mujsob.cz :: cafe

Nástupce za Citrónka

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Offline Jerry.Gunman

  • *****
  • 2 760
  • +7/-9
  • King George the First von Milowitz
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #35 kdy: Duben 02, 2016, 06:27:06 odpoledne »
V zásadě rovněž souhlasím, na mé straně je zde ovšem jedno velké ALE:

Kdybych si měl nakonfuigutovat NOVÉ auto tak, aby vyhovovalo tomu, co musím a tomu co chci, tak jsem na nějakých 900 - 1.100 TKč.
Což jsou prachy, které nemám - takže musím hledati kompromisy.

Je taky pravda, že dražší funglovka přejezdem přes práh prodejny ztratí ca 15% prodejní ceny - takže se budu koukat po nějakých těch 3-5 let starých vozítkách - a uvidíme, co se přinatrefí.

.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Offline FPT

  • *****
  • 2 430
  • +10/-3
    • Zobrazit profil
    • blog
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #34 kdy: Duben 02, 2016, 05:06:53 odpoledne »
Souhlasím se saabikem.
--O-o-O--

Offline saabik

  • **
  • 336
  • +3/-0
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #33 kdy: Duben 02, 2016, 10:20:20 dopoledne »
Za tyhle peníze bude V70 tak 5 let stará a na hrbu necelých 200t.km.

Nechci polemizovat, ale za poslední 4 roky jezdím třemi fungl novými auty. Nejdřív OII 1,6TDi, pak moje volvo a letos jsem vyfásnul za starou oktáfku (najeto 100 tis.) novou kombíkovou OIII 1,6TDi DSG. Nepovažuju nová auta za jebky (nikdy žádný problém) a ikdybych si měl připlatit, půjdu zase jen do novýho.

Na místě Jerryho bych vzal rok starou předváděčku a užíval si téměř nového nezaprděného auta. Nebo znovu do C5 mírně jeté.

Offline Krtek

  • ****
  • 2 157
  • +12/-26
  • Když osobní, tak né nákladní
    • Zobrazit profil
    • Krtkovo estránky
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #32 kdy: Duben 02, 2016, 09:19:17 dopoledne »
To zas taková pravda myslim neni. Levný auta ano. Ale bezpečnostní kraviny myslim nikdo moc cíleně nechce. Auta toho maji v sobě víc než kdysi a jsou levnější. Z toho mi vyplývá že zlevňovat se klidně mohlo i při zachování normálních technologii (žádný zbytečný ESP a asistenti rozjezdu co tě stejně nenechaj rozject, start-stop, kontroly tlaku pneumatik...).
Akorát fakt asi dnešní generace mládeže chce někam cestovat ale ani moc nechce auto :-(

Offline FPT

  • *****
  • 2 430
  • +10/-3
    • Zobrazit profil
    • blog
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #31 kdy: Duben 02, 2016, 08:41:34 dopoledne »
Holt je to dělaný na to, abys koupil nový auto a po záruce ho vyměnil. Holt máme, co jsme (my, spotřebitelé) chtěli. Taky plánuju koupit si auto pro radost s minimem elektroniky, ale na denní ježdění mám rád pohodlí.
--O-o-O--

Offline Krtek

  • ****
  • 2 157
  • +12/-26
  • Když osobní, tak né nákladní
    • Zobrazit profil
    • Krtkovo estránky
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #30 kdy: Duben 02, 2016, 06:09:41 dopoledne »
a to muvíš o nějakym zastaralym vyběhlym 9-3 :-( Mě děsí co bude za možnosti výběru až chcípne Soptík :-( Když už i ta blbá Dračija má dneska všude start-stop : *827*

Offline elpidio

  • ****
  • 1 473
  • +9/-4
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #29 kdy: Duben 01, 2016, 11:49:45 odpoledne »
Já teda nevím, teď jsem jezdil v novým Golfu a všechny ty start-stopy, elektronický parkovací brzdy, programovatelný tempomaty... no, zvyknul bych si.

