O autech

Založil Ladik, October 02, 2012, 06:34:13 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 2 Hosté prohlíží toto téma.

elpidio

Ne, hádejte, mám Rujánu.

Jerry.Gunman

Citace: Lihobaron kdy October 28, 2012, 07:08:11 AM
chuděrka, už se prodává přes půl roku a nikdo ho nechce.. a přitom je tak klááášnej..

http://www.sauto.cz/osobni/detail/saab/9-3/10179042?goFrom=list

Wošklivej nejni, ale 13 leté auto s obligátními necelými 150.000 njetými km...  :-\
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Lihobaron

chuděrka, už se prodává přes půl roku a nikdo ho nechce.. a přitom je tak klááášnej..

http://www.sauto.cz/osobni/detail/saab/9-3/10179042?goFrom=list

Jerry.Gunman

Citace: Gogo kdy October 16, 2012, 08:45:45 PM
By mě zajímalo chlopi, kolik je tak + - nájezd v km u dnes běžných motorů??
Někdo říká támhle ten motor najede 400-500tis. Jiný 200-300...
Mám pocit, že motor většinou už dnes přežije zbytek auta-podvozek, kastle...

No jak kterej :D
Když máš TSI a máš i štěstí, tak na něm můžeš najet třeba i 60.000 km a pá-pá :D :P
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Gogo

By mě zajímalo chlopi, kolik je tak + - nájezd v km u dnes běžných motorů??
Někdo říká támhle ten motor najede 400-500tis. Jiný 200-300...
Mám pocit, že motor většinou už dnes přežije zbytek auta-podvozek, kastle...
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

brano

Tiez mam pocit ze 1.9 dCi je podareny motor a moc sa nesere. ale odbornik vie co je dobre. Mali sme aj mastra a toho sme zodrali uplne, umrel ked mal najazdene cca.600.000 .

elpidio

U šváry v práci na ně přešli z T5, který se fatálně sraly, a spokojenost maximální. Už nakoupili podruhé tři auta plus Master. Holt někomu se to sere, někomu ne. Když vidím kolik stojí servis na Sorrento, který se zas tak moc nesere, tak by bylo možná levnější něco co se srát bude...
Ne, hádejte, mám Rujánu.

Ladik

Citace: T-Diesel kdy October 16, 2012, 08:54:16 AM
hej ladiku cum co tady pise vodbornik, to abys to snad prodal ne? :)

http://auto.idnes.cz/test-ojety-renaultu-traffic-d1b-/auto_ojetiny.aspx?c=A121012_173235_auto_ojetiny_fdv

já jsem spokojenej

tohle potvrzuji
... plusy: jízdní vlastnosti, velmi příjemné ovládání, komfortní kabina, řídí se skoro jako osobák, citlivé řízení, pozice za volantem, většina vozů má šestistupňovou převodovku, najdete jej pod třemi značkami, úsporné a kultivované diesely, 90l nádrž.............

dvavstřiky vyměněny , dva repas,
čepy ramen ano, výměna v pohodě, prostě ten předek je asi těžký a poddimenzovali to a na těch našich hrbech to dostává zabrat
motor mám 1,9 74kW táhne to i s vozíkem a dvěma motorkama, spokojený jak želva, vždyť mě to vezlo až do Maroka
no a že se něco na autech kazí???? no to snad na všech
ale já bych si zase koupil Vivaro a nekoupil bych si VW
je to prostornější a i když renolty nemusím mám je radši než VW


T-Diesel


T-Diesel

jo jenze ten prekupnik je v tuto chvili sama fabrika, ten dyler na tom ma nejake svoje bezne procento kere je mozna nizsi nez v ostatnich obchodoch s cimkoliv jinym

nevim ladiku, my to mame odstupnovane, napr. za starsi A3 zaplatis neco pres 4 stovky, za novu Q7, A8, proste auta z tych nejvyssich trid 980 kcs (ceny bez depeha za normohodinu)

