1.2 TSI

Založil atnarfus, June 09, 2012, 09:48:40 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

petrklm

2 fido: Absolutní souhlas...
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

Krtek

máš recht fido. A proto jsem kapku naivně koupil ty svařovaný traverzy :-)

fido

Citace: bibo kdy January 25, 2013, 09:51:55 AM
tak yeti začíná při startování a první chvilku běhu motoru dělat zvláštní zvuky a žrát olej najeto 75 tis  ještě v záruce tak v servisu  promazali kulisu řazení u dsg :)  a vyměnily olejovej filtr nic víc prej to je dobrý že muže nějakej olej žrát  prej 2 litry na 10 000 km je to v normě  jinak olej se u toho krámu mění po 60 tis km  kua na kolik muže bejt ten motor plánovanej vydrž 3 vyměny a konečná

Prijde mi tragikomicke, kdyz ve svetle ekofasisticke propagandy je nejvetsim zlocincem clovek, jako napr. Petrklm (nic osobniho ;-) ), ktery udrzuje v
provozu 25 let stare auto s 5-litrovym motorem, ale korporace jako VW muze beztrestne vyrabet "ekologicke vozidlo", ktere se rozpadne za 100tis
km a nuti zakazniky kupovat stale nova a nova auta. I pri pouziti bezne demagogie "uhlikove stopy" je provoz stareho vozu daleko ekologictejsi
(a ve finale i levnejsi), nez nova eko-mrdka.


atnarfus

Olej se v motoru meni maximalne po 30, kdyz pocitac nenaridi driv (promenny interval). I to ale povazuji za prasarnu a hned po roce necham nastavit pevny interval a bude se menit po 15.
Chrasteni po startu, to bude klasika - rozvodovy retez. Sem tam zachrastit muze, ma to hydraulicke napinani. Kdyz by se to zhorsovalo, tak reklamace a dat novy.
Kazdy motor nejaky olej bere. Je ale hloupe a podezrele, kdyz se to najednou zhorsi. TSI miva naopak problemy s probyvanim oleje. Palivovou pumpou se do oleje dostava benzin.

Krtek

To, s tim olejem nějak moc žerete. Kámo zkoušel nedavno v servisu zrušit favorita na odpis. Vypustili z něj olej a nechali ho na volnoběh bublat. Čtvrt hodiny a furt nic. Tak ho nakonec protůroval aby se to raflo. Nebo mi vyprávěl jak něčí manželka jezdila s autem (snad Uno či co) asi 3 roky bez výměny oleje. Nejezdila zrovna málo ale auto nikde nic nepsalo tak proč jezdit do servisu. Já sám moc nevěřim tomu že jenom olej udělá během 150-200 tisíc nějakej podstatnej rozdíl v opotřebování motoru.

bibo

tak yeti začíná při startování a první chvilku běhu motoru dělat zvláštní zvuky a žrát olej najeto 75 tis  ještě v záruce tak v servisu  promazali kulisu řazení u dsg :)  a vyměnily olejovej filtr nic víc prej to je dobrý že muže nějakej olej žrát  prej 2 litry na 10 000 km je to v normě  jinak olej se u toho krámu mění po 60 tis km  kua na kolik muže bejt ten motor plánovanej vydrž 3 vyměny a konečná

T-Diesel

ja ho znam s vykonem 77 kw a je to pro mestske a primestske jezdeni fakt gut.
samo pro dalkove jizdy a stihacku na dalnici sou urceny jine motory, ale ta jednadvojka je ticha, rada sa toci a rychle topi.

atnarfus

Tak TSI je doma. Jede to fakt pěkně. Spotřeba také docela solidní. Je to krásně tiché.

Auto už má za sebou první delší vyjížďku. Po 250km po silnicích první třídy to píše průměrnou spotřebu 6.1 litru na sto. A to se otec nijak necoural. Musím říct že jsem mu s atmosferickou 1.6 měl občas co stačit. Na pružné zrychlení jsem se dost nechytal a to on určitě nezajetý motor moc netrápil. Mě to podle dotankování bralo o litr víc.
Až se s tím otec naučí jezdit a motor se zajede, bude to třeba ještě lepší.

bibo

ono se to nezničilo  to byla klasická svolávačka na všechny 1.2 t  dneska sem s tim měl spotřebu pruměr5,3 na 100 Pardubice-Pes a z5  to s renckem dám za 11

atnarfus

Doufám, že se poučili a současné kusy už budou OK.

