dobří ovce...

Založil black_sheep, June 23, 2015, 12:00:31 AM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

black_sheep

Citace: Jerry.Gunman kdy April 05, 2018, 07:45:32 AM
No já nevím, ale poslední dobou (tak 10-15 let) jakmile slyším předponu EKO, tak se mi hrůzou a odporem ježí i chlupy na nártech :(


jojo, Ecotec už to začalo ;D  úplně tam cítím takový to :BMS:  ale co se dá dělat, dneska už jiný ani nedělaj.


takže když Forda, tak starýho a s Duratecem 8)
Ford V6 driver
Petrolhead, Lancista & lover
I Youngtimer fans

Jerry.Gunman

Citace: black_sheep kdy April 04, 2018, 08:17:50 PM
máš to skoro jedno, 1.5 je prej ještě horší jestli jsem kamaráda dobře pochopil. prý si máš koupit atmosféru. sice tolik nejede, ale bude fungovat *886*


dělá na náhradních dílech v jednom z největších fordů v republice, pár těch ecoboostů celejch drží i skladem ;D  to už o nečem svědčí....

No já nevím, ale poslední dobou (tak 10-15 let) jakmile slyším předponu EKO, tak se mi hrůzou a odporem ježí i chlupy na nártech :(
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

black_sheep

Citace: elpidio kdy March 31, 2018, 08:45:52 PM
Předběžně mám vybráno rok 2011 a dál a motor 1,6 ecoboost 110 kW. Případně novější kus s 1,5 110 kW.

Zhruba něco jako toto.
To má ještě silnější motor. Takže spíš 1,6 110 kW Titanium s míň najetýma km.
máš to skoro jedno, 1.5 je prej ještě horší jestli jsem kamaráda dobře pochopil. prý si máš koupit atmosféru. sice tolik nejede, ale bude fungovat *886*


dělá na náhradních dílech v jednom z největších fordů v republice, pár těch ecoboostů celejch drží i skladem ;D  to už o nečem svědčí....
Ford V6 driver
Petrolhead, Lancista & lover
I Youngtimer fans

elpidio

Předběžně mám vybráno rok 2011 a dál a motor 1,6 ecoboost 110 kW. Případně novější kus s 1,5 110 kW.

Zhruba něco jako toto.
To má ještě silnější motor. Takže spíš 1,6 110 kW Titanium s míň najetýma km.
Ne, hádejte, mám Rujánu.

black_sheep

Focus proč ne, ale otázka co za motorizaci. 2.5 Turbo už do toho nedávají ;D
takhle na svezení se byl fajn i 1.0 ecoboost, ale nevím jestli bych to chtěl kupovat.
Ford V6 driver
Petrolhead, Lancista & lover
I Youngtimer fans

elpidio

Moja asi Focus kombajn. To bych ti mohl střelit ss.
Ne, hádejte, mám Rujánu.

jersey.se

Moje příští auto bude taky Saab. 9-3 SS nebo SC. Ty už mají podvozek a řízení srovnatelný s trojkovými BMW ze stejné doby.

FPT

Já skončím zase u Saabu, až Vectra doslouží, ale BMW mě rozhodně neuráží. Snad jen, že už fakt nechci další diesel. Mimochodem - kombi, černá metalíza, černá kůže, automat... to je jak moje Vectra (: Jenom to Xdrive to teda nemá...

Mimochodem s tím Applem - ono bohužel dneska není moc na výběr, pokud člověk chce smartphone. Android je s celou jejich security politikou k smíchu a Windows Phone už nejsou, takže v zásadě Blackberry nebo Apple.
--O-o-O--

black_sheep

Citace: elpidio kdy March 30, 2018, 09:52:10 PM
S Opel servisem je to tady okolo Brna naprostá tragédie. Nepochybuju o tom, že někdo normální by mu cenu snížil i o nulu. Jinak ty částky co říkal byly podobný těm co píšeš. Taky mluvil něco o ventilech (nevím přesně jakých) a asi 60 tisících a za chvilku znovu. Bohužel stejný servis - BS Auto zde dělá i SAABy. Mám zkušenost dříve se služební Fronterou a i tam to byly čásky v desetitisících za běžný servis. S 9-3 ss jsem tam jen jednou volal ohledně klimy - nový výparník + ventil. Rozesmáli mě částkama 22 000 + 7 000 + Dph + práce. Jeden místní chlaďař mi to udělal sakum prdum za nějakých 6 000. Tobě může být útěchou, že maximálně skončíš v 530d :) Mimochodem kára je to nádherná. Kombi, černá metalíza, černá kůže, x drive, automat... Dal bych si říct. Snad jen ta image majitelů nic moc.
na image kašlat. to bylo taky hejtů na iOvce a dneska má Apple skoro každej :)
[size=78%]taky se úplně necítím když někdy vidím ty pohledy lidí. ale víceméně tady v Praze je to lidem celkem buřt. horší jsou ty maloměsta[/size] :)
530d určitě skvělá volba :-)
Ford V6 driver
Petrolhead, Lancista & lover
I Youngtimer fans

