Abych to tu trochu rozproudil, tak sem hodím prvotní poznatky z nového kočáru, a také srovnání s úžasným autem, 9-5 aerem (dlouho na něj budu vzpomínat, skvělý auto).
V70 T5, asi jako zatím jediný v ČR mám ve V70 nový dvoulitr turbomotor, co montujou od modelového ročníku 2015. Prý na něm závisí budoucnost značky, jelikož téměř totožný motor je i v dýzlu a prakticky to cpou do všech modelů včetně nové XC90.
Parametry motoru:
Maximální výkon 180 kW (245k)
Otáčky při max. výkonu 5500 ot./min
Točivý moment 350 Nm
Otáčky při max. toč. momentu 1500 - 4800 ot./min
Papírovou kombinovanou spotřebu nesmyslnou 6,4 l/100km
Zrychlení 0-100 údajně 6,7 sec., ale dovolím si výrazně pochybovat. Po zajetí nicméně ověřím 8).
Za těch 18 dní co ho mám, jsem najel 2000km, teď mě čeká preventivní výměna oleje. Současně si nechám prověřit TPMS, protože to po mně chce dohustit pneu, ikdyž jsou v pořádku.
Prvotní subjektivní negativa:
-Má to stopstart systém, kterej můžu vypnout jedině čudlikem, ale při každým nastartování musím tuhle fičuru znovu vypínat. Permanentní vypnutí neníííííííííííííííí *1001*.
-Nemá to dvojitou sluneční clonu, v Saabu byla.
-Pravé koleno řidiče je neustále konfrontováno s ostrou hranou středového sloupku. Který severský jelito tohle vymyslelo? Sice si na to postupně zvykám a ani po cestě 300 km jsem neměl trvalé následky, ale pruda to je.
-Menu systému na hlavní obrazovce je několikastupňový. Připojit telefon, nebo něco v menu najít zabere poměrně dost času. Jiná auta to mají vyřešeno daleko lépe.
-Navigaci nejde prakticky použít, systém zadávání ulice nebo čehokoliv dalšího trvá déle než proměna larvy v motýla.
-Jelikož má kombík prakticky kolmý převis pátých dveří, zadní okno je permanentně :BMS:. Když jsem se prodejce ptal, proč mám na ovladači i možnost stálého stírání zadního okna, odpověděl jsem si sám po ujetí těch několika km.
-Kdybych mohl vrátit čas, přidal bych do výbavy přední senzory. Na rozdíl od jakéhokoliv Saabu, kde jsem s tím neměl problém, nedokážu odhadnout, jak daleko jsem čumákem od čehokoliv.
-CD medium. Subjektivní opruz je, že když chci přeskočit na další písničku, trvá to dobrý dvě vteřiny, takže mezitím zmačknu čudlík znovu, v domnění, že jsem to asi nezmáčknul. Na to si asi nezvyknu.
První subjektivní pozitiva:
+Motor a převodovka. Na rozdíl od profesionálních recenzentů si nemyslím, že se jedná o neadekvátní motorizaci těchto ingotů, jejich jediná slabina je v papírově nesmyslný nízký spotřebě a totální syrovosti projevu motoru, ve spojení s naladěním s převodovkou. A také v nulové odezvě ve volantu. volant mi nedává žádný signál o tom, co se děje. Proč. Nechce mě při řízení ničím rušit :). Prostě tohle auto je antisportovní, je stavěný na rozvážnou a klidnou jízdu, nebo jako lék pro cholerický řidiče, kterým to auto předepsal doktor jako léčbu. Přesnej opak aera. Ale když chci, předjížděcí manévr je otázka chvilky. To auto táhne. Hodně a dlouho.
Převodovka s 8 stupni dává při 90ce nějakých 1500 otáček a při 130 zhruba 1900 otáček. Poměrně slušný OK.
+Podvozek. To je nááádhera. Fakt jsem z něj nadšenej. Sice nemůžu projíždět zatáčky bokem, ale v tomto autu mám pocit, že český silnice na tom přecijen nejsou tak špatně. Dokonce i D1 se s tím dá jet v pravém pruhu. Což je myslím dost jasnej argument. Nerovnosti žehlí s grácií, maximálně je slyšet tlumené zadunění. Nechci se dotknout zastánců citroenovníků, ale hydractive III má v komfortu jízdy velkýho konkurenta. Jerry, fakt. Uvidíš sám:). Opět úplný opak oproti Saabu.
+ Natáčecí bixenony. Asi největší pozitivní překvapení. Nikdy jsem nejel s xenony, možná to je jen moje nezkušenost, ale nevěřil jsem, jak může auto v noci svítit. Jízda v noci dostává úplně jinej rozměr. V tomhle Saab nemá s halogeny šanci. To natáčení je jen taková třešnička.
+Sedačky. Sice malý boční vedení, ale sedáky dostatečně podepírají stehna a zároveň jsou vééélmi pohodlný. Možná tomu pomáhá i elektrická bederní opěrka, která v Saabu nebyla. Tady to je se Saabem nerozhodně. Což je spíš vzhledem ke stáří Saabu bod pro něj. Otázka ale je, jestli vůbec existují lepší sesle v běžných spotřebkách :lulka:.
+Zavazadlový prostor. Na litry (575l při nesklopených sedačkách) sice nic mimořádnýho, výhodou je ale hranatá praktičnost, jsou to litry, který se dají skutečně využít. Navíc sedačky jdou sklopit do úplný roviny, takže manželské radovánky nebo stařecký spánek se dají v autě jakkoliv kombinovat. Litrů by mohlo být více, ale auto má trojité dno, což na druhou stranu má za výhodu rovnou nakládací hranu s podlahou.
