Švagr si vykouknut v bazáči Pažouta 407 1.6HDI. Nerozmlouvám, nepomlouvám, pouze se mu snažím pomoci sehnat k tomu nějaké informace. Mám známého v Pažoutím servisu, tak doufám že mu podle VIN vyhrabe něco z minulosti. Zajímalo by mne ale, zda tento povoz nemá vyloženě nějaké typické průsery.
http://www.andy-auta.cz/auto/AV334_12-peugeot-407-1-6-hdi-s-kniha-panorama-alu.html
Kilometry ani neřešte, to snad nikdo nebere vážně. Mě spíš zajímá jestli to má FAP.
Citace: atnarfus kdy January 05, 2013, 07:01:14 PM
Švagr si vykouknut v bazáči Pažouta 407 1.6HDI. Nerozmlouvám, nepomlouvám, pouze se mu snažím pomoci sehnat k tomu nějaké informace. Mám známého v Pažoutím servisu, tak doufám že mu podle VIN vyhrabe něco z minulosti. Zajímalo by mne ale, zda tento povoz nemá vyloženě nějaké typické průsery.
http://www.andy-auta.cz/auto/AV334_12-peugeot-407-1-6-hdi-s-kniha-panorama-alu.html
Kilometry ani neřešte, to snad nikdo nebere vážně. Mě spíš zajímá jestli to má FAP.
Já se sedanem najezdil nějakých 160 Tkm, pak něco málo s kombíkem - kterej mi IMHO zachránil život při havárce, takže zkušenosti veskrze
WELLMI pozitivní.
Budeš-li míti jakékoli konkrétní dotazy, jsem Ti plně k dispozici ;)
Nic o tom nevím, tak ani nevím na co se ptát.
FAP má či nemá? (asi podle roku výroby a země určení)
Dvouhmotnostní setrvák má či nemá?
Motor to bude pakárna jako každý dehet. Čerpadlo drahé, vtřiky to je vyloženě pálka. Slyšel jsem, že je na těchto motorech nějaký problém s mazáním turba a hodně záleží na použitém oleji.
Opravitelnost podvozku - podle katalogu dílů to vypadá, že se snad dají měnit pouze samotné čepy, ale známe frantíky, ti to dělají každého půl roku jinak.
S autej je svezení pardání, ale motoru 1.6HDi s FAP ( tady je, je to vidět už jen při pohledu na motor ) bych se vyhnul, podle mě je ideální motor 2.0 HDi 100kw.
FAP ti zjisti podle vin ten tvuj znamej, za dvouhmotu bych dal levy predlokti ze ma a resit u tohodle auta samostatne menitelny cepy mi pride trosku ujety ;D
Díly náprav jsou na jeté plechovce v kombinaci s naší kvalitní silniční sítí podle mne docela zásadní věc. Je rozdíl koupit čepy za pětikilo, nebo ramena za patnáct tisíc.
Navíc to řeším já, ne budoucí majitel.
to ja samo chapu, ale pochop ze to bude az na poslednim miste co bude resit.. nejaky rameno za 15nact bude brnkacka..
Když jsem si to tak hodil na papír, tak i když auto bude v pohodě a pouze vymění náplně plus rozvody a koupí sadu zimních kol, tak by měl mít připraveno 25k.
starter, baterka, vstriky, cerpadlo, dvouhmota, filtr pevnejch, turbo, vaha, egr... co znam lidi vokolo upoustej vod jetejch naftaku i pro firemni provoz, natoz pro soukromy pouziti..
Ty už jsi jak já. Taky jsem mu tohle všechno vyjmenoval a ukázal ceny na netu *886*
Kdyby potřeboval auto na 200km denně, tak bych to pochopil. On s tím bude jezdit 8km do práce a zpět. Jednou za dva měsíce delší jízda (100km). Navíc je to socka jako já a jakákoli běžná oprava pro něj bude likvidační.
jinak ted koukam na elit a rameno lemforder tam je jedno zhruba za trojku, ale netusim konstrukci, jestli to je vsechno byla by cena super myslim..
jinak v tom jerryho sedanu sem se projel po hradci a svezeni paradni, melo to tu spravnou prevodofku OK
Citace: Lihobaron kdy January 05, 2013, 09:26:39 PM
jinak v tom jerryho sedanu sem se projel po hradci a svezeni paradni, melo to tu spravnou prevodofku OK
Tož to abych si zasejc udělal cestu do Hradce, bo Citrónek má taky správnou převodovku :D
BTW, ta 1.6 HDI je prý MOC povedená
http://www.auto.cz/citron-c5-1-6-hdi-vs-peugeot-407-1-6-hdi-1067
ja tu 1.6tku ve slabci verzi vez v novym berlingu nedavno do polska a byl sem stim spokojenej, docela to jelo a zralo nulanula prd.. ale servisovat po 100tis. km bych to nechtel..