Já asi moc ne. To je přesně ten typ věcí co mi vadí na 9-3 oproti 9000. Tam byl ve dveřích motorek, který zatáhl za jednoduchý mechanizmus a dveře se zamkly. Když nefungoval, tak se nezamkly. Tady mám v každých dveřích složitý mechanizmus spojený se zámkem dveří, nic nejde opravit ani vyměnit "poraněnou" část, vše propojeno přes kdoví co na palubní počítač. To samé s otevíráním dveří. Další veselé historky mám s SAI pumpou, co žene při studeném startu víc teplého vzduchu do potrubí, aby se dřív ohřál kat a lepší emise zachránily delfíny. Úplně zbytečná věc, dávaná jen v prvním ročníku, která se ale všem vysere a levné řešení není. Další věc - klíč není klíč, ale elektronický bazmek. Pak třeba palivoměr - blbne potenciometr na plováku a prvních pár desítek km mi nejde ukazatel (někdy), potom OK. Vadný prodřený plíšek nejde vyměnit, ale musí nádrž ven a vyměnit celý drahý plovák. Nejlepší vychytávka a strašidlo je CIM, což je centrální integrovný modul. Tedy něco pod volantem, kde jsou různá čidla všeho možného i nemožného. Stačí když se vysere snímač polohy volantu pro ESP (malý kroužek) a musí se měnit vše za drahý peníz a spousta elektroniky okolo toho - párování el. klíčů a pod. Nevím co je to za nostalgii, ale už teď mi začínají ty jednoduché, ale fungující věci chybět.
Ne, nehádejte, mám SAABa...

Offline FPT

  • *****
  • 2 430
  • +10/-3
    • Zobrazit profil
    • blog
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #28 kdy: Duben 01, 2016, 10:24:12 odpoledne »
Já teda nevím, teď jsem jezdil v novým Golfu a všechny ty start-stopy, elektronický parkovací brzdy, programovatelný tempomaty... no, zvyknul bych si.
--O-o-O--

Offline elpidio

  • ****
  • 1 473
  • +9/-4
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #27 kdy: Duben 01, 2016, 08:49:49 odpoledne »
Beztak v tom máš jasno. Ale jak to tu krásně ožilo :)
Ne, nehádejte, mám SAABa...

Offline Jerry.Gunman

  • *****
  • 2 760
  • +7/-9
  • King George the First von Milowitz
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #26 kdy: Duben 01, 2016, 08:19:54 odpoledne »
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Offline elpidio

  • ****
  • 1 473
  • +9/-4
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #25 kdy: Duben 01, 2016, 07:19:47 odpoledne »
Ne, nehádejte, mám SAABa...

Offline petrklm

  • ****
  • 1 714
  • +38/-5
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #24 kdy: Duben 01, 2016, 12:01:47 odpoledne »
Tady kamarád popsal, jakej má vztah k moderním autům:
Tak pokud budou autonomní autavyrobený tak, jak jsou vyrobený dnešní nový auta, tak bude hodně veselo. Mám totiž zase čerstvou zkušenost se SUV Hyundaj I35 a můžu s čistým svědomím konstatovat, že cokoliv nad rok 2000 je pro mě mrdka s podvod na zákazníky, se kterou nechci nic mít. Tak například mě zaujalo, jak se dosahuje výměnných lhůt oleje v motoru 30 tis km. Zcela primitivně. Do motoru o obsahu 2.litry, kde běžně stačí 4 - 5 litrů, se naleje litrů 9. No a dvojnásobná lhůta je hned bez jakýhokoliv zaváhání. Aditivama našponovanej olej pak dokáže takovou lhůtu natáhnout kam je libo. Malinko přehlíženej detail je to, že některý výrobci sice píšou objem motorovýho oleje, ale ve skutečnosti je nutný ho tam nalejt víc, aby se člověk dostal na bezpečnej pracovní rozsah na měrce.
 Samostatnou kapitolou je počet úkonů, který musí člověk u tohoto konkrétního auta udělat, aby se dostal na výpustnej šroub a filtr, tedy vložku, která se mění zespodu... A to jsem to odsál a očekával jsem, že už nic nevypustím, což bývá běžná věc. V tomhle případě jsem se mýlil, olej po odšroubování zátky tekl vesele dál...
 Představoval jsem si absolventa s běžným konstruktérským vzděláním, jak takovej dekl dole vymýšlí. Nakonec mi došlo, že debilové vlastně nemůžou vymyslet dostatečně smysluplný a obslužně jednoduchý věci, jelikož nikdy nic takovýho nedělali, dělat nebudou a jak to může vypadat, si ani vlastně nedovedou představit. Počet šroubů a plastovejch příchytek na hradici funkčnosti díky tomu, jak je mistři ze značkových servisů přede mnou sežvejkali, naprosto předčil moje ošekávání... Plastová příchytka, která má halířovou hodnotu, by ale asi takovou servisní síť položila, takže se bude používat do bezvědomí. Namísto její výměny se předá zákazníkovi auto umytý, vyluxovaný a s doplněným ostřikovačem (samozřejmě se to naúčtuje, dyť kdo chce novou sračku, musí na to mít..)
 Hlavně že to auto se může ze všeho posrat, má po ruce nepřeberný množství USB zásuvek pro všechno, co vůbec nepotřebuješ, a vypínáš ho tlačítkem start...
 Ještě párkrát a s mrdkama definitivně končím. Už jen když si představím, že bych měl na tom autě dělat ten olej znovu, tak mi je špatně... To asi fakt raděj toho Lakatoše :-)
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