elpidio

S Opel servisem je to tady okolo Brna naprostá tragédie. Nepochybuju o tom, že někdo normální by mu cenu snížil i o nulu. Jinak ty částky co říkal byly podobný těm co píšeš. Taky mluvil něco o ventilech (nevím přesně jakých) a asi 60 tisících a za chvilku znovu. Bohužel stejný servis - BS Auto zde dělá i SAABy. Mám zkušenost dříve se služební Fronterou a i tam to byly čásky v desetitisících za běžný servis. S 9-3 ss jsem tam jen jednou volal ohledně klimy - nový výparník + ventil. Rozesmáli mě částkama 22 000 + 7 000 + Dph + práce. Jeden místní chlaďař mi to udělal sakum prdum za nějakých 6 000. Tobě může být útěchou, že maximálně skončíš v 530d :) Mimochodem kára je to nádherná. Kombi, černá metalíza, černá kůže, x drive, automat... Dal bych si říct. Snad jen ta image majitelů nic moc.
Ne, hádejte, mám Rujánu.

FPT

Možná měl zkusit lepší servis, já ten motor mám taky a zjistil jsem si na vlastní kůži, jak moc se servisy liší. Měl jsem na něm tu klasickou závadu s SCV ventily na čerpadle, původní rozpočet byl přes 120k (podotýkám, že to auto má cenu tak 40), postupně jsme se dostali na 80, pak na 40... no a nakonec to celý stálo 12 i s rozvodama a auto jezdí bez sebemenších problémů dál... Přivedli mě na to v UK, kde je to snad nejpopulárnější motor, kterej kromě týhle jedný známý nemá v podstatě žádný problémy. A tohle se objeví jednou za 200 tisíc a pak je zase klid. Tak jsem si řekl, že když se to nesere britům, není důvod, proč by se to mělo srát tady a zjistil jsem, že servisy si z něj dělají dojnou krávu. Navíc ten motor netrpí těmi problémy, které měl v Renaultech a SAABech, protože má jinak vyřešeno chlazení, takže se jednostranně nepřehřívá. Tím nechci říct, že 530d nemá lepší motor, to určitě má, ale tohle 3.0 CDTi není žádná tragédie, jede to slušně, žere to 8l nafty, a kdybych nebyl línej udělat ty výfuky, tak by to jelo ještě líp a žralo ještě míň. Byl jsem rozhodnutej se toho auta zbavit v podstatě za každou cenu, ale vlastně mi na něm nic nevadí, tak není důvod ho dávat pryč. Vyšší náklady na údržbu má dneska i ta moje V40, a o ní se v podstatě nestarám, dělám jenom to, co je nezbytně nutný. Ani ji nemyju (:
--O-o-O--

black_sheep

Citace: elpidio kdy March 29, 2018, 07:19:10 PM
Hele, tak to máme vlastně stejnou Vectru. Jenom na ní mám nápis 9-3  ;)
Spolužák měl sedana v nějaké normální naftě, kupovanou jako novou a nemohl si ji vynachválit. Kdysi jsem ji zde nabízel Macronimu, ale nechtěl sedana. Potom se spolužákovi rozrostla rodina a pořídil si jetou Vectru C kombi s nechvalně známým motorem i ze SAABa 9-5 3,0 šestiválec, nafta. To pokud jelo, tak jelo parádně, ale častěji to měl v servisu a částky za něj astronomické. Nakonec usoudil, že mu levněji vyjde pořídit si 530d :)
udělal nejlíp jak mohl.  *943*
Ford V6 driver
Petrolhead, Lancista & lover
I Youngtimer fans

elpidio

Citace: FPT kdy March 29, 2018, 07:39:19 AM
já jsem si koupil tu strašlivou Vectru C s tím nejhorším motorem, co jsem si mohl vybrat, a nemůžu si teda na nic stěžovat.