Celkově (zatím) jsem spokojen, občas nadšen a nákupu nelituju. První kilometry mi vysvětlily, proč je tohle auto nejprodávanějším typem ze všech aut ve Švédsku SWE. Jestli má někdo na mysli rodinná auta v pravým slova smyslu, pak to jsou přesně takováto.
PS: Co mě zaujalo po otevření dveří na první pohled? Masivnost. Z toho je vidět kus železa, co vás obklopuje. Je to cítit i při řízení.
A závěrečné porovnání se Saabem? Jsou to naprosto, ale naprosto odlišná auta, která mají jedno společné - bezpečnost.
jo, ten start stop system je v kazdem novem aute a nic s tym neudelas, deaktivovat to "zatim" nejde :(
ta prevodovka je od ZF? Nebo maju nejaku svoju?
Převodovka je Aisin. Start stop mi přijde jako nejlepší ekologická nominace na vepřovou hlavu:).
S Aisinem (sice jen šestistupňovým) mám za posledních +- 270.000 km výborné zkušenosti.
A start-stop je vskutku peachovina na kvadrát - jak se zdá, v automobilismu bohužel nikoli poslední :(
Pěkně napsané a ne že bych se nesvezl :)
Ten motor je teda pětiválec ? Náhon na předek nebo na všechny ?
na všechny válce?
Čtyřválec, náhon na předek. Do Polabské nížiny nemám pro AWD moc využití. A navíc, s tímto novým motorem se čtyřkolka zatím nedělá, jen se starším dieselem a šestiválcem T6.
Podle mě má AWD využití i v Polabí teda.
Mě zmátlo to označení T5.
Oni mají teď to značení trochu divný.
D4 je označení pro starší dieselový pětiválec 181k, ale taky zároveň pro nový čtyřválcový dieselový motor (s dvěma turby), shodou okolností 181k.
T5 byl dřív benzínový pětiválec, nově tam cpou čtyřválec.
Nový čtyřválec D4 a T5 jsou prakticky identické motory, pouze s dílčími úpravami. Ale základna je naprosto shodná. Tahle nová platforma je, spolu s chystaným tříválcem, základem pro další život automobilky.
saabik: No s tou T6 by se mi to moc líbilo, vzhledem k mojí slabosti pro kombíky a víceválcový motory... co tě přesvědčilo na čtyřvál?
tipuju ze cena a provozni naklady ;)
Citace: T-Diesel kdy January 06, 2015, 09:16:08 PM
tipuju ze cena a provozni naklady ;)
Bingo. Dát za šestivál o 170.000 korun víc, mít spotřebu o zhruba 4 litry/100km vyšší, a přitom mít prakticky totožnou pružnost motoru, to se mi zdálo trochu zbytečný. Mít na to prachy, taky bych asi neváhal ;).
To je fakt, 170tis. je brutální rozdíl. Ale tak vysoká spotřeba se mi nezdá, ono asi každá, která vyjde podle EU testů je nějak pochybná...
tak s prasenim oznaceni zaclo asi BMW... nevim, proc je moda, delat v necem zavedenem a fungujicim bordel..
jedine co mi vadi u volva, jsou ti cinani... sice asi do niceho moc nekecaj a jinak bych volvo poslo jak saaab /strasne, ze evropu skupujou cinani/, ale stejne :(
ale by me zajimalo, jestli jdou vypnout vsecky ty pipatka, co upozornujou na vselijaka smrtici nebezpeci.. moderne assisteny..
me se volva moc libi, ale nemam rad vsecky ty ukecane pipatka
Vše jde vypnout(dokonce i citysafety), akorát něco se musí vypínat po každém nastartování.
Citace: jb kdy January 07, 2015, 02:20:29 PM
... jedine co mi vadi u volva, jsou ti cinani... sice asi do niceho moc nekecaj a jinak bych volvo poslo jak saaab /strasne, ze evropu skupujou cinani/, ale stejne :( ...
Volvo = Číňani
Saab = v prdely
Rover = Číňani, ale v prdeli také
Jaguar = Indové (!!!!!!!!!!)
Kuwa, svět se v kravskou (_!_) obrací *917*
jerry, s tim roverem a jaguarem nemas uplnu pravdu, oboji vlastni jeden tata.
Land Rover je značka britské automobilky Jaguar Land Rover, která se specializuje na automobily s pohonem všech kol. Jaguar Land Rover s jeho centrálou ve Whitley, Coventry, byl koupen indickou automobilkou Tata Motors v roce 2008.
Citace: T-Diesel kdy January 07, 2015, 04:21:22 PM
jerry, s tim roverem a jaguarem nemas uplnu pravdu, oboji vlastni jeden tata.
Land Rover je značka britské automobilky Jaguar Land Rover, která se specializuje na automobily s pohonem všech kol. Jaguar Land Rover s jeho centrálou ve Whitley, Coventry, byl koupen indickou automobilkou Tata Motors v roce 2008.
Tondo, fšak já také nemyslím ani Range Rovera, ani Land Rovera, anóbrž tak nějak po klausovsku Rovera bez přívlastků :D :P
Pokud vím, zkrachovalou firmu Rover koupili Číńani a snad ještě na původním výrobním zařízení pro Rover 75 dnes dělají jakési poměrně eklhaft vozítka Roewe 750
A mám pravdu a mám a mám a mám a mám :D :P
Čínskej vlastník se, podle mého názoru, chová v této firmě lépe než americkej. Díky bohu za něj.
no nebudu sa hadat o roverovi takovem nebo onakem, ale mosim uznat, ze ten tata tu fabriku postavil na nohy a delaju pekne auta.