Offline Jerry.Gunman

  • *****
  • 2 760
  • +7/-9
  • King George the First von Milowitz
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #23 kdy: Duben 01, 2016, 11:11:28 dopoledne »
Tak mi v servisu meni kotouce na predni naprave. A jak to tak vypada, jsou jeste puvodni, takze maji nabehano nejakych 298.000 km... Tak uvidime, zda ty nove vydrzi stejne  ;D
 Desticky mi ale doslova hori-prvi nyly ve 120.000, druhe pri 204.000 a dneska tam pujde  treti sada *974*
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Offline Jerry.Gunman

  • *****
  • 2 760
  • +7/-9
  • King George the First von Milowitz
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #22 kdy: Duben 01, 2016, 09:37:10 dopoledne »
2Petr: No, však mi už taky jebe...  :o
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Offline petrklm

  • ****
  • 1 714
  • +38/-5
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #21 kdy: Duben 01, 2016, 08:41:18 dopoledne »
Hmmm, to jsem rád, že mám auta jenom pro zábavu a pracovně je nepotřebuju. Při takovýhle nutnosti volit by mě asi jeblo.
Lincoln Town Car Executive 2001 - V8, 4,6l

Even The Way May Be A Target

Offline Jerry.Gunman

  • *****
  • 2 760
  • +7/-9
  • King George the First von Milowitz
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #20 kdy: Březen 31, 2016, 11:04:53 odpoledne »
Jako vím, že ten Sportback je pekelně hnusnej, že to si nikdo normální nekoupí, ale jako ilustrace dobrý.

Souhlasím.
JE hnusnej :P :D
 A navíc pro mne i malej, bez automatu a hnusnej na pohled .
 Když už něco s manuálem, tak Fiat Freemont.

Tam se bohužel verze s automatem DOSTI významně nepovedla. Automat lze pouze se čtyřkolkou, řadí to blbě a pozdě (až při nějakých 3.500 tpm) -a díky tu si to celk pápne. Dle Spritmonitoru má Freemont dízl AT dpotřebu okolo 8,5 litru /100 km, což je už celkem dost... :(
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Offline FPT

  • *****
  • 2 430
  • +10/-3
    • Zobrazit profil
    • blog
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #19 kdy: Březen 31, 2016, 10:55:24 odpoledne »
Jako vím, že ten Sportback je pekelně hnusnej, že to si nikdo normální nekoupí, ale jako ilustrace dobrý.
--O-o-O--

Offline FPT

  • *****
  • 2 430
  • +10/-3
    • Zobrazit profil
    • blog
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #18 kdy: Březen 31, 2016, 10:51:51 odpoledne »
Jako kdybys netrval na automatu (což je pitomost, já vím), tak za 416 150,- můžeš mít novej Lancer s LPG... (http://www.autobond-praha.mitsubishi.cz/modely/lancer/lancer-sportback-cenik.xhtml).

Myslím si, že až to bude aktuální, bude z čeho vybírat. Třeba už bude k dispozici ta Astra - já vím, že ji pořád propaguju, ale u mě je to momentálně asi nejžhavější kandidát na další auto.
--O-o-O--

Offline Jerry.Gunman

  • *****
  • 2 760
  • +7/-9
  • King George the First von Milowitz
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #17 kdy: Březen 31, 2016, 10:38:44 odpoledne »
Do konce roku bude za 350 :)

http://www.tipcars.com/opel-insignia/opel-insignia-21883695.html

Nooo, tak o Hoplíkovi jsem neuvažoval - ale vidím, že bych měl začít.
Tohle vypadá dostatečně zajímavě a je to i dobrej "parník"
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Offline FPT