Romanius

výroba na takýchto pikovinách nezbohatne, je to na to aby sa fabrika nezrútila. 10 evro to stojí kvoli priekupníkom - ja to nakúpim za ništ a predám za 9,80 €, servis si na to dá 20 centov a máme krásnu cenu. a ten čo to nakúpi si spraví nepriestrelnú zmluvu, že aj keby nejaký roboš vyniesol švagrovi 4 kusy, tak ide do basy na doživotie, hajzel jeden

Lihobaron

kucii, serte na plastiky, podte se raci hadat :)

Ladik

moc dlouhý přečtu si to večer ;-) bolí mě hlava bude hnusně a to asi hodně
čet jsem jen goga a tak nějak
prostě míchat výrobu s prodejem je blbost, výrobní náklady na auto taky nejsou mega za kolik je na pultě ale třeba já nevím jen 250tis.
je to furt a stále o nábídce a o poptávce, že výroba stojí nulanula prd není podstatné

jen tak mimochodem  mě napadlo hodina v servisu Landroveru/Jaguáru je přes 1300Kč/h
kolik je to u Vás Defi?

bibo

psal sem pokud to de ne že jen

ferinom

Citace: bibo kdy October 14, 2012, 07:51:17 PM
vše je to v lidech prostě bojkotovat cizáky :) od jisté doby kupuju nebo se snažim kupovat hlavně české vyrobky samo že to u všeho nejde

No nechcem ti brat iluzie, ale napriklad viem a dieloch, ktore sa komplet dovezu z Ciny, u nas sa to zlozi a na krabicku (black box) sa vyrazi Made in EU.
Pritom si kupil komplet cinsky vyrobok, ktory len skompletizovali zenicky za zakladnu mzdu vo fabrike nejakeho vyrobneho parku vychodnej europy.

Gogo

No nechci do toho nějak frflat, ale on ten díl s nulovou hodnotou, má nulovou(nebrat doslovně) hodnotu právě jen fe fabrice kde padá z lisu. Pak už to je opravdu někde jinde. Kdyby  (hypoteticky) řekněme 2-3 měsíce dodávali zákazníkům jen čudlíky a kktinky za 0,02kč + poštovné  a bez zisku, tak čtvrtý měsíc už tam nejsou :-(  Proto se musí režie umořit i na těch nejmenším blbinkách. A tam díky zákl. ceně se nepošítá na desítky procent ale na stovky a i tak je to na nule.
Tyhle dodávky blbinek jsou noční hrůza a děs všech fabrik.
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

ferinom

No Ladik trochu ta uvediem do obrazu.

Ten kusok plastu pouziva koncern Hyundai/KIA na viacero modelov ten isty. Na kazdom aute su 4ks. Len Cee'dov a i30 sa vyroby rocne vyse 200000ks x 4 zaslepky. A to sa bavime len o dvoch modeloch.
Co sa tyka toho dielu ako nahradneho, tak prave v pociatkoch vyroby s tym bol problem, pretoze sa stracali ako na beziacom pase pri pouzivani umyvacich liniek na benzinkach. Takze vela majitelov v ramci to riesilo uchytenim pomocou silikonu ked vedeli ze nosice nebudu pouzivat.

Co sa tyka dovozu, tak nik necaka ze to ma prist do servisu na druhy den. Ni ej eto nevyhnutnny diel. Kedze centralny sklad ma KIA  pre europu jeden, tak z neho to do servisu mozu poslat vramci inych dielov, ktore posielaju. Myslim ze vaha nula nula nic gramu dalsie naklady nesposobi. Jedine naklady su s evidenciou a vyskladnenim.

atnarfus

[quote author=Ladik
když se vrátím ke konkrétní věci od čeho jsme začali, ty mluvíš o výrobcích kterých se vyrábí tisíce ale tady byla diskuse o výrobku kterých se moc neprodává, drobnost, která se nekazí, jen ji občas někdo ztratí nebo ji někdo ukrade a hlavně to nebylo o výrobě o které píšeš  ale o distribuci drobnosti k zákazníkovi
může to zalepit tmelem, vyjde ho to levnějc, vyřešeno ;)
nebo si to objednat v číně a dovézt kontejnerem, šak je to jednoduché, je to za pár kaček, se dívím, že to Romko taky nedělá když je to tak jednoduché ;-)
[/quote]

Speciálně těch záslepek se vyrábějí statisíce. Minimálně jeden kus na každé auto.

