Quíííz pro chytrý hlavy

Založil Lihobaron, October 22, 2012, 01:18:23 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Lihobaron

Citace: Gogo kdy October 22, 2012, 11:08:23 PM
Zidane, těch 2,5mm je málo, přepočítej to.... bych to viděl na natažení tak o 4-5mm.

no jestlize ma to zubaty kolo na vacce obvod 22cm, je podle me 220/360x1,5 a vyjde cca 1mm ale jen na dylce 20cm retezu, jestli je retez dlouhej 50 tak mi vychazi 2,5mm..

Lihobaron

Citace: atnarfus kdy October 22, 2012, 09:28:06 PM
Jo ono to má proměnné časování, tak to je hotovo. Tak to bez origoš dokumentace nemá smysl teoretizovat. Tam musí být popsáno nastavení rozvodů a přípustné tolerance.

neni vo cem teoretizovat, nastaveni je na znacky, pocet clanku mezu znackama 16, tolerance do 4°.. jenze to je slozitejsi, muze to delat treba jen slabsi tlak voleje, nenatlakuje se napinak jak by mel a je to vpici.. jinak mame k dispozici spousta prirucek a ohledne tohodle tam je uplne kulovy..

Lihobaron

rozvody sou delany v atu a pak me je jinej servisak delal znova podle origo pripravku, byl sem u toho kdyz mi ukazoval, jak to nesedi, ale bylo to vo strasne malo.. jediyn zuby sou na vackach a tam jejich tvar netusim, na co se mam soustredit??


Gogo

Zidane, těch 2,5mm je málo, přepočítej to.... bych to viděl na natažení tak o 4-5mm.
Ale to by neměl být až takový problém, spíš to tipuju, že na tom dělal rozvody někdo komu se nepodařilo to nasadit úplně přesně, páč u proměnného časování je minimální odchylka průser... ono se to nasčítá.. Hele a co tvar zubů, je OK-vypadají jako nové, nebo mají sražené hrany ? případně vymletou jednu stranu??
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

Romanius

no je fakt, že keby nick Lihobaron videl nejaký policajt, asi by ťa šiel rovno zabásnuť.
a tie rozvody s tými volami mohli sposobiť všetky tieto problémy? to sa mi nezdá, ved motorov s týmto nájazdom je hafo ...

Ladik

mě napadá jen jedna věc, prostě to kurwa už hoď do šrotu woe, dyť tolik jsi se za ty roky nevěnoval ani vlastnímu synovi určitě, co tomu křááápu ;-)

mmchodem v dnešní době a situaci mít NICK Lihobaron je zhovadilost, kurwa dej si toho Zidana  :)

atnarfus

Jo ono to má proměnné časování, tak to je hotovo. Tak to bez origoš dokumentace nemá smysl teoretizovat. Tam musí být popsáno nastavení rozvodů a přípustné tolerance.

Lihobaron

rozvody sou klasika.. rozvodovym remenem sou pohaneny jen vejfukovy vacky.. mezi vejfukovou a saci je retizek, kterym se pohani saci vacka.. ten retizek je napinanej volejem tlakovanym napinakem, kterej ale pozici(nahoru - dolu) meni vzajemny nastaveni vejfukovy a saci vacky, az o 20°.. u ty rady valcu jak sem menil ja napinak, je tlakem oleje pohanena-nastavovana vrchni strana a spodni jen pres pruzinu tlací a napina retizek a kopiruje pozici ty vrchni pulky.. v pripade, ze je dana poloha vrchni pulcasti napinaku se pri prodlouzeni retezu pohne saci vacka dozadu, tj. otvira se pozdejc nez by mela pri nenatazenym retizku.. v pripade druhy rady valcu, pokud je ovladana cast taky ta vrchni, dochazi ale pri prodlouzeni retizku k tomu, ze saci se votvira drif nez by mela pri nenatazenym.. je to frpdeli, proste nevim uz jak dal..

takhle to vypada..
http://www.youtube.com/watch?v=-f9NsO_GsVQ

atnarfus

Absolutně netuším jakou to má konstrukci rozvodů, tak neporadím. Pochybuji ale, že se tam přetahují dva napínáky. Vzájemná poloha kol by pak byla dost nejistě definovaná. Řetězový převod má jednu stranu napnutou samu o sobě z principu (na té straně, kde je řetěz namáhán tahem) a na druhé straně nenapnutý řetěz plandá.
Jestli je i na přirozeně naptuné části řetězu nějaká kladka, tak je to pouze vodící kladka, nebo nějaký tlumič kmitů. Vačkový hřídel kmity generuje a je potřeba se s tím nějak vypořádat.

Lihobaron

no natahnul.. je to jen teorie a ta mi moc nesedi, protoze jestli sou napinaky zrcadlove, tak by natazeni retizku v obou radach valcu nemelo bejt protichudny, tj. jedna se zpozduje a jedna predbiha ale vobe by se mely predbihat.. za predpokladu ze maj oba ovladanou stranu vrchni a spodni jen vypruzuje dylku retizku by se jedna predbihala a druha zpozdovala.. ale konstrukci obou napinaku neznam, jeden sem sice na jare menil ale starej sem vyhodil do srotu..

atnarfus

Snadno. Udivuje mne, že se vytáhnul pouze tak málo.

Lihobaron

este bych se zeptal, rozvodovej retizek mezi vackama, je cca 50cm dlouhej, vo kolik se muze provozem na cca 270tis km natahnout?? podle teorie, ze se vacky rozchazej vo 3° tj, 1.5°kazda na jinou stranu by vychazelo, jestli dobre pocitam, ze na to ma vliv natazeni retizku vo cca 1mm na 20cm dylky, tj. tak 2.5mm na cely dylce?? je to vubec mozny??

Lihobaron

jj, kuci dik, nejak mi to nedochazelo ale jak to franta napsal je to jednoznacny.. ikdyz pak zas udaje z diagnostiky ukazujou dlouhodobej prumer u jedny rady -2° a u druhy +5° tak mi to nejak nesedi kua.. ale zaplat buh sem nasel kluka co tomu hovi a ma zajem vo problem.. bohuzel k tomu motoru nejsou vubec zadny udaje a hodnoty a to ani v orig. dilenskejch priruckach :(

Gogo

Jak píše Franta, máš to rozjetý o 3° což je málo na vážný problém, ale dost na problémy se spotřebou a optimálním chodem motoru.
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

atnarfus

Nevím zda úplně přesně chápu tvůj dotaz, ale mezi klikou a vačkou je převodový poměr 2:1. Otočí-li se klika o 6°, vačka se otočí o 3°. Je-li tedy rozdíl měřený na klice, na vačkách je to polovina naměřené hodnoty.

Lihobaron

Treboval bych poradit.. Na vobrazku je oscilogram z pasika kde se rozchazej saci vacky o jeden zoubek na klice.. klika ma 60zoubku, tzn. 360°/60 = 6° jeden zoubek, tudiz se me saci vacky rozchazej vo 6°.. plati to ale i v pripade, ze se vacky tocej dvakrat pomalejc nez klika??