Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Topics - fido

1
mujsob.cz :: cafe / Spolecensky marasmus
November 19, 2013, 10:25:14 PM
Chybelo mi tu nejake ciste socialni tema o vyvoji soucasne spolecnosti.

A hned na uvod, neco o skolstvi a nasi budoucnosti - detech. Kdyz v revolucnich 60-tych letech neomarxiste po celem Zapade
vykrikovali "ukradneme vam vase deti", tak malokdo tusil, jakou renesanci to po chvilce konzervativniho vypeti 80-tych let,
znovu zazije.

Omlouvam se za zdroj, Elpidio at radeji odvrati zrak ;)
http://www.protiproud.cz/svoboda/clovek/spolecenstvi/673-bit-ci-nebit-soucasne-skoly-vychovavaji-predevsim-ujecene-jamamsvojeprava-v-jejich-rukou-bude-nase-budoucnost.htm
2
mujsob.cz :: cafe / Modrá bestie
October 15, 2013, 07:53:48 AM
Konecne jsem se dokopal k tomu, abych ze sveho noveho prirustku odstranil zbytky lepidla po foliich, umyl, navoskoval a nafotil.


zbytek fotek: http://www.volny.cz/insanity/vette/
(fotky jsou trochu prepalene, nejak mi dodelava fotak a blbe meri a ostri)

Strucny popis auta:
-Corvette C6 Z06, rok 2007
-7litrova V8
-Vyfukove potrubi Kooks bez katalyzatoru
-Sani Callaway
-Stavitelny zavodni podvozek Moton
-Zavodni olejove hospodarstvi APP
-Vykon 545HP/680Nm (vlastnorucne odladeno na brzde)
-0...100 neupravena Z06 3.7sec. Nemeril jsem
-Vybava interieru asi 2LZ (vyhrivani sedacek s el. ovladanim a pameti, navigace, audio BOSE s mp3)
Najeto 47tis km, 7tis km od kompletni GO motoru, kdy se menilo temer vse pohyblive uvnitr.

Interier je typicky americky. Strohy, sedivy, spatne slicovany, tlacitka maji chod jak v korejskem aute z 90-tych let. Komfort audiosystemu
je zoufaly, ovladani na volantu neni. Jedina extra vychytavka je, ze ma dve sady klicu a podle majitele, ktery k autu prijde, se vsechno samo presteluje. Ocenuji docela slusna kresla, i kdyz proti tem, na ktera jsem zvykly z Trolla (Saab 9-5 Hirsch performance) jsou horsi. Celkove je interier proti Saabu zoufaly, ale aspon nikde nic nevrze a nedrnci. Kdyz si sednete za volant, prestane vas to stejne zajimat,
protoze hlavni zdroj hudebniho projevu je motor a jedine na co koukate, je head-up displej promitany do prostoru na celni sklo, kde vidite
rychlost, otacky a pretizeni.