Jak už jsem psal výše, mám ověřeno že na náhradních dílech má největší vejvar automobilka, která s tím má nejméně práce a nejmenší náklady. Výrobce jí to dodá zabalené a označené jako náhradní díl s tím že za to dostane o pár korun navíc. Kdyby držkoval že je to málo, tak mu vezmou i seriovou výrobu. Automobilka má náklady pouze na sklad náhradních dílů (hangár + pár maníků + pár licencí SAPu). V tom obratu dílů je to korunová záležitost na vyexpedovanou položku. Často jsou to navíc takový drbani, že sklad náhradních dílů není ani jejich, ale je to jiná firma, která pro ně sklad provozuje. Velké firmy se podobných vedlejších procesů rády zbavují. Po dodavateli služby se snížení nákladů požaduje snáz, než něco vymýšlet ve vlastních řadách.
Náklady na dopravu do prodejny autodílů hradí provozovatel prodejny a je to naprosto stejné jako maloprodej čehokoli jiného. Zeptej se Zid@na jaké měl marže na počítačovém haraburdí. 250Kč za plastový čudlík by mu nikdo nedal. Těch 120Kč co stojí balík musel rozpočítat poměrem k ceně, nebo spíš to byla režie, kterou měl započítanou procentuelně do marže.

atnarfus

Už cca tři roky co jsem mírně povýšil jsou jednou z mých činností právě cenové návrhy. proto jsem s problematikou poměrně podrobně seznámen.
Koupí s nový stroj. To znamená, že se v systému založí nové pracoviště. Udělá se odhad nákladů na hodinu jeho práce. Tato sazba se pravidelně aktualizuje, aby odpovídala realitě. V této sazbě je opravdu rozpuštěné všechno. Dokonce i čůrpauzy obsluhy.
Když dostaneme poptávku na nový výrobek, zpracuje se hrubý technologický postup. To znamená, že se navrhne jak se to bude vyrábět a na čem se to bude vyrábět. Vznikne tedy tabulka, kde je popsáno krok za krokem co, na kterém pracovišti a jak dlouho se bude dělat. Kalkuluje se i s velikostí dávky, protože jsou tam započítané přípravné časy. Výsledkem je vyhodnocení zda to zvládneme technologicky, kapacitně, kolik času to zabere a kolik to bude stát. Obchodníci si připočítají náklady na dopravu (znají dávky v jakých se to bude dodávat), nějaký zisk a nějakou rezervu, protože zákazník bude požadovat slevu.
Stejně se postupuje při cenovém návrhu na náhradní díly. To už vezmeme ten postup co máme pro seriový díl, ale připočítá se tam ještě ta paní, co si na paleťáku odveze bednu běžných dílů do skladu náhradních dílů a zabalí je dle požadavku. Připočítáme samozřejmě cenu obalu a cenu nějaké té minuty práce při balení (balení je opět pracoviště, které má hodinovou sazbu).

V případě maloseriové výroby náhradních dílů, které už seriově nejedou, se to celé pouze překalkuluje na menší dávku, z důvodu rozpočítání přípravných časů. Vybavení výroby už je většinou dávno zaplacené, tak to není vůbec špatný kšeft. Náhradní díly jedou kamionem společně s dodávkou dílů na montáž a tak náklady jsou mizivé.

Je to opravdu docela zmáknutý proces a nikdo na to nekouká živnostenskýma očima. To co jsem tu popsal není žádné tajemství, dělá se to tak všude stejně.

Musí být zmáknutý, protože odběratel každý rok otravuje a chce slevit. Postupy nám rozporuje a musíme obhájit každý krok a každou minutu. Nemůžeme si dovolit zákazníka poslat do háje "když se ti to nelíbí, tak si to nech udělat jinde". Těch jinde je na světě hrozně moc a on by to udělal. Vždy to poptává na několika místech a znovu to poptává i v průběhu výroby. Kdykoli se zbalí a nechá to dělat jinde, když zjistí že mu to nabídli o dva haléře levněji.