Hele, tak to máme vlastně stejnou Vectru. Jenom na ní mám nápis 9-3  ;)
Spolužák měl sedana v nějaké normální naftě, kupovanou jako novou a nemohl si ji vynachválit. Kdysi jsem ji zde nabízel Macronimu, ale nechtěl sedana. Potom se spolužákovi rozrostla rodina a pořídil si jetou Vectru C kombi s nechvalně známým motorem i ze SAABa 9-5 3,0 šestiválec, nafta. To pokud jelo, tak jelo parádně, ale častěji to měl v servisu a částky za něj astronomické. Nakonec usoudil, že mu levněji vyjde pořídit si 530d :)
Ne, hádejte, mám Rujánu.

black_sheep

jak píšu. záleží na typu časopisu, webu či obecně média. pokud jsem motoristický magazín, zaměřený na sportovní auta, tak tam nespíš ani Vectru nechci testovat :D ale když už bych testoval třeba Vectru OPC, tak se na to budu koukat z pohledu cílovky a z mého pohledu to auto není příliš dobrý. to ale pořád neznamená, že to je špatný auto. :)
Ford V6 driver
Petrolhead, Lancista & lover
I Youngtimer fans

FPT

Jenže ona si na to nehraje, je to auto na dálnice, kde je super. Nepřijde mi fér snižovat hodnocení kvůli tomu, že chceš po autě něco, na co není stavěný.
--O-o-O--

black_sheep

Citace: FPT kdy March 29, 2018, 07:39:19 AM
Take fun factor bych úplně nepodceňoval. Nicméně motorističtí novináři jsou dobří zejména na papouškování toho, co "se přece obecně ví", já jsem si koupil tu strašlivou Vectru C s tím nejhorším motorem, co jsem si mohl vybrat, a nemůžu si teda na nic stěžovat. Když pominu tu divokou epizodu v devadesátých letech, tak pro mě Opel vždycky dělal dobrý auta. Další věc je, že ono to nebylo spojení s Opelem, ale s General Motors, jenže ono by v těch recenzích spojení s Cadillacem, Chevroletem, Holdenem, nebo třeba Buickem nevyznívalo tak hanlivě...
no, "ta strašlivá" Vectra je opravdu dost pain, pokud ji chceš povodit v zatáčkách. ne že by to nedrželo, dneska v podstatě sedí všechna auta dobře, hlavně když je dobře obuješ a máš v pořádku podvozek. ale není to vůbec zábavné, prát se se silnou nedotáčivostí a ještě s velice tupým řízením. samozřejmě pokud chceš jezdit komfortně a svižně a nechceš trénovat žádnou sportovní jízdu, tak to je úplně jedno. taky to je mimo rozlišovací schopnosti většiny majitelů. takže ve finále nic proti tomu autu, nemá důvod ho nazývat strašlivým, jen to není pro autíčkáře :-) pak záleží, co je to za časopis a novináře. ve světě motorů to tolik důležitý není, možná to ani nezmíní vůbec a zaměří se na skvělý poměr cena/výbava/prostor. ale ve Speedu/Top Gearu/Autocaru to prostě určitě zmíní a dají nižší hodnocení kvůli tomu.



Ford V6 driver
Petrolhead, Lancista & lover
I Youngtimer fans

FPT

Take fun factor bych úplně nepodceňoval. Nicméně motorističtí novináři jsou dobří zejména na papouškování toho, co "se přece obecně ví", já jsem si koupil tu strašlivou Vectru C s tím nejhorším motorem, co jsem si mohl vybrat, a nemůžu si teda na nic stěžovat. Když pominu tu divokou epizodu v devadesátých letech, tak pro mě Opel vždycky dělal dobrý auta. Další věc je, že ono to nebylo spojení s Opelem, ale s General Motors, jenže ono by v těch recenzích spojení s Cadillacem, Chevroletem, Holdenem, nebo třeba Buickem nevyznívalo tak hanlivě...
--O-o-O--

black_sheep

No, ve finále je to stejnej volant jako v Opelu, což je dost odrazující. Spojení s Opelem totiž u nadšených řidičů nechá vzpomenout na zážitky za volantem Vectry, Corsy, Calibry a dalších výrobků, které měli řízení snad ještě horší jak ty korejský rikši co jsem kdysi jezdil... ;D  Nebo je to u Saabu lepší?