Tady je pár obyčejných fotek z mobilu.
Mně se to nelíbí, ale závidím ti to (:
Já bych to nezkous. Ten interier mi přijde chudší než v prvnim SuperBlbovi. Ale hlavně že ty jsi spokojenej a abys byl do budoucna.
Mně se ten interiér taky nelíbil. Hodně dlouho. Hlavně v bílo-černým provedení. Ale skousnu ho od roku 2011, kdy mu vzali tu hnusnou vysouvací navigaci a strčili tam napevno obrazovku. V béžový to vypadá přijatelně, volant se mi líbí hodně, to se jim povedlo. Naživo je introš naštěstí hezčí než na fotce:). Je to ale náročný na udržení čistoty.
Exteriér se mi nelíbil vlastně do posledního "faceliftu". Ten poslední to auto pro mě trochu posunul do koukatelnosti. Vzhledem k tomu, kde parkuju, je to další výhoda pro moje potřeby. Parkovat tady s něčím výstřednějším a líbivějším, asi bych úplně dobře nespal...
Tak zrovna volant se mi líbí. Ale ta obrovská rovná placatá plocha před spolujezdcem je děs. Připomíná mi to když někdy v 98 přijel kámošovo fotr novym Ečkem. Všichni vyvalený a vypadalo to dost podobně. Akorát tam kde máš ten tmavej pruh měli oni dřevo. Mě to teddhy přišlo k zblití a okomentoval jsem to že na tabuli můžu čučet ve škole a né v autě.
Ale tmavo světý kombinace se mi líbí.
Podívej se na fotky V50. Tam tu palubku seveřani dotáhli k nekoukatelnosti:)
me sa to tez moc nelubi, palubku bych fakt nedal, ale to neber jako kritiku, to je enom muj zvraceny vkus
ale preju ti to, uzivaj funglovky at je dluho bez problemu OK
A to byla skladovka ? Nebo proc mas neco co se ti nelibi ? Myslim svetly intros..
Citace: jb kdy January 08, 2015, 11:01:38 AM
A to byla skladovka ? Nebo proc mas neco co se ti nelibi ? Myslim svetly intros..
auto si daval do vyroby a tu to pise proc ma bezovku
V béžový to vypadá přijatelně, volant se mi líbí hodně, to se jim povedlo. Naživo je introš naštěstí hezčí než na fotce:). Je to ale náročný na udržení čistoty.
Mám to z konfiguratoru. Béžovou jsme chtěli. Byla to pro nás nejhezčí kombinace, protože tmavá se nám nelíbila. K tmavé barvě auta by to vypadalo až moc depresivně. Pouze holt je potřeba to trochu udržovat.
No, chlapsky řečeno - já vybíral auto a výbavu, manželka barvy:).
barvy su dobre ;)
Citace: Krtek kdy January 08, 2015, 06:07:43 AM
Tak zrovna volant se mi líbí. Ale ta obrovská rovná placatá plocha před spolujezdcem je děs. Připomíná mi to když někdy v 98 přijel kámošovo fotr novym Ečkem. Všichni vyvalený a vypadalo to dost podobně. Akorát tam kde máš ten tmavej pruh měli oni dřevo. Mě to teddhy přišlo k zblití a okomentoval jsem to že na tabuli můžu čučet ve škole a né v autě.
Ale tmavo světý kombinace se mi líbí.
Pokud máš výhrady k rovné placaté ploše před spolujezdcem, na interiér V50 se asi budeš muset dívat jen s pytlíkem před pusou *886*.
Pokud máš výhrady k rovné placaté ploše před spolujezdcem, na interiér V50 se asi budeš muset dívat jen s pytlíkem před pusou *886*.
[/quote]
Twl to je humus :-)))
Fuj :BMS: To je snad za příplatek v nějakým týracím balíčku, ne ?
Myslim si, ked na to tak pozeram, ze v jednoduchosti to predci aj pristrojovku Dacie, ktora ju ma taku z dovou nizkych nakladov. :)
http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_testy&c=A130523_122321_auto_testy_hig&foto=FDV45f8a1_Dacia_33473_1_6.jpg
V50 má ještě středový panel průchozí zezadu - to jsem také nepochopil k čemu to je
aby se eletrikář s páječkou dostal zezadu líp k drátkům vod čuflíků *886*
no, nebo si s vysavačem užít víc záhybů a nepřístupných míst
Vůbec nechápu, o čem se to bavíte.
ty mas ty bezaretacni samoblikaci packy ? :)
nebo to bylo u jineho modelu ?
Citace: jb kdy January 23, 2015, 10:06:37 AM
ty mas ty bezaretacni samoblikaci packy ? :)
nebo to bylo u jineho modelu ?
JJ, to byla supernasírací fíčura u Oplu Ventra poslední generace.
Údajně i ty nasranost lidu obecného z páček přispěla k rozhodnutí, že se tedy nový zástupce Oplu ve střední třídě bude jmenovat jinak, nežli Vectra
Ty páčky jsou super, vůbec nechápu, co na nich lidem vadí.
Tak jsem byl na výměně oleje a zjistil jsem, že tam lejou Castrol Edge Professional V 0W-20. Na tuhle značku mám z dob Saaba vypěstovanou averzi. Co by se stalo, kdybych si přinesl vlastní olej (Mobil)? To by mi asi neprošlo, co? :-\
To záleží na servisu, tam zavolej a zeptej se.
