron kdy January 07, 2013, 09:54:40 PM
fido: mel bych dotaz, jestli upravujes mapy, moh bys me mozna kopnout spravnym smerem.. proc mi kolisa predstih na motoru cca 5-20° na volnobeh a v nizkejch votackach a diky tomu motor bezi neklidnej a nema takovej vykon??

Jestli to kolisa o 15°, tak to je hodne a urcite to nevznika normalne interpolaci sousednich hodnot z ignition mapy, protoze kolem volnobehu je rozdil max kolem 5°.  Zrejme si o to rika jednotka z jineho duvodu, coz muze byt tim, ze motor klepe, takze stridave bere z normalni ignition mapy a stridave
z knock-ignition mapy, nebo muze byt problem s cidlem teploty, ze si chvili mysli, ze uz je zahraty a chvili si mysli, ze je jeste studeny
a bere z warmup-ignition mapy, anebo to muze byt problem s elektricky ovladanou klapkou, ze snimac polohy vynechava a jednotka v mape
poskakuje vic, nez by chtela, anebo posledni moznost, ze je spatny cidlo polohy kliky a proste mu ta informace v jake poloze je TDC kolisa.
Kazda jednotka je trochu jina, takze tohle je takovy hruby odhad, co muze byt pricinou. Asi by pomohlo pripichnout jeste nejakou univerzalni
diagnostiku a podivat se na dalsi parametry. Treba tu teplotu, polohu klapky, nebo lambdu a kratkodobou adaptaci - podle toho by se dalo odhalit
prisavani vzduchu. Staci nejaka cinska sragora za litr, zakladni PID to precte z kazdeho auta.
Edit: Jo a jeste me napadla jedna vec - vaha vzduchu. Zkus na ni za behu motoru poklepat nasadou sroubovaku. Jestli zacne volnobeh houpat, tak
to ma za sebou.

Lihobaron

fido: mel bych dotaz, jestli upravujes mapy, moh bys me mozna kopnout spravnym smerem.. proc mi kolisa predstih na motoru cca 5-20° na volnobeh a v nizkejch votackach a diky tomu motor bezi neklidnej a nema takovej vykon??

fido

Citace: FPT kdy January 07, 2013, 11:17:50 AM
apc ventil to mělo, bohužel už je na pravdě boží. teda motor z toho jezdí pořád (:
ale teď řeším novej krám, tak se ptám (:
Pak asi nejlip 9-3/9-5 s Trionicem 7. 9-3 s Trionicem 8 s prvnimi rocniky jsou dost problem, musi se tam menit plno hardwaru coz se v podstate
nevyplati. Pak GM (tam je treba hledat pro ktery existuje flexFuel varianta softwaru) a zbytek jen jedno, nebo druhe palivo. Ono se to da teda
dodelat do kazde jednotky (viz jak jsem psal, ze to mam rozdelane pro Trionic 5), ale je to strasne moc prace a to i kdyz je k tomu puvodnimu
softu spousta informaci, coz u saaba je. U ostatnich znacek jsem nenasel zadnou tak cinorodou komunitu, ktera by mela software takhle skvele
rozebrany a popsany (navic vse zdarma). Treba na BMW forech jsou strasny gumy, ktery vetsinou jen vykrikujou, ze menit cokoliv, co sjelo z
linky v Mnichove je svatokradez :)

FPT

apc ventil to mělo, bohužel už je na pravdě boží. teda motor z toho jezdí pořád (:
ale teď řeším novej krám, tak se ptám (:
--O-o-O--

fido

Citace: FPT kdy January 07, 2013, 09:50:08 AM
Ahoj fido, dík za příspěvek (:
Co všechno na to umíš přestavět? (:
Ahoj, jak jsem psal - temer vse, co se da jednoduse precist/preflashovat. Saaby temer vsechny co maji trionic, na BMW uz jsem docela zarizeny, ale kazdy novy
typ zabere nejaky cas, nez dohledam mapy (na bratrovo BMW mi to zabralo cely vikend), kazdopadne je zaklad, ze to umi nacist/flashnout treba Galleto 1260
adapter, idealne, pokud jsou pro to uz existujici XDF definice pro TunerPro. Pripadne jakykoliv novejsi GM, ktery je podporovany ve VCM Suite:
http://www.hptuners.com/products/vcmsuite_vehicles.php
ale tam to stoji nemaly penize, protoze se musi kazdy novy VIN licencovat.
Jestli si dobre vzpominam, tak jsi pred par lety koupil 9000 2.0 LPT s automatem, ze? Tam bych teda zacal hlavne pridanim APC ventilu a flashnutim
FPT software ;)

Krtek

No těší mně že alespoň nějkdo zná ten motor :-) Než měnit soft spíš potřebuju aktuálně vyměnit rozvody :-) Teď s LPG už myslim nemá cenu nad E85 uvažovat a laborovat.
Podle spritmonitoru tady na to někdo jezdí s CTSkem asi i bez úprav. Ale koukam že to tam leje občas a v malých dávkách. To je možná dobrý na pročištění palivový soustavy.