Proces distribuce náhradních dílů se od žárovek nebo tužkových baterií liší jenom tím, kolik jich maloprodejce objednává a kolik položek má ve skladu založeno. Věř mi ale, že ve všech případech se náklady na provoz skladu rozpočítávají procentuelně. Nikdo neřeší ,že skladník potřebuje 2.3 minuty na dohledání záslepky a její zabalení. To by mu to někdo musel úkolovat podobně jako tu výrobu a s tím se nikdo pro padesát tisíc skladových položek jebat nebude. Skladník je režijní dělník a vymalováno.

Ladik

Citace: atnarfus kdy October 14, 2012, 01:02:53 PM
Ladiku, ale ty stale vidis pouze svou zakazkovou vyrobu. Ve velkoseriove a hromadne vyrobe je rozlozeni nakladu uplne jine. Kdyz si poridis vykonne stroje a budes vyrabet statisice kusu toho sameho produktu, tak se ta pulhodina pripravy navrhu rozmělní. Vetsinu nakladu zacne tvorit material a provozni rezie. Vubec tedy nebudes uvazovat kolik te stoji ucetni a spousta dalsich polozek.
Velka firma kalkuluje tak, ze na stroji xy stoji hodina 500Kc, stroj vyrobi 1000ks za hodinu a maji cenu prace, pripocitaji material, pripocitaji dopravu, pripocitaji zisk a maji cenu produktu.
V hodinove sazbe stroje uz je zapocitany delnik, tecnolog, programator, uklizecka, ucetni, reditel i jeho BMW. Nikdo tedy nepocita napriklad pracnost technologicke pripravy. Vse je rozpusteno prumerne.

nene Franto, ty to vidíš ze své pozice zaměstnance
ty výkonné stroje stojí miliony, ti dělnící taky stojí miliony, jen si vem kolik takový jeden člověk dostane na výplatu a zhruba jednou tolik stojí firmu na soc a zdrav pojištění a jiných výdajích, musíš zakalkulovat vše, samo něco vydělá míň a něco více ale nikdy nemůžeš na něčem nějak prodělávat, musíš nad tím uvažovat, pokud nebudeš krachneš, spousta firem je toho příkladem a nebyly nejmenší, spočítali si zřejmě kolik vydělaj ale ne kolik ten celej cirkus bude stát

když se vrátím ke konkrétní věci od čeho jsme začali, ty mluvíš o výrobcích kterých se vyrábí tisíce ale tady byla diskuse o výrobku kterých se moc neprodává, drobnost, která se nekazí, jen ji občas někdo ztratí nebo ji někdo ukrade a hlavně to nebylo o výrobě o které píšeš  ale o distribuci drobnosti k zákazníkovi
může to zalepit tmelem, vyjde ho to levnějc, vyřešeno ;)
nebo si to objednat v číně a dovézt kontejnerem, šak je to jednoduché, je to za pár kaček, se dívím, že to Romko taky nedělá když je to tak jednoduché ;-)




petrklm

No, s tím bych si hlavu nedělal... jakmile čína začne bejt drahá, a mám pocit, že se to už blíží, tak zapracujou naprosto automatický mechanizmy ekonomiky, bude se vyrábět jinde. Ovšem kde, to ještě není jasný. Já osobně doufám, že z ČR nebude ocelárna Evropy a nebo něco podobnýho.
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

bibo

vše je to v lidech prostě bojkotovat cizáky :) od jisté doby kupuju nebo se snažim kupovat hlavně české vyrobky samo že to u všeho nejde

Romanius

Citace: brano kdy October 13, 2012, 10:24:07 PM
A sme tam kde sme nechceli byt. ked vsetko bude stat korunu lebo romko to tak chce tak sa potom bude vsetko vyrabat v cine a my si nebudeme moct kupit ani tu vec za korunu. skratka krytka na auto za 10e mi pride fajn cena. komu nie moze to skusit vyrabat a predavat ked je to taky biznis...