Citace: atnarfus kdy January 05, 2013, 09:23:58 PM
Ty už jsi jak já. Taky jsem mu tohle všechno vyjmenoval a ukázal ceny na netu *886*
Kdyby potřeboval auto na 200km denně, tak bych to pochopil. On s tím bude jezdit 8km do práce a zpět. Jednou za dva měsíce delší jízda (100km). Navíc je to socka jako já a jakákoli běžná oprava pro něj bude likvidační.
Tak to je pro dpf smrt...
Citace: atnarfus kdy January 05, 2013, 09:23:58 PM
Ty už jsi jak já. Taky jsem mu tohle všechno vyjmenoval a ukázal ceny na netu *886*
Kdyby potřeboval auto na 200km denně, tak bych to pochopil. On s tím bude jezdit 8km do práce a zpět. Jednou za dva měsíce delší jízda (100km). Navíc je to socka jako já a jakákoli běžná oprava pro něj bude likvidační.
Kupovat si na 8 km denně HDI je totální krávovina - tam mu daleko spolehlivější, pohodlnější a najmě
MNOHEM LACINĚJŠÍ služby udělá benzíňák
http://www.tipcar.cz/?regionKod=00&i_stav=O&vozidlo=A&kategorie=**&znacka=BH&model=BHQ%3B&i_kodm_text=Hledan%FD+text&karos=**&druhp=A&cena_od=&cena_do=&rok_od=&rok_do=&vykon_od=&vykon_do=&objem_od=&objem_do=&tach_od=&tach_do=&akce=brows&kf=&q=vyhledat&zob=&page=0&ipp=&rz=&pdni=&soukromnici=&p_dveri=&pmist_od=
Já mu to rozmlouvat nebudu.
FAP to podle WIN decoderu má:
VIN number VF36E9HZC21711022
Region France
Mark Peugeot
Model 407
Year 2008
Body Estate
Engine DIESEL TURBO DV6TED4 FAP
Gearbox manual
Fuel Type Diesel Fuel
Serial Number 711022
Na Pažoutím klubu už někdo žádal o zjištění informací z databáze a odepsali mu tam pouze že to bylo prodané v Belgii 12.2.2008, jinak žádný záznam.
Cebia vydala certifikát:
http://www.andy-auta.cz/modules/cebia/report.php?vin=VF36E9HZC21711022
jj, kvalitka.. andy-auta doporucuje i Standa Huml.. me se tam asi pred dvouma rokama libila jedna xantia..
Koukám že na autě už má rezervačku, tak to už je asi ruka v rukávě.
treba bude spokojenej OK
Doufejme že jo. Já bych na to nervy neměl.
urcite.. najezdi malo tak se mu toho moc neposere, filtr necha vykuchat a volny cepy v ramenech na stkacku za dve kilca podplati ;)
Na webu bazáče je auto označené jako prodané. Švagr se tam dnes chystal, tak to už je asi doma.
Konečně se svezu pořádným autem.
Citace: atnarfus kdy January 08, 2013, 07:24:38 PM
Konečně se svezu pořádným autem.
to je s automatem??
Klasický fofrklacek.
Nechal jsem to proklepnout ještě v Pažoutím servisu (pouze papírově). Kolegy příbuzný tam dělá přijímacího technika. Auto si koupila velká švícarská autopůjčovna rovnou od automobilky. Nešlo to přes dealera, nebylo to servisované ve značkovém servisu. K takovým autům se prý servisní knížky a další dokumentace vůbec nevydávají. Knížka je tedy stoprocentně padělek a minulost je zcela neznámá. Jediný záznam v databázi je právě prodej.
tyvole jak je mi ho lito :) ale zas na druhou stranu, muze bejt prijemne prekvapenej a auto muze slapat jako svicary, zname marfiho zakony :)
Citace: atnarfus kdy January 08, 2013, 07:29:38 PM
Klasický fofrklacek.
ja myslel ze si rikal v poradnym aute ;)
p.s. chtej mi sebrat v praci jaryska s AT a dat c4ku s MT :(
Citace: Lihobaron kdy January 08, 2013, 07:35:17 PM
Citace: atnarfus kdy January 08, 2013, 07:29:38 PM
Klasický fofrklacek.
ja myslel ze si rikal v poradnym aute ;)
p.s. chtej mi sebrat v praci jaryska s AT a dat c4ku s MT :(
co sa ti nepaci, ved dostanes francuza za francuza. Ale mas problem s rucnym miesanim oleja v prevodovke? :)
Citace: atnarfus kdy January 08, 2013, 07:29:38 PM
Klasický fofrklacek.