FPT

Ahoj fido, dík za příspěvek (:
Co všechno na to umíš přestavět? (:
--O-o-O--

fido

Koukam, ze jsi poridil CTS s GM V6 Alloytec motorem, ten bych umel upravit - poridil jsem pred casem HP tuners software :-) ale jak jsem psal vyse - auto, ktery pro to nema rovnou udelany flex-fuel software (coz ma GM AFAIK az pro V8), tak musi jezdit jen na jedno, ci druhe palivo (nebo udelat kompromis a zbytek nechat na adaptaci jednotky, coz ne kazda snese) a navic ta uspora je mensi, nez na plyn (zase investice je mensi)

Krtek

Vítej navrátilče a díky za postřehy. Já uvažoval prubnout to do Kadlíka ale nakonec jsem šel do plynu. Asi bych fakt neušetřil a možná by byly bez úprav problémy v zimě.

fido

January 07, 2013, 08:41:49 AM #21 Last Edit: January 07, 2013, 08:44:05 AM by fido
Tak neco k provozu na E85. Mam to ve 3 autech, SAABech. Dve jsou upraveny pomoci oficialniho Biopower softu, takze si to umi pomer nastavit samo. Jedno z nich mam navic hodne poladeny, velky vstriky, turbo, downpipe, race katalyzator... Treti je jeste s Trionicem 5, ktery se da upravit jen na jedno, nebo druhe palivo. Nicmene uz nejakou dobu vyvijim "biopower" software i pro tenhle typ. Jeste jsem upravoval bratrovo BMW 330, ktery jezdi jen na E85.

Co je potreba
- Upravit mapy pro studeny start. Ethanol mizerne zplynuje, takze je potreba ho pri startu pridavat podstatne vice. Je to vune jako v lihovaru :)
- upravit palivove mapy, nebo parametr vstriku. Pri maximalni zatezi to chce az 40% paliva navic, takze se vam muze stat, ze uz nebudou stacit vstriky.
- upravit mapu predstihu. E85 ma oktanove cislo cca 107 a obrovskou odolnost proti klepani. Muze se tedy zapalovat podstatne drive, coz ma za nasledek podstatne zvyseni efektivity a tedy i vykonu.

Takhle se da upravit jakekoliv auto, u ktereho se da rozumne precist/flashnout jednotka a jsou k tomu zname nejake parametry (ne kazda komunita je tak aktivni, aby si dohledavala lokace/rozmery/vlastnosti map v jednotce ;) ). U bratrova BMW jsem se dopracoval na takovou presnost, ze se dlouhodoba adaptace paliva nehnula o vic, nez 2%.

Jak to jezdi
Jako prase. Narust kroutaku znacny, motor prede jako kocicka, na volnobeh mate pocit, ze to chciplo. Vespod to tahne jako turbodiesel, nahore to pokracuje jako benzinak, takze jizda s takovym autem je velice prijemna, az navykova.

Vyplati se to?
Pro cloveka, co chce setrit - ne. Pro cloveka, ktery se rad "sveze" a obvykle tankuje 98 oktanovy benzin, ano. Pokud jedete lehka noha a vyuzivate narustu kroutaku v nizkych otackach, tak spotreba vyleze "jen" o cca 25%, coz pri cene E85 25-26kc jeste ujde. Pokud ale stejne tankujete benzin u pochybnych pump, jen abyste usetrili, tak se dostanete na stejnou usporu taky. Ja to mam v aute s vykonem pres 300 koni a fakt, ze motor neklepe ani pri maximalni zatezi a teplota vyfukovych plynu je asi o 100'C niz, nez s benzinem, je pro me jasne plus. Bratr u BMW dlouhodobe meril spotrebu a ve finale pry usetri asi 5-10%, pricemz si uziva, ze auto jezdi jako prase.
A jeste jeden dobry duvod, pokud mate odpor ke zkorumpovanemu Systemu - pro vyrobu E85 se uzivaji ve velkem dotace. Ty dotace jste zaplatili vy, ze svych dani a to i v pripade, ze E85 nepouzivate. Pri nakupu E85 se uz spotrebni dan neplati, takze statu nic dalsiho nevracite (v pripade benzinu ano) Lze tedy rict, ze prispivate na dobrou vec hned 2x - snizujete financovani zlocinneho spolceni  :D

