Tady se bude hybridovat...

Založil saabik, September 26, 2017, 08:11:39 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

petrklm

Máte ty motory nějaký nemocný, těm mejm chutná, tudíž jsou zdravý :)
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

Krtek

Máš recht přituhuje... Mně už se taky dostala spotřeba při jednom tankování na 5,9 :-) SNad už to začne zase lézt dolu. To 10minutový škrábání a ometání auta s nastartovanym motorem mi dělá na účtě vítr

saabik

Máme za sebou několik opravdu studených týdnů. Při průměrné rychlosti na nádrž 25-30 km/h se reálná spotřeba drží stále pod 6 litrů.


Jedno negativum při dešti. Pokud je mokré auto a otevřu zadní dveře, voda ze střechy stéká na sedadlo. To se mi u žádného předchozího auta nestalo.


Nebudu mít nic proti, pokud bude nástupce našeho Volva taky hybridní. Přestože bude jeho dominantou dálnice a mimoměsto.

atnarfus

Mám vyzkoušeno několik aut v režimu 2-3km se studeným motorem a pod desítku se nedostane ani jedno. I Fabia 1.4TDI jezdí za víc jak deset. Felicia 1.6 se nezdráhá jezdit za 13, ale zase po půl kilometru začíná topit.
Na tohle cukání by to chtělo elektromobil.

Reálně ale tyhle pojížďky znamenají 4-5 hodin chodu motoru na 100km. To je skoro zázrak, že auto za čtyři hodiny popojíždění sežere jenom třináct litrů.

Krtek

Já teď trhnul taky rekord :-( 5,86. Jestli budu furt takhle courat po městě, přelezu možná i těch 6 :-(

saabik

Fíha, to jako vážně? Já nemám teda představu kolik žerou po městě jiné atmosféry, ale volvo s turbem mělo v tomto režimu spotřebu nějakých 16-17 litrů.

Nové zjištění u hybridu: Na opravdu krátký couračky po městě v tomto počasí ani nezapínáme topení (protože se auto stejně nemá šanci ohřát), a zapínáme jen vyhřívání sedačky. No a co se nestalo? Když není potřeba topit, auto přepíná na elektřinu i v této zimě s nezahřátým motorem.
Zatím to vypadá, že přes zimu se budeme horko těžko dostávat pod 6 litrů, což ale stejně hodnotím jako dobrý výsledek.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/872313.html

atnarfus

Tak to je proti Felicii, kterou používáme na courání po městě, spotřeba cca poloviční.

saabik

December 03, 2017, 10:24:05 PM #19 Last Edit: December 03, 2017, 10:26:29 PM by saabik
Co hybrid a zima?
Na ježdění kolem komína se z toho stává téměř obyčejné benzínové přibližovadlo. Dokud se motor neohřeje, elektřina nemá šanci. Takže jedině vypadnout z města, nebo po tom městě chvíli jezdit. Výhodu mají pražští hybriďáci...
Spotřeba na poslední tankování proto roste k šesti litrům, což objektivně nemá s tabulkovou spotřebou nic společného, na druhou stranu stále přijatelná, srovnatelná s dieselem. Pro představu, celkem pravidelně je najetá průměrná rychlost na nádrž lehce přes 25 km/h.

atnarfus

Projektory na Roomsteru před faceliftem prý svítí mizerně (podle komentářů na netu). Po faceliftu svítí super (podle vlastní zkušenosti). Proti klasickým halogenům dosvítí tlumená světla dál, protože mají ostrý přechod mezi světlem a tmou jako xenony, ne takové to postupné slábnutí už pár metrů před autem. Mají celkově lépe rozprostřené světlo po celé ploše kam mají svítit.

Protivně moc to svítí, když jedeš po silnici vybavené spoustou reflexních hovadin, nebo před tebou jede něco většího světlého.

FPT

Mně teda překvapuje, že něco svítí protivně moc - já třeba auto bez xenonů nechci (plné ledky jsem zatím na vlastní oči neviděl).
--O-o-O--

brano


Vena

Koukám, že projektorové halogeny nejsou nic moc asi obecně. Mám je v roomsteru a není to žádná sláva. Když jedu v dešti, tak si připadám jako ve staré škodovce s asymetrickýma světlama.
Není většího nebezpečí než domněnka, že něco skutečně existuje jen proto, že si přejeme, aby tomu tak bylo.

atnarfus

Kotouče budeš měnit možná dřív, než při normálním používání - vyreznou. Dej brzám jednou za týden zabrat, jinak je budeš řešit už po první zimě.

Projektorové halogeny asi japonci neumí. Mám je na Roomsteru a svítí to až protivně moc.

