1.2 TSI

Založil atnarfus, June 09, 2012, 09:48:40 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Vena

1.2 tsi nahradily třiválcové litry a všichni jsou spokojení. Jo ve ve jsou pašáci  :lulka:
Není většího nebezpečí než domněnka, že něco skutečně existuje jen proto, že si přejeme, aby tomu tak bylo.

jb

Citace: Gogo kdy January 27, 2013, 09:14:56 PM
jak to přečte JB je po Tobě, kua Antarktida umírá a Ty předehříváš auto..  *1001* *1001*
A to už tam ted máte nedýchatelno....
woe tys to dodnes nepochopil ? tak pro mene chapave :)  to nebyl muj nazor...
ja jezdi na motorce s karburatory, bez katalyzatoru :)

T-Diesel


Ladik

Byl jsem na par akcich, loni jsem myslim psal, jezdil jsem na tatrovackem polygonu 2x vseckyma autama, jednou jsem tam byl na skoleni jizdy, taky u zlina offroud se vsema auta co Maj v nabidce, ted v zime me zvali 2x, dokonce do Semeringu na polygon

Romanius

Citace: T-Diesel kdy January 27, 2013, 08:37:18 PM
dostals uz od nich pozvanku na nejaku grilovacku, garden party, vecerni slavnost, korunovaci princa nebo tak neco?
staraju sa o teba jako o loajalniho kundosa?

u vás to robíte? pojdem kupiť k vám

Gogo

jak to přečte JB je po Tobě, kua Antarktida umírá a Ty předehříváš auto..  *1001* *1001*
A to už tam ted máte nedýchatelno....
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

T-Diesel

dostals uz od nich pozvanku na nejaku grilovacku, garden party, vecerni slavnost, korunovaci princa nebo tak neco?
staraju sa o teba jako o loajalniho kundosa?

Ladik

Woe nebyla sance kupit vlednu objednavka, dodani 3kvartal, no to bych ...,,

brano

jj, jako Krtek, akcne :)

Ladik

No ale v ceniku ked kupujes auto, ked objednavas, ja som kupil skladove

brano

Hmmm, maju to ku kazdemu v ponuke, nacvaknu modul a daju ovladac, ziadne prerabanie, je to aj v cenniku.

043AV Nezávislé kúrenie s časovačom na 7 dní a diaľkovým ovládaním (len s 025LM/LN)

K velkemu Range to bolo v cene pri  najvyssej vybave. Ale uznavam ze 1500e za dialkac a hodiny je kurva prehnana cena, skutocna cena je tak 250e.

Ladik

Citace: brano kdy January 27, 2013, 06:10:00 PM
K diskosce nemas dalkovy ovladac? Mozes dokupit a potom ten bufik funguje normalne ako ma, nie len ako predhrev.  Vsetky land rovery s dieslom to tak maju, len k vyssim vybavam dostanes aj ten ovladac :)

nene konzultoval jsem s odborníky dávno
muselo by se tam něco dodělávat plus hodiny plus dálkáč
měl jsem dojet ale pak jsem se na to vysral
vyjdu ze dvěří 3m zmáčnu tlačítko start
jdu dovnitř a za pět minut nasednu a zapnu vyhřívání sedadla ještě
k maximální spokojenosti chybí jen vyhřívaný volant co měla nejvyšší výbava

brano

Ahaaaaa...  To ma nenapadlo. Alebo usetrene peniaze za palivo ojebem inde?

Romanius

no,a prečo ne? ked máš na velké suv, nemáš na benzín? jáááj, som zabudol, ty si ekolog :)

brano

Citace: Romanius kdy January 27, 2013, 02:53:13 PM
Nebo benzinak :-)

Tak ked ti to stoji v garazi je to snad jedno ne? :)
Jasne, do velkeho SUV benzin... u nas. 

brano

K diskosce nemas dalkovy ovladac? Mozes dokupit a potom ten bufik funguje normalne ako ma, nie len ako predhrev.  Vsetky land rovery s dieslom to tak maju, len k vyssim vybavam dostanes aj ten ovladac :)

atnarfus

Ono to dobře topí už při 70ti. Nedávno jsem měnil termostat, protože to vylezlo na sedmdesát víc ne. Topilo to fest ale diagnostika stále ještě ukazovala studený motor. Musí to přelézt přes 80, aby už to řídící jednotka považovala za zahřáté.
Teď to vyleze na 92 a tam se to drží. Předtím jsem si taky myslel, že asi blbě ukazuje teploměr.