Ty jo jsou specifikace... Nemaji to mit auta za polarnim kruhem :)
Jinak kastrol jsem taky nikdy v aute popr moto nemel.. Ani nevim vlastne uz proc :) ale mam jej letos v sekacce ;)
a na léto ti daji 15W-60 či co ?
Já si nosil svuj olej do servisu běžně. I když furt ten samej Total 9000 jenom za 1/3 cenu.
Ono to fakt VŠECHNO závisí na tom, jakého konkrétního člověka kde potkáš.
V jednom servisu Tě na dílnu nepustí, ve druhém ano. Někde Ti uvaří kafe, posadí Tě do klubovky, dají Ti heslo na místní wifi a řeknou, že to bude asi za hodinu, přičemž po 70 minutách je auto hotovo a maník Ti přinese fakturu i s klíčkama. Jinde se dozvíš, že to "bude na dýl" a ať si zítra zavoláš, "kdy by to asi tak mohlo být hotový" a nikdo neřeší, jak se z toho autosalonu dostaneš domů a zase zpátky k nim
Zavolej tam a zeptej se :D
Zeptám. Naštěstí za rok těch 30000 km nenajezdím, tak ty brutální intervaly nesplním. Kvůli garanci se obávám, že neuspěju.
Garance pro tohle například není žádnej důvod, oleje mají specifikace a pokud plní tu předepsanou, musí být z garančního hlediska jedno, co tam leješ.
ja myslim, ze s tim problem delat nebudu, neskaj je to uz celkem bezna praxe.
Neuvěřitelné. Palubní počítač hlásí o 0,3l/100km vyšší spotřebu než je zřejmě skutečnost (dle spritmonitor). Doposud jsem myslel, že PP má spíše tendenci udávat o malinko nižší spotřebu než bývá skutečnost *871*.
no tak já bych to porovnával hlavně s tvojí spotřebou podle tankování než s cizíma na spritmonitoru.
Porovnávám dle svého spritmonitoru, nikoli cizího.
Co vim od lidi okolo, tak sice křiví hubu, ale doneseny olej tam daji. Ja jeste auto nemam, ale uz jsem v akci koupil Mogul 5W-40 a po par tisicich km ho tam fouknu. Predepsanych 30 k km na olej beru jako vtip.
V sobotu jsem stěhoval kámošovi krabice. Rozměr 39*29*19cm a celkově 39 kusů. A to jsem měl na zadním sedadle dětskou sedačku, tak jsem sklopil jen dvě části zadních sedaček. Kombík nezklamal. Ještě měl rezervu na pár dalších OK.
No hezký :D
Tak když už se tu budeme vytahovat, já dneska naložil do auta tohle (218x80x36) - duální vejfuck pro Lincona:
a takhle na stojaka!! :)
hmm tak 2m na delku leda tehdy do passata.. to sem prevezl slozenou skrin...ted sice auto ma 3kubiky vzadu, ale delku zadni casti pouze 1,6 m :)
a saabiku na takove hnusne krabice bych radsi pripojil vozik :)
rvat to do volvika... ;)
Pche, mě tam toho vleze :-)
ses zamerenej timhle smerem, jo?? blabla
Vlastnit Diskošku, jezdím o víkendech jako stěhovák:). (abych ji uživil *974*)
Co to melete pane Lihobarone?
Absolvována svolávačka na software lambda sondy.
Mají také k dispozici chip od Polestaru. Za 27 tisíc zvýšení výkonu o 8 koní (na 253) a krouťáku o 50 Nm (na 400). Nejsou z levného kraje. Kam se hrabou hamižný banky *785*
8 koní při týhle hodnotě je tak chyba měření ne ?
Taky mám pocit, že nejspíš "načipujou" ten měřák :)
Tož to bych si to za ty prachy nechal udělat minimálně 2x, dokud je to tak levné :D :P
50Nm a 8 koní? Mají nějakou speciální fyziku. Nebo je to někde v nízkých otáčkách?
Dnes je tomu rok, co jsem si ho přivezl. A po roce provozu a najetých 20.500km můžu rekapitulovat následující:
a) Už mi nevadí navigace. Naučil jsem se ji správně ovládat. Dokonce po letním výletě do Černý Hory je lepší než v novém Passatu.
b) Už mi nevadí stopstart systém. Zvyknul jsem si a dokonce jsem zjistil, že je tišší a rychlejší než u jiných nových aut.
c) Zvyknul jsem si na středový panel a netlačí do nohy jako ze začátku.
d) Spotřeba je dle spritmonitor (8,76 l/100km) v prvním nejlepším decilu všech benzínových volv bez ohledu na výkon a převodovku. To hodnotím jako velmi dobrej údaj, jelikož auto rozhodně nepoužíváme jen na dálky.
e) Pohodlný, tichý, velký, bezpečný a nenápadný auto, který splňuje to, co jsem od něj čekal. Dokonce ani béžový interiér neutrpěl. Ikdyž máme malý zlobidlo...
f) Do auta (mimo vysokou pořizovací cenu) jsem za ten rok nacpal daleko víc peněz než do saaba. Pojištění, příslušenství, výměna oleje a to mě čeká příští týden ještě servis po prvním roce.
g) Se započítáním amortizace mě letos vyšel kilometr jízdy na 13 Kč. Docela slušný *886*.
h) na podzim jsem byl na brzdě. Technické parametry nekecaj. Změřeno 246 koní (origo má mít 245) a krouťák 360Nm (origo má mít 350).
i) Polestar na můj motor mají pouze ve Švédsku a Polsku. Takže zatím smolík.
