Nové auto do rodiny

Založil Marek, December 23, 2016, 11:58:17 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

T-Diesel


FPT

--O-o-O--

Jerry.Gunman

Citace: FPT kdy January 25, 2017, 09:53:25 AM
Já momentálně koukám na Auris ST Hybrid, je to pro mě nejžhavější favorit.

Novej či ojetej?
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

FPT

Bych chtěl ideálně něco o kousek většího, ale Avensis se hybrid nedělá a navíc už tohle je úplně na hranici cenový únosnosti pro mě.
--O-o-O--

saabik

Taky po něm koukám a mám na něj docela dobrý ohlasy.   OK

FPT

Já momentálně koukám na Auris ST Hybrid, je to pro mě nejžhavější favorit.
--O-o-O--

T-Diesel

ano, s TSI sa da jet aj za 6 litru, ale taky v pohode za 9
dneska byl u mna chlap s toyota verso, hledel jsem jak je to velke a pritom relativne normalni auto. Mozna ho od neho kupim :)

Krtek

Za víc jak 7 s tim právě nejezdí ani omylem (ale je fakt že 95% našich cest je furt ta samá do práce což udělá dost, já s plynem to jezdim za 7-7,5)

FPT

--O-o-O--

Krtek

naučte se číst. 6.něco měl s Pašíkem se zázračnym TDi. Se Supem TSi se vejde v pohodě do 7mi což je zanedbatelnej rozíl.

FPT

Psal skoro stejná, takže tak 8, tomu se dá věřit.
--O-o-O--

brano

Jo, Krtku, Superb 1.8tsi a spotreba 6/100?

FPT

Kde jsou ty doby, kdy jsem si říkal, že 35 km je dálka...
--O-o-O--

T-Diesel

ja psal o nafte.
ale jesti je to nad hranici pak OK, nevim jak se to pohybuje cenove.
Citace: saabik kdy January 22, 2017, 02:56:20 PM
Trojkových benzinových V70 je jako šafránu. To jedině přitáhnout z Německa. A jsou celkem drahý...

saabik

Trojkových benzinových V70 je jako šafránu. To jedině přitáhnout z Německa. A jsou celkem drahý...

Krtek

No k tomu zázračnýmu DPF u VW bych měl jenom tolik že kolega ho měl v Pasatovi (asi minulá generace) Spotřeba kolem 6 litrů a furt se mu to sralo. nenajel ani 100 tisíc a radši ho prodal. Teď má Supa 1.8 TSi. Spotřeba skoro stejná (jezdí jako já dálky 35 km jedna cesta a druhá odpoledne domu) a z 2 roky nepoznal co je to servis (krom výměn oleje). Před Pašíkem odjezdil Octu I TDičko ještě starý zlatý 66 nebo 81 kW a taky bez problémů.

T-Diesel

Zdarec
Volvo V70 je mimo cenový rámec? Ten jejich původem audiňácký pětivál je fajn.
Pasat nebo superb je asi prašť jak uhoď, dost podobná technika, sup vzadu sice víc místa o to horší manipulace ve městě díky rozvoru, ale jako dálniční přesunovadlo je to OK.
Já opakuju furt že z toho DPF sa dělá komár z vemblouda, kdo jezdí normálně a ne uplné trckačky tak s tím problémy nemá. Beru teda svoje zkušenosti s VW gruppe, ital nebo francůz na tom može byt jinak.
A stará známá pravda - ojetinu je nutné hledat kus od kusu, když najdeš pěkné auto co splňuje aspoň většinu požadavků tak to vem. Ideál neexistuje a aj auto co je prý samý problém u někoho može fungovat na jedničku, jinému sa bude srat aj vyložený držák z japonska.
A drobnost na závěr - toyota avensis je malá?