Gogo

mě se pořádně nezahřeje ani benzín... topí brzo a dobře, ale ručička ukazuje nějak blbě....termostat nový.
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

Ladik

Citace: T-Diesel kdy January 27, 2013, 04:29:38 PM
to je enom dusledek honby za nejizsima emisama, spotrebama a desi cosi
naraz je malo "odpadniho" tepla tak sa mosija vymyslat chujoviny, aby to topilo, tzn. dalsi pontencialni veci na problemy
holt dan za "pokrok"

ale on to je takový malý bufík
k tomu třílitru dobré bo motor je brzo teplý
a ten kouř to je jen pára
jen babě to řekli v létě ať se nelekne a baba zapomněla do zimy a myslela, že hoří ;-)

T-Diesel

to je enom dusledek honby za nejizsima emisama, spotrebama a desi cosi
naraz je malo "odpadniho" tepla tak sa mosija vymyslat chujoviny, aby to topilo, tzn. dalsi pontencialni veci na problemy
holt dan za "pokrok"

Ladik

diskoška má přihřívání u motoru, je tam i malý výfuck a občas je vidět jak se od předního kola kouří :-), topí to za minutku
prej nějaká klientka dojela na benzínku neinformovaná a frajer naběhl s hasičákem a pěkně jí to uhasil pod kapotou :-)
nepsal jsem to už někdy?
prej celkem maras jak to tam narval pod kapotu :-) a dost práce pak

Romanius


T-Diesel

neser

tepla garazka nebo nezavisle topčo  OK

Romanius

A riesenim je co? No?




Dyzle nebrat! :-)

T-Diesel

no, obecne modernejsi dyzly esiva nejsu v zatezi tak topija velice slabe  KO

elpidio

Citace: brano kdy January 25, 2013, 08:54:25 PM
A diesel kuri snad rychlo a dobre nie? Aspon tie co mam ja tak maju elektricke vyhrevne telesa co zohrievaju vodu + elektricke odporove teleso vo  vzduchovom vedeni od kurenia takze vlazny vzduch ide skoro okamzite.

Yeti  2,0 TDI rozhodně ne rychle :-(
Ne, hádejte, mám Rujánu.

Ladik

tak jsem si vzpomněl jak jsem se ptal na tu oktavku nedávno

prej byl zasranej starter vazelinou, někdo do toho asi lezl, promazával nebo co, vazelinou se to zasralo, v teple se to točilo jak se ochladilo tak prd

atnarfus

Předkládali to jako že jediným problémem byl olej. Asi už se tak táhnul, že to startér nedal.

T-Diesel

a proc to neslo nastartovat psali?

atnarfus

Kdysi jsem četl, že v Británii dotáhli do servisu Felicii 1.3 s tím, že nejde nastartovat. Údajně měla najeto 80k km na původní olej. Majitel nikdy ani nedoléval a v servisu nikdy nebyl. Stačilo vyčistit vanu, dát nový olej a motor fungoval dál.

Krtek

no vidíš a taky to jezdilo a nezadřel. U nás máme ondoňě co olej vyjetej z Fábie naleje na další rok do Una   taky jezdí. Už to takhle dělá asi 10 let a obě auta OK.

Romanius

v týchto mrazoch došiel ku mne do garage kamarát, že potrebuje vymeniť olej. baterka skončila svoj život, dal novú a ledna mu to pretáčalo motor. fakt, videl som, hovorím že tam bude niečo iné. vymenil olej, trochu pojazdil po okolí a už štartuje náádherne, točí jak o život. ten pako tam nemenil olej asi 3 roky, ked prelieval ten starý olej z pekáča do nádob, tak to bolo jak vazelína :)

atnarfus

Nebude to jazykem, ale naprostým amatérizmem novinářů. Na autech hodnotí kraviny a technice vůbec nerozumí.