  • *****
  • 2 430
  • +10/-3
    • Zobrazit profil
    • blog
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #16 kdy: Březen 31, 2016, 10:36:47 odpoledne »
Se musím s tou Insignií někde svézt, zatím se mi to auto moc líbí. Ale pravda je, že ta Astra se mi líbí o kousek víc. Kdyby ji tak dělali s motorem i v jiný než OPC verzi...
--O-o-O--

Offline Jerry.Gunman

  • *****
  • 2 760
  • +7/-9
  • King George the First von Milowitz
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #15 kdy: Březen 31, 2016, 10:36:04 odpoledne »
Volvo V70 ? V60?
Insignia ?
Švára je spokojen se služební Octávií CNG.

Mimochodem jak teď zjišťuju, že Saab není to co býval, musím říct, že opravdu nevím co si jako další auto pořídím. Momentálně mi vychází Focus kombi v benzínu.

V 70 - ano, to je velmi slušné auto - byť bych "asi" musel zkousnout vyšší věk+ nájezd a vyšší cenu.
V 60 - bijte mne či tlučte, ale V60 mi přijde malá :( 278 cm rozvor je OK, ale 430 litrů kufru (u kombi!!) je fakt málo. Tolik měla Sierra sedan - a to měla zadní náhon :(

OCTA CNG - viz názor na Passata. Jo, sehnat ji v dobrém stavu za rozumnej penis, s nezfalšovanou serviskou nestočenými kilometry... Jenže to asi není moc velká šance. Švagr před časem (3 roky zpět) kupoval ojetou OII TDI RS - a byť to bylo od Škoda dealera, po čase zjistil, že měla stažených nějakých 80.000 km, zakamuflovanou bouračku a DSG převodovku půl roku před smrtí... A to za ni vypláznul nějakého 1/4 mega?
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Offline elpidio

  • ****
  • 1 473
  • +9/-4
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #14 kdy: Březen 31, 2016, 10:29:27 odpoledne »
Ne, nehádejte, mám SAABa...

Offline FPT

  • *****
  • 2 430
  • +10/-3
    • Zobrazit profil
    • blog
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #13 kdy: Březen 31, 2016, 10:27:58 odpoledne »
Za těch 550 je právě kombi v automatu a 100kW dieselu, začíná někde na 379 nebo tak nějak. Já si asi jako další pořídím buď volvo nebo právě opel.
--O-o-O--

Offline Jerry.Gunman

  • *****
  • 2 760
  • +7/-9
  • King George the First von Milowitz
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #12 kdy: Březen 31, 2016, 10:25:40 odpoledne »
Těžko radit, ale třeba nová Astra kombi je v požadovaný výbavě v ceníku za cca 550t.

Z toho, co píšeš, mi vychází v podstatě Octavia.

Jinak bych se já osobně asi nebál si Citroëna nechat ještě další rok dva, pokud se nesral doteď, proč by měl začínat, žejo. 360 tisíc je podle mě v pohodě nájezd, to má každý druhý auto týhle třídy.

550 za novou Astru je tak o 180- 200 víc, než mohu/chci dát :(A v této ceně asi nebude se 100 kW dízlem a automatem :(

A výrobkům VW Gruppe (včetně Škody) se hodlám i nadále vyhýbat - leda, že by se jednalo o nějakou skutečně mimořádně výhodnou příležitost - tj. poctivé auto s nezfalšoivanou serviskou, slušnou výbavou a rozumnou cenou. Což je u nás... dosti nereálné.
Ale všeobecně - 15.000 km na servisku u dízlu, nezanedbatelná spotřeba oleje mezi výměnami, Passat a Octávka jsou nejkradenější modely na našich cestách, obě jsou to auta dost tvrdé a pro moji (_!_) i hřbetovinu ne úplně vhodné...
Jediná situace, kdy bych uvažoval o Passatovi, je kombi v CNG - protože Passat má na CNG dojezd nějakých 500 km a cca 300 km na benzín. Ale zatím to vidím spíše na teho chrochtáka
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Offline elpidio

  • ****
  • 1 473
  • +9/-4
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #11 kdy: Březen 31, 2016, 10:24:56 odpoledne »
Volvo V70 ? V60?
Insignia ?
Švára je spokojen se služební Octávií CNG.