No vdaka globalizacii a vyrobe v cine to zacina byt vsetko na piku. Cina zacina dvihat ceny, na dovoze sa zacina zarabat az moc. Chcelo by to zase zacat obnovovat nase stare fabriky, zaviest miestnu vyrobu. Priamy predaj. Zvysila by sa kvalita, ludia by dostali pracu a ceny by asi klesli. Samozrejme sa to netyka vsetkeho, ale mnohych veci ano.

atnarfus

Ladiku, ale ty stale vidis pouze svou zakazkovou vyrobu. Ve velkoseriove a hromadne vyrobe je rozlozeni nakladu uplne jine. Kdyz si poridis vykonne stroje a budes vyrabet statisice kusu toho sameho produktu, tak se ta pulhodina pripravy navrhu rozmělní. Vetsinu nakladu zacne tvorit material a provozni rezie. Vubec tedy nebudes uvazovat kolik te stoji ucetni a spousta dalsich polozek.
Velka firma kalkuluje tak, ze na stroji xy stoji hodina 500Kc, stroj vyrobi 1000ks za hodinu a maji cenu prace, pripocitaji material, pripocitaji dopravu, pripocitaji zisk a maji cenu produktu.
V hodinove sazbe stroje uz je zapocitany delnik, tecnolog, programator, uklizecka, ucetni, reditel i jeho BMW. Nikdo tedy nepocita napriklad pracnost technologicke pripravy. Vse je rozpusteno prumerne.

atnarfus

Protoze mas limuzinu pro milionare. Se posivej na hodinovou sazbu ve znackovem servisu. Das o dve stovky vic nez majitel Golfa.

Lihobaron

ja dal 3litry za vodvetrani klikovky a vik valcu.. tri plastovy husi krky :)

Ladik

mě to neba, Romko ty to vidíš fakt nějak divně, já taky koupím běžný metr fólie za padesát a člověk si ho odnáší zpracovaný třeba za 500-800Kč
miluji když se mě zákazník zeptá kolik stojí metr fólie než to začnu vyrábět, říkám pane ta fólie v té zakázce hraje nepodstatnou roli, nebo si kupte metr a doma si to nastříhejte sám

nedávno jsem byl ve zlíně v Tescomě na prohlídku fabriky u příležitosti 20 let firmy
kurwa tolik cingrlátek za nehorázné ceny jsem ještě neviděl a hlavně v té fabrice je 250 lidí a žádná výroba, to pro ně dělaj subdodavatelé
maj designery asi 10 lidí, maj laboratoř asi dalších 10 lidí a pak hromada lidí co dělá spoustu věcí co nevidíš a jako zákazník neoceníš
jasný že nejdůležitější věc je ................ uměj to prodat, v cizině ani lidi neví že je to česká firma a myslí si že je italská a pod.
je to přece vždy o tom nabídka-poptávka, dokud to lidi budou kupovat tak to bude za tolik kolik jsou ochotní dát, to je kurwa trh woe
nechceš neber, toužíš po tom, tak kolik vysolíš, na kolik jseš schopnej jít, tak to prostě funguje, nechce to nikdo, je toho všude plno, stojí to pár korun
kdysi jsem dal za Zafiru 700, dneska s výbavou o které se mi kdysi ani nesnilo za 500, ceny nestoupají, to jsou kecy, stejně jako cena benzínu, ceny jsou v mnoha případech levnější
kolik jsi měl na výplatu kdysi a kolik stál benzín?????? dnes je to tak řekněme 10x všechno, jen matně vzpomínám , měl jsem na výplatu 2500Kč, benzín stál 8Kč??? teď maj lidi 20-25 tis. benzín stojí 38???nechce se mi počítat ale dnes si člověk koupí toho benálu mnohem více a auta víc nežerou, stejně je to s dalšíma věcma, jen lidi kurwa furt brečí jak děti, ty kurwa taky a přitom stavíš barák, kdyby ses měl zle budeš rád že bydlíš, nedá sa žit..... kurwa to fakt miluju a pak vidím chudáky s narvanýma košíkama u Tesca a klimatizací v paneláku za 100 tisíc, éééééééééééééééééé už radši nic bo kurwa mě fakt lidi serou jak furt brečí

brano

A sme tam kde sme nechceli byt. ked vsetko bude stat korunu lebo romko to tak chce tak sa potom bude vsetko vyrabat v cine a my si nebudeme moct kupit ani tu vec za korunu. skratka krytka na auto za 10e mi pride fajn cena. komu nie moze to skusit vyrabat a predavat ked je to taky biznis...