Nechal jsem to proklepnout ještě v Pažoutím servisu (pouze papírově). Kolegy příbuzný tam dělá přijímacího technika. Auto si koupila velká švícarská autopůjčovna rovnou od automobilky. Nešlo to přes dealera, nebylo to servisované ve značkovém servisu. K takovým autům se prý servisní knížky a další dokumentace vůbec nevydávají. Knížka je tedy stoprocentně padělek a minulost je zcela neznámá. Jediný záznam v databázi je právě prodej.
Hmmm, od toho bych asi zdrhal rychle a daleko - příbuznej má solidní šanci, že koupí dobrou past :(
Snad bude mít kliku.
Citace: ferinom kdy January 08, 2013, 08:20:33 PM
mas problem s rucnym miesanim oleja v prevodovke? :)
hezky receno, to sem neznal :)
no to sem zvedaf jak teda pochodil
nekeri si nedaju rict ani kdyby co bylo, zaslepeni predstavou vonaveho kusu...
no taky sa me obcas takova nalada povede :)
Dnes jsem se konečně svezl a měl i příležitost na podrobnou prohlídku.
Auto vypadá poměrně zachovale. Sem tam škrábanec po venku, ale žádné náznaky po opravě jsem nenašel. Interier čistý, kompletní, neponičený. I těm kilometrům by to zdá se odpovídalo.
Zkušební jízdu komplikovalo počasí. Nejdřív jsme to nemohli nastartovat. V noci bylo -20, ráno -13. To mi nepřipadá tolik, aby to točilo a točilo a pouze občas drblo a jinak nic. Asi na pátý pokus to konečně naskočilo a začalo vyluzovat zvuky, že i můj Zetor 6911 by se styděl. Trochu se to srovnalo až po pár kilometrech jízdy. (Jezdím se služebním 1.4TDI PD a to startuje na první pokus a takový kravál nedělá, přitom má najeto 160k km). Následně jsem obtížně hledal kus čisté silnice, kde bych to trochu protáhnul. Našel jsem a vyzkoušel auto i ve vyšší rychlosti. 110 je vyloženě pohodlná cestovní rychlost. I při 140 je auto samozřejmě tiché a jisté. Víc už jsem si netroufal. Řídí se to příjemně, řazení je OK, brzdy jsou trochu gumové. Rozčiloval mne dlouhý jalový chod plynového pedálu. První centimetr sešlápnutí nic nedělá. Pak už ale motor ochotně zabírá a docela slušně to jede od nějakých 1600 otáček. Žádný trhan to není, ale zrychluje kdykoli se přišlápne a i dlouhý kopec na pětku devadesátkou pohodlně vyjede.
Našel jsem jedinou mouchu a to rozměry interieru. Od auta střední třídy bych čekal víc. Nechápu, proč je tak krátký prostor pod palubní deskou. Podlaha se pod palubní deskou šikmo zvedá a není kam dát nohy. Musím mít sedačku posunutou dost dozadu, abych se tam naskládal. To jak na místě spolujezdce a tak i na místě řidiče. Tam to ještě zhoršuje ovládání tempomatu a rádia, které ční ze sloupku řízení šikmo dolu a proto musím sedět opravdu hodně vzadu, abych měl kam dát kolena. Za mne už si sedne jenom dítě, protože mezi opěradlem a zadním sedákem je 10cm. Nechtěl jsem majiteli rozštelovat celé nastavení a tak jsem nehledal lepší a úspornější posez. Nahoru by to stejně nešlo. Sedačku jsem měl až dole a nad hlavou 2cm od stropu (panoramatická střecha). V případě nárazu bych se asi nehezky pomlátil o rám předního okna.
Některé věci mi připadají trochu podivné, ale to je otázky zvyku. Ovládání počítače pouze tlačítky rádia. Přitom samotné rádio se ovládá pod volantem. Nechápu proč nejde zapnout tempomat pod 50km/h. Na dodržování čtyřicítky ho rád používám. Loketní opěrka nejde odklopit a při sedačce spuštěné až dolu je nepohodlně vysoko.