Nelituju a těším se na další společnej rok...
Jakej olej a proč jsi měnil (a platil?) když první serviska tě teprve čeká ?
Jak se dá zhodnotit takhle samo-domo bezpečnost, když jsi s tim ještě (doufam) neboural ?
Jinak je fajn, že si tě auto zpracovalo k obrazu svému :-)
Nechal jsem vyměnit olej po 2500 km. Někdo to dělá. Tak jsem autu dopřál:). Tu bezpečnost snad doufám nikdy nepoznám, Ikdyž jsem k ní měl nedávno zatím nejblíže.
Jo, já se budu asi taky muset podívat po nástupci. A bude to asi taky Volovo. Nebo Mini.
Nechal jsem poladit od Polestaru. Krouťák z 350 na 400 Nm je znát, konečně to jede svižně a na sportovní režim i hbitě. Rychlá odezva na plyn. Škoda té vysoké ceny. Dám ještě na brzdu a porovnám s tovární verzí. Tak přecijen dokáže volvo jet rychle a hbitě :)
Až to budeš někdy prodávat tak za stopade, tak mi pošli sz. Beru to OK
Ještě že už je Saabík volvista.
http://www.novinky.cz/krimi/404212-ridic-saabu-si-couvnul-a-najel-na-motorkare-tvrdi-svedci-vecerni-nehody-v-praze.html
Hehe, to je dobrý, možná jsem to udělal já v záchvatu rozdvojené osobnosti *974*
Mít to Aero kola, tak to vypadá jako moje bývalé aero. Ti saabisti jsou ale nerváci :-D. Svoje volvo si asi nechám pěkně dlouho. Takže budeš mít elpidio asi smůlu. Ale pokud vydržíš, bude to stát za to. Nešetřím na něm a po roce a půl mám 25 tis. km. Skoro jako po důchodci ;-)
Citace: saabik kdy May 24, 2016, 05:54:18 PM
Mít to Aero kola, tak to vypadá jako moje bývalé aero. Ti saabisti jsou ale nerváci :-D. Svoje volvo si asi nechám pěkně dlouho. Takže budeš mít elpidio asi smůlu. Ale pokud vydržíš, bude to stát za to. Nešetřím na něm a po roce a půl mám 25 tis. km. Skoro jako po důchodci ;-)
Boha jeho 25.000 km - to já najedu ani ne za půl roku :)
To bych nedělal na nic jiného než na benál. Za rok a fous mám nacukáno osm tisíc km. Za měsíc to skoro o tři tisíce poskočí (dovolená) a pak zase jen stovky km za měsíc.
Tywe to i Fukušima má už se mnou za čtvrt roku skoro 10tis. ;D Gixxero asi tři a Saab jen za víkend 800...
Citace: Jerry.Gunman kdy May 25, 2016, 12:13:39 PM
Boha jeho 25.000 km - to já najedu ani ne za půl roku :)
Na takové to popojíždění využívám služební OIII. Ta dostává za uši. Během 3 měsíců už mi svítí na počítadle 11 tis. km.
Není nad služební auto :lulka:
Citace: saabik kdy June 01, 2016, 07:19:22 PM
Na takové to popojíždění využívám služební OIII. Ta dostává za uši. Během 3 měsíců už mi svítí na počítadle 11 tis. km.
Není nad služební auto :lulka:
Njn, Citrónek je takovej... husita, tedy pod obojí.
Služební i soukromej :)
O prodlouženém víkendu jsme absolvovali s Volvem výlet mj. na Kehlsteinhaus a Grossglocknerstrasse. Najeto 1200 km, 4 dospělý, plný kufr věcí a spotřeba 7,9l/100km, včetně krpálu pod Grossglockner. K čemu smradlavej diesel :lulka:.
Doporučuju každému, je to super výlet, to se musí zažít.
Hezký, já to měl předchozí víkend s Aerem za 9,5, najeto asi 800. Sice jsme neviděli ledovec, ale myslím že jsme jeli rychleji *943*
No, to my jsme s Vectrou absolvovali v sobotu ráno cestu do Varšavy, asi 700 km.
A kdy bude cesta zpátky? ;)
Tvl, to bych sám strašně rád věděl.
Citace: saabik kdy June 06, 2016, 09:52:40 PM
O prodlouženém víkendu jsme absolvovali s Volvem výlet mj. na Kehlsteinhaus a Grossglocknerstrasse. Najeto 1200 km, 4 dospělý, plný kufr věcí a spotřeba 7,9l/100km, včetně krpálu pod Grossglockner. K čemu smradlavej diesel :lulka:.
Doporučuju každému, je to super výlet, to se musí zažít.
JJJJJ, GrosGlocknerHoheAlpenStrasse je nádherná, plnej souhlas, byli jsme tam v září 2013 (???) a stálo to za to OK OK OK OK OK
Minulý týden jsem měl možnost dva dny za sebou střídat Octavii 3 2.0TDI a Volvo V70 (nějaká nafta). S O3 jsem dojel po dálnici A6 skoro až do Francie. Tam už na mne čekal jeden z našich manažerů, který měl Volvo z půjčovny. Po Německu jsme jezdili Volvem a Octavií jsem se pak zase vracel domu. Řeknu Vám pánové, jako že O3 není špatné auto, tak Volvo je jiná liga. Hlavně odhlučnění motoru i podvozku, v tom má škodovka sakra co vylepšovat. V Octavii se od 160ti sotva dá vést rozhovor, ve Volvu úplně v klidu. Octavia proti Volvu i dost drncá. Kupodivu i věc jako klimatizace funguje ve Volvu lépe. Nehučí tolik a v automatickém režimu nefouká na posádku, přitom chladí rychle a dobře. Očekával jsem, že auto za dvojnásobnou cenu bude lepší, ale docela mne překvapilo že o dost lepší. Při svém vzrůstu jsem ocenil i prostor, ale to je dané rozdílem minimálně půl třídy.