FPT

--O-o-O--

saabik

Já bych to spíš definoval tak, že čím hustší provoz a více popojíždění, tím víc se projeví výhoda hybridu. Ale pokud bych měl definovat v jakém režimu dosáhnu úplně nejnižší spotřeby, pak by to bylo kontinuální jízdou městské rychlosti.
Pokud bychom jezdili delší trasy (>10km), pak dosáhneme té čtyřky asi taky.

FPT

Hezký shrnutí - jenom jedno doplnění, kolega má s Aurisem po Praze spotřebu kolem čtyř litrů - říká, že je to ale tím, že hodně popojíždí v kolonách, tedy paradoxně přesně opačně k tomu, co píšeš, že by se toho dalo dosáhnout v noci bez provozu. Říká, že čím hustší provoz a větší procento popojíždění, tím lepší spotřeba mu vychází.
--O-o-O--

saabik

November 12, 2017, 10:32:25 PM #10 Last Edit: November 12, 2017, 10:37:08 PM by saabik
Po první tisícovce kilometrů můžu doplnit, že:
-projektorové halogeny jsou dobré leda tak do města. Mimo město při dešti je téměř jedno jestli jedu se světly nebo bez >:(
-úzká sedačka vzadu dělá dceři problémy při zapínání pásu, když je dětská sedačka připnuta do isofixu. Zlatý volvo.
-asistent jízdy v pruzích jsem nedávno vypnul, jen mě neustálým pípáním obtěžuje. Čtení dopravních značek to samé. Sice to montujou jako základ do všech výbav, ale použitelný je jen předkolizní systém (automatické brždění).
-pomalý infotainment je pouze v tom yarisu. Kámoš si koupil aurise, a tam je to už jiná liga.
-když se opřu kolenem pořádně o výplň předních dveří, skřípe to. Na něčem se holt šetřit muselo.
-repráky jsou jen vepředu. Mně to sice nevadí, ale dcera si nemůže Sabatony tolik vychutnat.
-absence mirrorlink a nemožnost jej dodělat.
-nemá trippling. Byl jsem na to zvyklý, manželce to vadí ještě víc.

+zrychlení z nuly na křižovatce je na velikost toho prcka velmi dobré. Elektromotor společně s motorem dokáže do cca 60km/h zrychlovat hodně dobře.
+spotřeba zatím 5,1 při průměrné rychlosti 27 km/h. Takže zatím plní to, k čemu má sloužit. Samozřejmě, že spotřeba uvedená výrobcem ve městě 3,6 je úplně mimo. Toho lze dosáhnout jedině tak v noci za ideálních podmínek při dlouhých tratích bez provozu. Maloobjemový diesel by neměl nižší spotřebu, takže spokojenost. Ve městě mám při stejném použití minimálně o 10 litrů na 100 nižší spotřebu než u volva.
+rozměry. Převeze i 4 dospělé na kratší trasy bez omezení pohodlí (konečně odzkoušeno). Ale na dovolenou bych v tomhle nejel. Prostě ideální druhé auto do rodiny nebo pro singles.
+ovladatelnost, jízdní vlastnosti a výbava. Spousta fičur, které byly dříve ve větších autech, a které zpříjemňují používání auta - keyless, bezklíčové startování, sklápěcí zrcátka, parkovací kamera, zatmavovací zpětné zrcátko, automat, senzor šera, dešťový senzor, automatická dálková světla atd.

A co ten hybridní systém?
Japončíci to mají vymakaný. Prvních pár set metrů to se studeným motorem trvá, než se trochu zahřeje a začne přepínat na elektřinu. Takže na extrémně krátkých trasách nemůže projevit svoje výhody. Pak ale zapíná, kdykoliv může. K maximálnímu využití hybridního systému je potřeba (pokud člověk chce, není to nutné) trochu přizpůsobit styl jízdy:
-naučit se brzdit tak, aby se jen rekuperovalo a nepoužívaly se destičky. Téměř je nepoužíváme, a věřím tomu, že klidně vydrží přes 200 tis. km.
-udržovat výkon motoru pokud možno do poloviny ukazatele ECO, aby se maximalizoval provoz na elektřinu. Znamená to jezdit plynule a bez stylu brzda-plyn.
-myslet na to, že hlavně při pojíždění na parkovištích auto není vůbec slyšet a chodci neuhýbají, případně jsou schopni vstoupit do jízdní dráhy.
V mnoha recenzích je znát, že s tím novináři moc zkušeností nemají. Například si všichni lámou hlavu, proč se jim nepodařilo baterii téměř vybít, a naopak proč ji nikdy jízdou nenabili celou. Že prý jim vždycky jedna čárka chybí do plné. A důvod je poměrně jednoduchý. Kvůli životnosti baterie se systém nenechá dobít na maximum, ani úplně vybít. Nehledě na to, že kdyby se baterie úplně vybila (což doufám nezažiju), systém nenastartuje a budete odtaženi. Oživení je pak prý komplikované. To se ale může stát, když údajně necháte auto stát více než 4 měsíce v kuse.
Zapínání a vypínání motoru není poznat. Lze to postřehnout jen v momentě, kdy člověk podle kontrolky EV vidí, že motor zapnul nebo vypnul a soustředí se na to.