Pro mě je moc důležitý citlivý řízení s dobrou zpětnou vazbou, takže jsem[/size] limitovanej na BMW, Ford, Mazdu, pak srdcovku Lancii a Alfu, jenže tam už se dneska nedá nic moc vybírat - leda youngtimery. Saaby by se mi moc líbili designem, solidním výkonem a takovou filosofií dělat auta trošku jinak. Jenže, ten fun factor...[size=78%]
Ford V6 driver
Petrolhead, Lancista & lover
I Youngtimer fans

saabik

Ano.
V recenzích je často příklad volantu. Volant z Insignie v nové 9-5. Mno, novináři nevěděli, že volant je z 9-5 v nové Insignii. Proč? Protože nejdřív pustil GM ven Insignii, a pak následně až 9-5.

black_sheep

 *886*  tak tohle se člověk normálně nedočte! však si vygooglete články o těch posledních Saabech...


možná v tomhle to u Saabu podělali nejvíc; nějak ten marketing a informování podcenili.
Ford V6 driver
Petrolhead, Lancista & lover
I Youngtimer fans

saabik

Bylo by taky dobré zmínit, že kvůli nové Insignii nechali téměř hotovou 9-5 nějaký ten pátek čekat na premiéru, a dovolili si "vypůjčit" různé věci z vyvíjené 9-5 právě do Insignie. Takže ve výsledku jsou věci spíše naopak - převlečená 9-5.

black_sheep

dík za osvětlení, bohužel, dnes a denně potkávám články v podobném duchu:


https://automix.cars.cz/ojeta-auta/saab-9-5-jako-draha-ojetina-20180327.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu


pamatuju si, jak jsem tenkrát plný očekávání čekal na test tohodle auta, a závěr všude zněl: předražený opel - není o tolik lepší - o co je drazší. ;D
Ford V6 driver
Petrolhead, Lancista & lover
I Youngtimer fans

jersey.se

Myslím že je částečně stejná podlaha auta. Ale protože narozdíl od koncernu VW se v té době v GM nepodařilo vyvinout skutečně funkční modulární koncept, nezbylo Saabu než si všechno vyvinout doma, a to včetně bezpečnosti a tuhosti, pokud nechtěl mít přelogovanou Vectru, což žádný Saab nikdy nebyl. Ono je to vidět i na tom, že 9-3 SE je na své rozměry relativně těžké auto, váží asi tolik co 9000, ale bylo to první auto Saabu navržené podle pravidel Euro NCAP, a to s takovým pojetím a ještě s přihlédnutím k NAR, že Vectra v tomto ohledu vypadala jako chudý příbuzný. Kdo měl oficiálně i statisticky nejbezpečnější auto na světě?


A ještě k té modulární koncepci. VW se na tomto poli podařil opravdový majstrštyk. Pro nové modelové řady se vždy v rámci koncernu vyvine platforma, kterou je možno pro jednotlivé značky ještě měnit (modularita). Vývoj je vždycky náročný a drahý a vyžaduje skutečné odborníky, kteří musí být zároveň i vizionáři, protože staví platformu aniž by znali všechny požadavky, které se objeví při vývoji jednotlivých modelů, když při náběhu jejich vývoje už musí mít platforma jistý stupeň dokončení. I tak se pořád něco mění, ale zdá se že v závěru se tímto způsobem dá ušetřit řada nákladů, protože se nemusí zadávat vývoj všech dílů zvlášť, což nejen snižuje cenu, ale i zvyšuje spolehlivost. Ne, O1 nebyla ještě na modulární koncepci, ta měla jen dokurvený podvozek z Golfa, první pokus o skutečně modulární koncepci využila až Fabia. No, konec reklamy pro VW  *943*

FPT

Možná ještě třeba řadicí páku, nebo tak něco.
--O-o-O--

jersey.se

Tak moje 9-3 toho má společnýho s Vectrou dost, celej motor a přilehlé agregáty. Ale co se týče podvozku tak myslím že tak maximálně kulový čepy...

black_sheep

no, popravdě jsem to nikdy moc neověřoval, jak moc je 9-5 nebo 9-3 vlastně Opel. četl jsem si o tom články, takže to tam vidím, ikdyž to nemusí být pravda. budu rád, když mě vyvedeš z omylu :D je někde nějaký zajímavý článek na toto téma?
Ford V6 driver
Petrolhead, Lancista & lover
I Youngtimer fans

FPT

Citace: Krtek kdy March 23, 2018, 02:34:39 PM
Já věděl jak si rejpnout.  *886* Vzhledově to fakt nejde nějak sjednocovat, ty auta se fakt lišej. Určo víc než aktuální Škodovky a VW  :burka:
By me spíš zajímalo, co mají společnýho...