Závadu jsem našel jedinou. Hrozně jsem v tom vymrznul. I přes 70st. na teploměru to vůbec netopilo. Následně jsem zjistil, že tomu chybí 1,5 litru chladící kapaliny. Po dolití to topit začalo. Snad to nebude nějaký větší průser.
Když to vezmu kolem a kolem, tak mít to víc místa na délku a na výšku, tak bych tomu docela rozuměl. To je ale prostě vlastnost Francouzů. Řidič sedí v půlce auta a nemá kam dát nohy. Osobně zkoušeno v 207 a 307.
PS: Proč to má dvě rafičky teploměru na palubní desce?
zhaviky ma v poradku?
me to pasat dela taky, ale dva sou v tahu
ad ps - jedna je na teplotu oleje a druhá chladící kapaliny.
Vůbec netuším proč to tak blbě startuje. Je to pekáč z bazaru, bude do toho muset vrazit nějakou kačku a nechat to zkontrolovat. Nejvíc jsem napjatý kam mizí ta voda. V oleji ale nic není.
Jo olej, to mne nenapadlo. Proč to tam ti pitomci nenapíšou?
je tam piktogram, ne?
Asi jo, ale nepochopil jsem že je to olej. Je tam ovál nastojato s vyplněnou spodní částí a prázdnou horní částí. V tom jsem olej nehledal.
no, jako že je ho tam pořád málo (:
Určitě bych preventivě vyměnil spodní čepy pod těhlicema, ono to není vlastně ani čep, ale soudečkové ložisko vnitřním kroužem jen nakleplé na čep z těhlice, díky utěsnění jen takovým břitem tam časem zateče, ložisko vyrezne, pak to chroupá a vznikne vůle.
V první řadě by měl utěsnit chlazení, udělat rozvody a vyměnit náplně. Pak se uvidí. Neočekávám ale, že by do údržby investoval víc než je nezbytně nutné.
a bude asi taky otázka, co přesně bude zahrnovat termín "nezbytně nutné".
Podle dnešního startování a dolití litru a půl vody to vypadá na rozsáhlejší akci.
Blahopreji k vyberu spravneho vozu, i kdyz tedy vybaveneho pomerne velmi spatnym typem prevodovky :D :P
Ta špajska mne překvapila nejvíc. Na to že je to frantík, tak to řadí lehce, přesně a má to docela krátké dráhy. Škoda že je to pouze pětikvalt.
Citace: atnarfus kdy January 26, 2013, 08:36:26 PM
Ta špajska mne překvapila nejvíc. Na to že je to frantík, tak to řadí lehce, přesně a má to docela krátké dráhy. Škoda že je to pouze pětikvalt.
NJN, s 1.6 HDI je spojeny 5-kvalt. Kdo chce 6, musi jit do dvoulitru nebo vetsi objem... Nezapominej, ze 1.6 je holt zakladni dizlovou motorizaci...
Po dálnici s tím lítat nebude, protože u Budějic široko daleko žádná není, tak vyhoví i pětikvalt. Vyjel první nádrž a průměr má 7.5. Všichni tvrdí, že HDI jezdí za 3.8 maximálně. Asi to má rozbitý.
Citace: atnarfus kdy January 26, 2013, 09:12:16 PM
Po dálnici s tím lítat nebude, protože u Budějic široko daleko žádná není, tak vyhoví i pětikvalt. Vyjel první nádrž a průměr má 7.5. Všichni tvrdí, že HDI jezdí za 3.8 maximálně. Asi to má rozbitý.
No tak to asi fakt musi byt nejaka chyba v Matrixu, protoze ja s dvoulitrovou naftovou 407 najel nejakych 165.000 km pri prumeru po 7.45 - a to jsem v tom mel automat...
Přešel na to z 1.3 BMM 40kW, tak se s tím musí nejdřív naučit. Co jsem s nim jel, tak to točí jako tu předešlou plechovku.
Jo sakra, na zrcátka jsem zapomněl. Na co to tam vlastně dávali, když je v tom kulové vidět? Mrňavé a blbě umístěné. Jsou tak vzadu, že na pravé přes spolujezdce sotva vidím. No přeháním, ale je fakt jinde než bych ho čekal.
Vnitřní je tam asi jenom proto, že tam musí být. Průzorem v pátých dveřích je v něm vidět ještě větší kulové než těma venku.
Už chápu proč mají frantíci ty systémy hlídání auta v mrtvém úhlu. Protože tohle auto má mrtvý úhel 180 stupňů.