Ovladani je take typicky americke. Kultivovanost nulova, spojka je tuha, rizeni je tuhe, radici paka je tuha a doslova citite, jak zapadaji ozubena
kola do sebe. Za studena motor rve tak, ze me nenavidi cela ulice, kdyz rano odjizdim, a nez se zahreje 10 litru oleje, tak docela cvakaji hydrostely. Nez se zahreje olej v diferencialu, tak je take docela hlucny a mate pocit, ze se mezi zuby drti pisek. Vsechny projevy jsou vcelku normalni, delaji to vsechny Corvette, se kteryma jsem jel. Pokazde vas ceka tak 15minut popojizdeni, nez se vse ohreje, olej se dostane na 60'C a vy na to muzete slapnout. Kdyz se rozjedete, tak vas vsechny nevyhody stejne prestanou zajimat, protoze ridicsky zazitek je neskutecny. Zadne moderni "odstineni" ridice od stroje, tady jste opravdu soucasti procesu. Od nejakych 3000 otacek se motor rozerve brutalnim hrdelnim zvukem, pri kterem vam vibruji vnitrnosti. V prstech citite kazdou nerovnost. Mozek vam poletuje v lebce diky nevidanemu pretizeni vsemi smery. Pod prdeli citite, jak sebou zadek hazi a kola se snazi obnovit ztracenou trakci. Na tohle si musite zvyknout, pokud neni idealni pocasi, aspon pres 20'C a nemate ohrate gumy. Vette dostanete do smyku temer kdykoliv, protoze 680Nm neprenesou ani obri 325 siroke gumy. S trakci moc nepomaha ani stabilizacni system, ktery je velmi konzervativni a osobne jsem prilis nepoznal rozdil, kdyz jsem ho vypnul. Diferencial je samosvorny, coz je dobre poznat pri prujezdu zatackou - pokud to neprezenete s plynem, da se projet s bocnim pretizenim 1,5G a auto se ani nehne. Pokud to prezenete, predbehne vas zadek rychleji, nez si uvedomite co se deje. Ostatne, malem jsem to rozstrelil hned prvni den, kdy jsem si naivne myslel, ze za deste a 10'C projedu zatacku rizenym smykem - po necitlivem brnknuti plynem jsem jel v okamziku celem vzad vstric kandelabru.
Ridicskych zazitku jeste nemam moc, najel jsem asi 2,5tis km, pricemz jeste nebyla prilezitost ji protahnout na okruhu (to se snad povede koncem mesice). Na kvalitni silnici je to docela prijemne auto a pokud vam nevadi hluboke duneni V8 motoru, jak se da pouzivat i na delsi cesty. Bohuzel kvalitnich silnic neni moc a prekvapive i v Nemecku najednou zjistite, jak je kdejaky usek dalnice zvlneny a jak siroke maji dilatacni spary. Po ceste na Hockenheim a zpet (asi 1000km) jsem mel pocit, ze mi sesedla pater o 2 centimetry a jeste 2 dny me bolely namozene krcni svaly. Casem se to ale zlepsuje (asi jak mi zesililo svalstvo kolem patere) a zacina mi to pripadat docela v pohode. Vcera jsem si po mesici sedl do Trolla na supertvrdem podvozku HP sporting a prislo mi to jako hausbot. Nepohodli je samozrejme poplatne tomu, ze jde o zavodni podvozek (donedavna na nem jezdil Callaway Competition ve tride GT3) a i na nejmekci nastaveni je tvrdy. Seriovy podvozek s karbonovymi listovymi pery je naopak velmi pohodlny. Prijemne na cestovani je, ze nemusite moc resit prostor pro predjizdeni, protoze se vzdalenostma, jake mate zafixovane z normalnich aut, se vejdete vzdy 2-3x. Na peknych dalnicich se muzete presouvat i znacnou rychlosti, pricemz v aute nemate pocit zadneho drama. Az pri 280km/h (potkal jsem nove BMW M5 se sportovne naladenym ridicem) me omezilo znacne tunelove videni...k maximalni rychlosti 330km/h se asi nedostanu, protoze mi brani pud sebezachovy.
Pri pohodovem tempu zapominate radit, protoze se tam da vrazit libovolny stupen a jezdit jako s automatem. Se ctyrkou vystacite po meste, se sestkou na okrsce a dalnici. Velkym prekvapenim pro me byla  spotreba, protoze s vette jezdim levneji, nez se Saabem (v automatu). Pokud jede clovek neco nad limitem (100-110 okrska, 140-150 dalnice), tak se spolehlive vejde pod 10 litru. Nejvic jsem dosahl asi 12,9l/100 pri stihaci jizde po nemeckych dalnicich na Hockenheim. Zpatky ridila manzelka a v Praze skoncila na 9,9l/100.

S autem mam jeste nejake plany, rad bych vymenil osekany predni splitter za karbonovy, mozna pribydou karbonove prahy ze ZR1 a spojler ze ZR1. Taky me stve interier, ktery je v ZR1, ci Z06 carbon edition o mnoho lepsi. Mam problem se zadnim dilem vyfuku, kde jsou klapky, ktere se maji otvirat az od 2500rpm, aby bylo auto v beznem provozu tissi, ale ty mam zasekle, coz me nevadi, protoze se mi zvuk libi, ale sousedi to asi neocenuji. Mozna ze me casem bude cekat repase diferaku, ktery je o neco hlucnejsi, nez je obvykle. To vsechno ale az v zime, protoze mam uz jen 2 tydny nez auto ulozim k zimnimu spanku, tak se budu snazit hlavne jezdit a uzivat si :)