Romanius

mna totižto nedávno nasralo také howno ako je napájačka pre zvieratá - celé to neváži nič, materiálu za howno, ani to nie je v podstate nijako balené a stojí to 5,50 €. vyrába sa to tu na slovensku, ale fabrika patrí talianom, vývoz do celej europy, cena je rovnaká pre bohatého greka, či nemca, alebo mňa chudáka z SK.
už ma to fakt nebaví, všetko ide hore, ceny postupne letia hore a nik nechápe prečo. tu sa fakt nedá žiť.
kamarát vozí nejaké reklamné veci z číny, chodieva tam tak tri - štyri krát do roka, pobehá nejaké vytipované fabriky (čo mu tam teda dovolia navštíviť) a dovezie perá, elektroniku, všelijaké metre a blbosti kopec. naplní kontajner, za dva mesiace to má tu a potom to predáva asi tak, že perá sú vlastne zadarmo, mobil za 3 € aj s tv tunerom, laser aký máme v robote za skoro melon Sk dovezie tak za 90 tis Sk a v tom sú ešte tri náhradné náplne tak na 10 rokov dopredu a soft a ventilátory, mriežka aj náhradná ... . u našej certifikovanej firmy milion s príslušenstvom 0, z číny aj z cestou 90 tis. kurwa čo to je za systém???
eeee

T-Diesel


atnarfus

V pátek jsem objednával dekly na kola na Roomstera. Došel jsem tam, řekl mu číslo, naklofal ho do compu, vypadla z něj cena, já že to teda beru a on že to bude ve čtvrtek. Nezabralo mu to víc než mě naklofání těchto dvou řádků.

Čryři kusy plastu, čtyři kusy drátu, škatule = 1030Kč. Objednání, přejímka, prodej a zaúčtování se jim předpokládám bohatě vyplatí.

T-Diesel

no franto, ono to s tyma procentama zas tak ruzove neni, ani s tim cvaknutim na objednat a ono ti to dojde, je to trochu slozitejsi

atnarfus

Ládíku, těch záslepek se vyrábějí statisíce ročně (pro montáž nových aut), výroba je na to vybavená, náklady na vývoj a vybavení výroby jsou rozpuštěné do seriových kusů...
Pouze někdo kdysi založil nový kusovník v SAPu, do kterého hodil tu záslepku jinak zabalenou (náhladní díl má jiné číslo položky než seriový díl), nadefinuje tam množství na sklad a víc na to nikdo nehrábne. Když množství které je skladem poklesne pod stanovené množství, výrobce dostane automaticky objednávku na další dávku. Pro výrobce to znamená pouze několik tisíc kusů zabalit jinak a poslat pod jiným číslem do skladu náhradních dílů automobilky. Automobilka mu za to nedá o mnoho víc než za seriový kus.
Maník v autosalonu co prodává díly si v elektronickém katalogu najde položku, klikne na čudl objednat a má vyděláno. Pytlík s plastovým čudlem přivezou společně s hromadou jiných objednaných položek. Sice mu objednání zabere stejně času jako objednání celého motoru za 80k Kč, ale žádný prodejce nemůže kalkulovat reálné náklady na každou položku. Na motoru má 30 procent a na záslepce 50. Ani na jednom nedává smysl kalkulovat skutečné náklady na mzdu a skladování. To je prostě režie, která se rozpouští procentuelně.

O zisky spojené s prodejem autodílů bych se opravdu nebál. I pro automotive děláme nástroje a občas se dozvím za kolik jde díl do automobilky. Běžně je to desetina toho za co se prodává jako náhradní díl.
Například kompresor, který firma vyvinula a postavila na něj výrobní linku, je automobilce dodáván za 1 000Kč. Automobilka ho prodává za 14 000Kč. Z toho může plastové záslepky snadno sponzorovat.