Vodu to začne honit určitě dřív než při 90st. Teploměr na palubce to nemá. Nikde jsem tu hodnotu nečetl a v novém autě se zatím s diagnostikou nehrabu.

ferinom

No sledujem, ze nie som jediny ostal zmateny z toho co madar pisal. Alebo tomu jazyku prestavam rozumiet. :(

Co sa tyka dieslov, to vyhrevne teleso maju az tie novsie Zial. Ja na tej mojej Tour-ke TDi PD posledne tyzdne mrznem cca 15km kym to zohreje. :(

brano

Tiez neviem co tym madar myslel. A diesel kuri snad rychlo a dobre nie? Aspon tie co mam ja tak maju elektricke vyhrevne telesa co zohrievaju vodu + elektricke odporove teleso vo  vzduchovom vedeni od kurenia takze vlazny vzduch ide skoro okamzite.

jb

tak ja taky mam vyplny ventilator, dokud se motor neohreje aspon na nejakych 60st (teplota fridexu)...
ale cekat az se to ohreje na 90st to by vadilo, protoze pak bych jel se zamlzenym sklem a namrzalo by me sklo zvenku

atnarfus

January 25, 2013, 08:14:53 PM #22 Last Edit: January 25, 2013, 08:17:19 PM by atnarfus
Tím myslíš co? Přídavný elektrický ohřev co je u TDI?

Výměníků tepla je v autě s TSI několik. Tedy nevím co tím bylo myšleno. Topení je v Rapidu klasické. Kdesi za palubní deskou je hliníkový radiátor, do kterého je přivedena chladící kapalina z motoru a skrz žebrování je ventilátorem hnán vzduch směrem do interieru. Tedy řešení které má 99.9 procent aut. Jediné dosud běžně používané, které to tak nemá, je Trabant.
Některá auta mají v okruhu vody k radiátoru zasunutá topná tělesa, která vodu ohřívají rychleji než motor. Výměník bych tomu ale zrovna neříkal.

Jak jsem již naznačil, TSI díky "odpojitelnému" vodnímu čerpadlu má jiný charakter náběhu topení. Nejdřív nic, pak nic a pak najednou topí skoro naplno. Když by to někomu nevyhovovalo, stačí odpojit ovládání clony čerpadla a pracuje to tak jako na každém jiném autě.

ferinom

Tak upresnujem text.

Pise sa cca: 
"Samostatny vymennik tepla je pozehnanim pri takomto malom motore v zime lebo rychlo dokaze zohriat interier. Ak je. V Rapide nie je, len zima a dlho. A celne sklo a zadne skla nedokaze odmlzit/ohriat v dohladnom case"

ospravedlnujem sa za nepresnost co som pisal vyssie. :( Trafil som uplne mimo. :(

atnarfus

To je ukazka, jak rozumi veci o ktere pise. 1.2tsi ma na vystupu cerpadla clonu. Pri studenem motoru je clona vysunuta a brani proudeni chladici kapaliny. Az kdyz se motor zahreje, zacne voda proudit do topeni. Prakticky se jedna o cca 5km. Felicie zacne trochu topit po kilometru. Odebiranim tepla ale zpusobuji to, ze se motor na pracovni teplotu dostane za dost dlouhou dobu.

ferinom

January 25, 2013, 03:47:34 PM #19 Last Edit: January 25, 2013, 03:51:07 PM by ferinom
Citace: T-Diesel kdy August 11, 2012, 08:56:25 PM
ja ho znam s vykonem 77 kw a je to pro mestske a primestske jezdeni fakt gut.
samo pro dalkove jizdy a stihacku na dalnici sou urceny jine motory, ale ta jednadvojka je ticha, rada sa toci a rychle topi.

Vcera som docital test na Rapid 1.2TSi od madarov.

Akurat sa tam stazoval novinar, ze vdaka uspore, nema vymennik tepla a auto zacalo kurit podla jeho pocitov mozno aj neskor ako kurievaju diesle.
Neviem, ale ze by nebol "radiator" v aute, nejak sa mi to nezda.

Ale pravda, ze okrem motora, podvozku a techniky na aute nenechali nitku suchu. Co sa tyka pohodlia, materialov, vybavy a ceny.  Napriklad, sedadlo nie je vyskovo nastavitelne, ale nastavuje len sklon sedaku ako volakedy japonci. Atd.

atnarfus

Ted je tu jeste otazka, zda 1.2tsi je motor vhodny pro ridice, ktery najezdi takovou porci kilometru. Oficialne je deklarovana zivotnost 200k km. To je motor pro svatecniho ridice jako jsem ja. Mam patnact let stare auto a najeto 135k km a z toho 70k najel predchozi majitel za prvni ctyri roky.
Pro mne tedy auto se zivotnost pul milionu kilometru nema smysl.
Nevim ale, zda si dnes ma sanci auto s takovou zivotnosti koupit, kdyz ho realne potrebuje.