Auto nemá žádný  alternátor,  dvouhmotu,  startér  motoru,  klínové  řemeny,  turbodmychadlo  nebo  filtr  pevných  částic, destičky s kotouči vydrží podstatně déle, záruka na baterii je 10 let a zatím s tím neměl téměř nikdo problém. Tak by ten servis měl být méně nákladný než u klasického konvenčního auta. Ale to se případně potvrdí až časem. Každopádně předpoklady pro to jsou :lulka:


Před koupí auta jsem k tomu byl trochu skeptický. Když jsem s tím začal jezdit, zvyknul jsem si. Dokonce velmi rád. Pokud člověk pochopí smysl tohoto auta a nebude na něj mít nereálné požadavky, bude spokojen. Ty kvalitativní prohřešky v interiéru autu rád odpustím.

V rámci B segmentu auto s automatem, atmosférou a do čtyř metrů? Tójótá!  *886*

saabik

To víš, každej nemůže mít tu nejlepší barvu ;).

brano

Ja som prave pozeral na tu zakladnu plotovu sedu, aj na nejakom chjondeee a tak som rozmyslal, kto si preboha moze kupit auto v takej farbe...  uz viem.

Krtek

Tak hlavně, že ti vyhovuje. Nevim jakou barvu jsi kupoval, já vidim zaostřený šedý auto s černou střechou a v pozadí rozmazanej les. Mně se poslední dobou čim dál víc líběj obyčejný pastelový nemetalický šedivky. U nás jezdí Rapid v týhle šedý a je famózní i když to kolega komentoval slovy "hele Rapid v základovce, bez emailu" :-)

petrklm

Kdybych chtěl nějaký jiný auto, než co mám, tak asi raději čistě elektrický. Ovšem tady (v Česku) není prakticky žádná infrastruktura, která by elektroauta podporovala. Bydlím v paneláku, v paneláku na druhým konci města  mám i kancelář, takže bez velký (až nemožný) improvizace jsem bez možnosti nabíjení. A tohle než se změní...
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

saabik

Máme za sebou první stovky kilometrů. Jak to tedy vypadá a jezdí?
+Moc se mi líbí kombinace platinové a černé. Je to samozřejmě subjektivní, ale jsem rád za zvolenou barvu. Dřívější favorit modrá je pro mě moc výrazná.
+Auto je zhruba o metr kratší než Volvo. V rámci své třídy druhé nejkratší po swiftovi. Dobře se s ním parkuje a manévruje. Přitom zavazadlový prostor je stále smysluplně velký (cca 290l) a na nákup úplně v pohodě stačil. Dokonce společně se sběrem papíru pro dceru do školy *886*.
+Auto je poměrně dost vysoké, takže se mi do něj velmi dobře nastupuje (s přibývajícími léty důležitá fičura), a zároveň mám nad hlavou řidiče více místa než ve volvu.
+Přestože je auto poměrně vysoké, jeho těžiště tomu naštěstí neodpovídá. Baterie pod zadní sedačkou jej posouvají níže. Takže auto se moc nenaklání a obstojně manévruje.
+Do města je bezvadné bezklíčové zamykání a startování, včetně automatického sklápění vnějších zrcátek.
+Bezestupňová převodovka eCVT v běžném provozu už moc neobtěžuje hlukem. Pokud nesešlápnu plynový pedál až na zem, tak o ní nevím. Někteří by si na ni ale asi museli zvykat.
+S odhlučněním auta si pánové z Toyoty v letošním modelu opravdu vyhráli. Postřehnout moment, kdy se zapíná motor, je hodně obtížné. I odhlučnění podvozku je na velmi dobré úrovni a může se vyrovnat leckterému modelu o třídu výše.