Ladik

jinak k té samolepce jak píšeš, já se snažím občas to těm lidem vysvětlit, že s tím zabiju půl hodiny hodinu a nemůže to stát 10Kč a mám tolik práce za mnohem větší peníze, že se s tím prostě nemám čas zabývat, když už něco udělám takového tak při dotazu kolik to bude stát, říkám samolepka nic, tu vám dám zadarmo ale za ochotu chci stovku, pochop Romko, kurwa ti lidi chtěj taky výplatu, nemůžou vše prodávat za halíře, energiee, úvěry, výplaty, kurwa dyť to sou statisíce a pak přijdou nějací dobráci, donesou si svůj olej, své filtry a chtěj to JEN namontovat, nainstalovat, ať dou do prdele, ať jim to tam dá ten co jim to levně prodal ne? ten je levný bo s tím nemá moc práce, někdy to zboží ani nevidí pokud to posílá přes internet, sám to objedná a nechá poslat rovnou zákazníkovi, takhle jsem koupil kotel Tiger, volám frajerovi cena myslím tenkrát doporučená nějakých 32tis. a já za to dal 21 vč. komínu turbo bo frajer to nechal poslat rovnou mě a jen zinkasoval v té chvíli mu stačil litr, neměl s tím víc práce než dva telefonáty.

Ladik

Romko pletes jabka s hruskama, zarovky jsou do vseho stejne a da se jich prodat miliony, ten pkast jak pise Brano zyrati par lidi za sto let, ze zrovna ty budes mlet take kktiny bych do tebe nerekl a Franto jasne, skodovek je a proda se tisice, tam se to vyplati a take se to asi neposila pres pul zemekoule, kolik se proda tady u nas tech korejcu a kolik lidi za rok dojde pro ten plast?

Romanius

Hehe, ale to sa potom da brano povedat o vsetkom. Co sa budeme srat s tuzkovymi baterkami za par centov? Nahodme cenu aspon 10 evry. Sacky do vysavaca? Ved predavame cele vysavace. Kto by sa s tym sral. Ziarovky? Aby sa to oplatilo, aspon za 15 evry.
Distribucne kanaly su vybavene, vyroba frci predsa aj pre autovyrobu, tak henta kktina nema cenu vyssiu ako par centov.
Inak aj ja zacnem k tomu tak pristupovat - chcete samolepku? Aby sa mi to oplatilo tak 20 evry za prichod do prace a potom sa uvidi :-)

atnarfus

Šádovka má podobných položek za desetikorunu spoustu. Pro plastové čudlíky chodím do značkového servisu. Běžné autodíly to nevedou, nebo jim to nestojí za to.

brano

Ty by si sa s tym za par centov sral? Pri tych mozno 5 kusov co za rok predaju?

Romanius

To nemoze stat 0,63€ !!! Ved kto by to za taku cenu vyrabal, kto by sa s tym natahoval v skladoch, kto by to vozil cez pol sveta? To musi stat aspon 100 evry, ved je to vyrobne narocny diel, tvarovo a vahovo tazko transportovatelny

ferinom

kua brano neser ;) ten cee'd ma s korejcom tolko spolocne ako kvalitne "japonske" toyoty, aygo z ciech, yaris z francuzska, corolla z turecka alebo avensis z anglicka.
inak ta krytka stala  v 2009-tom v hyundai 0,63 eur a v kia 10 eur. niekto sa asi stazoval tak to zrovnali.

SirTom

Citace: atnarfus kdy October 12, 2012, 08:03:29 PM
Kontrolka motoru, nebo emisí nesvítí? Mě se to přesně takto chovalo, když byla v háji lambda. Jelo to na bohatou směs, hučelo to, chlastalo to jak ZIL.

kdepak nic nesvítí, všechno se tváří OK, turbo plní, převodovka řadí, auto jede...
na spotřebu se zkusím podívat.

bibo

jak zil sem v armádě měl pod sebou pár zilu  ta spotřeba je fáma víc jak 50 na sto to nevzalo