T-Diesel

Citace: petrklm kdy January 25, 2013, 11:51:36 AM
2 fido: Absolutní souhlas...

a on si tu snad mysli nekdo aj neco jineho?
myslim, ze to je dostatecne znamy fakt.

petrklm

2 fido: Absolutní souhlas...
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

Krtek

máš recht fido. A proto jsem kapku naivně koupil ty svařovaný traverzy :-)

fido

Citace: bibo kdy January 25, 2013, 09:51:55 AM
tak yeti začíná při startování a první chvilku běhu motoru dělat zvláštní zvuky a žrát olej najeto 75 tis  ještě v záruce tak v servisu  promazali kulisu řazení u dsg :)  a vyměnily olejovej filtr nic víc prej to je dobrý že muže nějakej olej žrát  prej 2 litry na 10 000 km je to v normě  jinak olej se u toho krámu mění po 60 tis km  kua na kolik muže bejt ten motor plánovanej vydrž 3 vyměny a konečná

Prijde mi tragikomicke, kdyz ve svetle ekofasisticke propagandy je nejvetsim zlocincem clovek, jako napr. Petrklm (nic osobniho ;-) ), ktery udrzuje v
provozu 25 let stare auto s 5-litrovym motorem, ale korporace jako VW muze beztrestne vyrabet "ekologicke vozidlo", ktere se rozpadne za 100tis
km a nuti zakazniky kupovat stale nova a nova auta. I pri pouziti bezne demagogie "uhlikove stopy" je provoz stareho vozu daleko ekologictejsi
(a ve finale i levnejsi), nez nova eko-mrdka.


atnarfus

Olej se v motoru meni maximalne po 30, kdyz pocitac nenaridi driv (promenny interval). I to ale povazuji za prasarnu a hned po roce necham nastavit pevny interval a bude se menit po 15.
Chrasteni po startu, to bude klasika - rozvodovy retez. Sem tam zachrastit muze, ma to hydraulicke napinani. Kdyz by se to zhorsovalo, tak reklamace a dat novy.
Kazdy motor nejaky olej bere. Je ale hloupe a podezrele, kdyz se to najednou zhorsi. TSI miva naopak problemy s probyvanim oleje. Palivovou pumpou se do oleje dostava benzin.

Krtek

To, s tim olejem nějak moc žerete. Kámo zkoušel nedavno v servisu zrušit favorita na odpis. Vypustili z něj olej a nechali ho na volnoběh bublat. Čtvrt hodiny a furt nic. Tak ho nakonec protůroval aby se to raflo. Nebo mi vyprávěl jak něčí manželka jezdila s autem (snad Uno či co) asi 3 roky bez výměny oleje. Nejezdila zrovna málo ale auto nikde nic nepsalo tak proč jezdit do servisu. Já sám moc nevěřim tomu že jenom olej udělá během 150-200 tisíc nějakej podstatnej rozdíl v opotřebování motoru.

bibo

tak yeti začíná při startování a první chvilku běhu motoru dělat zvláštní zvuky a žrát olej najeto 75 tis  ještě v záruce tak v servisu  promazali kulisu řazení u dsg :)  a vyměnily olejovej filtr nic víc prej to je dobrý že muže nějakej olej žrát  prej 2 litry na 10 000 km je to v normě  jinak olej se u toho krámu mění po 60 tis km  kua na kolik muže bejt ten motor plánovanej vydrž 3 vyměny a konečná

T-Diesel

ja ho znam s vykonem 77 kw a je to pro mestske a primestske jezdeni fakt gut.
samo pro dalkove jizdy a stihacku na dalnici sou urceny jine motory, ale ta jednadvojka je ticha, rada sa toci a rychle topi.

atnarfus

Tak TSI je doma. Jede to fakt pěkně. Spotřeba také docela solidní. Je to krásně tiché.

Auto už má za sebou první delší vyjížďku. Po 250km po silnicích první třídy to píše průměrnou spotřebu 6.1 litru na sto. A to se otec nijak necoural. Musím říct že jsem mu s atmosferickou 1.6 měl občas co stačit. Na pružné zrychlení jsem se dost nechytal a to on určitě nezajetý motor moc netrápil. Mě to podle dotankování bralo o litr víc.
Až se s tím otec naučí jezdit a motor se zajede, bude to třeba ještě lepší.

bibo

ono se to nezničilo  to byla klasická svolávačka na všechny 1.2 t  dneska sem s tim měl spotřebu pruměr5,3 na 100 Pardubice-Pes a z5  to s renckem dám za 11

atnarfus

Doufám, že se poučili a současné kusy už budou OK.