Marek

Ahoj, moc děkuju za reakce. Vezmu to popořadě:


FPT:
1) na sedačky v oktě se zkusím ještě zaměřit podrobněji. Zkusím si asi octu půjčit od nějakého známého, přece jen, krátké svezení není moc vypovídající.
2) tunel v superbu ještě taky zkusím, je fakt, že na fotkách vypadá hodně široký. Mám 181 cm, což není tak moc, ale kolenům vadit může. U toho kamaráda, co mi jej možná nabídne, jsem jen chvíli seděl ale neřídil (firemní auto, nechtěl riskovat)
3) mazda3 se bohužel nedělá v kombíku a auris je bohužel dost malý, škoda.


Otázka ceny je složitá. Samozřejmě bych rád, kdybych za to dal max 200, ale po posledních zkušenostech, kdy mě půjčená felda nechala dvakrát na trase Brno - Jablonec stát ve Svitavách (jednou palivové čerpadlo, jednou prasklý přítlačák ve spojce) chci něco novějšího a spolehlivějšího. I když to je strašně relativní, bo i hodně mladé auta můžou postihnout stejné závady.


Ze starších by se mi líbila V70 ještě v pětiválcích, benzín i naftu, benál bych nechal předělat na LPG. Pětkové BMW mě odrazuje drahýma srandama jako pneumatický podvozek, přední část skeletu z jakéhosi kompozitu a podobně.


A zase bych chtěl, aby mi to vydrželo těch 10 let, bo pak už možná bude ekonomicky dávat smysl nějaký elektromobil.


Díky za nabídku z té škodovky, zkusím ještě s mladou projet octu i supa a uvidíme.


Saabik:
Díky za info k té octě. Uvidíme, jak to tedy bude hodnotit mladá.
Ta mazda mě láká, i když zatím se asi úplně neví, jestli se nějaké problémy nakonec neobjeví, to chce čas. Možná se do léta ceny zase výrazněji pohnou a bude jich více.


Na pohodlí bych kladl větší důraz, přece jen, když člověk sedí 5 hodin v autě, hrabu se teď z toho jak lazar.


Krtek:
Dacia. Jop, ta byla taky ve hře. Hodně mi ji tlačí tchán, který chce nového dokkera. Byli jsme se na ně pro klid duše podívat a mladá mě překvapila, že sama od sebe uznala, že to je dost levně udělané auto. Už jen ty dveře, museli jsme každý zavírat na 3x. Překvapilo mě, že v loganu nebylo vzadu místo, když jsem se vpředu "pohodlněji" usadil. Nedovedu si představit, že bych v tomhle autě strávil 8-9 hodin každý víkend. Nicméně na lítání kolem komína je to přímo ideální auto (to je případ tchána, co nalítá 8k ročně). Tohle na dálnice a dlouhé trasy fakt není. Kamarád ma 2 roky starého dokkera, jezdí na chalupu 10km. Říká, že to je nepohodlné, hlučné a žravé auto. Ale pro něj absolutně ideální.

Krtek

Mně přijde v zadání vyloučený asi všechno a pak se hledá kompromis. Dacia nesplňuje jenom 2 body:

* určitě normální (nízké) auto, vyšší posed v mpv a suv mi vyloženě nevyhovuje

* a hned ze startu bych se asi vyhnul dacii a francouzum


Z čehoš první argument chápu, druhej pochopit nedokážu, jedná se o zbytečnej předsudek. Myslim že spopusta jiných aut splní míň požadavků a nejsou vyloučený jenom kvůli otvíráku na kapotě.

FPT

Jenže Dacia byla vyloučena v zadání.
--O-o-O--

Krtek

Asi budu tradičně za exota ale dát víc než 150-170 tisíc do jakýkoliv ojetiny je pro mně neakceptovatelnej risk. Sice píšeš že vyšší posaz v MPV a pod ti nevyhovuje,. Mně by z toho vyšla krásně Dacia Lodgy nebo Dokker. Do 350 tisíc je funglovka s 1.6kou na LPG. Určitě to nebude moc složitý auto nabitý kurvítkama. Což je zatim muj favorit pro případ náhlýho kolapsu Soptíka.

saabik

Potvrzuji tvrdost O3. Ve srovnání s O2 je to sice lepší, ale stále to není ono. Taky je hlučnější. Ovšem jako rodinné auto, pokud nejsi náročný a chceš hlavně jezdit, naprosto stačí. Je to kvalitní auto za ty peníze.
Podle zadání bych se ale přikláněl k té mazdě. Dobrý motor, občas s ním bude i zábava.