Mimochodem jak teď zjišťuju, že Saab není to co býval, musím říct, že opravdu nevím co si jako další auto pořídím. Momentálně mi vychází Focus kombi v benzínu.
Ne, nehádejte, mám SAABa...

Offline Krtek

  • ****
  • 2 157
  • +12/-26
  • Když osobní, tak né nákladní
    • Zobrazit profil
    • Krtkovo estránky
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #10 kdy: Březen 31, 2016, 09:46:24 odpoledne »
Mě to přijde že máš auto v půlce životnosti a to cos do toho nacpal neni zas tak strašný, kor na značkový servisy. Tyhle věci by ti snad měly vydržet do půlmega km, ne ? Já taknějk taky řešil co dělat až Soptík zdechne a zvolil jsem záložní variantu - funglovka Dacia s LPG.... jenže Dracia se na LPG u nás vybodla (údajně pro moc velkej zájem !!!!) takže teď neřešim , šetřim a čekam. Ona často situace pod tlakem člověka dotlačí k rozhodnutí.

Offline FPT

  • *****
  • 2 430
  • +10/-3
    • Zobrazit profil
    • blog
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #9 kdy: Březen 31, 2016, 09:45:01 odpoledne »
Těžko radit, ale třeba nová Astra kombi je v požadovaný výbavě v ceníku za cca 550t.

Z toho, co píšeš, mi vychází v podstatě Octavia.

Jinak bych se já osobně asi nebál si Citroëna nechat ještě další rok dva, pokud se nesral doteď, proč by měl začínat, žejo. 360 tisíc je podle mě v pohodě nájezd, to má každý druhý auto týhle třídy.
--O-o-O--

Offline Jerry.Gunman

  • *****
  • 2 760
  • +7/-9
  • King George the First von Milowitz
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #8 kdy: Březen 31, 2016, 09:25:51 odpoledne »
2 Trtek:
No, vždyť taky C5 /Pequod 508 jsou při potenciálním výběru jedny z prvních na ráně :D

Jinako - seznam závad a výměn za posledních 180.000 km (spotřební materiál = žárovky, brzdové destičk, gumy a spol nepočítám):
8/2011: první serviska 120.000 km - důkladná kontrola a vychytání pár drobných mušek, co tam byly => 14.000 Kč
9/2011: kamínek mi prostřelil radiátor klimatizace => 11.000
7/2013: oprava regulátoru tlaku paliva => 6.000
8/2013: bezpečnostní šrouby na kola (u jednoho starého se strhnula hlava)  => 1.500
11/2013: vada materiálu a jebmul mi klínový řemen - takže oprava hlavy a rozvorů => 35.000
6/2014: serviska 240.000 + oprava volnoběžky alternátoru, olejová náplň v automatu atd => 18.000
1/2015: výměna pístnic na přední nápravě (tj. "péra"  a "tlumiče" - vydržely 230.000 km...), kulových čepů atd. => 33.000
9/2015: nový stahovací mechanismus okna v šoférských dveřích

Není to málo, ale z druhé strany je to auto střední třídy, v téměř vrcholné výbavě a skoro každej den na cestách - takže když to rozpočtu na najetých 180.000 km, vypadá to ouplně jinak

NOK:
Loni v létě při dálkové jízdě (500 km při +30-35°C) mi už nestíhal chladit chladič (bo byl zasraný od much a v servisu mi z něho vyfoukali tokolo 2 - 2,5 litru hmyzího bordelu ) - a loni na podzim (konec NOV 2015), když jsem se vracel ze služebky (týden ve výrobních závodech) a jel přes San Bernardino Pass z Itálie do Švýcarska (cca 1,5 hodiny do táhlého kopca v koloně kamionů rychlostí cca 40-50 km/hod), na chladiči mi taky drobátko stoupala teplota.

