Nástupce za Citrónka

Založil Jerry.Gunman, March 31, 2016, 04:03:30 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 2 Hosté prohlíží toto téma.

Jerry.Gunman

Citace: FPT kdy March 31, 2016, 10:55:24 PM
Jako vím, že ten Sportback je pekelně hnusnej, že to si nikdo normální nekoupí, ale jako ilustrace dobrý.

Souhlasím.
JE hnusnej :P :D
A navíc pro mne i malej, bez automatu a hnusnej na pohled .
Když už něco s manuálem, tak Fiat Freemont.

Tam se bohužel verze s automatem DOSTI významně nepovedla. Automat lze pouze se čtyřkolkou, řadí to blbě a pozdě (až při nějakých 3.500 tpm) -a díky tu si to celk pápne. Dle Spritmonitoru má Freemont dízl AT dpotřebu okolo 8,5 litru /100 km, což je už celkem dost... :(
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

FPT

Jako vím, že ten Sportback je pekelně hnusnej, že to si nikdo normální nekoupí, ale jako ilustrace dobrý.
--O-o-O--

FPT

Jako kdybys netrval na automatu (což je pitomost, já vím), tak za 416 150,- můžeš mít novej Lancer s LPG... (http://www.autobond-praha.mitsubishi.cz/modely/lancer/lancer-sportback-cenik.xhtml).

Myslím si, že až to bude aktuální, bude z čeho vybírat. Třeba už bude k dispozici ta Astra - já vím, že ji pořád propaguju, ale u mě je to momentálně asi nejžhavější kandidát na další auto.
--O-o-O--

Jerry.Gunman

Citace: elpidio kdy March 31, 2016, 10:29:27 PM
Do konce roku bude za 350 :)

http://www.tipcars.com/opel-insignia/opel-insignia-21883695.html

Nooo, tak o Hoplíkovi jsem neuvažoval - ale vidím, že bych měl začít.
Tohle vypadá dostatečně zajímavě a je to i dobrej "parník"
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

FPT

Se musím s tou Insignií někde svézt, zatím se mi to auto moc líbí. Ale pravda je, že ta Astra se mi líbí o kousek víc. Kdyby ji tak dělali s motorem i v jiný než OPC verzi...
--O-o-O--

Jerry.Gunman

Citace: elpidio kdy March 31, 2016, 10:24:56 PM
Volvo V70 ? V60?
Insignia ?
Švára je spokojen se služební Octávií CNG.

Mimochodem jak teď zjišťuju, že Saab není to co býval, musím říct, že opravdu nevím co si jako další auto pořídím. Momentálně mi vychází Focus kombi v benzínu.

V 70 - ano, to je velmi slušné auto - byť bych "asi" musel zkousnout vyšší věk+ nájezd a vyšší cenu.
V 60 - bijte mne či tlučte, ale V60 mi přijde malá :( 278 cm rozvor je OK, ale 430 litrů kufru (u kombi!!) je fakt málo. Tolik měla Sierra sedan - a to měla zadní náhon :(

OCTA CNG - viz názor na Passata. Jo, sehnat ji v dobrém stavu za rozumnej penis, s nezfalšovanou serviskou nestočenými kilometry... Jenže to asi není moc velká šance. Švagr před časem (3 roky zpět) kupoval ojetou OII TDI RS - a byť to bylo od Škoda dealera, po čase zjistil, že měla stažených nějakých 80.000 km, zakamuflovanou bouračku a DSG převodovku půl roku před smrtí... A to za ni vypláznul nějakého 1/4 mega?
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

elpidio

Ne, hádejte, mám Rujánu.

FPT

Za těch 550 je právě kombi v automatu a 100kW dieselu, začíná někde na 379 nebo tak nějak. Já si asi jako další pořídím buď volvo nebo právě opel.
--O-o-O--

Jerry.Gunman

Citace: FPT kdy March 31, 2016, 09:45:01 PM
Těžko radit, ale třeba nová Astra kombi je v požadovaný výbavě v ceníku za cca 550t.

Z toho, co píšeš, mi vychází v podstatě Octavia.