Abych jenom nechválil. Ovládání multimedií a navigace, to se masochizmus. Nakroutit točítkem adresu se rovná kurzu sebeovládání.
A jenom když by Vás to zajímalo, mám teď projetou stejnou dost dlouhou šteku s O2 2.0 TDI PD a s 03 2.0 TDI CR. Spotřeba obou 6 litrů na sto při průměrné rychlosti foust přes stovku. Není pravda, že by CR verze byla žravější. Při jízdě jsou i obě verze zhruba stejně hlučné a nezdá se mi ani znatelný rozdíl v dalších vlastnostech. Na volnoběh se dá poznat co to je zač, ale při jízdě bych to nepoznal.
Navigaci je nutné řešit tlačítky. Volba je pak rychlejší. Po měsíci jsem kolečko přestal používat. To se jim fakt nepovedlo:). Jsem rád, že se ti jelo dobře. Hezky se to čte:). Navíc volvo je o dost starší model. Benzín je ještě tišší. Možná tomu pomáhají i ta laminovaná skla.
to je hezka a celkem strucna charakteristika rozdilu mezi beznym autem a premiovkou. Sice volvu do uplne premie este neco chybi, ale ne moc.
Proste ten priplatek musi byt nekde videt a je to videt na detailech. A kdyz tych detailu je tam navic tisic, tak to ve vysledku udela velky efekt.
Ovsem chce to nezaujateho a rozumneho uzivatele, zamindrakovanci a zaslepeni fans jedne znacky nikdy objektivniho soudu nebudu schopni. Franta evidentne k nim nepatri ;-)
Citace: atnarfus kdy June 30, 2016, 09:56:56 PM
Řeknu Vám pánové, jako že O3 není špatné auto, tak Volvo je jiná liga. Hlavně odhlučnění motoru i podvozku, v tom má škodovka sakra co vylepšovat. V Octavii se od 160ti sotva dá vést rozhovor, ve Volvu úplně v klidu. Octavia proti Volvu i dost drncá. Kupodivu i věc jako klimatizace funguje ve Volvu lépe. Nehučí tolik a v automatickém režimu nefouká na posádku, přitom chladí rychle a dobře. Očekával jsem, že auto za dvojnásobnou cenu bude lepší, ale docela mne překvapilo že o dost lepší.
kua kuci, přepište ten titulek
vždycky vidím DUDY mrknu sem a žádný kozy tu nejsou *886* *886* *886*
Citace: T-Diesel kdy July 17, 2016, 02:30:08 PM
Zamindrakovanci a zaslepeni fans jedne znacky nikdy objektivniho soudu nebudu schopni. Franta evidentne k nim nepatri ;-)
Takovou sebereflexi jsem snad ani nečekal *974*
Poslední dobou trávím poměrně dost času na zadních sedadlech nejrůznějších aut a musím říct, že zdaleka nejhůř se mi sedí v octaviích všech generací. Dacia Sandero má pohodlnější zadní sedačky než OIII. Docela slušně se sedí ve dvojkovým Superbu, ale musel jsem se tam připoutat, aby mě to při prudším brždění nesmetlo pod sedačku spolujezdce. Jediný trochu použitelný sedačky měla O2 RS, ale i z těch jsem byl po sto kilometrech rád, že jsem vylezl.
Já po roce opět vydržel cestu do Francie na zadním sedadle Rapida a docela to ušlo. Loni cesta zpět na zadním mučícím nástroji v O2 byla asi to nejhorší co jsem v autech zažil. Letos zpět v Superbu 2 Laurin a to bylo slušný. Ale stejně zatím nic nevyrovnalo zadní sedačky 9000. Ta délka sedáku byla pro mou postavu (180cm) ideální. V Superbu sice leží přední sedadlo v jiným časovým pásmu, ale sedák nijak extra dlouhý není.
Pravda je, že v 9000 jsem se vzadu moc nenaseděl, i když jsem měl dvě... (:
V 900000 se vzadu nesedí špatně ani mě (190cm), ale naprosto mě překvapil Swift musím říct. Tam je na kolena skoro víc místa *974*
ja mam nejlepsi zkusenost s S klasse :)
Citace: elpidio kdy August 08, 2016, 10:04:26 PM
Já po roce opět vydržel cestu do Francie na zadním sedadle Rapida a docela to ušlo.
To mě docela udivuje. Když jsem loni vybíral auto, tak jsem byl ze zadních sedaček Rapida upřímně vyděšený. To je kus sololitu potažený textilem. Tvrté a minimálně tvarované.
02 a 03 nemají až tak špatné zadní sedačky, jenom se tam sedí hrozně nízko. Při mé délce nohou mám kolena hodně vysoko a sedím prakticky jenom na špičce zadku. Abych měl stehna podepřená, musím se rozvalit trochu šikmo. Na delší cestu utrpení. Felicie ta měla zadní sedačky docela fajn. Jiná auta asi vyzkoušená nemám.