Mám v plánu si ho podržet do konce 2016, resp. jara 2017 - ale to už bude mít natočeno +- 360.000 km (což je mimochodem 9x okolo zeměkoule!!)  a to už na služební cestování fakt nejni :(
« Poslední změna: Březen 31, 2016, 09:27:36 odpoledne od Jerry.Gunman »
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Offline Krtek

  • ****
  • 2 157
  • +12/-26
  • Když osobní, tak né nákladní
    • Zobrazit profil
    • Krtkovo estránky
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #7 kdy: Březen 31, 2016, 08:18:38 odpoledne »
No jak řiká jeden kolega, cokoliv od Černýho Mostu na východ je Asie.....
Tak holt koukni po dalšim bejvalym tříletym Citrónkovi nebo co ho nahradilo. Asi teda nějaká C5/C6 (nebo nějakej ten Pažout 408/508 (po 407 jsem je přestal vnímat úplně) nebo co to maj největší) z roku 2013-14 a jít tvrdě za konkrétnim modelem.
A je na tom tvym vůbec něco NOK jak řikáme my v autokolbenkách ? Tj sere se tam něco nebo je to ve stavu že se nevyplatí údržba ? Motor najede (jak všichni hlásaj) milion km bez GO, kastle snad zbořená nebyla a hnít by neměla alespoň 10 let (já měnil prahy po 11 letech díky ťukanci a to nemam pozink). Pro mě je to furt relativně nový auto a já doufam že těch 300-400 tis taky najedu a do tý doby ušetřim na nový.
Nešlo by třeba zkusit vydržet ještě ten rok a dva za současnýho zostřenýho spoření na nový ?

Offline Jerry.Gunman

  • *****
  • 2 760
  • +7/-9
  • King George the First von Milowitz
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #6 kdy: Březen 31, 2016, 07:44:05 odpoledne »
2 FTP:

O operáku jsem zatím uvažoval pouze velmi rámcově. Co jsem viděl, byly nabídky na 40.000 km za 2 roky nebo  60.000 km za 3 roky s poměrně dosti krvavou platbou za kilometry navíc. I když jezdím na servisky do autorizáků a na autě nešetřím (nemohu si dovolit rikovat, že mne auto nechá dejme tomu ve Vaduzu...), náklady na operák při těch cca 4-5.000 km měsíčně by mne vyšly za 1,5-dvojnásobek mých stávajících nákladů

Do Práglu jsme nepřesídlili (a asi ani nepřesídlíme), ale Lysá nad Labem je 18. kilometru D11 - takže z pohledu lidí z Ostravy, Karviné, Orlové, Petřvaldu, Rychvaldu, Bohumína, Životic ba i Třanovic jsem tak jako tak "ten zkurveny pražak"
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Offline Jerry.Gunman

  • *****
  • 2 760
  • +7/-9
  • King George the First von Milowitz
    • Zobrazit profil
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #5 kdy: Březen 31, 2016, 07:31:21 odpoledne »
Pro mě by byl tohle neřešitelnej rébus. S tvym nájezdem je pro mně jakákoliv ojetina hrozný riziko. Já bych to viděl na nějakou funglovku v ceně 800-1,2 mega :-( Takže spíš třeba přestat cestovat. Naject 164,38356 km za den včetně svátků, sobot a nedělí, to by mi dřív jeblo než bych to najel.
Nějak to nechat "na firmě", ať se stará, to nejde ?

Neřešitelnej rébus: proto jsem se obrátil na kolegy své vezdejší, moudré a zkušené
Funglovka za 800-1.200 TKč: jak říkal jeden můj bývalý šéf a následně kolega - i kdybych ty peníze sral, to bych si musel prdel roztrhnout :)
Necestovat a nechat to na firmě:  nelze. Když jsi sám sobě generálním ředitelem, výkonným presidentem i obchodním zástupcem, tak firemní i soukromé peníze končí v jedné a téže šrajtofli - byť každé jsou účtovány separátně :)

Se zhruba takovýmto zadáním a plány ( i když s nižším odhadovaným měsíčním nájezdem) jsem v létě 2011 kupoval Citrónka - takže řešení existuje  *886*

I tak- kupoval jsem ho koncem července 2011 se 116.500 km - a dnes (po 4 letech a 8 měsících) mám 300.000 - to je průměrně ca 40.000 km :( za rok  A jsem první 3 roky jezdil skoro výhradně soukromě
« Poslední změna: Březen 31, 2016, 07:55:42 odpoledne od Jerry.Gunman »
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...