Jinak bych se já osobně asi nebál si Citroëna nechat ještě další rok dva, pokud se nesral doteď, proč by měl začínat, žejo. 360 tisíc je podle mě v pohodě nájezd, to má každý druhý auto týhle třídy.

550 za novou Astru je tak o 180- 200 víc, než mohu/chci dát :(A v této ceně asi nebude se 100 kW dízlem a automatem :(

A výrobkům VW Gruppe (včetně Škody) se hodlám i nadále vyhýbat - leda, že by se jednalo o nějakou skutečně mimořádně výhodnou příležitost - tj. poctivé auto s nezfalšoivanou serviskou, slušnou výbavou a rozumnou cenou. Což je u nás... dosti nereálné.
Ale všeobecně - 15.000 km na servisku u dízlu, nezanedbatelná spotřeba oleje mezi výměnami, Passat a Octávka jsou nejkradenější modely na našich cestách, obě jsou to auta dost tvrdé a pro moji (_!_) i hřbetovinu ne úplně vhodné...
Jediná situace, kdy bych uvažoval o Passatovi, je kombi v CNG - protože Passat má na CNG dojezd nějakých 500 km a cca 300 km na benzín. Ale zatím to vidím spíše na teho chrochtáka
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

elpidio

Volvo V70 ? V60?
Insignia ?
Švára je spokojen se služební Octávií CNG.

Mimochodem jak teď zjišťuju, že Saab není to co býval, musím říct, že opravdu nevím co si jako další auto pořídím. Momentálně mi vychází Focus kombi v benzínu.
Ne, hádejte, mám Rujánu.

Krtek

Mě to přijde že máš auto v půlce životnosti a to cos do toho nacpal neni zas tak strašný, kor na značkový servisy. Tyhle věci by ti snad měly vydržet do půlmega km, ne ? Já taknějk taky řešil co dělat až Soptík zdechne a zvolil jsem záložní variantu - funglovka Dacia s LPG.... jenže Dracia se na LPG u nás vybodla (údajně pro moc velkej zájem !!!!) takže teď neřešim , šetřim a čekam. Ona často situace pod tlakem člověka dotlačí k rozhodnutí.

FPT

Těžko radit, ale třeba nová Astra kombi je v požadovaný výbavě v ceníku za cca 550t.

Z toho, co píšeš, mi vychází v podstatě Octavia.

Jinak bych se já osobně asi nebál si Citroëna nechat ještě další rok dva, pokud se nesral doteď, proč by měl začínat, žejo. 360 tisíc je podle mě v pohodě nájezd, to má každý druhý auto týhle třídy.
--O-o-O--

Jerry.Gunman

March 31, 2016, 09:25:51 PM #8 Last Edit: March 31, 2016, 09:27:36 PM by Jerry.Gunman
2 Trtek:
No, vždyť taky C5 /Pequod 508 jsou při potenciálním výběru jedny z prvních na ráně :D

Jinako - seznam závad a výměn za posledních 180.000 km (spotřební materiál = žárovky, brzdové destičk, gumy a spol nepočítám):
8/2011: první serviska 120.000 km - důkladná kontrola a vychytání pár drobných mušek, co tam byly => 14.000 Kč
9/2011: kamínek mi prostřelil radiátor klimatizace => 11.000
7/2013: oprava regulátoru tlaku paliva => 6.000
8/2013: bezpečnostní šrouby na kola (u jednoho starého se strhnula hlava)  => 1.500
11/2013: vada materiálu a jebmul mi klínový řemen - takže oprava hlavy a rozvorů => 35.000
6/2014: serviska 240.000 + oprava volnoběžky alternátoru, olejová náplň v automatu atd => 18.000
1/2015: výměna pístnic na přední nápravě (tj. "péra"  a "tlumiče" - vydržely 230.000 km...), kulových čepů atd. => 33.000
9/2015: nový stahovací mechanismus okna v šoférských dveřích

Není to málo, ale z druhé strany je to auto střední třídy, v téměř vrcholné výbavě a skoro každej den na cestách - takže když to rozpočtu na najetých 180.000 km, vypadá to ouplně jinak

NOK:
Loni v létě při dálkové jízdě (500 km při +30-35°C) mi už nestíhal chladit chladič (bo byl zasraný od much a v servisu mi z něho vyfoukali tokolo 2 - 2,5 litru hmyzího bordelu ) - a loni na podzim (konec NOV 2015), když jsem se vracel ze služebky (týden ve výrobních závodech) a jel přes San Bernardino Pass z Itálie do Švýcarska (cca 1,5 hodiny do táhlého kopca v koloně kamionů rychlostí cca 40-50 km/hod), na chladiči mi taky drobátko stoupala teplota.