Tak jsem nechal změřit na brzdě motor po úpravě Polestaru a výsledek je, mno, tak nějak trochu zklamáním. Co má mít tam prostě nebylo - co se týká krouťáku. Ještě více to rezonuje s loňským srovnáním, kdy origo motor bez úpravy naměřil lepší krouťák než měl být na papíře:
Výkon [k] Nm
originál motor oficiálně 245 350
naměřeno loni před úpravou 246 360
naměřeno letos po úpravě 252 370
má mít Polestar oficiálně 253 400
Sice jsem letos měřil na zimních a byla asi jiná konstelace Saturnu s Venuší. Nicméně bylo měřeno na stejné brzdě jako loni. Obrázky z loňska a letoška přikládám.
A já se vás jako odborníků ptám: Mám to ve Volvu řešit, nebo to mám přejít? Jedu na dvouletou garančku za dva týdny. To to letí...
Mn ten rozptyl oproti původním hodnotám přijde jako chyba měření... Prostě na čupování moc nevěřim.
S tím jezdíš k nějakýmu homeopatovi, ne ? :) Obávám se, že s reklamací moc neuspěješ, ale vyzkoušet to můžeš co na to řeknou. Dej vědět. Cos měl za benzín ?
Teď na tom měření byl v nádrži prémiový od MOL. Loni to byla stovka od Benziny.
Zmíním se o tom a uvidím, co mi řeknou.
O víkendu jsem se byl naposledy projet bývalým saabem. Tak jsem si dovolil jednu fotečku švédské smečky ::)
Šel do světa? Za kolik?
Prodal jsem ho už před dvěma lety. Ale nový majitel, který bydlel v Kolíně, se stěhuje pryč. Tak jsme se byli s rodinkou rozloučit a projeli ho.
Aha, jsem si říkal.
Bilancování nákladů po dvou letech provozu a 34.300 km:
s palivem s amortizací: 14,3kč/km
s palivem bez amortizace: 8,47kč/km
bez paliva bez amortizace: 5,6kč/km
A to nemělo nikdy žádnou poruchu a je v záruce. Příští auto bude asi na operák *886*
Ať počítám, jak počítám, mně ten operák nevychází zas tak špatně...
Chtěl bych se zeptat, jak se stanovila/stanovuje zůstatková hodnota pro výpočet amortizace.
Stanovil jsem ji orientačně podle ceny, za kterou jsou inzerovaná ostatní Volva podobného nájezdu, roku výroby a výbavy. Samozřejmě, že reálná tržní cena by se zjistila až při prodeji.
Já to beru tak že zůstatková cena auta = 0. U ponožek taky neřešíš jestli je někdy prodáš. Koupit, doužívat do konce životnosti a sešrotovat.
Nula? Já jsem ještě nikdy auto nevyhodil. Vždy jsem za něj ještě něco dostal. Ponožky končí v garáži v pytli s hadrama na utírání.
Citace: saabik kdy December 15, 2016, 10:25:18 PM
Bilancování nákladů po dvou letech provozu a 34.300 km:
s palivem s amortizací: 14,3kč/km
s palivem bez amortizace: 8,47kč/km
bez paliva bez amortizace: 5,6kč/km
A to nemělo nikdy žádnou poruchu a je v záruce. Příští auto bude asi na operák *886*
No, já jsem na tom po 5 a půl roce asi nějak takto:
najeto: cca 215.500 km
za čas: 65 měsíců
kupní cena: 303.000 Kč
předpokládaná prodejní cena příští rok léto/podzim: 53.000 Kč (ať se to snadno počítá)
náklady:
jenom palivo: 2,07 Kč/km
palivo + kompletní servisní náklady: 3,41 Kč/km
palivo + servisní náklady + amortizace: 4,57 Kč/km
Uvažoval jsem o operáku, ale poslední 3 roky mám měsíční nájeztd okolo 4,5 - 5 - 5.500 km měsíčně - a operativní lízingy se nabízejí tak pro 24, MAXIMÁLNĚ 36.000 km ročně. Pokud překročím měsíční nájezd, platí se tam docela krvavé dodatečné poplatky - takže prd :-\ :( *753*
Nene, nabízejí si i s limitem 50k, taky jsem po tom koukal, protože pokud bych jezdil do práce autem, najezdím cca 40k ročně.
Citace: FPT kdy December 21, 2016, 08:39:55 AM
Nene, nabízejí si i s limitem 50k, taky jsem po tom koukal, protože pokud bych jezdil do práce autem, najezdím cca 40k ročně.
Jo?
Kdo - doporuč
Ďyky
Myslím, že to byl Barth, ale podívám se.
Musím se pochlubit. Nechal jsem si nafotit auto na památku od člověka, kterej umí fotit. No a protože se mi fotky zdají povedený, dávám sem malou ochutnávku :).
Hezký!!
Ty gumy sis teda taky mohl umýt ;)
Fotky jsou super. Auto taky. Zrovna tento týden jsem se tím nechal popovážet po švédsku. Kluci od Volva to mají jako služebáky (jen bez toho křidélka). Neřídil jsem, jenom mne vozili, ale zvykl bych si rychle. Bavilo mne pozorovat takové blbiny, jako zobrazování dopravních značek a pod.. Na letiště nás vezl taxikář v Priusu a byl to brutální sešup.