FPT

Čau Marku!
Doufám, že sem ještě občas zavítá někdo, kdo by ti mohl poradit, já ti k tomu můžu napsat jenom pár drobných poznámek:

1) Mně teda musím říct u Škodovky vadí sedačky. V O3 jsem teda ještě nejel, ale v O2 i S2 je to pro mě nepohodlná tragédie. Ten Passat je lepší, i když v B7 jsem taky ještě nejel.
2) Odhlédnu-li od sedaček, pro tvé požadavky mi přijde Superb 2 jako slušná volba. Pozor jenom na střední tunel - zasahuje dost do prostoru nohou řidiče a lidé s dlouhýma nohama si na to stěžují.
3) Známý si koupil vloni novou Mazdu 3 a nemůže si ji vynachválit ze všech pohledů.
4) Já jsem teď koukal na Auris ST Hybrid, ale předpokládám, že pro tebe bude asi malý, co?

Jsem zvědav, co vybereš, máme v zásadě podobné požadavky, jenom těch peněz není tolik, tak koukáme po něčem starším.
Jinak mám známého ve Škoda autosalonu, můžu se ho zeptat, jestli tam nemají něco zajímavého, občas přichází s nabídkami právě těch skoro nových vozů za velmi zajímavé ceny.
--O-o-O--

Marek

December 23, 2016, 11:58:17 PM #1 Last Edit: December 24, 2016, 12:00:15 AM by Marek
Ahoj, mraky let jsem tu už nebyl, takže si mě asi pamatovat nebudete. Pro pamětníky, možná si někdo vzpomene na moji carinu 1.6 :) Potfora sice nemá technickou, ale jezdí pořád jako zamlada :)


No a jelikož poslední roky hodně jezdíme a musím být připraven na dva sviště, musím koupit něco novějšího. Potřebuju nějaké postřehy zvenčí, protože výběrem auta už jsem strávil tak rok a půl a nikam to moc nevede.


Pokud byste přispěli radou, budu rád.


Bohužel, asi nenajdu dříve pověstnou kvalitu japonců a jednoduché, trvanlivé a použitelné atmosférické benzíny.


Hledám kombíka okolo střední třídy (i30, focus, megane, civic, auris, rapid, 308, golf a spol nevyhovují kvůli místu vzadu při použití dětských sedaček)
* určitě normální (nízké) auto, vyšší posed v mpv a suv mi vyloženě nevyhovuje
* nájezd 30-35k ročně, každý víkend s nabouchaným kufrem
* něco laděno spíše komfortněji, tvrdší podvozky mladé vadí a už přece jen jezdím spíše rozvážněji, takže raději pohodlí
* a hned ze startu bych se asi vyhnul dacii a francouzum
* chci si auto nechat dalších klidně 10-12 let, takže v případě nového nic, co by se po záruce mělo nutně prodávat a nechci pak na tom vykrvácet (nerepasovatelné vstřiky za 12 litrů, čerpadla, drahé DPF fitry apod.)
* nejraději benzín, vyhnout se příliš malým downsizovaným potvorám (obava o životnost, 200k najedu za 6 let)
* nejlépe atmosféra, ale to jsem vzdal, protože jich je minimum a to co provedli třeba s 1.8 u hondy kvůli euro 6 mě fakt znechutilo
* mezi méně podstatné požadavky patří absence idiotských černých lesklých plastů v interiéru
* kvůli jednoduchosti bych se raději vyhnul automatu
* Z výbavy bych chtěl asi hlavně aut. klimu; vyhřívané sedačky, tempomat a zadní senzory
* nechtěl bych elektronickou ruční brzdu, ale to by se asi muselo zkousnout.