Mám v plánu si ho podržet do konce 2016, resp. jara 2017 - ale to už bude mít natočeno +- 360.000 km (což je mimochodem 9x okolo zeměkoule!!)  a to už na služební cestování fakt nejni :(
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Krtek

No jak řiká jeden kolega, cokoliv od Černýho Mostu na východ je Asie.....
Tak holt koukni po dalšim bejvalym tříletym Citrónkovi nebo co ho nahradilo. Asi teda nějaká C5/C6 (nebo nějakej ten Pažout 408/508 (po 407 jsem je přestal vnímat úplně) nebo co to maj největší) z roku 2013-14 a jít tvrdě za konkrétnim modelem.
A je na tom tvym vůbec něco NOK jak řikáme my v autokolbenkách ? Tj sere se tam něco nebo je to ve stavu že se nevyplatí údržba ? Motor najede (jak všichni hlásaj) milion km bez GO, kastle snad zbořená nebyla a hnít by neměla alespoň 10 let (já měnil prahy po 11 letech díky ťukanci a to nemam pozink). Pro mě je to furt relativně nový auto a já doufam že těch 300-400 tis taky najedu a do tý doby ušetřim na nový.
Nešlo by třeba zkusit vydržet ještě ten rok a dva za současnýho zostřenýho spoření na nový ?

Jerry.Gunman

2 FTP:

O operáku jsem zatím uvažoval pouze velmi rámcově. Co jsem viděl, byly nabídky na 40.000 km za 2 roky nebo  60.000 km za 3 roky s poměrně dosti krvavou platbou za kilometry navíc. I když jezdím na servisky do autorizáků a na autě nešetřím (nemohu si dovolit rikovat, že mne auto nechá dejme tomu ve Vaduzu...), náklady na operák při těch cca 4-5.000 km měsíčně by mne vyšly za 1,5-dvojnásobek mých stávajících nákladů

Do Práglu jsme nepřesídlili (a asi ani nepřesídlíme), ale Lysá nad Labem je 18. kilometru D11 - takže z pohledu lidí z Ostravy, Karviné, Orlové, Petřvaldu, Rychvaldu, Bohumína, Životic ba i Třanovic jsem tak jako tak "ten zkurveny pražak"
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Jerry.Gunman

March 31, 2016, 07:31:21 PM #5 Last Edit: March 31, 2016, 07:55:42 PM by Jerry.Gunman
Citace: Krtek kdy March 31, 2016, 05:29:07 PM
Pro mě by byl tohle neřešitelnej rébus. S tvym nájezdem je pro mně jakákoliv ojetina hrozný riziko. Já bych to viděl na nějakou funglovku v ceně 800-1,2 mega :-( Takže spíš třeba přestat cestovat. Naject 164,38356 km za den včetně svátků, sobot a nedělí, to by mi dřív jeblo než bych to najel.
Nějak to nechat "na firmě", ať se stará, to nejde ?

Neřešitelnej rébus: proto jsem se obrátil na kolegy své vezdejší, moudré a zkušené
Funglovka za 800-1.200 TKč: jak říkal jeden můj bývalý šéf a následně kolega - i kdybych ty peníze sral, to bych si musel prdel roztrhnout :)
Necestovat a nechat to na firmě:  nelze. Když jsi sám sobě generálním ředitelem, výkonným presidentem i obchodním zástupcem, tak firemní i soukromé peníze končí v jedné a téže šrajtofli - byť každé jsou účtovány separátně :)

Se zhruba takovýmto zadáním a plány ( i když s nižším odhadovaným měsíčním nájezdem) jsem v létě 2011 kupoval Citrónka - takže řešení existuje  *886*

