Kde vzít baterku ?

Založil Krtek, January 02, 2013, 09:18:26 PM

« předchozí - další »

0 uživatelé a 1 Host prohlíží toto téma.

Krtek

Mně to taky nepřijde nic extra. když běžný baterky daj 420-510A tak holt prvovýroba pro korejce je kapku lepší no.

elpidio

Ne, hádejte, mám Rujánu.

atnarfus

Varta dělá dobré baterky. Mám jí osm let v traktoru a pořád ještě točí dobře. Na to že s tím jedu tak pětkrát za rok a dobíjí to jako když nedobíjí, tak si myslím že dobrý.

atnarfus

Felicie 1.6 má starter myslím 1kW (1.9Dehet má 1,7kW). Altík má 90A a baterka je v tom 44Ah.
Nikdy nebyl problém i když se s autem jezdí dvoukilometrové jízdy po městě. Jednou za pár let to baterka zabalí a tak se musí dát nová. Ta minulá tam byla od koupě auta a už tehdy nevypadala zrovna zánovně. Auto máme pět let.

Krtek

Slušný :D

http://www.varta-automotive.cz/index.php?id=515&artikelNr=5634000613162&application=PKW&modellinetype=17962

Napéti (V):       12
Kapacita baterie (Ah):       63
Test za studena dle EN (A):       610
Délka (mm):       242
Sirka (mm):       175
Vyska (mm):       190

elpidio

Ne, hádejte, mám Rujánu.

atnarfus

600A x 9V = 5,4kW tím by jsi nahodil jadernou ponorku

Na normální benzínový motor stačí normálních 320A podle DINu. Nic jiného na normální baterce stejně nenajdeš.

Krtek

No hele v tom popisu auta:
610 CCA, proud (A) při startování studeného motoru)
Alternátor 85A
Startér 1,2 kW
Asi holt Korejci nešetřili no.

FPT

--O-o-O--

atnarfus

Netuším, ale bude to nějaká, co se výrobci hodila, aby tam mohl napsat takovou šokující sumu. 600A? To by ti starter převrátil auto.

Krtek

A tohle je podle tebe jaká norma ?

atnarfus

cituji:
Nejčastěji se používají evropské (EN), německé (DIN) a americké (SAE) normy. Požadavky na měření dle jednotlivých norem se různí. Proto např. u 55Ah baterie je startovací proud podle DIN 280A, podle EN 460A a podle SAE až 500A.

atnarfus

Jak píšu, záleží podle které normy se to měřilo, případně na štítek napsalo. Ve finále zjistíš že všechny baterky mají startovací proudy cca stejné, jenom to každý měří jinak.

Krtek


atnarfus

Prostě to co tam jde namontovat a co má kontakty tam kde je to má mít.
Před týdnem jsem kupoval baterku manželce do Felicie. Popadnul jsem nějakou Elite za 990Kč. Stejně to vydrží 4-5 let a pak se uvidí.
Baterka má životnost cca 4000 startů a to manželka při courání po městě za čtyři roky vypotřebuje.

Ladik

každý solidní prodejce přesně ví co tam máš mít a poradí ti

Gogo

600A startovací proud?? Woe krtku, to tam dej 3 baterky, jestli je seženeš a ani to nestartuj, jen jezdi na startér, budeš mít hybrida :-)))
Otec žába, dítě žába....to jsou dneska věci...

atnarfus

Nejdřív si sežeň tabulku s převodem startovacích proudů podle jednotlivých norem/výrobců. Každý si to píše po svém.
600A nemá ani 120Ah baterka co mám v traktoru.

Krtek

Dneska mi možná klekla baterka v Soptíkovi. Teď jí mam ve vaně a nabíjim tak se uvidí ráno. Každopádně už může mít svuj čas když vydržela 8 let bez nabíjení. Prvně jsem jí nabíjel před rokem když ani neťukla po 14 dnech neježdění a byly mrazy. Pak jsem jí nabil a rok vydržela. Teď zase Soptík 14 dní nejezdil a dneska je prázdná. Origoška je Delcor 55Ah 610cca. Jak ale koukam všude na parametry baterek tak 610A startovací proud nedávaj snad ani 72Ah baterky :-( Dá se někde sehnat baterka s těmahle parametrama ? Jinak jsem objevil max 55Ah a kolem 480-510A proudem. nevadila by tahle kapku slabší ?
Tome máš ještě zdroj na nějaký ty levnější Varty ?