* jelikož by se tohle auto používalo jen na cesty 200-250km dlouhé, asi by se dala zkousnout i nafta. Nicméně by to chtělo něco s repasovatelnýma kurvítkama, jako třeba u starých TDI, repase vstřiku do 3500 apod. Bál bych se asi bazaru, takže pokud, tak od někoho, kdo vím jak s tím jezdil nebo na doporučení.


no, chybí asi cena, kterou jsme si interně stanovili do 400k. V případě něčeho nového dejme tomu do 500k. Rozumné nové se do této ceny nevejde, koukám tedy po něčem 2-4 roky starém.


Projeli a vyzkoušeli jsme už všechno možné a adepti, kteří zůstali jsou vyjmenovaní níže. Pokud byste k nim měli nějaké postřehy z vlastní zkušenosti, prosím, do toho, pište.


Mondeo 1.5 ecoboost
* viděl jsem 3 a u všech nás negativně překvapil interiér. Na pohled je ok, ale dveře vržou, přístrojovka taky, vzadu z kufru taky divné zvuky. Nemáte zkušenost s něčím podobným, jestli jsem měl vyloženě smůlu na 3 kusy, nebo to dělají prostě všechny?
* cena 1.5 ecoboost se srovnatelnou naftou, podobné výbavy a nájezd stojí o 70-90k víc (to už se mi vyplatí jednou až dvakrát opravovat naftové kurvítka)
* někdo na fordy nadává, že to jsou šroty, někdo vychvaluje ...


Oktavka 3 1.4; 1.8
* Ačkoli nemusím koncern vw,  tak musím uznat, že co se týče místa, je to paráda.
* od 2012 jsou snad problémy s rozvody TSI vyřešeny, ale stejně, moc tomu nevěřím.
* novou mi nacenili na 574k po slevě a to jim prostě z principu nedám
* sice jsem ji kousek projel a toto nezaznamenal, ale hodně se objevují stížnosti na tvrdost podvozku
* 2-3 roky staré ojetiny jsou pořád drahé jako prase


passat B7
* dobře zpracovaný interiér (až na ten orloj uprostřed panelu)
* mínus za vw :)
* vzadu srovnatelně místa, jako v oktávce, což je pak otázka hlavně ceny


superb II
* místa až skoro zbytečně moc
* podle všeho bude komfortně laděný
* mladé už přijde fakt velký, ale s porovnání s passatem jen 6 cm navíc
* ale levnější servis než vw


je ve hře, jelikož kamarád by mi nabídl po vánocích k odprodeji svého firemního supa (jezdí do německa pro maffel), 2.0 tdi 125 kw, DSG kůže. s najetýma 150k.... což je snad všechno co nechci, ale ta historie  a vědomí, že s tím jezdil sám, opečovával a staral se, .. je to ke zvážení. Cenu budu vědět až po těch vánocích, takže možná bude hodně zajímavá, abych ze svých požadavků uhnul.


mazda 6 2.0G skyactiv
* zatím se zdá, že vynikající motor
* moje srdcovka, nicméně první z roku 13 se teď objevují v německu okolo 500, což je furt ještě hodně.
* neskutečně se mi líbí, vevnitř ujde a místa je taky dost.
* koroze snad vyřešena ...


avensis 2016
* oproti starému za mě perfektní interiér,
* velké plus v atmo motorech 1.8 a 2.0, ale nemám zkušenost, jak jedou
* bohužel moc nový, takže ojetiny za balík


insignia, i40, optima
* nesmyslně malé uvnitř oproti nižší střední třídě stejné značky


omlouvám se za extra dlouhý příspěvek. Pokud budete mít nějakou zkušenost, která by mě posunula dál, budu rád.


Díky, Marek