I tak- kupoval jsem ho koncem července 2011 se 116.500 km - a dnes (po 4 letech a 8 měsících) mám 300.000 - to je průměrně ca 40.000 km :( za rok  A jsem první 3 roky jezdil skoro výhradně soukromě
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

FPT

--O-o-O--

FPT

Hele, nevyplatil by se ti při tomhle nájezdu nějakej operák?
--O-o-O--

Krtek

Pro mě by byl tohle neřešitelnej rébus. S tvym nájezdem je pro mně jakákoliv ojetina hrozný riziko. Já bych to viděl na nějakou funglovku v ceně 800-1,2 mega :-( Takže spíš třeba přestat cestovat. Naject 164,38356 km za den včetně svátků, sobot a nedělí, to by mi dřív jeblo než bych to najel.
Nějak to nechat "na firmě", ať se stará, to nejde ?

Jerry.Gunman

March 31, 2016, 04:03:30 PM #1 Last Edit: March 31, 2016, 04:08:07 PM by Jerry.Gunman
Vážení přátelé, ano.
Obracím se na vás, zdejší to duchaplné nádoby moudrosti, s prosbou o pomoc.

Věc se má následovně:
Čas prchá jako mrcha a mému Citroënu přibývají kilometry na tachografu natolik utěšeně, že mne v nejbližších dnech čeká servisní prohlídka juž po 300.000 najetých kilometrech. Holt, cesty po zákaznících (celá ČR, občas i Slowakei, občas Polsko) výrobních závodech (2-3x za rok severní Itálie) a pravidelné každoměsíční cesty za dcerou z Prehéééé do Kurwinej dělají své. Za rok 2015 jsem najel lehce ponad 60.000 kilometrů a letos, jak se zdá, tomu nebude nijak dramaticky jinak. Na konci tohoto, resp. na jaře příštího roku tedy budu státi před problémem, jakého že poříditi dalšího wágena. A jsme u podstaty věci.

Na fungl nové auto, které by splňovalo mné požadavky, zatím rozhodně nemám a v dohledných pár letech "asi" mít ani nebudu, takže se bavíme o ojetinách.

Moje priority, možnosti a limity:

Karoserie:      kombi nebo liftback, za určitých okolností bych snesl i nějaké MPV nebo i pickupa (???)
Velikost:        optimálně auto střední třídy; možná (za určitých mimořádných okolností) i něco na hraně nižší střední
Kufr:              Větší = lepší a s dostatečně velkým nakládacím otvorem. Občas vezu zákazníkům vzorky, což může být 100 i 200 kilogramů baleného granulátu, kdy 1 pytel = 25 kg
Motor:           dízl; za určitých okolností bych možná zkousnul i LPG nebo CNG - i přes problémy v podzemních/patrových parkovištích
Převodovka:   100% automat. Do manuálu bych byl (možná) ochoten jít jen za skutečně velmi, VELMI výjimečných okolností
Spotřeba:       v naftě tak do 6,5-7 litrů /100 km nebo v příšlušném ekvivalentu v LPG nebo CNG
Výkon:           alespoň těch 100 kW, 120  by bylo lepších. Holt, aktivné bezpečnosti je důležitá
Výbava:         standardní a pohodlná - tj. elektrika (okna, sedátka), ABS, CD/MP3/rádio a zopár dalších serepatiček
Stáří:             optimálně tak tříletá ojetina
Cena:            do nějakých 300, možná i 350 TKč, ale více  juž nikoliv

A aby toho nebylo málo, ještě uvažuji o principielně 2 alternativách:
(1) koupit za levnější peníze (150 - 200 TKč) něco malinko "horšího" (staršího, menšího, s větším nájezdem nebo horším kufrem...), jezdit s tím +- 2 roky a mezi tím si nashromáždit peníze na mé "auto snů"
(2) a nebo se držet výše uvedených specifikací a koupit zase auto na těch 5-6 let?

Co vy na to, co mi doporučíte?
Budu vděčen za každou relevantí radu, která nebude vysloveně jeblá a blbá *753*



.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...