Jerry.Gunman

Citace: bibo kdy June 10, 2012, 08:43:03 AM
máme ho doma v yetim s dsg a najeto zatim 45 tis spotřeba je užasná na motoru uš se měnilo turbo rozvody jinak v pohodě vše bylo na svolávačku táhne krásně  fakt dobře se s nim jezdí a dsg pokud funguje tak taky supr

Tož po 45 tis km výměna rozvodů a turba?
Holt nějakej dobrej oddíl se zvýšenou odolností součástek, ne?
Kampak já se na něj hrabu se svým totálně brakovým a neskutečně kazivým Francouzem :D :P
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

bibo

máme ho doma v yetim s dsg a najeto zatim 45 tis spotřeba je užasná na motoru uš se měnilo turbo rozvody jinak v pohodě vše bylo na svolávačku táhne krásně  fakt dobře se s nim jezdí a dsg pokud funguje tak taky supr

Tom

Jj to máš pravdu, časem se na to stejně přijde, pamatuju doby kdy se někdy v letech kolem roku 2000 říkalo, že s "moderníma" nafťákama nic už udělat nejde...

Jen bych osobně u téhle přeplňované konvice měnil pravidelně olej pro klid duše ;)

atnarfus

June 09, 2012, 10:23:52 PM #3 Last Edit: June 09, 2012, 10:34:02 PM by atnarfus
Na netu se potuluje nějaký dodatek servisní příručky, kde jsou obrázky jak poznat starý řetěz a kryt od nového. Nový řetěz má jinak složené lamely a kryt má nálitek proti přeskočení řetězu.

Do blízkého příbuzenstva přibude Roomster s touto motorizací, tak doufám, že s ním problémy nebudou. Proti 1.4 16V je to takový rozdíl, že to za to riziko myslím i stojí.

Zdá se to že bude poměrně častá motorizace, tak až se to začne sypat už snad už bude dostatek rozumu co s tím.

Tom

Snad jen doufat, že co výrobce změnil dodavatele "rozvodů" tak to po téhle stránce bude ok.

Ovšem i tak bude motor náročnější, oddělené chlazení, dva termostaty, vodní intercooler apod, nicméně tyhle věci má dneska běžne i konkurence, holt honba za emisema a spotřebou dělá své  :)

atnarfus

Asi si to nezaslouží vlastní téma, ale jinam mi to nepasuje.
Dnes jsem se svezl ve Fabii s 1.2 TSI 63kW. Jel jsem o známé trase tak mohu porovnávat.

Nasedl jsem do auta se studeným motorem. I studený motor má volnoběh cca 1000 otáček a skoro není možné poznat že běží. Projel cca 2km přes město (dvě světelné křižovatky, jedno omezení rychlosti). Když jsem město opouštěl, na palubním počítači byla průměrná spotřeba 12 litrů. Jak jsem ale vyjel za město, spotřeba začala rychle klesat a po 10km rozumné jízdy jsem byl pod šesti litry. Tu samou cestu zpět jsem si dal sportovně. Spotřeba vylezla na necelých 7 litrů. Na to jak jsem to bral u huby to je dost slušný.
Po městě se dá padesátkou pohodlně jet na trojku do kopce, na čtyrku po rovině. Počítač napovídal i do kopce zařadit čtyrku. Za městem to jede na pětku kopec nekopec. Při rozjezdu je turbodíra lehce znát, ale i tu vteřinu než se turbo roztočí to docela jede.

Dle mého názoru je to zajímavý motor pro pohodové řidiče. Velice živý od nízkých otáček s velice plochým průběhem. Ať tam máte 2000, nebo 4000 otáček, táhne to pocitově pořád stejně. Měl jsem z toho naprosto srovnatelný pocit s TDI PD, jenom to s otáčkama nevadlo a nedunělo. Není to pro sportovně laděné řidiče, protože síla motoru neroste s otáčkama. Prostě jak za to v 1500 otáčkách vezme, tak za to bere až do 5000.

Mě osobně se 1.2 TSI moc líbí. Nemusí se to točit aby to jelo. Nemusí se řadit do každé zatáčky, nebo kopce. Já bych do něj šel. V porovnání s 1.4 16V má TSI mnohem větší chuť jet. V porovnání s 1.4 TDI je to úplně jiná liga. Pocit tahu do kopce obdobný, ale ve větším rozsahu otáček a bez tříválcového ryku pod kapotou a nýtování na volnoběh.