Jerry.Gunman

Citace: bibo kdy June 10, 2012, 08:43:03 AM
máme ho doma v yetim s dsg a najeto zatim 45 tis spotřeba je užasná na motoru uš se měnilo turbo rozvody jinak v pohodě vše bylo na svolávačku táhne krásně  fakt dobře se s nim jezdí a dsg pokud funguje tak taky supr

Tož po 45 tis km výměna rozvodů a turba?
Holt nějakej dobrej oddíl se zvýšenou odolností součástek, ne?
Kampak já se na něj hrabu se svým totálně brakovým a neskutečně kazivým Francouzem :D :P
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

bibo

máme ho doma v yetim s dsg a najeto zatim 45 tis spotřeba je užasná na motoru uš se měnilo turbo rozvody jinak v pohodě vše bylo na svolávačku táhne krásně  fakt dobře se s nim jezdí a dsg pokud funguje tak taky supr

Tom

Jj to máš pravdu, časem se na to stejně přijde, pamatuju doby kdy se někdy v letech kolem roku 2000 říkalo, že s "moderníma" nafťákama nic už udělat nejde...

Jen bych osobně u téhle přeplňované konvice měnil pravidelně olej pro klid duše ;)

atnarfus

June 09, 2012, 10:23:52 PM #3 Last Edit: June 09, 2012, 10:34:02 PM by atnarfus
Na netu se potuluje nějaký dodatek servisní příručky, kde jsou obrázky jak poznat starý řetěz a kryt od nového. Nový řetěz má jinak složené lamely a kryt má nálitek proti přeskočení řetězu.

Do blízkého příbuzenstva přibude Roomster s touto motorizací, tak doufám, že s ním problémy nebudou. Proti 1.4 16V je to takový rozdíl, že to za to riziko myslím i stojí.

Zdá se to že bude poměrně častá motorizace, tak až se to začne sypat už snad už bude dostatek rozumu co s tím.

Tom

Snad jen doufat, že co výrobce změnil dodavatele "rozvodů" tak to po téhle stránce bude ok.

Ovšem i tak bude motor náročnější, oddělené chlazení, dva termostaty, vodní intercooler apod, nicméně tyhle věci má dneska běžne i konkurence, holt honba za emisema a spotřebou dělá své  :)

atnarfus

Asi si to nezaslouží vlastní téma, ale jinam mi to nepasuje.
Dnes jsem se svezl ve Fabii s 1.2 TSI 63kW. Jel jsem o známé trase tak mohu porovnávat.

Nasedl jsem do auta se studeným motorem. I studený motor má volnoběh cca 1000 otáček a skoro není možné poznat že běží. Projel cca 2km přes město (dvě světelné křižovatky, jedno omezení rychlosti). Když jsem město opouštěl, na palubním počítači byla průměrná spotřeba 12 litrů. Jak jsem ale vyjel za město, spotřeba začala rychle klesat a po 10km rozumné jízdy jsem byl pod šesti litry. Tu samou cestu zpět jsem si dal sportovně. Spotřeba vylezla na necelých 7 litrů. Na to jak jsem to bral u huby to je dost slušný.
Po městě se dá padesátkou pohodlně jet na trojku do kopce, na čtyrku po rovině. Počítač napovídal i do kopce zařadit čtyrku. Za městem to jede na pětku kopec nekopec. Při rozjezdu je turbodíra lehce znát, ale i tu vteřinu než se turbo roztočí to docela jede.

Dle mého názoru je to zajímavý motor pro pohodové řidiče. Velice živý od nízkých otáček s velice plochým průběhem. Ať tam máte 2000, nebo 4000 otáček, táhne to pocitově pořád stejně. Měl jsem z toho naprosto srovnatelný pocit s TDI PD, jenom to s otáčkama nevadlo a nedunělo. Není to pro sportovně laděné řidiče, protože síla motoru neroste s otáčkama. Prostě jak za to v 1500 otáčkách vezme, tak za to bere až do 5000.

Mě osobně se 1.2 TSI moc líbí. Nemusí se to točit aby to jelo. Nemusí se řadit do každé zatáčky, nebo kopce. Já bych do něj šel. V porovnání s 1.4 16V má TSI mnohem větší chuť jet. V porovnání s 1.4 TDI je to úplně jiná liga. Pocit tahu do kopce obdobný, ale ve větším rozsahu otáček a bez tříválcového ryku pod kapotou a nýtování na volnoběh.