Sent from my iPhone using Tapatalk
--O-o-O--

Krtek

Já věděl jak si rejpnout.  *886* Vzhledově to fakt nejde nějak sjednocovat, ty auta se fakt lišej. Určo víc než aktuální Škodovky a VW  :burka:

FPT

Citace: black_sheep kdy March 23, 2018, 12:27:16 AM
ze Saabu do Volva? tak to je celkem předvidatelná cesta. *886* Před kanclem nám občas stojí 9-5 a nějak v tom pořád vidím Opela *952*


Starou 900 už jsem třeba neviděl ani nepamatuju.
Ze Saabu do Opelu, což je v jistém smyslu ještě předvídatelnější cesta. Volvo je manželky.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--O-o-O--

FPT

Zrovna včera jsem měl vedle sebe svou Vectru a 9-5, zhruba shodný ročník. Když pominu, že jsou to oboje velmi povedená auta, navenek tam moc podobnosti nevidím. A uvnitř už vůbec ne.

Ale samozřejmě se na to taky můžu dívat blbě, nicméně si stojím za tím, že laik by nepoznal, že patří do stejného koncernu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--O-o-O--

Krtek

Prostě unisex GM tý doby s obměnou loga. Jako většina těch aut :-(

FPT

Citace: black_sheep kdy March 23, 2018, 12:27:16 AM
ze Saabu do Volva? tak to je celkem předvidatelná cesta. *886* Před kanclem nám občas stojí 9-5 a nějak v tom pořád vidím Opela *952*


Starou 900 už jsem třeba neviděl ani nepamatuju.
To by mě zajímalo, co za Opela v tom vidíš...


Sent from my iPhone using Tapatalk
--O-o-O--

black_sheep

Citace: FPT kdy March 20, 2018, 09:25:27 AM
Já jezdím Opelem a Volvem (:
ze Saabu do Volva? tak to je celkem předvidatelná cesta. *886* Před kanclem nám občas stojí 9-5 a nějak v tom pořád vidím Opela *952*


Starou 900 už jsem třeba neviděl ani nepamatuju.
Ford V6 driver
Petrolhead, Lancista & lover
I Youngtimer fans

black_sheep

Citace: Krtek kdy March 20, 2018, 06:28:53 PM
Já přešel z Korejce na Japonce (z Hungárie), dokud jde ještě koupit auto v mý cenový relaci.
OK  tak to jdeš správným směrem! do korejce už bych nešel, měl jsem 4 a stačilo to asi napořád.  *886*  Ikdyž i30 N je prej docela dobrá a inženýroval to ten samej pán, co moje Mko. :) Otázka, jestli rychlý předokolkový hatchback bude něco, co budu chtít kupovat v budoucnu :)
Ford V6 driver
Petrolhead, Lancista & lover
I Youngtimer fans

Krtek

Já přešel z Korejce na Japonce (z Hungárie), dokud jde ještě koupit auto v mý cenový relaci.

FPT

Já jezdím Opelem a Volvem (:
--O-o-O--

black_sheep

čau borci :) tak jsem si na vás vzpomněl, když jsem koukal na zdroje návstěvnosti mého zavodního Facebook profilu - vůbec nevím kde se tam vzali návštěvy z cafe.mujsobu :D


Tak koukám, co jsem tady psal naposled, a hehe, už jsem se k tomu BMW fakt dopracoval, nakonec jsem koupil M3 E46, aneb přes hnůjdaje, fordy až k BMW :) musím říct, že to auto je fakt skvělý a chápu, že pomalu roste na ceně.


Nicméne Fordy mám furt, Pumu na závody a vymazlené Mondeo ST220, to je miláček. To můžete vidět každý rok na výstavě Legendy, taky tam případně najdete mě :-)


Focus ST už jsem prodal, bylo toho už nějak moc, ale ještě mám Lancii Deltu, takovou za pět tisíc na PlechCup závody  ;D


ještě to tu žije? a čím jezdíte? ještě pořád je tu silná Saab komunita?




Citace: T-Diesel kdy September 17, 2016, 09:31:55 PM
BMW taky rozhodne neni meritko, podle ktereho by se melo hodnotit zpracovani interieru, pouzite materialy atd., to fakt ne  ;)
Ford V6 driver
Petrolhead, Lancista & lover
I Youngtimer fans

Jerry.Gunman

Já bych mu klidně schválil i tu C5 :D
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

FPT

No já nevím, ale do Outbacku klidně...
--O-o-O--

jb

Citace: FPT kdy October 25, 2016, 09:43:05 PM
Co taky má co dělat v Outbacku spojka?

u subaru bych vylozene manual chtel... s automatem uz to neni 4kolka jak ma byt :)
ale jinak bych automat uz klidne snesl.. asi uz starnu :)

FPT

Co taky má co dělat v Outbacku spojka?
--O-o-O--

elpidio

To je jednoduchý - Outbacka bez spojky  BOHOUS
Ne, hádejte, mám Rujánu.