Rizika
Pokud to nalejete do nadrze bez uprav, tak budete mit problemy se studenymi starty, motor pobezi na chudou smes, takze pravdepodobne casem propalite pisty, nebo ventily. Rozpusti se vam sracky v nadrzi a palivovem potrubi a ucpou vam vstriky. Tomu se predchazi tim, ze se po par stovkach kilometru vymeni palivovy filtr. Pripadne po case znova. Pokud vase palivova pumpa stoji za prd, tak se asi brzo zadre, protoze je E85 hodne "suchy", zpusobuje koroze a trochu  vede proud. KAzdopadne, v nasem starsim SAABu odolava pumpa uz asi 20 tis km, ve druhem jsem kupoval vykonnejsi pumpu kvuli vykonu a ta uz je na E85 garantovana (doporucuje se napr. Deatschwerks). V bratrove BMW odesla pumpa asi po 2 tis km ( proste nemecka kvalita :-) ).

protoze si vzpominam, jak se na tomto foru resila hlavne spotreba a dodrzovani rychlostnich limitu, tak mam obavy, ze to asi nikoho nenalaka :)

Lihobaron

jo a jinak sem zapomel ALE DOCELA HEZKY TO VONI :)

Lihobaron

Citace: ferinom kdy December 18, 2012, 09:30:37 AM
Pocuj, neskusis to do tvojho "cukatka"? Mozno sa stane zazrak a po par nadrziach to pojde hladko. ;)

prave ze ja na to v lete jezdil ze zkusebnich duvodu ohledne bohaty/chudy smesi, pak sem konecne dospel k vysledku ze muj problem je v kolisajicim predstihu a nema s boahtosti smesi nic spolecnyho :(

ferinom

Citace: Lihobaron kdy December 17, 2012, 06:05:29 PM
pocitej 20-30% spotreba nahoru.. nechtel sem tomu verit, ale je to fakt tak.. ja sem trasy do prace a zpatky co se dostavam v klidu pod deset, kolikrat pod 9/100km nedostal s lihem pod trinact.. uspory si spocitej sam :) jediny plus ze ti to procisti nadrz a palivovy vedeni.. bordel z nadrze zustava ve filtru, takze pro jistotu vymenit rika se po cca 1tis km.. miiirny zvyseni vykaonu ve vyssich votackach.. smes se vochudi, jednotka podle lambdy vobohacuje do urcityho pomeru smes, nektery auto zvladne samo vo sobe vic, nektery min, pak uz zacne hazet chyby chuda smes horni hranice mez dosazena.. muzes koupit jakousi predrazenou "krabicku" ktera zajisti prodlouzenim doby vstriku obohaceni smesi a pak pri startovani studenyho cekas pri zapnutym klicku vic jak 5vterin tak to prepne do nejakyho studenyho startu a naladuje vic paliva, jinak to za studena(cca +5° a min) nenastartujes.. ke spravny prestavbe je potreba zvetsit predstih bo lih hori pomalejc a to tyhle "prestavby" uz neresej.. za me NEBRAT, raci plyn..

Pocuj, neskusis to do tvojho "cukatka"? Mozno sa stane zazrak a po par nadrziach to pojde hladko. ;)

Romanius

aha, takže je to riadna kokotina, takže EU to bude za chvilu riadne podporovať. nakoniec to úúplne nahradí normálny benzín

Lihobaron

pocitej 20-30% spotreba nahoru.. nechtel sem tomu verit, ale je to fakt tak.. ja sem trasy do prace a zpatky co se dostavam v klidu pod deset, kolikrat pod 9/100km nedostal s lihem pod trinact.. uspory si spocitej sam :) jediny plus ze ti to procisti nadrz a palivovy vedeni.. bordel z nadrze zustava ve filtru, takze pro jistotu vymenit rika se po cca 1tis km.. miiirny zvyseni vykaonu ve vyssich votackach.. smes se vochudi, jednotka podle lambdy vobohacuje do urcityho pomeru smes, nektery auto zvladne samo vo sobe vic, nektery min, pak uz zacne hazet chyby chuda smes horni hranice mez dosazena.. muzes koupit jakousi predrazenou "krabicku" ktera zajisti prodlouzenim doby vstriku obohaceni smesi a pak pri startovani studenyho cekas pri zapnutym klicku vic jak 5vterin tak to prepne do nejakyho studenyho startu a naladuje vic paliva, jinak to za studena(cca +5° a min) nenastartujes.. ke spravny prestavbe je potreba zvetsit predstih bo lih hori pomalejc a to tyhle "prestavby" uz neresej.. za me NEBRAT, raci plyn..

elpidio

Ale zase má nižší výhřevnost.