Offline FPT

  • *****
  • 2 430
  • +10/-3
    • Zobrazit profil
    • blog
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #4 kdy: Březen 31, 2016, 06:29:29 odpoledne »
Btw ty jsi v Praze?
--O-o-O--

Offline FPT

  • *****
  • 2 430
  • +10/-3
    • Zobrazit profil
    • blog
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #3 kdy: Březen 31, 2016, 06:29:05 odpoledne »
Hele, nevyplatil by se ti při tomhle nájezdu nějakej operák?
--O-o-O--

Offline Krtek

  • ****
  • 2 157
  • +12/-26
  • Když osobní, tak né nákladní
    • Zobrazit profil
    • Krtkovo estránky
Re:Nástupce za Citrónka
« Odpověď #2 kdy: Březen 31, 2016, 05:29:07 odpoledne »
Pro mě by byl tohle neřešitelnej rébus. S tvym nájezdem je pro mně jakákoliv ojetina hrozný riziko. Já bych to viděl na nějakou funglovku v ceně 800-1,2 mega :-( Takže spíš třeba přestat cestovat. Naject 164,38356 km za den včetně svátků, sobot a nedělí, to by mi dřív jeblo než bych to najel.
Nějak to nechat "na firmě", ať se stará, to nejde ?

Offline Jerry.Gunman

  • *****
  • 2 760
  • +7/-9
  • King George the First von Milowitz
    • Zobrazit profil
Nástupce za Citrónka
« Odpověď #1 kdy: Březen 31, 2016, 04:03:30 odpoledne »
Vážení přátelé, ano.
Obracím se na vás, zdejší to duchaplné nádoby moudrosti, s prosbou o pomoc.

Věc se má následovně:
Čas prchá jako mrcha a mému Citroënu přibývají kilometry na tachografu natolik utěšeně, že mne v nejbližších dnech čeká servisní prohlídka juž po 300.000 najetých kilometrech. Holt, cesty po zákaznících (celá ČR, občas i Slowakei, občas Polsko) výrobních závodech (2-3x za rok severní Itálie) a pravidelné každoměsíční cesty za dcerou z Prehéééé do Kurwinej dělají své. Za rok 2015 jsem najel lehce ponad 60.000 kilometrů a letos, jak se zdá, tomu nebude nijak dramaticky jinak. Na konci tohoto, resp. na jaře příštího roku tedy budu státi před problémem, jakého že poříditi dalšího wágena. A jsme u podstaty věci.

Na fungl nové auto, které by splňovalo mné požadavky, zatím rozhodně nemám a v dohledných pár letech "asi" mít ani nebudu, takže se bavíme o ojetinách.

Moje priority, možnosti a limity:

Karoserie:      kombi nebo liftback, za určitých okolností bych snesl i nějaké MPV nebo i pickupa (???)
Velikost:        optimálně auto střední třídy; možná (za určitých mimořádných okolností) i něco na hraně nižší střední
Kufr:              Větší = lepší a s dostatečně velkým nakládacím otvorem. Občas vezu zákazníkům vzorky, což může být 100 i 200 kilogramů baleného granulátu, kdy 1 pytel = 25 kg
Motor:           dízl; za určitých okolností bych možná zkousnul i LPG nebo CNG - i přes problémy v podzemních/patrových parkovištích
Převodovka:   100% automat. Do manuálu bych byl (možná) ochoten jít jen za skutečně velmi, VELMI výjimečných okolností
Spotřeba:       v naftě tak do 6,5-7 litrů /100 km nebo v příšlušném ekvivalentu v LPG nebo CNG
Výkon:           alespoň těch 100 kW, 120  by bylo lepších. Holt, aktivné bezpečnosti je důležitá
Výbava:         standardní a pohodlná - tj. elektrika (okna, sedátka), ABS, CD/MP3/rádio a zopár dalších serepatiček
Stáří:             optimálně tak tříletá ojetina
Cena:            do nějakých 300, možná i 350 TKč, ale více  juž nikoliv

A aby toho nebylo málo, ještě uvažuji o principielně 2 alternativách:
(1) koupit za levnější peníze (150 - 200 TKč) něco malinko "horšího" (staršího, menšího, s větším nájezdem nebo horším kufrem...), jezdit s tím +- 2 roky a mezi tím si nashromáždit peníze na mé "auto snů"
(2) a nebo se držet výše uvedených specifikací a koupit zase auto na těch 5-6 let?

Co vy na to, co mi doporučíte?
Budu vděčen za každou relevantí radu, která nebude vysloveně jeblá a blbá *753*



« Poslední změna: Březen 31, 2016, 04:08:07 odpoledne od Jerry.Gunman »
.         Citroen C5/III Exclusive, auto s guľama
Colt Diamondback + Remington + Government + CZ 27

Proč mají včely med? Protože mají královnu
Kdyby měly presidenta, maj akorát hovno...