-Místo vzadu je spíše pro menší děti, auto bych nenazval jako rodinné. Vozit čtyři dospělé lze leda tak v nouzi nejvyšší. Nebo jen na krátkou vzdálenost.
-Odpružení by mohlo být ještě o kousek komfortnější (ikdyž to není tragédie), ale možná je to daň za tu výšku auta.
-Loketní opěrka je taková parodie na opěrku. Nazval bych ji spíše pahýlem pro hubené. Možná je to zemí původu. Čekal bych, že za ta léta dají zákazníci dost zpětné vazby na tuhle hrůzu.
-Motor sám o sobě by zřejmě dnes vůbec nestačil držet krok s konkurencí. Tím, že je spojen s elektromotorem, je asi jediný důvod, proč ten motor ještě někam montují. Naštěstí tahle symbióza dává smysl. V příštím Yarisu, tipuju, však už asi nebude...

A teď k tomu hybridu a spotřebě:
Hned na začátek, stává se ze mě pomalu fanda hybridů. Jízda hybridem má svoje kouzlo. Když se rozjíždíte čistě na elektriku - to ticho...
Cesta Praha - Kolín za 4,6l/100km, městský provoz ještě o trochu méně. Slibný začátek. Po prvních 300 km je průměrná spotřeba dle počítače 4,5 litrů/100 km s převládáním okresek 80/20.
Japončíci to už dělají nějaký ten pátek, a i když jsem žádného hybrida dříve neřídil, jako uživatel jsem mile překvapen jak smysluplně se elektromotor zapíná a využívá svůj potenciál. Funguje do rychlosti cca 70 km/h, častokrát s ním přejedu celé vesnice, případně velkou část Kolína, když je akumulátor dobitý.
A to je částečně i ta nedokonalost, kterou v sobě tenhle pinďa skrývá - akumulátor se vybije poměrně rychle - ujede zhruba jen 2 km. Navíc jakmile začnu trochu razantněji zrychlovat, přidává se benzínový motor, protože elektromotor to neutáhne. Ale pokud dám nohu z plynu, přepne se do režimu EV (jízda na elektřinu), ve které zůstává co nejdéle to jde, včetně stání na semaforech. Naštěstí se rychle rekuperuje. například bržděním. Za tu krátkou dobu mám pocit, že jsem destičky snad ani ještě nepoužil. Rekuperuje také jízdou na benzín nebo setrvačností.
Ideální "elektromód"? Plynulá jízda 30-50km/h nebo pomalé rozjezdy a stání (zácpy a kolony).

Dává hybrid finančně smysl? Zatím nevím. Ale mám benzinový atmosférický čtyřválec v malém autě, s automatickou převodovkou (kolik takových dnes lze koupit?!), pravděpodobně s velmi malou spotřebou. Stojí o 30 tis. více než čistě benzínový automat. Neřeším smysluplnost a ekologii výroby, protože tomu nerozumím. A kdybych chtěl opravdu hlavně šetřit peníze, pak tu existují stejně malá auta za méně než polovinu toho mého.


Jerry.Gunman

Tož hodně ščestí s tým Pertinaxem... :)
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

saabik

Kamarád si ho taky kupuje, u stejnýho dealera, akorát o 10 dní později. Tak jsem zvědavej, budu si s ním sdílet zkušenosti.

FPT

Gratuluju. Kolega si koupil Aurise Hybrid a je maximálně spokojenej.
--O-o-O--

saabik

September 26, 2017, 08:11:39 PM #1 Last Edit: September 26, 2017, 08:13:20 PM by saabik
"Pokrok" dorazil i sem *886*. V tomto chlívku bude téma hybridů a jejich (ne)smysluplnosti.

Jelikož jsme si pořídili nového Yarise hybrida, zkusíme postupně zhodnotit, zda se ten hybrid vyplatí, nebo má něco do sebe, nebo jestli to byla chyba a dalšího hybrida už nekoupíme. Více s ním bude jezdit manželka, takže některé pocity budou zprostředkované přes ni.

Musím říct, že u pořízení našeho nového auta to byla docela fuška s výběrem. Nakonec se poštěstilo, ikdyž jsme museli poměrně dost pustit žilou nad finanční limit. Co to je?
Toyota Yaris 1,5 HSD smart selection, tedy nejvyšší výbava. Mimo navigace tam je vše, co se dá do tohoto pindíka dát. Nic moc navíc výbavy se ani nedá objednat sólo, protože Japonec (vyrobený ve Francii). Benzínový atmosférický čtyřválec starší konstrukce, s elektromotorem, systémový výkon rovných 100k. Převodovka CVT, aneb skútr forever.

Od auta se očekává 95 % jízdy po městě Kolíně a průměrné startování 7-8x ve všední dny. Snadnější parkování a manévrování než s Volvínem ,a spotřeba co nejnižší. No a pověstná spolehlivost s nízkými provozními náklady. Takže startujeme, první sumarizace dojmů bude o víkendu...