článek na saabinfu

Na fóru je tam toho opravdu hodně. Má to v 9-5 i saabík. Co si to tak vybavuju, tak dost lidí popisovalo citelný nárust spotřeby při jízdách po městě a v mrazech. Spíš to využijí ti, kdo jezdí dlouhý štreky na dálnicích.
Ne, hádejte, mám Rujánu.

Krtek

ale víc to váže vodu. tak asi proto.

Gogo

Právě ty studené starty jsem četl, ale nějak mě to hlava nebere, léh je přece hořlavější než benzín. Respektive má nižší bod vzplanutí...alespoň jsem v tom tak nějak žil...
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

Krtek

Muj dvorní mechoš na Daewroolety mi řikal že starý feldy s monovstřikem na to jezděj nejlíp a bez úprav. MPIčka prej už to tak dobře nežerou ale problémy jsou snad jenom se studenýma startama v zimě. jinak prej bez úprav taky OK. Ale má zkušenost asi tak rok, o moc dýl ne. Nic se mu na tom nepodělalo tak to asi funguje. Přesný čísla spotřeby jsem z něj ale netahal.
Koukam že i jeden majitel CTSka to u nás do něj leje bez úprav ale málo (cca 1/4 vůči benálu) a v Daewoo klubu na to jezděj bez úprav Leganzy.

Ladik

já bych to tam nerval, já su konzervativní
lidi vymýšlej pikoviny bo se nuděj a Gogo asi hodně, dopoledne plyn, odpoledne 85, večer koks, zítra brikety :)

Gogo

no já o tom ani neuvažoval, spíš mě zajímá, jak to jede, jak se to chová při startu, jak to smrdí a tááák :-) jsem to na živo nikdá neviděl no..
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

Jerry.Gunman

Jsem o tom (před Citrónkem) taky uvažoval a bylo mi řečeno, že
(1) je to na benzíňáky
(2) chce to drobnou úpravu motoru (vraj okolo 10.000 CZK)
(3) s E 85 to o cosik (tak do 10%) více žere a potřebuje to o cosik náročnější údržbu

Takže sečteno a podtrženo, pokud máš či vysloveně chceš benzíňáka (a nechceš si zapchat kufr LPG tankem), tak proč ne, ale když kupuješ "nové" auto, tak se to nevyplatí
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

petrklm

Bych se na to vykváknul.... benzín za 33,50 :). Neřeknu, kdybych koupil novej flexfuel, připravenej od výrobce na obě paliva, ale přestavovat?
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

Gogo

Je fakt, že úspora to bůhví jaká nebude, ale zase žádné schvalování, zápis to TP....jen se picne jakýsik bazmek a jede se. Ono pro každý motor to nebude, jako LPG, všechno chce svoje.
Ale až to budeš mít, napiš, jak to jezdí, smrdí, kolik to žere atd.
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

ferinom

No ja som cital, ze je toho viac. Problemom je tesnenie palivovej sustavy, treba ventilove vole kontrolovat castejsie, olej tiez castejsie menit a vraj na dialnici moze dostavat katalyzator na frak. Teda ak to chce pouzit clovek do beznej kary.
Neviem co je na tom pravdy, takze hadat do krvi sa nebudem.  ;)

elpidio

Ne, hádejte, mám Rujánu.

FPT

no, to je jasný, je potřeba ošálit ŘJ, aby prodloužila dobu vstřiku. zvedne se spotřeba paliva, litr je zase levnější... no, nevychází to nic moc, ale aspoň něco.
--O-o-O--

ferinom

No jo, len myslim ze niektory vyrobcovia to vyslovene neodporucaju.

FPT

já na to budu jezdit od novýho roku. zkušenosti... no, žádná velká úspora to není, ale zase je to naprosto minimální zásah do auta.
--O-o-O--

Gogo

Chlapi, máte někdo nějaké povědomí o E85??
Jsem na to nedávno narazil, ale moc o tom nevím, vidím stojany na pumpách, ale neznám nikoho kdo na to jezdí...
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...