Auto super, fotky... No jak to říct slušně? *974*
ADIDAS.
pěkný volvíčko :)
kdybyste chtěl někdo operák, tak mi napište. děláme operáky a umíme ledacos :) případně mrkněte na www.driveto.cz a napistě tam. můžete se na mě odkázat, kdo zná moje pravé jméno :D
Operák proboha ne. Posledě jsem musel auto na operák rozbít, abych se ho zbavil *1001*
hele tak tos nebyl sám :D přesně tohle udělala většina, až jim došlo, že to není úplně dobrý, protože pojišťovny na tom dost krvácí. takže letos z kraje roku všichni přecenili pojistky a operáky šli dost nahoru a při předávání by to neměli tolik hrotit. no uvidíme, jak to bude. já tomu produktu docela dost věřím, proto to dělám ;D
No, já ooperáku uvažoval - ale když mne s mým měsíčním nájezdem +- 4-5.000 km poslal 3 "operační leasingovky" ... do hájička zelenýho, koupil jsem si Pažouta :D
no, s tím nájezdem je problém, že by nikdo neuměl moc spočítat zůstatkovou cenu. resp. odhadovali by asi minimální, takže bys měl pak stejně dost vysokou splátku. 60k za rok už je fakt hodně, kam to jezdíš? :D to máš nájezd skoro jak taxikář :D
tak jsem se ptal, a nejvíc dokážeme kolem 40 tisíc za rok:
https://www.driveto.cz/operativni-leasing/?najezd-od=40000
řešením by bylo ten nájezd rozdělit do dvou aut, dálky a služebky v operákovým autu a na ježdění na nákupy a po okolí nějaký youngtimer - třeba fordí zadokolku nebo Saaba *886*
Citace: black_sheep kdy March 28, 2018, 03:55:52 PM
no, s tím nájezdem je problém, ... 60k za rok už je fakt hodně, kam to jezdíš? :D to máš nájezd skoro jak taxikář :D
Už 4 roky jsem OSVČ a starám se teď už o 3 italské firmy a jejich business v ČR a SR.
Takže 3-4x ročně Praha - Miláno, cca 3,5 - 4 Tkm "firemně" a okolo 1.000 - 1.200 km měsíčně soukromě... A jsi na 5 Tkm měsíčně, ani nevíš jak
Citace: Jerry.Gunman kdy March 29, 2018, 07:45:19 PM
Už 4 roky jsem OSVČ a starám se teď už o 3 italské firmy a jejich business v ČR a SR.
Takže 3-4x ročně Praha - Miláno, cca 3,5 - 4 Tkm "firemně" a okolo 1.000 - 1.200 km měsíčně soukromě... A jsi na 5 Tkm měsíčně, ani nevíš jak
tak to je slušný! a co tam děláš? Miláno je krásný :)
před rokem jsem to jel na jeden zátah a je to docela štreka, kor když se rozhodneš objet švýcarský dálnice přes ty průsmyky. alespoň byla prča ;D tím spíš, když jsem mermomocí musel vytáhnout tu největší jebku co jsme měli - rozvrzanou Lancii Lybru s polomrtvým homokyneťákem! ale jeď do itálie německým autem, žejo ;D a dojela! :-*
Njn, ono se to nezdá, já to mám do práce 100 km, a kdybych jezdil denně autem, máš to 1000 km týdně ani nemrkneš.
Citace: FPT kdy March 30, 2018, 08:49:17 PM
Njn, ono se to nezdá, já to mám do práce 100 km, a kdybych jezdil denně autem, máš to 1000 km týdně ani nemrkneš.
tak já 2016/2017 taky najezdil 30.000 km za rok v jednom autě a asi 8 tisíc v druhém a 5 tisíc ve třetím. těch 30k bylo víceméně jen po Praze a pak dvakrát Itálie, párkrát morava a jednou Vídeň. ale bylo to zlo, tak jsem si to zase v životě přeházel a do práce jezdím na kole ;D
Tak já jezdím do práce maximálně třikrát týdně a většinu z toho vlakem, takže mně nájezd netrápí, ale dovedu si představit nájezd kolem 50 tisíc ročně vlastně bez cestování - jenom dojíždění do práce.
Já za rok tak 70 000. Proto jsem vzal nakonec dýzla...
Tyjo, kolik jezdíš denně? Mně to hlavně nebaví řídit.
Sent from my iPhone using Tapatalk
70000/365 je zhruba 192 km. Pokud by jezdil jen ve všední dny, bylo by to 70000/260, což je nějakých 270 km.
Předpokládám, že průměrně to bude průměr těch dvou čísel, to jest nějakých 230 km denně *886*.
kurde to jsou rány tohleto!
já už toho měl plný kecky s 30-40k za rok, jenže většina byla po Praze, kde se ráno plazí auta cca 20 km v hodině v průměru. za ten čas strávený v autě jsem mohl najet klidně 2-3x tolik ;D
ale to mě dost ničilo *912*
tak jsem to zařídil jinak :D
Citace: jersey.se kdy March 31, 2018, 01:17:09 PM
Já za rok tak 70 000. Proto jsem vzal nakonec dýzla...
Však oni ti ten Uber zatrhnou :)
Nejezdím jen ve všední dny a nejezdím jen do práce. Ale v průměru je to tak těch 150 denně + občas delší cesta. Naštěstí 80% dálnice a řídit SE mě i přes už uvedené nedostatky v zásadě baví.
Tak si volvo hledá nového majitele. Snad mu bude sloužit stejně skvěle jako sloužilo mně. Ale život jde dál...
A důvod ? Máš někde inzerát ?
Bylo prodáno den po zveřejnění inzerátu.